Faseverandering materialen: het opslaan van zonnewarmte

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 23/11/11, 19:46

dedeleco schreef:Dit alles om niet te investeren in het betalen van 50 100 jaar van de conventionele verwarming !!!
Zoals Christophe zei dat dit argument nooit de opmerkelijke huis, dat hij gekocht zou hebben gebouwd !!!


Het is niet helemaal wat ik zei!

Investeren ja maar niet willen ten koste van alles volledig autonoom door de vermenigvuldiging van de investeringen ooit rentabilisables een leven ...

voor mij Het is duidelijk dat veel op te slaan zonder isoleren boete is veel minder interessant dan store minder isolerende prima!

Dat is het!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Capt_Maloche
Modérateur
Modérateur
berichten: 4559
Inschrijving: 29/07/06, 11:14
Plaats: Ile de France
x 42




par Capt_Maloche » 24/11/11, 10:05

Pou me het doel van MCP is het krijgen van de verwarming autonomie in de winter, met bijvoorbeeld het opslaan 15 dagen verhitten met slechts één dag van de zon in de winter (20 thermische zonnepanelen 50m²).

Dit is bereikt met paraffine of palmolie en / of een equivalente waarvan T ° faseverandering windingen goshawks 35 ° C

Nu is de enige balans is niet per se rendabel
kwestie van keuze, budget, comfort of vrijwillige aanpak.

net als wanneer je je enkele beglazing, de financiële rentabiliteit van ongeveer 30 tot jaren 40 vervangen, terwijl het comfort winst is onmiddellijk.

Nu een behuizing perfect geïsoleerd en behandeld 150m² turbofanmotoren voorbeeld heeft minder verwarmingsvermogen 5kw door -7 ° C kan worden verschaft door een kleine cap Zie een thermodynamische boiler of een bos in te voegen in aanvulling op een zonne-capoteurs redelijke oppervlakte

Dus waarom autonomie zoeken, wil je het mij vertellen? nou, voor de lol, of in geval van een ernstige energiecrisis, waarom niet
er zijn er velen die "bunkers" in hun kelder hebben opgezet

Nu weet je alles :D
0 x
"Verbruik is vergelijkbaar met een zoekopdracht troost, een manier om een ​​toenemende existentiële leegte. Met, de sleutel, een hoop frustratie en een beetje schuld, het verhogen van het milieubewustzijn." (Gérard Mermet)
OUCH, Ouille, OUCH, aahh! ^ _ ^
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: materialen voor faseverandering: opslag van zonnewarmte




par Philippe Schutt » 29/12/18, 17:58

https://dailygeekshow.com/energie-fluide-solaire
Dat zou het probleem van de isolatie kunnen oplossen, en zou in de zomer plotseling herstellen om in de winter te verwarmen.
Het principe lijkt mij uitstekend.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: materialen voor faseverandering: opslag van zonnewarmte




par izentrop » 29/12/18, 20:30

Ik denk dat we hadden al veroorzaakt en het probleem is de katalysator en het feit dat het nodig is om de vloeistof die een temperatuur 84 ° herstelt de warmte, die kunnen worden gebruikt voor het verwarmen van water een wasmachine of vaatwasser https://www.nbcnews.com/mach/science/sc ... ncna930676
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: materialen voor faseverandering: opslag van zonnewarmte




par Philippe Schutt » 29/12/18, 21:48

Ah. Het onderwerp niet gezien ...
En voor de verwarming of de ec's, ja. het is voldoende om een ​​dergelijk project winstgevend te maken.
Ik lees niet dat het nodig is om de vloeistof te verwarmen, en ik veronderstel dat er nog steeds vooruitgang zal zijn.
In de staat geeft een snelle berekening me een volume 20m3 voor een klein, goed geïsoleerd huis. Het is nog steeds veel als je 2-tanks nodig hebt. tenzij er een verschil in dichtheid is tussen de 2-statussen, wat het mogelijk zou maken om genoegen te nemen met een enkele tank.
In elk geval is het praktischer dan passages van vast naar vloeistof met isolatie en inkapseling in een dragerfluïdum.
Ik geloof in dit ding :)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13698
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1516
Neem contact op met:

Re: materialen voor faseverandering: opslag van zonnewarmte




par izentrop » 29/12/18, 22:39

Een completer artikel https://www.popscience.fr/des-scientifi ... u-a-18-ans
en de meest recente studie https://pubs.rsc.org/en/content/article ... c8ee01011k
Wij presenteren een nieuwe norbornadieen, met goede zonne-spectrale match, een grote sterkte en een energiedichtheid van 0,4 MJ kg -1 .. Via een heterogene katalysator, de kobaltftalocyanine op een koolstofdrager, demonstreren we een macroscopische exotherm record in een circulatiesysteem met behulp van een katalytisch vast bed reactor, waardoor een temperatuurstijging tot 63,4 ° C (gemeten temperatuur 83,2 ° C). buiten succesvolle tests tonen proof of concept en laten zien dat de toekomstige uitvoering haalbaar is. De katalytische reactiemechanisme beurt wordt gemodelleerd met berekening van de dichtheid (DFT) stroomlijnen van de experimentele waarnemingen.
Kobalt is zeldzaam en duur. :frons: :x
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: materialen voor faseverandering: opslag van zonnewarmte




par Philippe Schutt » 30/12/18, 10:42

Natuurlijk zijn we er nog niet: verdund met tolueen, een mooie klootzak, of met chloroform is het niet voor individuen. daarnaast deden ze de test die 5 milliliters een uur in de katalysator passeerde, ook daar zijn we ver van het account. En een halve periode van 30-dagen levert niet veel op voor een zomer-winter opbouw.
Maar het basisprincipe is interessant vanwege de andere voordelen, vooral opslag bij kamertemperatuur.
0 x

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten