Watermolen, waterkracht en centrale verwarming

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
patrice24
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 23/02/12, 11:26




par patrice24 » 24/02/12, 13:23

phil53 schreef:Zolang elektriciteit het gebruikt voor een betere zaak dan voor verwarming!

wat bijvoorbeeld ??
koelkast? Congélo? TV?
Ik probeer prioriteit te geven aan wat mij het meest kost en de meeste onze omgeving rot te maaien de gasolie
lijkt het mij economisch onzinnig? andere nobele ideeën? Ik ben een koper

Power kant, de molen draaide grinds + tonnen, ik maak me niet zo veel zorgen, dat ik zal proberen te berekenen door de stroming van de rivier naar de kleppen te meten.
Ik moet meten dat open kleppen klopt toch?
maar vóór X of Y na omdat de snelheid helemaal niet hetzelfde is.
Wat betreft de val moet ik rekening H1 of H2 (ref mijn tekening)
Beeld
bedankt voor je expertise
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/02/12, 13:46

Ik zag molens met verschillende wielen zo zwaar, waarvan het wiel niet meer is dan 5ch ...

de kracht van de molen die niet lang draait, neemt bij elke verkoop toe

we verwarren ook de kracht van de turbine en de kracht van de rivier: er was een molen met een turbine fesant 20ch maar ledigde binnen een uur het bereik ... en dan groter ding

het is noodzakelijk om het beschikbare vermogen van de rivier te berekenen: om de stroom in te schatten

er zijn veel manieren om een ​​flow te meten

om een ​​plaats te kiezen waar de rivier een regelmatige vorm heeft zoals een kanaal, om een ​​zwevend object te gooien en om de tijd te nemen om een ​​bepaalde afstand te maken: dus een snelheid? om zich te vermenigvuldigen met het gedeelte van de rivier om de stroom te hebben ... het heeft geen voorwerp nodig dat te goed drijft en wordt geduwd door de wind, het is noodzakelijk een groot ding dat zichzelf goed in het water plaatst, een log, een zak bijna vol met water

een andere methode, om de hele stroom van de rivier door een klep te laten passeren: door het passagesegment te meten, en door de snelheid te schatten, kan men de stroom berekenen ... de snelheid kan geschat worden aan de hand van de hoogte van het water dat de passage

het vermogen is de stroom vermenigvuldigd met de druk, dus de hoogte van de val

om maximale kracht te hebben is het nodig om het niveau naar het maximum te brengen binnen het bereik ... vaak als een molen niet langer lang dienst doet, is het onmogelijk om te doen op het niveau dat verwacht wordt zonder enige buur te overstromen

het is ook noodzakelijk dat het stroomafwaartse niveau zo laag mogelijk is: het uitlaatkanaal van de turbine moet goed worden gebaggerd tot ver genoeg stroomafwaarts van de molen ... anders gaat het stroomafwaartse niveau omhoog en daalt de stroom

conclusie wanneer we een molen weer in gebruik nemen, hebben we vaak een veel lagere stroom dan toen hij in gebruik was ... hij krijgt niet noodzakelijkerwijs toestemming om het werk te doen om het terug te brengen in zijn originele staat
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/02/12, 13:57

patrice24 schreef:
phil53 schreef:Zolang elektriciteit het gebruikt voor een betere zaak dan voor verwarming!

wat bijvoorbeeld ??


Ik denk niet dat de molen genoeg vermogen zal leveren voor elektrische verwarming

maar het is goed mogelijk dat het hele jaar door een gemiddeld vermogen van meer dan 1kw zal hebben, en een veel hoger piekvermogen dankzij de accumulatie van water binnen het bereik.

Het is daarom mogelijk om volledig autonoom te zijn in elektriciteit en volledig zonder elektrische abonnementen te doen

het is ook mogelijk om een ​​waterwarmtepomp te gebruiken

dankzij de aanwezigheid van water als koude bron nooit te koud geeft het een COP veel meer dan wat men gewoonlijk heeft, en kan de kracht van een turbine te zwak om een ​​directe elektrische verwarming te maken volstaan warmtepomp

een goede dynamo heeft een grote inertie en een grote capaciteit om de compressor van PAC te starten ... nutteloos van een te groot elektrisch abonnement zoals men vaak voor sommige PAC's nodig heeft
Dernière édition par chatelot16 de 24 / 02 / 12, 14: 01, 1 keer bewerkt.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/02/12, 14:00

Het is eerder het verschil in waterniveau vóór na H1-Y, waar Y de waterdiepte na is.

Hiermee wordt het drukverschil tussen voor en na ingesteld, wat de statische kracht zonder beweging geeft.

Het debiet moet worden gemeten, althans in grootteorde, als het meerdere dagen m3 / s is ????

Alles hangt af van de prestaties van de waaier of turbine.
0 x
Avatar de l'utilisateur
patrice24
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 23/02/12, 11:26




par patrice24 » 24/02/12, 17:58

Laten we gaan voor vermogensberekeningen
River gaat over 30m breed
Diepte 1,5M gemiddeld
snelheid van de stroom laten we pessimistisch zijn en rekening houden met periodes van overstromingen 0.2meter / sec

Debet = 30 x 1,5 x 0,2 = 9 m3 / sec = 9000 L / s
Power = flow x Hoogte is 9000 x 0.5 om een ​​laag niveau te nemen (e heeft geen invloed op de bres die te zien is op de phto om het waterpeil vóór de dam relatief laag te houden.
Vermogen = 4500 Lm / s
1 liter water = 1Kg
Vermogen = 9000Kg.m / s

Te paard moet dit 9000 / 75 = 120 maken
1CV is ongeveer gelijk aan 1KW dus 120KW
Laten we voorzichtig zijn en zeggen dat ik de helft minder energie heb om 60Kw te blijven
Niet slecht, niet? Tenzij ik een wandeling miste
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 24/02/12, 19:37

je manier van berekenen is origineel maar niet onwaar

1litre doet het goed 1kg en u schat uw vermogen in kg m / s, wat een oude voedingseenheid is

de huidige voedingseenheid de W zou N m / s kunnen worden genoemd

als 1kg = 9,81 Newton je 9000 kg m / s maken 88290w dus 88kw

je doorgang door de ch geeft 120ch
en als 1ch = 735W
120ch x 735 = 88200W ... we zijn het daarmee eens

resteert om de opbrengst te schatten
turbine 60% in ieder geval ... we kunnen het zelfs nog beter doen, als uw gegeven waar is 88kw x 0,6 = 52kw

20 wiel% ... en het is vaak erger ... en dit is alleen de efficiëntie van het wiel, dat heel langzaam draait, waarvoor een gecompliceerde transmissie nodig is om de snelheid te vermenigvuldigen totdat je een dynamo wilt

aandacht voor de maat van het verschil: het is niet het verschil tussen de stroomafwaartse en stroomafwaartse stroom van de rivier, maar ook van jouw tekening: het is het verschil tussen het wateroppervlak stroomopwaarts en stroomafwaarts

een 52kw-turbine bouwen is geen klein bedrijf ... het zou veiliger zijn om met een veel kleinere te beginnen
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 25/02/12, 07:48

0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
dani38
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/01/12, 16:23

hallo




par dani38 » 25/02/12, 13:42

hallo, al deze super om deze molen te kopen, het zal niet in de steek gelaten worden, nadat het idee en het goede om te fabriceren actueel zijn, verwarming ect, ik zal een molen hebben, ik zal heel gelukkig zijn, mezelf ' probeer elélctricite te doen met vol van ideeën probeer ik, wind met blikjes ect, je kunt proberen veel ideeën te vinden met de recup in de prullenbak, want calculaties van water moeten ze doen, mij wat zal me dit achterlaten gezien de molen uit het water is er een groot verschil van de uitgang van de molen en de lage partij of deze jete het water of het water toetreedt de rivier, op de foto aan de achterkant van de molen zien we veel bomen, ik denk aan de deniveller die de molen op de laagste zal hebben of die het water in de rivier uitjaagt, als je een foto of twee kunt maken, denk ik aan een waterval (zie de tekening) een drijvende kracht? Of met u-boards, maar eenvoudig om te proberen, maak een eoliene met blikjes zoals ik deed, maar de horizontale zijn maakt je een schoepenrad ik stopte een 24 volt 250 watt motor Ik blush radiator draden met wachten om je een echt wiel te maken, ik heb een brucheless triphase van 4kilos wattuur als het niet is geïnteresseerd?
0 x
dani38
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/01/12, 16:23

Re: hallo




par dani38 » 26/02/12, 11:34

artwork pic705.jpg.gif
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/02/12, 12:40

Snelheid vangen!

1) Deze waterval heeft een maximale doorstroming op momenten dat de behoefte aan verwarming niet erg belangrijk is (meestal lente-regen en gesmolten sneeuw, afhankelijk van de locatie, val).

Ik vind het jammer om de 24 waterh / 24- en 365-dagen per jaar niet te lopen en deze elektriciteit te verkopen (waarvan de prijs omhoog gaat!).

[natuurlijk in de veronderstelling dat het is toegestaan; maar ik denk dat er een gebruiksrecht is dat niet op deze manier kan worden verwijderd - om eerst te controleren].

Er zijn speciaal hiervoor ontworpen elektrische "micro-planten": lage opvoerhoogte / hoog debiet ...

2) Voor verwarming, wat betekent dat rivieren, zei bomen (vooral elzen). Dus de oplossing lijkt mij een ketel met bloedplaatjes (gezien de kracht, het is geschikt, in een oude molen, zijn er waarschijnlijk ruimtes voor de opslag van pads) + een slijper en een kettingzaag en een oude tractor met vork om hervormen en dat is het.

Nu, ik weet niet of u een "stuk" van een rivier bezit. Natuurlijke groei moet worden ingeschat ... Bestaan ​​van andere mogelijkheden lokaal (bossen?).

De "groene" balans lijkt mij anders interessanter: elektrische autonomie of zelfs een overschot aan "groene stroom" (te berekenen op basis van de flow / hoogte), verwarming zonder CO²-afwijzing ...

Aan de andere kant is het technischer, minder "bricollo" ... Vanuit dit oogpunt minder opwindend, minder "briljant" (in de zin van Geo Trouvetout).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 287-gasten