Brandstofbesparing met aceton?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Frankrijk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/01/12, 21:14




par Frankrijk » 01/02/12, 12:33

Maakt u zich geen zorgen, mijn motor is nog steeds geproduceerd in 2012, alleen de vorm van de inlaat en de gasdruk in de oprit zijn veranderd.

Door nadelen voor ethanol ben ik het ermee eens. Niet dat in mijn tank. Het kan heel goed werken, maar mierenzuur / azijnzuur + mager mengsel : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/02/12, 21:30

Obamot schreef:Houd de semi-synthetische, maak een hoogwaardige synthetische is agressiever voor sommige motor pakkingen en kan ze schieten in ongunstige gevallen.

Dus verander vloeibaarheid INDIEN NODIG, maar geen type.


Mijn ervaring heeft geen statistische waarde, maar ik opgewaardeerd al mijn auto's synthese depuis20 jaar alle tweedehands met een goede kilometerstand (behalve nieuw 309) (309 benzine, Visa benzine, een benzine Jetta, en twee R19 diesel) zonder enig probleem.

Bovendien heeft de R19, die alleen 150000 Km had, zelfs zijn olieverbruik verlaagd! (Het ging van de maxi naar de Mini tussen 2-olieverversingen aanbevolen door Renault en sinds de synthese is er een goede cm olie boven de mini).

Door tegens om de viscositeit te veranderen: de andere dag doen we het ledigen van de tractormaaier met een Ze Strattton Bricks (8 cv?) Wat heel goed werkt. Niet de olie die in de buurt wordt aanbevolen ... dus de olie '' semi-synthetisch '' van de auto wordt gebruikt (ref?).

Start opnieuw, ... Resultaat de motor slaat dicht alsof hij een roede heeft gegoten! We stoppen onmiddellijk en krijgen de aanbevolen olie (veel dikker). We doen de afvoer weer ... bij het opstarten is het geluid volkomen normaal!

De moraal van dit verhaal : Mrgreen: het is dat door de viscositeit te verhandelen men onzin kan maken ....
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/02/12, 21:32

Frankrijk schreef:Door nadelen voor ethanol ben ik het ermee eens. Niet dat in mijn tank. Het kan heel goed draaien, maar mierenzuur / azijnzuur + arm mengsel : Cry:


Kun je uitleggen wat je doet ?????
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 01/02/12, 21:58

Flytox schreef:
Obamot schreef:Houd de semi-synthetische, maak een hoogwaardige synthetische is agressiever voor sommige motor pakkingen en kan ze schieten in ongunstige gevallen.

Dus verander vloeibaarheid INDIEN NODIG, maar geen type.


Mijn ervaring heeft geen statistische waarde, maar ik opgewaardeerd al mijn auto's synthese depuis20 jaar alle tweedehands met een goede kilometerstand (behalve nieuw 309) (309 benzine, Visa benzine, een benzine Jetta, en twee R19 diesel) zonder enig probleem.

Bovendien heeft de R19, die alleen 150000 Km had, zelfs zijn olieverbruik verlaagd! (Het ging van de maxi naar de Mini tussen 2-olieverversingen aanbevolen door Renault en sinds de synthese is er een goede cm olie boven de mini).

Door tegens om de viscositeit te veranderen: de andere dag doen we het ledigen van de tractormaaier met een Ze Strattton Bricks (8 cv?) Wat heel goed werkt. Niet de olie die in de buurt wordt aanbevolen ... dus de olie '' semi-synthetisch '' van de auto wordt gebruikt (ref?).

Start opnieuw, ... Resultaat de motor slaat dicht alsof hij een roede heeft gegoten! We stoppen onmiddellijk en krijgen de aanbevolen olie (veel dikker). We doen de afvoer weer ... bij het opstarten is het geluid volkomen normaal!

De moraal van dit verhaal : Mrgreen: het is dat door de viscositeit te verhandelen men onzin kan maken ....


Ja, alles wat u goed doet om te onthouden voor degenen die zich niet al bewust zijn, we vergeten te gemakkelijk, de synthetische olie is een belangrijke stap vooruit. Maar zoals je zegt, we moeten niet generaliseren (vraag het de fabrikant goed, voordat je het onherstelbare begaat ...)

Aan de andere kant had ik graag gezien dat sommigen hun mening gaven over de coup om synthetisch twee keer direct in benzine te zetten (0,5%) is een halve liter voor 100 liters brandstof, om de levensduur te verlengen, het is een punt dat me veel interesseert.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 01/02/12, 22:43

In het geheel zijn er sommigen die nog steeds onderaan zijn. In F1 is er meer dan 20 jaar, hij deed het ook, anders hadden ze problemen met de injectiepomp (op V8 Cosworth). :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Frankrijk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/01/12, 21:14




par Frankrijk » 02/02/12, 00:03

Flytox schreef:
Frankrijk schreef:Door nadelen voor ethanol ben ik het ermee eens. Niet dat in mijn tank. Het kan heel goed draaien, maar mierenzuur / azijnzuur + arm mengsel : Cry:


Kun je uitleggen wat je doet ?????


Hoe doe ik dat?


Anders wat te vermijden besteedt een oude motor die minerale low-end moest 100% super detergent synthese, als we opstijgen alle deposito's, als je een filter dat kan gaan ... maar als de motor zonder oliefilter is, kan dit pijn doen.


En wat heeft de fabrikant aan de maaier aanbevolen?
Monograde olie?

We kunnen de monograde olie heel goed vervangen door een multigrade. Over het algemeen zijn maaimachines een zeer stroperige olie, maar meestal eh.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 02/02/12, 08:22

Frankrijk schreef:maar mierenzuur / azijnzuur + arm mengsel


Ik begrijp niet waarom je het hebt over mierenzuur, azijnzuur en magere mengsels. Je moet een idee hebben.


Anders wat te vermijden besteedt een oude motor die minerale low-end moest 100% super detergent synthese, als we opstijgen alle deposito's, als je een filter dat kan gaan ... maar als de motor zonder oliefilter is, kan dit pijn doen.

+ 1. Voorbeeld 2CV gewend aan olie Antar-molygraphiet dat goed vervuild was, kon de overgang naar een wasmiddelolie niet waarderen. : Mrgreen: (begin wat olie te eten)

En wat heeft de fabrikant aan de maaier aanbevolen?
Monograde olie?

We kunnen de monograde olie heel goed vervangen door een multigrade. Over het algemeen zijn maaimachines een zeer stroperige olie, maar meestal eh.


Niet de maaier bij de hand (bij 160 km) om naar de labels te kijken, maar bij het legen kwam het helemaal niet overeen met de olie in de auto. Op mijn Honda-maaier, geen probleem met de synthese (Diesel) : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Frankrijk
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 24/01/12, 21:14




par Frankrijk » 02/02/12, 16:10

Flytox schreef:
Frankrijk schreef:maar mierenzuur / azijnzuur + arm mengsel


Ik begrijp niet waarom je het hebt over mierenzuur, azijnzuur en magere mengsels. Je moet een idee hebben.


Ah, dat.

Ben er is altijd een beetje water in de tank met condensatie, luchtvochtigheid, infiltraties, enz ...

Als je ethanol (ethanol houdt van water + en de neiging heeft om vocht in de lucht op te nemen ...), dan is er een reactie die mierenzuur produceert, enz. .. en zuur in een motor, we willen het niet echt.
Vooral als de motor niet van herkomst is, dus geen nitridekleppen, behandelde klepzittingen of grafiet van zuigers. En we moeten ook het ledigingsinterval verminderen vanwege deze zuren die in de motorolie zitten.

En met ethanol op een aantal niet flex-fuel auto's, het begint al minder goed bij koud weer ... maar vooral onder volle belasting (versnelde 100%), is de computer niet genoeg te verrijken, en je draai te arm, dus hete plek, en kunnen de kleppen beschadigen of de zuiger (s) doorboren.

Er zijn enkele voorbeelden als u op google zoekt.
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 04/02/12, 03:05

Dag

Obamot schreef:
Ik raad ten zeerste af (zoals het sterk afgeraden was door de leraren van een mechanische school ...).

Hij adviseerde me zelfs om goedkoop in minerale basisolie te blijven, maar om meer olie te verversen ... Uiteindelijk koos ik voor semi-synthetisch, met de goedkeuring van de hoofdmonteur en de algemene vertegenwoordiging van het merk ... Ze had niet te veel Km ...

Houd de semi-synthetische, maak een hoogwaardige synthetische is agressiever voor sommige motor pakkingen en kan ze schieten in ongunstige gevallen.

Dus verander vloeibaarheid INDIEN NODIG, maar geen type.

.


In de luchtvaart wordt synthetische olie verdedigd in zuigermotoren.
Omdat deze motoren een hoog olieverbruik hebben, 1litres 4 uur, zie je meer, de synthetische olie heeft meer moeite om op porseleinen kaarsen te branden.
Ik gebruik Aeroshell 20w50 semi-synthetische winter en zomer. Ik ga terug naar de bastige Aero shell 100 plus.
Degenen die synthetische 100% hebben getest, hebben problemen gehad. Toevoegingen worden gecentrifugeerd in de holle krukas en de metalen delen van de rozetten van de zuigerpen worden snel versleten. De spionagearmen achter de schroef hebben deze olie niet.
Wat brandstof betreft, is dit normaal gesproken avgas 100 LL
100 lage leed, maar zo vaak wilde plaatsen we levert soms met super unleaded problemen met de klepgeleiders en klepzittingen (die lood ontbreekt) voegen we een beetje stookolie te voorkomen (Marvel-olie).

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 04/02/12, 13:48

Andre schreef:Dag

Obamot schreef:
Ik raad ten zeerste af (zoals het sterk afgeraden was door de leraren van een mechanische school ...).

Hij adviseerde me zelfs om goedkoop in minerale basisolie te blijven, maar om meer olie te verversen ... Uiteindelijk koos ik voor semi-synthetisch, met de goedkeuring van de hoofdmonteur en de algemene vertegenwoordiging van het merk ... Ze had niet te veel Km ...

Houd de semi-synthetische, maak een hoogwaardige synthetische is agressiever voor sommige motor pakkingen en kan ze schieten in ongunstige gevallen.

Dus verander vloeibaarheid INDIEN NODIG, maar geen type.

.


In de luchtvaart wordt synthetische olie verdedigd in zuigermotoren.
Omdat deze motoren een hoog olieverbruik hebben, 1litres 4 uur, zie je meer, de synthetische olie heeft meer moeite om op porseleinen kaarsen te branden.
Ik gebruik Aeroshell 20w50 semi-synthetische winter en zomer. Ik ga terug naar de bastige Aero shell 100 plus.
Degenen die synthetische 100% hebben getest, hebben problemen gehad. Toevoegingen worden gecentrifugeerd in de holle krukas en de metalen delen van de rozetten van de zuigerpen worden snel versleten. De spionagearmen achter de schroef hebben deze olie niet.
Wat brandstof betreft, is dit normaal gesproken avgas 100 LL
100 lage leed, maar zo vaak wilde plaatsen we levert soms met super unleaded problemen met de klepgeleiders en klepzittingen (die lood ontbreekt) voegen we een beetje stookolie te voorkomen (Marvel-olie).

Andre


Uitstekend, bedankt voor het bevestigen, dat is erg handig.

Marvel is geen supermarktproduct : Mrgreen: maar een product van hoge vlucht ...
(Dit is het geval om te zeggen ... ^^)

Ik denk dat het deze is:
http://www.marvelmysteryoil.com/index.php/site/mat/

Trouwens, hoeveel van Marvel olie, optellen (alleen maar om een ​​idee te krijgen ... het staat niet op hun website.)


En ik hou van de anekdote:

http://en.wikipedia.org/wiki/Marvel_Mystery_Oil
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 187-gasten