Dakrenovatie en zolderisolatie

Hulp en advies voor uw echte werk in nieuwe of renovatie, binnen of buiten.
Avatar de l'utilisateur
dhaulagiri
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 106
Inschrijving: 07/01/11, 21:57
Plaats: Gard
x 2

Dakrenovatie en zolderisolatie




par dhaulagiri » 11/03/12, 22:58

Bonsoir,

Ik begin binnenkort met groot werk en zoek advies.

In een week hebben we de omslag volledig opnieuw gedaan: we hebben met name een HPV-film geplaatst, want die was er niet.
De woning heeft verschillende dakvolumes:
> een waar het raamwerk zichtbaar is: de garage;
> een met verloren zolders op een betonnen plaat;
> één met kruipvloer;

Over een paar maanden gaan we de verloren zolder opnieuw isoleren. Ik heb de isolatie al gekocht: cellulosewatten om te spuiten.
Ten eerste weet ik niet of ik er een dampscherm onder moet plaatsen, dat wil zeggen op de betonplaat. Aan de adviezen van verschillende leveranciers heb ik niet veel gehad, omdat ze niet goed beargumenteerd of tegenstrijdig waren.
Ten tweede, is er een mogelijkheid, hoe klein ook, dat condensatie zal optreden onder de dakfolie en de watten die zich ongeveer 1 m eronder bevinden, nat zal maken?

Bij voorbaat dank voor uw advies!
0 x
"Als er geen oplossing is, is het dat er geen probleem is" Valuta shadok.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/03/12, 23:49

Condensatie treedt op als waterdamp een plaats bereikt die koud genoeg is (dauwpunt) om te condenseren.
Het kan een poreuze muur zijn met waterdamp (berekend met tabellen die ook op econologieposten staan) of door gaten of lekkages van hete lucht binnenshuis met meer of minder waterdamp, die naar de kou sluipt en condenseert;
dus je moet goed kijken naar het exacte patroon van porositeit of lekken en luchtstroom.
De poreuze of lekkende wand vereist een dampscherm aan de hete zijde.

Een slechte zaak is dat zelfs met een zeer lage porositeit of lekkage, het vloeibare water uit de condensatie zich langzaam ophoopt in een gesloten omgeving die ondoordringbaar is voor vloeibaar water gedurende dagen en maanden, zelfs gedurende de hele winter zonder ooit te vertrekken, als pech, wat de thermische isolatie vernietigt.
Het is daarom noodzakelijk om heel voorzichtig te zijn en goed na te denken over deze ernstige moeilijkheid die vaak niet erg zichtbaar is.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "renovatie, bouw en onroerend goed werk: hulp, advies en methodes ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 56-gasten