Een motor onuitputtelijke energie ...

Innovaties, ideeën of patenten voor duurzame ontwikkeling. Vermindering van het energieverbruik, vermindering van vervuiling, verbetering van opbrengsten of processen ... Mythes of realiteit over uitvindingen uit het verleden of de toekomst: de uitvindingen van Tesla, Newman, Perendev, Galey, Bearden, koude kernfusie ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

par Andre » 05/06/12, 04:14

Dag

Ja papa... het is 22 uur dus nog 26 uurtjes thuis, het zou tijd zijn om naar bed te gaan.
Je praat als een politicus mooie taal, maar geeft nooit antwoord
Weet je, als Chtistophe mijn debatten beu wordt, zal hij mij een bericht sturen en zal ik mij gewoon terugtrekken.

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 05/06/12, 04:31

dedeleco schreef:Om te dereguleren, alles moeten we de wegcode dereguleren, terugkerend naar die van 80 jaar geleden[/b]

Het is hetzelfde als teruggaan naar autorijden, 60 tot 80 jaar geleden, zonder stops, zonder rode lichten, zonder witte lijnen, zonder borden, op smalle wegen, mensen die zonder zicht inhalen in bochten en op bergtoppen, zoals ik heb ervaren als kind, dat veel meer doden op de wegen zag dan als volwassene, gedurende nog vele jaren!

Ja het klopt. Door overal lichtsignalen te plaatsen, in plaats van rotondes te generaliseren, wordt de verantwoordelijkheid van automobilisten volledig weggenomen. Die, als er geen woud van verkeersborden meer is, niet meer weten hoe ze zich moeten gedragen of welke beslissing ze moeten nemen.
Te veel regulering doodt regulering.
Het is alsof de "te veel preventie», wat op een gegeven moment vatbaar wordt voor ongelukken en de preventie teniet doet.
Dus te veel veiligheid doodt de veiligheid...
Net zoals te veel management de motivatie doodt...
Te veel wantrouwen doodt het vertrouwen...
Enz.

Het zou beter zijn om opnieuw te beginnen bij “vertrouw mensen»! Zoals André suggereerde. (En ja !!!)

Aan de andere kant: dereguleer de financiën...! : Mrgreen: Zeker is dat er...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

par dedeleco » 05/06/12, 13:02

Als we teruggaan naar de wegen van de jaren dertig tot vijftig, zonder snelwegen, zonder borden, enz. met het huidige verkeer van auto's en vrachtwagens, er zouden in Frankrijk 100000 doden per jaar vallen!!!

Al in 1973 met bewegwijzering, veel minder verkeer en vrachtwagens, 16000 doden per jaar!

We kunnen dus niets dereguleren en niets sanctioneren, behalve sterfgevallen en rampen!

Il ya een optimale situatie, afhankelijk van het lijden en het aantal geaccepteerde sterfgevallen door de Vereniging!!

Om terug te gaan naar de jaren dertig tot vijftig hoef je alleen maar naar Afrika en andere ontwikkelingslanden, India, enz., zelfs naar Rusland te gaan.

Hetzelfde geldt voor de deregulering van de financiële wereld en kernenergie!!

Alles wat optimaal is, hangt af van het aantal lijden en sterfgevallen dat we willen dragen!!

Crises en een recessie van 5 tot 10 jaar in de financiële wereld, omdat de financiële en zakenwereld net als vóór 1929 volledig gedereguleerd was, om vervolgens tijdelijk een sterkere fictieve groei van de kredietverlening te hebben, zeer misleidend, wat leidt tot de huidige financiële catastrofe, onvermijdelijk bij een grondige deregulering , precies zoals op de weg zonder de regels te respecteren, bij vol gas ga je vroeg of laat dood!!

Kernenergie is hetzelfde. Als we geen rampen, radioactiviteit overal, regio's die voor de eeuwigheid leeg zijn, onbewoonbaar en oncultiveerbaar willen, moeten we het zo reguleren dat we het volledig verbieden!!
Eigenlijk rampen type Fuku-tcherno en onze radioactieve planeet voor de eeuwigheid eisen dat kernenergie onfeilbaar is, wat voor ons mensen onmogelijk is, tegen een niet-oneindige prijs.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

par Alain G » 05/06/12, 15:05

Hallo André en Obamot!


Ik ben teleurgesteld om je zo te zien kibbelen!


André, zoals je weet, is het onderwerp Studenten waarmee je bent begonnen een onderwerp dat Quebec enorm verdeelt en het had in Quebec kunnen blijven, maar omdat er een andere kant en een andere gedachte is dan de jouwe, heb ik de mijn gedeeld zonder je persoonlijk aan te vallen, maar over jou.

Ik had niet verwacht dat je zo laag zou gaan dat je het verleden van Rozon naar voren zou brengen, die een fout in zijn leven heeft gemaakt en de prijs heeft betaald. Ik zou eeuwig door kunnen gaan met het plaatsen van opmerkingen die in dezelfde richting gaan als hij door het andere publiek figuur en zijn wit als sneeuw, maar ik denk niet dat hij het waard is!
U bent bereid de studenten alles te vergeven, maar niet degenen die tegen uw zaak zijn. Is dit de juiste manier van denken?

Ik ben geen ingenieur, maar ik word regelmatig door hen geraadpleegd en mijn ideeën worden uiteindelijk heel vaak geaccepteerd. Waarom?> omdat ik geen doe-het-zelf maar haalbare oplossingen presenteer!
Misschien was je te terughoudend om met ze samen te werken, zag je ze in een negatief daglicht, een vijand?, dat is de twijfel die ik heb over de aanpak die je met deze Europeanen had!
Persoonlijk werk ik met al deze ingenieurs met een positieve benadering en ik heb geen probleem met hen, daarom accepteren zij mijn ideeën net zoals ik die van hen accepteer!


Nu waardeer ik je nog steeds om je kwaliteiten en ik vind het jammer dat het onderwerp van de studenten voor controverse zorgde en aan de andere kant ben ik niet voor uniek denken en waardeer ik altijd ieders commentaar, zelfs als Dédé me een beetje irriteert : Mrgreen:


Obamot

Bedankt dat je mij verdedigt, maar je mag een zeer goede deelnemer aan de wedstrijd niet van je vervreemden forum zoals André en het gaat een beetje over wie het laatste woord krijgt, iets wat ik Dédé kwalijk neem!

Net als André denk ik dat er iets te veel kleine ruzies over zijn forum die ik al een aantal jaren volg en ik hoop dat het zal afnemen voor het welzijn van de site!

Misschien is Christophe te tolerant, maar hij weet wat hij met de zijne doet forum!


Met deze woorden: een fijne dag verder!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

par dedeleco » 05/06/12, 15:27

Ik begrijp deze reactie:

Het begint een beetje te lijken op wie het laatste woord krijgt, iets wat ik Dédé kwalijk neem!


maar geconfronteerd met bewezen realiteiten, soms met veel doden (HIV niet = AIDS) of rampen, ontkend door zeer hardnekkige realiteitsontkenners, ben ik ook eigenzinnig, vooral omdat de gevolgen dramatisch zijn!!

Het gaat er niet om het laatste woord te hebben, maar om te voorkomen dat ernstige fouten in stand worden gehouden. Het is om deze reden dat ik op internet diverse wetenschappelijke bewijzen aanlever bij gepubliceerde wetenschappelijke artikelen, in prestigieuze en verifieerbare tijdschriften.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12

par Andre » 05/06/12, 16:56

Dag

Dit komt omdat ik tijd had om het bericht hierboven op 2012 juni 5 om 03:17 uur te lezen, twee keer bewerkt in zijn aard voordat het werd gecorrigeerd
uiteraard op dit late uur.

Open gewoon de forum en kijk naar de laatste 150 berichten
om te zien dat het altijd dezelfde 2 namen zijn die verschijnen
waar ze ook verslaafd aan zijn forum (dat is goed) óf ze hebben kennis van alle onderwerpen, maar dit forum en gevuld met zeer gevarieerde technische onderwerpen.

Ik ga mijn laatste bericht voorbereiden en sluit me aan bij Bucheron Michel Boulon en vele anderen die ons verlieten zonder hun redenen op te geven; ze vertrokken eenvoudigweg discreet via het kleine achterdeurtje. maar als een man weggaat, kan een verklaring soms de werking van de computer verbeteren forum ..

Voor Alain omdat je in dit vakgebied werkt.
Ik ga u even wat inzicht geven in de perceptie van de Zwitserse ingenieur toen ik bij de Stelco-staalfabriek werkte (voordat Arcelor Mittall het kocht). We installeerden een magnetisch hefsysteem met permanente magneten om staalbiljetten te verwerken (een prachtig systeem), behalve dat de elektrische contactors gemaakt met geavanceerde en zeer dure zilvercontacten hadden een levensduur van 30 tot 40 dagen, afhankelijk van het aantal handelingen, wij kleine elektriciens worden regelmatig opgeroepen om ze te vervangen.
In de goede tijden van Stelco vroeg een voorman mij (André le patenteux) een oplossing voor dit probleem gevonden, na 8 dagen experimenteren en aanpassen van het elektrische systeem heb ik een nieuwe montage gemaakt met heel gewone contactors is een diodesysteem, de duur van de contacten was 6 jaar (geen enkele ingenieur wilde deze wijziging ondertekenen, zelfs niet na 2 jaar gebruik (in het titelblok van het plan staat geschreven gemaakt door onderhoud)
Ik besloot het Zwitserse bedrijf Heppenstall-Midvale AG te schrijven om hen de plannen voor deze eenvoudige wijziging te GEVEN
Het eerste wat ze deden, was mijn ingenieursnummer en daarna wilden ze niets meer weten.
uiteraard simpele contacten die 6 jaar werken versus zilveren contacten waarvan zij de enige verkoper zijn het zou niet goed zijn voor hun imago als een kleine idioot van een elektricien een chronisch probleem oplost dat ze laten rotten..
Nu ik met pensioen ben, heb ik nog steeds contact met de werknemers en wat hij me vertelt over het interne functioneren van het management Arcelor Mittall versus Stelco, het is gedaan wat we zeggen te doen, we willen niets weten van de mening waar je voor bent werk, de ingenieurs zijn hier om de voltooide communicatie te bedenken
Dus als u in een klein bedrijf werkt, profiteer dan van dit gezinsleven en deze samenwerking.

Andre
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

par Alain G » 05/06/12, 17:59

Hi Andrew!

Ik weet dat zilveren contacten heel goed werken bij lage spanning, zoals op een vorkheftruck, wat is de bedrijfsspanning?
Het probleem met hun contactors is zeker het feit dat ze zijn ontworpen voor 50 hertz en dat deze op een slecht moment in werking treden wanneer de puls hoog is en niet tussen de inversiefase die zich in de buurt van 0 volt bevindt, waardoor deze sneller wordt vernietigd, vinden we dit soort problemen met een DC-voeding naar de spoel of een slechte fabrikant van de contactor die bij de vervaardiging geen rekening houdt met de fase.

Voor de rest begrijp ik deze situatie goed en leef ik met u mee, thuis (ik werk voor Beaucerons) zijn we zeer streng op de betrouwbaarheid van de apparatuur, het motto is niet om apparatuur aan te passen, maar als er een probleem blijft, zullen we een wijziging doorvoeren de apparatuur betrouwbaar maken omdat onze productie ervan afhangt en onze concurrenten (voor onze divisie) al heel lang in het veld actief zijn en over veel krachtigere monetaire middelen beschikken dan wij, ondanks alles vergroten we ons marktaandeel aanzienlijk. en dat past zeker niet bij onze concurrenten.

Om te verwijzen naar het studentenconflict en het belang van het begrijpen van alle partijen door de voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen, is dit wat er gebeurde met een innovatief bedrijf in Quebec:

Mijn neef werkte in een fabriek in de buurt van Montreal waar de beste tractorbakken en graafmachines ter wereld werden vervaardigd. Caterpillar kocht ze vanwege hun technologie. Een vakbondsconflict en hoge eisen zorgden ervoor dat Cat een fabriek in de VS bouwde om hun technologie te gebruiken met behulp van robots in plaats van werknemers en vlan sloot de fabriek in Quebec!

Ik ben geneigd Cat de schuld te geven van hun daden, maar ik begrijp ook dat het vakbondsconflict de zaken nog erger heeft gemaakt, omdat de robots heel goed deel hadden kunnen uitmaken van de fabriek in Quebec, vertelde mijn neef, die in zijn bedrijf bekend stond om zijn kwaliteit als lasser, mij dat 'ze veel moeite hadden met het vinden van bekwame lassers, aangezien je, zodra je met een las begint, deze tot het einde moet afmaken en daarom zal de robot vlekkeloos werk leveren dat de inspectie zeer goed doorstaat kwaliteit van röntgenlassen Is het een gebrek aan visie van de kant van de vakbond en de arbeiders, of eenvoudigweg het verwaarlozen van de technologie om een ​​kwaliteitsprobleem op te lossen dat de kwaadaardige ingenieurs heel goed hadden geïdentificeerd?


We zien in dit voorbeeld heel duidelijk dat een probleem vaak twee kanten heeft en dat één kant vaak de oorzaak is van een conflict dat voortdurend voortduurt!

Kunnen we het een beheerder kwalijk nemen dat hij wil concurreren met China, dat alles met de snelheid van het licht oppikt?

Fijne dag verder, in de hoop dat je mijn manier van denken begrijpt, die zeker niet tegen mensen is, maar een andere manier om te zien hoe we onze banen en onze welvaart kunnen behouden!
:?
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

par Obamot » 06/06/12, 04:26

: Arrowu: In mijn laatste bericht was ik het met André eens ...>: Lol: Mijn antwoord hier: :pijl:...>
0 x
snapshoot
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 19/05/12, 22:53

par snapshoot » 06/06/12, 15:22

:onheil: :onheil: :onheil:


maar .... : Wink:


naar +.... 8)
0 x
snapshoot
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 19/05/12, 22:53

par snapshoot » 06/06/12, 15:39

Ik ben bezig met een simulatie, de laatste van de laatste!!!!

het is zij of niet!!!!

Ik pas echte en HARDE voorwaarden toe (zoals je wilt).


Als het resultaat goed is, plaats ik de video op YouTube en geef ik je tegelijkertijd de link ernaartoe.


dus bid dat het werkt, het is niet alleen voor mij deze uitvinding, het is voor de hele mensheid!!!!!!!Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Innovaties, uitvindingen, patenten en ideeën voor duurzame ontwikkeling"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 170-gasten