Vergelijkende tabel verwarming op hout, olie, gas en pellets?

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
Avatar de l'utilisateur
tomgey
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 163
Inschrijving: 13/10/10, 23:06
Plaats: noorden
x 2




par tomgey » 27/01/12, 22:22

dedeleco schreef:Pellets voor opslag vergen een grotere investering dan hout en nemen meer ruimte in beslag.


Oké voor het eerste deel van de zin.
Maar pellets die meer ruimte innemen dan hout, heb je Dédé dat zien spelen? Ik zou graag willen dat je me laat zien hoe een kWh hout minder ruimte in beslag neemt dan een kWh pellets!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6515
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 28/01/12, 05:31

tomgey schreef:Maar pellets die meer ruimte innemen dan hout, heb je Dédé dat zien spelen? Ik zou graag willen dat je me laat zien hoe een kWh hout minder ruimte in beslag neemt dan een kWh pellets!


Voornamelijk gevallen verrot hout afkomstig van recycling... Ik weet niet waar Dédélco woont. Maar in mijn omgeving is er niet veel te verzamelen, alles wat brandhout is, wordt verkocht. Gemeentehuizen beheren de verkoop van hun snoeibomen, particuliere eigenaren ontbossen alles zonder enige scrupules, staatsbossen zijn nul verlies...mijn oude man was in de bosbouw werkzaam tijdens zijn laatste 15 jaar werk..Ik kan je garanderen dat wat hij doet verbrand in zijn eerste jaren werd op het einde anders gewaardeerd... En nu met de pellets... het is echt de ellende die overblijft... en het wordt niet langer verbrand maar vermalen en ter plaatse achtergelaten voor compostering... Er zijn nog steeds nog een paar particuliere maten over... maar dat zal qua KW niet heel ver komen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
kitikoi
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 24/01/10, 20:29
Plaats: 42330 (Loire)




par kitikoi » 06/02/12, 09:29

Bonjour à tous,

Een fervent lezer hiervan forum, maar slechte poster, ik wil alleen wijzen op de prijs van de pellets die ik betaal. Ik woon in de Loire, vlakbij Saint Etienne. Ik heb mijn Okofen-ketel al 3 jaar (de post over het monitoren van de bedrijfstijd van Okofen is mijn boek naast het bed), en ik heb hem vanaf het begin bij een fabrikant betrokken (geen detailhandelaar!). Ik betaal € 187 per ton geleverde pellets... Ik heb het gevoel dat ik enorm veel geluk heb..?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 06/02/12, 10:10

lejustemilieu schreef:
leboncaramel schreef:Maar waarom zou u pellets gebruiken terwijl het hout veel goedkoper is?

2 kilobolletje bij 0.6 € = 10 KWh
2.5 Kilo hout (beuk) naar 0.1975 € = 10 KWh

Dit systeem maakt automatisering eenvoudig :D (en ook de temperatuurregeling)


En ik zou hieraan willen toevoegen dat het rendement van de beste pelletkachels bijna 95% bedraagt, wat bij een gewone houtkachel volstrekt ondenkbaar is, tenzij je natuurlijk een Scandinavische kachel of een tegelkachel koopt voor een hogere prijs dan gemiddeld. omvang van €2000 tot €10.000 per stuk!

miauw
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 06/02/12, 10:18

Eindelijk, als we observeren :D
Ik zie veel mensen een paar zakken pellets kopen in de bouwmarkten.
Deze mensen hebben een kleine pelletkachel, goedkoper dan een oliekachel, en omdat ze geen ruimte hebben, gaan ze elke twee dagen hun verwarming halen.
Hout is uitgesloten, er is geen ruimte om 5 of 10 kuub hout op te slaan.
Kortom, het is niet het beste voor ze, omdat ze vaak de auto moeten gebruiken om hun pellets te halen. Maar ze oordeelden dat het goedkoper is dan stookolie.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 06/02/12, 15:45

Goed gezien!

Ik heb het "geluk" dat ik een terras van 1.5 m/4 m heb waar ik 500 kg brandstof kan plaatsen, ik heb hout in kleine hoeveelheden geprobeerd, het is erg duur en toen ik mezelf trakteerde op een oude kwaliteit met alle branders, tegen een zeer concurrerende prijs , ik probeerde het antraciet en daar, openbaring! een ton goede kwaliteit kost bijna twee keer zoveel (€ 2-400) als warenhuisproducten, maar houtskool gaat twee keer zo lang mee!

10kg kolenhandelaar - Duitse origine - gaat 16 uur mee!
10kg herkomst uit Zuid-Afrika? uit China? duurt slechts 9/10 uur!

Bovendien genereert de tweede meer as, dus bestellen we bij de "kleine" handelaar en krijgen we Europese kwaliteit die verwarmt en lang meegaat en bovendien worden we bij je thuis afgeleverd in een papieren zak van 10 kg!
En ze gaan naar boven en ruimen alles voor je op... alle voordelen omdat er geen sprake is van vuile handelingen, de zak van 10 kg past door de bovenkant van de hele kachel, geen stof en uitstekende prestaties :P
QED

Miauw en vriendelijke groeten :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten