Tot ziens EdF, Areva en Total ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/05/12, 12:44

Een ketel die in de zomer 4 tot 6 maanden volledig is uitgeschakeld, ondervindt veel minder thermische schokken dan een ketel die bijna alleen een plaat blijft draaien, waarbij hij constant verwarmt en vervolgens afkoelt, vaak tientallen keren per dag.

Ik heb al 25 jaar een ketel die het 25 jaar goed heeft gedaan, op volle kracht in de zomer en daarom raad ik aan dit advies van Obamot niet te respecteren, om een ​​ketel in bedrijf te houden die in werkelijkheid niets te verwarmen heeft .
De slijtage is veel hoger dan dat volledig gestopt!!!
Plasmanu vindt een zwendelrealiteit:

Het probleem zijn al die oude ketels die weigeren te starten zodra de noordenwind komt.
Een gans die het gouden ei legt voor loodgieters/verwarmingsmonteurs.
Iedereen belt tegelijk.


Deze loodgieters/verwarmingsmonteurs zijn heel voorzichtig om deze duivin met de gouden eieren te onderhouden!!! Een echte oplichterij, zoals de ondermaatse expansievaten, en slecht geplaatst in de ketel, die de ketel kapot maken met lekken en storingen. Ook de apparatuur bestudeerd om voor bijna niets kapot te gaan !!
Moderne ketels zijn ingewikkeld om te plezieren (zacht) om hun reparatie te blokkeren.
Ik herinner me de loodgieter van mijn schoonmoeder, die dol op haar was, haar loodgieter, die op zo'n manier werkte dat de pannes en rekeningen vermenigvuldigd werden, een loodgieter die boos werd toen ik hem zijn fouten en oplichting uitlegde, zoals zijn onvermogen om zie een mooi lek voor onvoldoende aandraaien, oogverblindend lek, met prachtige witte kalksteenstromen, zoals het onvermogen om de te geavanceerde thermostaat te programmeren, zoals de niet-instelbare T te hoge radiatoren, enz...!! Om nog maar te zwijgen van het feit dat er een overstroming was bij de minste demontage van de pijp, door geen bak of bak te hebben om het water op te vangen!!
Als mensen waren zoals ik, zouden al deze loodgieters werkloos zijn!!!

De een waardeloze ketel met voortdurende storingen transformeren in een ketel zonder ooit storingen zoals de mijne, is eenvoudig.
Dernière édition par dedeleco de 27 / 05 / 12, 12: 58, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/05/12, 12:51

Beide argumenten zijn juist. Het is state-of-the-art HDI versus de oude diesel.
De HDI is gevuld met elektronica die wordt aangestuurd door de koffer.
De oude diesel bekijken en luisteren we. Uiteindelijk is het desue.
De opbrengsten zijn niet hetzelfde.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/05/12, 13:30

plasmanu schreef:MPPT is Maximum Power Point Tracking
Het is het management van de omvormer/netwerkinjector om op elk moment het maximale te krijgen: betere prestaties.
De kosten zijn laag.
Voor EDF en de 3000w-piek is het transparant omdat het zichzelf financiert.
2 panelen van 90w + kabel + 500w zonnenetwerk injector minder dan 400€
Windturbine500w + 500w hybride netwerkinjector (zon of wind) + mast rond de 600€
De windturbine is een Ista breeze marine 500w: het is niet de beste. het is Turkse, maar geen Duitse technologie, ook al komt het uit Duitsland.
Ik heb grotere AirX (Amerikaanse) bladen geplaatst: het fluit et komt net uit 100w.
Ik aarzel om een ​​nieuwe GTI (Grid Tie Inverter) te bestellen: speciale driefasige netwerkomvormer voor windturbines.


5 keer minder, 100W, dan het nominale vermogen van 500W, lijkt mij te wijten aan het misbruik van wat de windturbine geeft, lees je door de verschillende apparaten, met specificaties die bijna vaag zijn, zoals ik in eerdere berichten heb gezien degenen.

Je moet je persoonlijke aanpassingselektronica zo ontwerpen dat niet alle energie verloren gaat.

Eerst moet je het weten alle details van de windturbine, op te meten, want nooit gegeven.
Dan, afhankelijk daarvan, de dumploader correct beheren bij sterke wind, de spanning van het type schakelende voeding omzetten, wat voor de mmpt GTI-omvormer een spanning oplevert die ongeveer overeenkomt met die van een zonnepaneel, redelijk constante spanning, iets afnemend met de stroom, zelfs als de windturbine langzaam vertraagt, ongeacht de wind.

De fabrikanten doen deze moeite niet, vooral bij het assembleren van commerciële apparatuur, van verschillende oorsprong, en maken grapjes over de gebruikers die voor de gek worden gehouden, zelfs worden opgelicht, die slechts 1/5 van het aangegeven vermogen hebben, of zelfs veel minder, zelfs met volle wind , zoals plasmanu.

Het is daarom noodzakelijk om het zelf te ontwerpen, in plaats van windturbines of apparatuur te veranderen, constant hopen, op een hoop die altijd teleurgesteld wordt!!
Het is een klassieke schakelende voeding, bestuurd door een commercieel microprocessorprogramma, om te beheren, te programmeren om aan te passen (vooral tijdconstanten en spanningen versus stroom), wat totaal onmogelijk is op mmpt en andere uitrusting!!

Het is duidelijk dat het noodzakelijk is om de moeite te nemen om de minimale kennis te leren, en het internet staat vol met zulke kennis!!!

Ik plaats links, maar velen weigeren te lezen en te leren wat nodig is, met een allergie voor wikipedia, identiek aan de weigering om de moeite te nemen om te leren wat nodig is!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/05/12, 13:41

Mijn uitrusting is niet slecht. De dumploader lost het teveel op 27v. De GTI ontvangt maximaal 28v.
Wij zijn goed.
De gti is hybride. Het past zich daarom slecht aan het gebruik aan: te veel eigenlijk.
Met de boor op de dynamo is alles in orde, het vermogen neemt langzaam toe.
Als er alleen zonnepanelen komen: het probleem is opgelost.
Windenergie is van nature intermitterend: daarom is batterijopslag niet dom.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/05/12, 14:51

Met de boor op de dynamo is alles in orde, het vermogen neemt langzaam toe.

De boor heeft niet de eigenschappen van de windturbine, die vertraagt ​​als er stroom wordt gevraagd en daardoor de spanning te veel verlaagt, met een goede vertragingstijd, vooral bij matige wind.

Dit is wat correct moet worden beheerd, met de traagheidstijdconstante van de windturbine.

Je hebt een schakelende voeding nodig die vanaf elke variabele spanning, laag of hoog, zelfs veel hoger is dan de 27V opgelegd door de 28V van de GTI, (de max, door de dumploader, hier waarschijnlijk te laag, moet alleen worden vastgezet om te voorkomen het uitbranden of exploderen van de windturbine) geeft een ongeveer constante spanning goed voor de mmpt GTI met een geschikte stroom, zodat de mmpt soepel loopt.

Wat is bij 27V het maximale vermogen van de windturbine op welke belasting eigenlijk???
Het is waarschijnlijk dat dit vermogen te laag is niet bij de max van de windturbine????
Een windturbine is geen batterij of zonnepaneel, maar een constante onbelaste spanningsbron, ongeacht de stroom, omdat hij in de wind wordt afgeremd door deze stroom of het gevraagde vermogen, en vertraagt ​​met een vertraging, wat betekent dat de schijnbare spanning het vacuüm neemt af, wat de dumploader en ook de mmpt misleidt,

Als het systeem en GTI op elk moment alle energie van de windturbine naar het netwerk sturen, wordt batterijopslag nutteloos, net als voor zonne-energie.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/05/12, 15:58

De dumploader dient als beveiliging boven 27V om niets achter te branden.
Dit betekent een te sterke wind of een te plotselinge stijging van de spanning.
Het kan handmatig worden ingeschakeld vanaf 0v om de windturbine permanent af te remmen, in afwachting van harde wind.

Het mttp-algoritme is lineair. Als ik 100w bij 17v heb, bij constant vermogen (boor op volle snelheid) zal ik mezelf 2 minuten later op 14v voor 170w vinden.
Een schakelende voeding maken Ik voel het niet echt.
Een batterij in de regelaar plaatsen en uitgaan op een 600VA pc-omvormer voor een speciale lijn lijkt mij erg coherent tegen lagere kosten.Ik heb een 600VA, een 450VA en een grote leroy merlin in de kelder rondslingeren, maar het is 48v, met HS 4*12v batterijen.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/05/12, 16:17

Heel plasmanu

Langdurige uitschakeling van een cv-ketel, er zijn verschillende scenario's. Hier volgt een niet-uitputtende opsomming van problemen => roet op de brander => verstopping => de ketel start niet meer op, ook niet na reiniging van de sproeier. Of als hij start, enkele ogenblikken opwarmt en na enkele minuten weer uitgaat (veiligheid om welke reden? Geometrische foutieve afstelling van de brander na lange inactiviteit, enz.) => en dit voordat de tank correct heeft kunnen stijgen "op temperatuur"! Is dat wat het metaal en de lasnaden afschiet? Ik weet het niet, dit zijn aannames. Alles wat ik weet is dat een ketel, net als een automotor, is ontworpen om te draaien, niet om gedurende lange tijd stil te staan.

Een ketel die lange tijd stil heeft gestaan, vereist vaak een ingreep (vervanging van de sproeier, elektroden, roetreiniging, afstellingen, enz.) waarmee ook rekening moet worden gehouden om te zien of het spel de moeite waard is. Van mijn kant zou ik voorzichtiger zijn, ik zou zeggen dat het van geval tot geval is. Maar dat het noodzakelijk is om rekening te houden met de mogelijke problemen! En de bijwerkingen, zoals de verhoogde kans op brand en de uitstoot van Co2 die kan wegvliegen (dodelijk gas: Blootstelling aan koolmonoxide is de eerste doodsoorzaak door acute vergiftiging in Frankrijk).

Van al deze problemen heeft Dedeleco, de verwarmingsinstallateur, geen last. Dat doet/weet hij allemaal zelf! : Arrowd:
Dedeleco schreef:De een waardeloze ketel met voortdurende storingen transformeren in een ketel zonder ooit storingen zoals de mijne, is eenvoudig.
[...] Deze loodgieters/verwarmingsmonteurs zijn heel voorzichtig om deze duivin met de gouden eieren te onderhouden! [zie ketel]

Dit is wat ik heb afgeleid uit zijn citaat en zijn tussenkomst over de meerdere draden op de branders (ÖkoFEN en anderen) in dit forum.
En als de tank ontploft, is dat de jackpot voor een verwarmingsmonteur, toch? : Mrgreen:



Afgezien daarvan geef ik alleen de informatie door, ik had er niets mee te maken, er... : Cheesy:

Maar ik wil reageren, als het zo spannend is! : Cheesy:

dedeleco schreef:Een cv-ketel staat in de zomer 4 tot 6 maanden volledig stil

...um de zomer duurt zes maanden bij jou thuis, je hebt geluk! En je wast je de helft van het jaar in koud water: is je vrouw het daarmee eens? : Cheesy:

dedeleco schreef:ondergaat in de zomer veel minder thermische schokken dan wanneer het draait om bijna alleen maar platen te produceren, waarbij constant wordt verwarmd en vervolgens gekoeld, vaak tientallen keren per dag.

Het is niet de eerste keer dat ik dat hoor, je hebt alles begrepen, maar niets onthouden! Of anders, om de bovenstaande redenen, doe je het met opzet.

Tenzij de tank precies is gemaakt voor "travailler"in voortdurende uitzetting en terugtrekking (wat in de praktijk het geval lijkt te zijn), en daar begrijpen we beter het catastrofale effect op het metaal, als er gedurende een lange periode niet wordt gevraagd.

Maar waar ik het absoluut niet mee eens ben, is dat ik zou hebben begrepen dat je zou zeggen:
“Het hangt van de ketel af”;

Maar nee, je onberispelijke behoefte om ten koste van alles tegen te spreken, leidt ertoe dat je alles generaliseert (kijk maar naar alle andere onderwerpen waar je tussenkomt...)

Dus ja, tientallen keren per dag, maar heel weinig: gewoon om de temperatuur van de ketel te verhogen en verliezen te compenseren wanneer het huishouden een douche neemt of wanneer de dame kookt... En er is ook waspoeder voor bepaalde installaties! 'S Nachts hangt het ervan af, aangezien de thermostaat in actie komt en soms een paar sauzen stuurt, om de instelvariabelen te behouden... Aangezien de "zomerstand" alleen de verwarming van het huis overdag stopt (tenzij ik me vergis).

Dus wat is er waarschijnlijk aan de hand? Omdat de omgevingstemperatuur hoog is, voorkomen de kleine druppels dat de tank wordt neergelaten tot een vergevorderd stadium van terugtrekken: alsof hij volledig is gestopt.

En toen gebeurde het met onze chemicus, voormalig R&D-onderzoeker aan het Batelle Instituut, Uni-leraar en consultant bij ons... hoe zal ik het zeggen, ik ben eerder geneigd hem te geloven dan een autodidact(?) die zichzelf de hele tijd tegenspreekt en maakt een mysterie van zijn vorming...

dedeleco schreef:Ik heb al 25 jaar een cv-ketel die het 25 jaar goed heeft gedaan, op volle toeren in de zomer

Uw persoonlijke overweging, uw zaak die een constante algemeenheid zou moeten zijn: wij zijn niet geïnteresseerd!

Dedeleco schreef:De slijtage is veel hoger dan die volledig gestopt!

Syllogisme. Dit zou ook voor auto's het geval moeten zijn, maar dat is het natuurlijk niet!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/05/12, 18:08

Het is grappig om Obamot te lezen, omdat we in de kleine details voelen dat hij essentiële punten miste, bij gebrek aan wetenschappelijke analyse (niet verwonderlijk aangezien hij fundamentele wetenschappelijke artikelen niet zorgvuldig leest), dat ik zou veranderen als ik zijn ketel had (wat ik niet heb), en dat hij door het systeem wordt misleid met een zwendel geplande veroudering, een goudmijn voor loodgieters/installateurs, die ik op mijn waardeloze ketel had (op zijn zachtst gezegd) en die, gecorrigeerd voor deze kleine zwendel, erg lang meegaat!!!

als hij start, even opwarmt en na enkele minuten weer uitgaat (veiligheid om welke reden? Geometrische foutieve afstelling van de brander na lange inactiviteit, enz.) => en dit voordat de tank correct heeft kunnen stijgen " qua temperatuur"! Is dat wat het metaal en de lasnaden afschiet? Ik weet het niet, dit zijn aannames.

Tenzij de tank precies is gemaakt om te "werken" in voortdurende uitzetting en terugtrekking (wat in de praktijk het geval lijkt te zijn), en daar begrijpen we beter het catastrofale effect op het metaal, van niet langer worden belast gedurende een lange periode.

Het maakt me aan het lachen, "dit zijn hypothesen", zonder het ooit te weten, omdat het vergelijkbaar is met mijn gloednieuwe ketel toen ik hem kocht, met overmacht die het metaal dood oververhit, terwijl de massa van de ketel erg koud is, dus grote beperkingen , waardoor ze verschrompelt!!!!
Je kunt zelfs het gekraak horen!!!
Het is voldoende om deze nutteloze overweldiging te beperken of te verminderen!!
Daarnaast verbetert u de prestaties, in plaats van de ketel te vervangen voor een iets betere prestatie!!
Maar het is niet mijn ketel!!
Het is net als bij mijn schoonmoeder, met de radiatoren en het water altijd op 80°C, zelfs bij zacht weer of in de zomer!!!
Maar er zijn zoveel oplichting en c... in verwarming, dat ik niet wil veranderen!!

zoals het verhoogde risico op brand en de uitstoot van CO die kan wegvliegen (dodelijk gas: blootstelling aan koolmonoxide is de belangrijkste doodsoorzaak door acute vergiftiging in Frankrijk).

Beveiligingssystemen voorkomen dit, en in mijn geval heb ik het verdubbeld, want vaak er is alleen beveiliging die nooit wordt getest (max T vaak bij 100°C) om erachter te komen of het nog werkt, aangezien het alleen deze keer gebruikt mag worden.
Het is hetzelfde als generatoren, kerncentrales die niet starten als je ze nodig hebt, omdat ze niet genoeg getest zijn!!
Het is onzin en Ik heb verdubbeld met een beveiliging die ik kan testen.
Dit is kritiek!!

Als het goed is ontworpen, gaat CO de schoorsteen in en wordt het vermeden bij volledige verbranding, en voldoende ventilatie, vaak genegeerd door installateurs, en ik heb zelfs een installateur en mijn architect voor de rechter gedaagd voor het niet respecteren van deze ventilatie, naast andere natte blunders!!
Ik ontdekte dat zelfs tegelijkertijd met een jurist de wet, met de normen, laat je toe om een ​​installatie op te zetten die CO naar je longen stuurt, bij het minste lek in de warmtewisselaar, op een inbouwhaard of fornuis!!! 300 doden per jaar!!!
Het is duidelijk, de wisselaar is onfeilbaar, lekvrij, zoals onze kerncentrales, volgens de wet en de normen.

je wast je de helft van het jaar in koud water: is je vrouw het daarmee eens?


Gezien de T in de 83 (zeker na de 100km rally, die ik liet zien met 2x1600m hoogteverschil) kraanwater is goed!!!
Ik leg niet eens een pijp in de zon, want dan verbranden we.
Mijn vrouw is vrij, maar ze heeft ontdekt dat na het zwemmen het kraanwater in de zomer voldoende warm genoeg is om af te spoelen en te wassen!!

Mijn schoondochter, meer gecapitonneerd, breekt alle records door met Pasen of Allerheiligen een uur in zeewater te baden bij 15°C en ze vindt het heerlijk, zelfs met een beetje kou!!

Ten slotte zal ik het probleem van de Obamot-ketel niet via internet oplossen, want wat me een paar seconden kost, voor mij duidelijk voor het probleem, kost veel tijd, met Obamot die niet de nodige bases leest.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/05/12, 18:39

Obamot schreef:
Dit mag u NOOIT doen, als u niet het risico wilt lopen dat de boilertank barst! Herhaalde thermische schokken:


Ik begrijp het niet.

1) Als je een elektrische bereiding hebt (of gemengd: elektrische weerstand + spoel aangedreven door de ketel), waarom zou de ketel, gestopt, intrekken en uitzetten als je bereidt met elektriciteit???? Wordt de ketel niet warm?

2) In verwarmingsmodus (winter) krijgt uw ketel te maken met thermische belasting: uw brander werkt nooit de hele tijd. Dus laten we je circuit op 70 ° toegeven; brander uit, het wordt 70° in de haard: alles staat op 70°; brander aan, het wordt ik weet niet 700 in de haard, aan de ene kant staat het gietijzer op 700° - aan de andere kant op 70°!...

3) Dus standaard, misschien. Maar "normaal", zeker niet. Het is net als je gietijzeren braadpan, je kunt hem niet op het gas zetten om een ​​goede stoofpot te maken omdat hij hittestress gaat ervaren. Generaties grootmoeders hebben ermee gekookt op houtkachels, botweg!

4) Ketels worden steeds vaker van staal gemaakt.

5) Ik stop de mijne, hoewel hij een "zomer"-modus heeft, elke zomer omdat ik een CESI heb. Ik steek een of twee keer aan, omdat er altijd periodes zijn van 8 of 10 dagen zonder zon (in onze contreien).

Dus ik vind het onzin, dit advies dat je kreeg.

[Aan de andere kant kan er op onze ketels korrel met complexe elektronica aan boord - Ik hoop dédé niet nieuw leven in te blazen door dat op te roepen! - problemen met het ontladen van de batterijen die de gegevens opslaan... ]
Dernière édition par Did67 de 27 / 05 / 12, 19: 00, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/05/12, 18:51

Obamot schreef:
Dit is wat ik heb afgeleid uit zijn citaat en zijn tussenkomst over de meerdere draden op de branders (ÖkoFEN en anderen) in dit forum.
En als de tank ontploft, is dat de jackpot voor een verwarmingsmonteur, toch? :Meneer Groen:


Ik had nog niet gelezen. Het was al opnieuw opgestart!

Nog een laatste punt dan en dan ga ik weg, want het zal, vrees ik, een ratrace worden.

De Okofen-ketel houdt in de "zomer" -modus, voor degenen die er warm water mee bereiden, zijn temperatuur niet op peil. De brander stopt. Hij herstart, warmt op en verwarmt de boiler (via het door de regeling geregelde SWW-circuit) op de geprogrammeerde tijden, als de temperatuur in de tank onder een bepaald niveau ligt. Dit is slechts het enige belang van de "zomer" -modus.

Het maakt dus de "yoyo" naar behoefte en is echter gegarandeerd (5 jaar bij Okofen; andere merken, Hargassner bijvoorbeeld, garantie 7 jaar). Bij de Oostenrijkers van de "top" is het uit den boze om de temperatuur (dus de verliezen) zomaar "op peil te houden".

Als hij niet op de warmwaterboiler is aangesloten, is hij de hele zomer "koud", brander uit. Dus "gestopt" (er is maar één horloge, op het niveau van het elektronische bord, voor het onderhoud van de batterijen; aangezien ik koppig ben op de horloges, op eigen risico en gevaar, heb ik alles 5 jaar lang afgesneden , zonder gevolg tot daar!). Als hij niet in de "zomermodus" staat, wordt hij nog steeds uitgeschakeld vanwege "stookgrenzen". De hele zomer, zolang er geen verwarming nodig is.

In het laagseizoen heeft het "verwarmingslimieten", die het ook stoppen zodra de buitentemperaturen de drempels overschrijden (configureerbaar). Dus ook daar, soms voor twee of drie dagen, een volledige "shutdown" (de temperatuur laten dalen) en dan weer opstarten als de temperatuur daalt...

Dit is geen probleem. Het is "bestudeerd voor"...

En ik laat jou... om te spelen wie de grootste heeft (ik heb het natuurlijk over kennis).
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 283-gasten