Vernietig mijn open haard aan een stalen pijp te zetten?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 16/09/12, 15:00

Bij mcz kreeg ik te horen over een kachel met een inhoud van 70 kg pellets, maar het was meer een soort miniboiler omdat deze geen warmte afgeeft.

1 week autonomie dus geen lange afwezigheid in de winter.

We lezen overal dat een kachel zo’n 100m2 kan verwarmen, maar ik vraag me af of de warmte met één enkel verwarmingspunt overal gelijkmatig is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 16/09/12, 16:26

hij vertelde over de ketel van 18 of 24 kW met een geïntegreerde tank van 70 kg. Voor mij zou het veel te krachtig zijn. Dus nam ik een boiler met een tank van 25 kg en plaatste er een extra tank naast. Als ik zou willen, zou ik een veel grotere tank kunnen maken, maar je moet hem nog steeds schoonmaken, minstens eens in de 1 dagen, en hij zou echt vol as zitten. Vandaar mijn configuratie: het opraken van de brandstof dient als herinnering.

Let op, 70 kg kan veel minder zijn dan een week als het koud is en het huis slecht geïsoleerd is. Een huis van 100 m2 dat helemaal niet geïsoleerd is, zal bijvoorbeeld in de slechtste tijd van het jaar tot 20 kW verbruiken, en uw tank verbruikt dit binnen 24 uur! omgekeerd, als het weer mild is, kan het 3 weken duren. Voor mij betekent dit ook dat ik hem pas na 3 weken hoef schoon te maken. Dit alles om te zeggen dat ik de voorkeur geef aan de configuratie met een aparte tank, we kunnen deze beter aanpassen/optimaliseren.

Een luchtkachel kan tot 100 m2 verwarmen, maar de warmte is NIET gelijkmatig. Afhankelijk van de isolatie van de woning en de grootte van de deuren en volumes, moet u rekening houden met een verlies van 1° tot 3° elke keer dat u een deur binnengaat. Kanaalkachels verminderen dit defect.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 16/09/12, 17:14

Philippe Schutt schreef:hij vertelde over de ketel van 18 of 24 kW met een geïntegreerde tank van 70 kg. Voor mij zou het veel te krachtig zijn. Dus nam ik een boiler met een tank van 25 kg en plaatste er een extra tank naast. Als ik zou willen, zou ik een veel grotere tank kunnen maken, maar je moet hem nog steeds schoonmaken, minstens eens in de 1 dagen, en hij zou echt vol as zitten. Vandaar mijn configuratie: het opraken van de brandstof dient als herinnering.

Let op, 70 kg kan veel minder zijn dan een week als het koud is en het huis slecht geïsoleerd is. Een huis van 100 m2 dat helemaal niet geïsoleerd is, zal bijvoorbeeld in de slechtste tijd van het jaar tot 20 kW verbruiken, en uw tank verbruikt dit binnen 24 uur! omgekeerd, als het weer mild is, kan het 3 weken duren. Voor mij betekent dit ook dat ik hem pas na 3 weken hoef schoon te maken. Dit alles om te zeggen dat ik de voorkeur geef aan de configuratie met een aparte tank, we kunnen deze beter aanpassen/optimaliseren.

Een luchtkachel kan tot 100 m2 verwarmen, maar de warmte is NIET gelijkmatig. Afhankelijk van de isolatie van de woning en de grootte van de deuren en volumes, moet u rekening houden met een verlies van 1° tot 3° elke keer dat u een deur binnengaat. Kanaalkachels verminderen dit defect.


Heeft u een buffertank op uw installatie? je kachel staat in de te verwarmen ruimte en niet in de kelder.

voor het vermogen kan ik me het vermogen niet herinneren, maar het was aanzienlijk mini 14 kW of 18 kW.

wat betreft isolatie is dit meegenomen in mijn werk, daarom probeer ik een verwarmingsoplossing te vinden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 16/09/12, 18:17

Ik heb hem in de garage gezet, in de woonkamer had hij beter gekund, maar geen ruimte en de dame wil geen stof. Omdat er bij het vullen altijd een beetje stof rondvliegt en hetzelfde bij het schoonmaken, ook al is het minder dan bij houtblokken.

en momenteel geen buffer, maar de ECS zal fungeren als.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 16/09/12, 18:29

Philippe Schutt schreef:Ik heb hem in de garage gezet, in de woonkamer had hij beter gekund, maar geen ruimte en de dame wil geen stof. Omdat er bij het vullen altijd een beetje stof rondvliegt en hetzelfde bij het schoonmaken, ook al is het minder dan bij houtblokken.

en momenteel geen buffer, maar de ECS zal fungeren als.


Dus jij verwarmt de garage?

voor de tapwateraansluiting kan dit de voorkeur hebben.

u bevindt zich op een radiatorcircuit of vloerverwarming.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 16/09/12, 18:50

Nou ja, ik verwarm de garage een beetje. Maar dat betekent dat mijn plaat niet koud aan mijn voeten is. Mijn hut is tenslotte van buitenaf geïsoleerd, dus het wordt nog erger.

Radiatoren.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 16/09/12, 19:46

Philippe Schutt schreef:Nou ja, ik verwarm de garage een beetje. Maar dat betekent dat mijn plaat niet koud aan mijn voeten is. Mijn hut is tenslotte van buitenaf geïsoleerd, dus het wordt nog erger.

Radiatoren.

ja natuurlijk was het gewoon om te kijken of het een kachel was die geen warmte afgaf.

bij dit type kachel zou ik toch mijn schoorsteen opnieuw moeten doen of is de rook minder heet?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 16/09/12, 21:04

bedoel je je rommelige en blaren leiding? JA
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 16/09/12, 21:18

Philippe Schutt schreef:bedoel je je rommelige en blaren leiding?


oui : Cheesy:

Oké, ik zal het zien, want ik heb geen zesendertig oplossingen:

óf ik blijf volledig elektrisch
óf ik schakel over naar een luchtkachel terwijl ik de convectoren als back-up houd
óf ik stap over op een hydro-installatie met een hydrokachel omdat de ketels te duur zijn.

voor de hydro oplossing moet ik mevrouw overtuigen omdat ze niet van zichtbare circuits houdt.


Hoeveel kost een hydrokachel?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 16/09/12, 21:29

Het circuit is niet per se zichtbaar, er zijn plinten en kroonlijsten die de leidingen verbergen, en natuurlijk de verwarmde wanden en vloeren.

een 15kw kost ongeveer 4000€, een 22kw 4700€.
Als uw huis geïsoleerd is (en een elektrische zou moeten zijn) zou 15kw voldoende moeten zijn.
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 188-gasten