Vernietig mijn open haard aan een stalen pijp te zetten?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 16/07/12, 08:19

dodo schreef:Geldt dat ook voor pelletketels?

oui
dodo schreef:wat dacht u van gemengde pellet- en houtkachels en ketelkachels.

Gemengde kachels vereisen handmatige tussenkomst (behalve de Rika) en hun prijs is een beetje gek.
Ketelkachels: met pellets geen probleem, met hout heb je een thermosifon nodig om het goed te doen bij stroomuitval dus kun je net zo goed overstappen op de ketel
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 16/07/12, 09:19

Philippe Schutt schreef:
dodo schreef:Geldt dat ook voor pelletketels?

oui


ha ok ik dacht dat de rook van de ketels minder heet was.

dodo schreef:wat dacht u van gemengde pellet- en houtkachels en ketelkachels.

Gemengde kachels vereisen handmatige tussenkomst (behalve de Rika) en hun prijs is een beetje gek.
Ketelkachels: met pellets geen probleem, met hout zou je een thermosifon nodig hebben om het goed te doen bij stroomuitval dus je kunt net zo goed naar de ketel gaan[/quote]


wat noem je manuele interventie op RIKA-kachels.
het is duidelijk dat de ketel ideaal is in vergelijking met de ketelkachel, maar het is niet hetzelfde budget.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 16/07/12, 13:05

Mijn hydropelletkachel heeft dampen tussen 80° en 140°. De meeste ketels hebben hetere dampen dan dit.

Bij gemengde apparaten moet je een gietijzeren grill plaatsen/schuiven/draaien om met hout te werken en hem verwijderen in "pellet"-modus, anders zal hij snel opeten omdat hij precies in de vlam staat.
De Rika Induo heeft dit rooster niet, dus dit probleem wordt vermeden.

Er zijn ook goedkope houtketels. Mijn broer nam een ​​Viadruz 33kw voor 1600€ en de fabricage is zeer correct. Maar het rendement (75%) is te laag dus geen heffingskorting. Persoonlijk vind ik het niet erg, want geen elektronische bediening of afzuiger.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 16/07/12, 22:16

Philippe Schutt schreef:Mijn hydropelletkachel heeft dampen tussen 80° en 140°. De meeste ketels hebben hetere dampen dan dit.

Bij gemengde apparaten moet je een gietijzeren grill plaatsen/schuiven/draaien om met hout te werken en hem verwijderen in "pellet"-modus, anders zal hij snel opeten omdat hij precies in de vlam staat.
De Rika Induo heeft dit rooster niet, dus dit probleem wordt vermeden.

Er zijn ook goedkope houtketels. Mijn broer nam een ​​Viadruz 33kw voor 1600€ en de fabricage is zeer correct. Maar het rendement (75%) is te laag dus geen heffingskorting. Persoonlijk vind ik het niet erg, want geen elektronische bediening of afzuiger.


in feite had ik aan een houtkachel gedacht, uit het hoofd had ik een bod van bijna 20 euro gekregen.

met een eenvoudige kachel moeten er aanzienlijke temperatuurverschillen zijn, afhankelijk van waar u zich bevindt, dus de oplossing met een ketelkachel moet een goed compromis zijn.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 17/07/12, 10:09

Nou, als je het hele circuit van de radiatoren moet doen, gaat de saus omhoog.
En we vragen installateurs om een ​​grote buffertank te installeren, die in staat is om in ieder geval de warmte van een volle lading te absorberen, wat al snel oploopt tot 1000L.
dan neem je een ketel met omgekeerde vlam 4000€ een grote ballon die ook SWW 3500€ maakt, elektronica, pompen, kleppen etc, en we zullen 10000€ benaderen alleen in de stookruimte.
En daarbij, als je op wintersport gaat, moet er af en toe iemand komen opwarmen. moeilijk moeilijk.
Op een gegeven moment moet u beslissen, definiëren wat u wilt doen: alle verwarming heroverwegen of gewoon uw rekening verlagen. En bedenk altijd dat isoleren beter is dan verwarmen.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 17/07/12, 12:50

En daarbij, als je op wintersport gaat, moet er af en toe iemand komen opwarmen. moeilijk moeilijk.


voor de wintersport is het probleem hetzelfde met een ketelkachel.

Op een gegeven moment moet u beslissen, definiëren wat u wilt doen: alle verwarming heroverwegen of gewoon uw rekening verlagen. En bedenk altijd dat isoleren beter is dan verwarmen.


Ik ben net bezig met het bekijken van al mijn isolatie en ik zou tegelijkertijd het verwarmingsgedeelte willen bekijken om te zien of het verstandig is om het kanaal te upgraden.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 16/09/12, 10:42

Philippe Schutt schreef:Mijn hydropelletkachel heeft dampen tussen 80° en 140°. De meeste ketels hebben hetere dampen dan dit.

Bij gemengde apparaten moet je een gietijzeren grill plaatsen/schuiven/draaien om met hout te werken en hem verwijderen in "pellet"-modus, anders zal hij snel opeten omdat hij precies in de vlam staat.
De Rika Induo heeft dit rooster niet, dus dit probleem wordt vermeden.

Er zijn ook goedkope houtketels. Mijn broer nam een ​​Viadruz 33kw voor 1600€ en de fabricage is zeer correct. Maar het rendement (75%) is te laag dus geen heffingskorting. Persoonlijk vind ik het niet erg, want geen elektronische bediening of afzuiger.


Ik heb met een verkoper of kachelverkoper van het merk mcz gesproken, als ik ooit mijn korenmaat opnieuw doe, zal hij verplicht zijn de dichtheid te controleren.

anders zag ik een video van een rika duo-kachel, die me best goed lijkt
http://www.boisenergie.tv/Rika-Induo-la ... _v121.html

Ik kon de prijs echter niet vinden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 16/09/12, 13:23

de INDUO kost ongeveer 8000€.

een apparaat met dampen zo "koud" als mijn ketelkachel vereist een behuizing, dus de dichtheid van de bushels is niet cruciaal.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 16/09/12, 14:14

Philippe Schutt schreef:de INDUO kost ongeveer 8000€.

een apparaat met dampen zo "koud" als mijn ketelkachel vereist een behuizing, dus de dichtheid van de bushels is niet cruciaal.


8000 euro wordt niet gegeven.

dat wil zeggen is niet cruciaal, wat heb je als cv-ketel?
Gebruik je hem als hoofdverwarming of als back-up?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 16/09/12, 14:45

een MCZ EGO hydro, met een container van 70 kg pellets. het is min of meer een week geleden. zo maak ik schoon en vul ik tegelijkertijd, geen dagelijkse klusjes.

Hoofdverwarming, eigenlijk uniek. Maar nog geen ECS, hoewel gepland, net als zonne-energie.
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 281-gasten