Vernietig mijn open haard aan een stalen pijp te zetten?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 22/04/12, 15:42

Philippe Schutt schreef:nee, je zet er meteen 2 als je kiest voor een kachel met achteruitgang, waarbij je de bovenste afsluit. Op die manier, als je op een dag een fornuis met een bovenuitlaat neemt, verplaats je je stekker van het hoge T-stuk naar het lage T-stuk.


oké, bedankt voor de tip : Mrgreen:
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 23/04/12, 12:29

Zou het ook niet mogelijk zijn om de verloren leiding op zolder te vernietigen en deze opnieuw aan te leggen in een schepel in plaats van in een omkasting?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 23/04/12, 13:05

Ja natuurlijk. door de afstand tot het vuur te respecteren en droog hout intelligent te verbranden.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 23/04/12, 13:09

Philippe Schutt schreef:Ja natuurlijk. door de afstand tot het vuur te respecteren en droog hout intelligent te verbranden.


Het zou interessant zijn om de kosten te vergelijken, ik veronderstel dat je liever contact opneemt met een metselaar dan met een roker.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 24/04/12, 08:19

ja, ik ben ook benieuwd naar het resultaat
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 11/07/12, 13:17

Philippe Schutt schreef:ja, ik ben ook benieuwd naar het resultaat


Op dit moment heb ik niemand gevonden die de bushelleiding opnieuw kan maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 11/07/12, 14:34

Een spoorwegarbeider zal willen buizen, voor hem is het veiliger omdat het risico op bistre vrijwel is geëlimineerd, en met de nieuwe hoogefficiënte apparaten is het echt beter.
Een metselaar wil dit misschien niet doen vanwege verzekeringsproblemen.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 11/07/12, 22:00

Persoonlijk had ik liever een schepel gehad, maar je hebt waarschijnlijk gelijk, want uiteindelijk wil degene die de kachel installeert, zelfs bij roestvrijstalen buizen de buizen installeren.

aan de andere kant had ik iemand die me vertelde dat als ik voor pellets zou kiezen, ik gewoon mijn schoorsteen kon buizen en dat was goed.

is het waar ?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 11/07/12, 22:46

Nee, het is niet goed.
Voor pellets gelden dezelfde regels als voor hout: er moet minimaal 2 cm ruimte tussen de schoorsteen en de balk aanwezig zijn. het is onvermijdelijk.
Het tweede essentiële punt is dat de leiding correct moet worden geveegd en gedebistreerd voordat deze wordt omhuld. Een verstopte leiding kunt u niet door buizen leiden.

Daarna kunnen we, ja, spelen.
0 x
dodo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 353
Inschrijving: 16/01/10, 22:47




par dodo » 15/07/12, 17:57

Philippe Schutt schreef:Nee, het is niet goed.
Voor pellets gelden dezelfde regels als voor hout: er moet minimaal 2 cm ruimte tussen de schoorsteen en de balk aanwezig zijn. het is onvermijdelijk.
Het tweede essentiële punt is dat de leiding correct moet worden geveegd en gedebistreerd voordat deze wordt omhuld. Een verstopte leiding kunt u niet door buizen leiden.

Daarna kunnen we, ja, spelen.


Geldt dat ook voor pelletketels?

wat dacht u van gemengde pellet- en houtkachels en ketelkachels.
0 x

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 314-gasten