Is het mogelijk om de zonne-energie productie te consumeren?

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
loran133
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/11/10, 00:20

Is het mogelijk om de zonne-energie productie te consumeren?




par loran133 » 02/04/12, 21:22

Hallo,

Ik ben van plan om voor mezelf een kleine fotovoltaïsche installatie te maken. Zonder doorverkoop aan EFRO, te ingewikkeld. En dan wil ik mijn panelen niet integreren in mijn dak.
Mijn vraag is daarom de volgende: is het mogelijk om zijn momentane productie te verbruiken met het EDF-netwerk als relais tijdens verbruikspieken? En dit zonder accubank. Alleen panelen en een omvormer in Sunny Boy-stijl uit 2000. Kit om energie te verliezen als ik niet al mijn productie verbruikt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 02/04/12, 21:48

Momenteel is netinjectie het minst duur en het meest rationeel als u niet gedwongen wordt tot eilandgebruik. Dit is wat het beste gebruik maakt van de energie die door de PV's wordt geproduceerd.

De productie is niet stabiel. Je hebt dus een buffer nodig. De Sunnyboy 2000 is ontworpen voor netaansluiting en kan niet zonder worden gebruikt.

Je zou je kunnen voorstellen om energie op te slaan in de vorm van warm water, maar er zou nog steeds een batterijpakket nodig zijn om te stabiliseren, een omvormer kan niets.

Maar waarom zou u dan niet direct warm water maken en genoegen nemen met SWW op zonne-energie? De energieopbrengst/investering is goed.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
loran133
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/11/10, 00:20




par loran133 » 02/04/12, 21:55

Maar voor sectorinjectie, zijn er geen verhalen over wederverkoopcontracten? Productiemeter huren?
Voor de ECS ja daar had ik inderdaad over nagedacht maar ik vind de wisselaars duur voor wat het is. En toen wilde ik me eigenlijk echt bezighouden met elektriciteitsproductie.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/04/12, 22:15

Zie plasmanu en zijn concrete zonne-energie die werkt (plannen):
https://www.econologie.com/forums/post228978.html#228978

die op EDF verzendt

en die erin slaagt haar windturbine, die bij ruthene niet draait, te laten draaien, zelfs niet door met de bril van haar buurman te schudden.
0 x
loran133
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/11/10, 00:20




par loran133 » 02/04/12, 22:41

Ik zie het antwoord op mijn vraag niet in het draadje waarnaar je me hebt gelinkt.
In feite is het simpel, het komt erop neer: kunnen we netinjectie doen vanuit een fotovoltaïsche installatie (of een andere) zonder een doorverkoopcontract voor elektriciteit te ondertekenen?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/04/12, 22:53

Denkbaar, thuis geïsoleerd van EDF, met bufferbatterijen, geïsoleerd van het lichtnet, bij de felle zon.
maar verboden voor EDF, zonder contract, behalve geheime hacking, met oude omkeerbare EDF-meter (met roterende schijf), maar verboden zonder wettelijke verzekering.
zie berichten over econologie die ik samenvat.
0 x
loran133
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/11/10, 00:20




par loran133 » 02/04/12, 23:00

pfff... Dan wordt het meteen een stuk ingewikkelder. Ik zal dit contract moeten herzien.
Zou de omvormer niet kunnen overschakelen naar het netwerk zodra hij meer kan leveren?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 02/04/12, 23:38

een omvormer die in het netwerk injecteert, vraagt ​​geen toestemming aan edf: hij werkt altijd

als u meer verbruikt dan u produceert, loopt de edf-meter op waardoor u precies het verschil betaalt

als je meer produceert dan je verbruikt en je hebt het geluk een oude meter te hebben, zal hij ondersteboven draaien... als je een moderne meter hebt, zal hij niet draaien en geef je je energie weg

als je de prijs ziet van fotovoltaïsche elektriciteit die tegen een zwaar gesubsidieerde prijs is gekocht, is het natuurlijk triest om het gratis weg te geven ... maar als je allergisch bent voor dit absurde systeem, heb je misschien gelijk

installeer meteen je zonnepanelen: bespaar geld wanneer je verbruikt, geef een geschenk aan edf wanneer je geld hebt... en hoop dat er snel nieuwe oplossingen komen om het beter te doen

nieuwe oplossing: meer winstgevende batterij en omvormer... of een nieuw elektriciteitsbedrijf dat gunstiger is voor de aankoop van kleine productie zonder al te veel beperkingen
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 02/04/12, 23:41

Eenvoudig
Je produceert, je consumeert
Om XNUMX uur Maximale productie: Wasmachine. Vaatwasser boiler...
Niets 's nachts: logisch
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
loran133
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 22/11/10, 00:20




par loran133 » 02/04/12, 23:47

O ideaal! Dat wilde ik weten, jammer als ik ze energie geef, ik hou niet van contracten tekenen en zeker niet op mijn 20ste!
Maar laten we zeggen dat ik een 2000W AC-uitgangsomvormer heb, dat ik 2000W verbruik die ik kan produceren, dus ik zou ze van mijn prikstok nemen, maar als ik om 4000 vraag, zou ik de 2000W van mijn prikstok nemen en 2000 naar de netwerk. Beheert de omvormer het transparant?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten