De hernieuwbare energie waterstofauto: de toekomst?

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/08/15, 21:03

waterstof maken met methaan (aardgas) is onzin! methaan kan gecomprimeerd worden opgeslagen, minder moeilijk dan waterstof... het directe gebruik van methaan in een verbrandingsmotor is niet slechter dan waterstof in een te dure brandstofcel

het gebruik van waterstof in een verbrandingsmotor is nutteloos aangezien het ook gemakkelijk werkt met methaan
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/08/15, 21:07

0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/08/15, 23:13

chatelot16 schreef:het gebruik van waterstof in een verbrandingsmotor is nutteloos aangezien het ook gemakkelijk werkt met methaan
Het is nog erger dan dat. :!:
BMW heeft gebouwd waterstofprototypes op deze high-end modellen (serie 7) en stopte het programma omdat de uitlaat gaf meer stikstofoxiden vrij dan conventionele motoren, Nox, dat wordt beschreven als zeer giftige gassen (in het bijzonder een beroerte en veel cardiovasculaire aandoeningen)...

Het voertuig had een waterstoftank van 170 liter met daarin 8 kg H2 voor een waterstofautonomie van 200 km, ofwel 4 kg waterstof per 100 km... Een conventionele benzinetank van 74 liter verlengde de autonomie met 500 km.

De Toyota Mirai, zeker minder krachtig, verbruikt 1 kg waterstof per 100 km
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16130
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5244




par Remundo » 10/08/15, 10:18

BMW gebruikte een waterstofVERBRANDING, die een zeer hete vlam vormt, en daarom heeft NOx de voorkeur.

Het is "normaal" dat de Miraï minder waterstof verbruikt, omdat hij gebruik maakt van een brandstofcel waarvan het rendement rond de 50/60% ligt.

Bij een verbrandingsmotor is dat gemiddeld maar liefst 20%.

Ik ben erg sceptisch over waterstof, zowel bij verbranding als bij FC. De keten productie/opslag/overdracht van H2 is zeer energie-intensief en technisch delicaat.
0 x
Beeld
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 12/08/15, 14:14

Toyota: de Mirai op waterstof arriveert in Europa

12 2015 augustus

Amper 15 jaar na de komst van de eerste hybride Prius in Europa is het nu de Toyota Mirai op waterstof die zijn intrede doet op ons continent.

Beeld

Per schip kwamen de eerste vijf exemplaren van de Mirai in Europa aan. Ze landden respectievelijk op 8 en 10 augustus in de havens van Bristol (in Groot-Brittannië) en Zeebrugge (aan de Belgische kust).

De Mirai komt in september in Europa op de markt, eerst in Groot-Brittannië, Denemarken en Duitsland, landen die, in tegenstelling tot België, al begonnen zijn met de uitbouw van hun waterstofdistributienetwerk.

De prijs van de Mirai wordt € 66.000 exclusief belastingen.

http://www.lesoir.be/960225/article/vic ... -en-europe
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 12/08/15, 14:49

Citro schreef:......
Ik denk dat ik de bufferbatterij heb geïdentificeerd die achter de bank is geplaatst. De fabrikant beroemt zich op het hebben van een "reactieve" brandstofcel waarvoor geen grote elektrische batterij nodig is ...
Gezien het volume van de bak schat ik de buffer batterij op minimaal 9kWh capaciteit.......


Ik ben geïnteresseerd als je er iets over vindt op het NET.

Ik ontdekte dat er inderdaad een bufferbatterij is, maar geen manier om de capaciteit te vinden.
0 x
rudy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 23/08/10, 11:41
x 1

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par rudy » 01/03/16, 15:49

Hallo, ik vind het moeilijk om de manieren te volgen om waterstof te maken, zou het niet verstandiger zijn om bijvoorbeeld een HHO-generator te gebruiken die wordt aangedreven door batterijen die worden opgeladen met gratis elektriciteit, om te proberen een systeem te bouwen dat gratis elektriciteit zou produceren, en ook om HHO te produceren om huizen van verwarming en elektriciteit te voorzien, dit alles gratis bijvoorbeeld?
Met vriendelijke groeten .

Wijsheid is vereist
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par Christophe » 01/03/16, 15:58

HHO genereert helemaal niet genoeg waterstof om op iets anders te hopen dan een (lichte) verbetering in de verbranding van "klassieke" brandstof...

Aan de andere kant kunnen we zonne-waterstof maken door middel van thermolyse, zoals Jean Luc Perrier lang geleden probeerde te doen: Zonnethermische / zonne-Jean-luc-Perrier-productie-and-waterstof-solar-t1520.html

Daar werkte het! En zijn dood, per ongeluk (dit werd bevestigd door zijn dochter die de forums...) regelde nog steeds meer dan één...
0 x
rudy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 23/08/10, 11:41
x 1

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par rudy » 01/03/16, 16:35

Ik vind het moeilijk om naar te kijken omdat ik HHO-kachels heb gezien, ik heb een goed getransformeerde verwarmingskachel zien werken met HHO, ik heb ook grote explosies gezien, aan de andere kant heb ik rampzalige drama's gezien met waterstof er moet een manier zijn om het te laten werken, je moet proberen een motor alleen met HHO te laten werken, onmogelijk, het is geen Frans.

Als we wachten tot anderen het doen, zitten we in de CC

Wijsheid is in orde.
0 x
rudy
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 62
Inschrijving: 23/08/10, 11:41
x 1

Re: Re waterstof auto: de toekomst?




par rudy » 01/03/16, 16:38

Of ? elektrische auto's en gratis elektriciteit, ik denk dat er door deze oplossing minder explosies zijn.


Wijsheid is in orde.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 340 gasten