Biogas en landbouw

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 19/01/12, 13:20

een vaste benzinemotor accepteert grof gezuiverd biogas goed

de stirling zal het niet beter doen en zal een lagere opbrengst hebben

de biogasgenerator heeft een goede snelheidsregeling en kan in volledige autonomie een stabiele 50 hz maken

met een stirling heb je om autonoom te zijn een batterij nodig om te reguleren

de stirling die is geoptimaliseerd om te worden verwarmd in het hart van een parabool is niet hetzelfde als voor verwarming met vuur
0 x
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

antwoord




par gentil33 » 19/01/12, 14:01

ja maar we kunnen ons voorstellen dat het centrale hete gedeelte wordt verwarmd door de vlammen en de periferie door zonneschotels.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/01/12, 17:45

Biogas heeft een lage opbrengst, omdat de bacteriën het eerder gebruiken om te leven, om warmte te maken en een beetje biogas.

Het beste rendement is verbranden gratis zomerzongedroogde planten, zeker veel meer, 4KWh/kg thermisch zo droog als hout!!!

De Stirling zal op deze hitte van 4KWh/(dry well kg) opladende accu's een goed rendement hebben (20%, moeilijk hierboven, alles inclusief). (niet met biogas!!)

Dan heeft de goed geregelde vergasser een goed rendement, ook om stadsgas (niet CH4) een goed deel van de 4KWh/kg te maken, ook zoals de Stirling, maar minder goed voor de uiteindelijke mechanische energie op de tractor, omdat de arme prestaties van de tractormotor (20% van 20% willekeurig om aan het einde te slepen, terwijl de stirling op batterijen 20% geeft).

Ten slotte is biogas veel slechter qua opbrengst, behalve voor het verteren van lastig afval, als de investeringen niet buitensporig zijn.

Geconcentreerde zonne-energie in Stirling kan een betere opbrengst aan zonne-energie opleveren dan fotovoltaïsche zonne-energie en vooral de fotosynthese van planten onder de zon.
Dus uiteindelijk is biogas aanzienlijk minder efficiënt als zonne-energie, zoals biobrandstof met voedselgewassen, zoals koolzaad, goed voor hongersnood.
We hebben de indruk dat we soms de slechtste oplossingen nastreven.
.
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

biogas en landbouw




par bobono » 19/01/12, 21:47

Ik kwam net zijn site tegen.

http://www.onpeutlefaire.com/fichestech ... ailles.php

Ik ben onder de indruk van het product van warm water, biogas en compost voor de tuin en veel minder willekeurig dan windturbines of thermische zonne-energie en fotovoltaïsche energie.

Produceren wanneer nodig.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/01/12, 23:14

ja voor compost en gewassen, maar voor energie moet je de werkelijke opbrengst zien voor wat de tuin nodig heeft om windturbines te vervangen, en thermische zonne-energie en fotovoltaïsche energie, wat de energie oplevert die nodig is voor een huis in deze tuin.

Ik betwijfel ten zeerste of een gewone tuin, zelfs 1000m2 tot 1500m2, voldoende is om het nodige biogas te produceren.
fotosynthese opbrengst minder dan 1% in deze tuin of in planten minder dan 1000m2/100=10m2 thermische zonne-energie in energie gelijk aan die van planten (meer dan een ton droge planten door genereus te zijn, een ondoordringbare kreupelhouttuin !!!).

Zo kunnen we warm water verwarmen en onszelf gedeeltelijk verwarmen door deze zeer droge planten in de zomerzon te verbranden.

Maar omgezet in biogas is er niet het equivalent van 1 m2 thermische zonne-energie, wat niet genoeg is.

Het is heel anders als we kapplanten herstellen uit grote gebieden die tegenwoordig vaak verlaten zijn.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 20/01/12, 22:16

Bobono, Ik heb het onderwerp al behandeld: de methode Jean Pain is geldig voor tuinieren, maar voor de productie van warmte werkt het niet.
De fout ligt in de verwarring tussen calorische massa en flux.
Het debiet is erg laag, maar heeft daarentegen wel een negatieve terugwerkende kracht.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Biogas en landbouw




par bobono » 21/01/12, 00:19

Toegevoegd Ik heb zojuist het boek ontvangen over de ervaring van Jean Pain.

Verschillende steden in Frankrijk BELGIË Canada passen dit principe toe, productie van biogas warmte en humus met afval naar toe.

Ik zal een prototype starten om de prestaties te zien.

Bij ons is al het aanmaakhout voorlopig verbrand, de versnipperaar heb ik al.

Prettige avond
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 21/01/12, 09:19

Hallo buurman, je laat ons je avontuur volgen, want ik ben ook geïnteresseerd in deze methode.

: Idee:
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 21/01/12, 13:01

Bij ons is al het aanmaakhout voorlopig verbrand, de versnipperaar heb ik al.

Ja, deze absurditeit is algemeen in heel Frankrijk, brandend in de open lucht, om te doen enorme absurde vervuiling!!!
Terwijl in een inbouwhaard of kachel, gedroogd in de zomerzon, ligt dit gratis hout gratis verwarmingsenergie!!!

Bij biogas heb je veel minder energie, zeker 10 tot 100 keer minder.
Alleen humus en aarde heeft betekenis.
De as is een meststof.

Pas op, verbrand geen planten op een strand dat doorweekt is in de zee, want vol zeezout zitten ze geven 100 keer meer dioxines, die je de rest van je leven besmetten, opgeslagen in je vet!!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 21/01/12, 15:26

je bent aan het dwalen, en waar heb je gezien dat de as een kunstmest is? in het beste geval een inname van kalium...


als het is om op elk van je posts hetzelfde te zeggen, is het het niet waard, het is niet ver van seniliteit.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 286-gasten