Kunnen de kosten / prijzen van een passieve habitat competitief zijn?

Bouw van natuurlijke of ecologische habitat: plannen, ontwerp, advies, expertise, materialen, geobiologie ... Huis, constructie, verwarming, isolatie: u heeft zojuist één of meerdere offertes ontvangen. Kunt u niet kiezen? Geef hier uw probleem aan en wij adviseren u bij de juiste keuze! Hulp bij het lezen van DPE of diagnostiek van omgevingsenergie. Hulp bij aan- of verkoop van onroerend goed.
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 27/04/12, 16:01

plasmanu schreef:Als we isoleren, recupereert de staat slechts de btw van 4€: minder dan 1€

We moeten ophouden te insinueren dat de staat wil dat we het nog warmer krijgen! :onheil:
De staat heeft altijd alles gesubsidieerd wat energie bespaart.
Alleen burgers maken zich schuldig aan het niet isoleren van hun woning!
Net zoals ze zich schuldig maken aan het vragen om een ​​bevriezing van de prijs van koolwaterstoffen, terwijl deze moet worden verhoogd!
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/04/12, 16:19

Maar in feite, beste Indy 49, zijn degenen die het meest energie moeten besparen degenen die zich geen isolatie kunnen veroorloven.

Laten we bijvoorbeeld een geïsoleerd minimumloon nemen in een gehuurd appartement: als de eigenaar niets wil doen (vooral omdat hij de huur niet kan verhogen en wie zegt dat bonussen de belastingdienst zijn die uw belastingaangiften controleert)

In feite bestaat er in de economie een regel: “alleen de rijken kunnen geld besparen”. (bijvoorbeeld door stookolie per 2000 liter aan te schaffen in plaats van per 500 of 1000), of door te investeren in recente apparatuur.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 27/04/12, 16:27

elephant schreef:Maar in feite, beste Indy 49, zijn degenen die het meest energie moeten besparen degenen die zich geen isolatie kunnen veroorloven.

Plasmanu heeft het niet over rijk of arm, maar over de staat die niet wil dat we energie besparen! Wat al tientallen jaren volkomen onwaar is!!!

Verder kan ik niet zeggen dat mijn ouders rijk zijn, zij hebben de isolatie zelf gedaan (dus niet geprofiteerd van de heffingskorting), maar het heeft zich toch binnen 3 jaar terugverdiend.

Tenslotte, als al degenen die sigaretten kopen en smartphones hebben hun huizen zouden isoleren in plaats van te klagen over de prijs van benzine/brandstof/gas/elektriciteit, zou Frankrijk minder handelstekorten hebben met het Midden-Oosten.
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 27/04/12, 16:31

En ik voeg eraan toe dat ik boos ben (als dat niet zichtbaar was) omdat ik het beu ben dat iedereen anderen de schuld geeft van hun kleine problemen!
60% van de Fransen die niet isoleren, laten zich vrijwillig neuken (er zijn ~60% van de eigenaren in Frankrijk).
Onder de huurders is er 50% die zich ook vrijwillig voor hetzelfde engageert omdat ze uit luiheid huurders zijn (zie het percentage van de HLM-voorraad dat bezet wordt door mensen die ruim boven de theoretische drempels zitten).

Edit: dit betekent dat slechts 20% van de Fransen het slachtoffer is van het ‘systeem’. En toch zijn 80% van de Fransen klagers!
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/04/12, 16:55

Ik neem het de staat helemaal niet kwalijk
Het is meer een observatie.
Het is een vicieuze cirkel waar velen moeilijk uit kunnen komen.
Waar alles erop aandringt dat de cirkel gesloten wordt.
Iedereen doet wat hij of zij wil, maar doen we het goede als we doen zoals de buurman?
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 27/04/12, 18:25

Indy49 zei:

Verder kan ik niet zeggen dat mijn ouders rijk zijn, zij hebben de isolatie zelf gedaan (dus niet geprofiteerd van de heffingskorting), maar het heeft zich toch binnen 3 jaar terugverdiend.


Zeker, en wat mij betreft, de isolatie van de zolder heb ik zelf uitgevoerd, met toestemming van mijn huisbaas, met gerecycleerde materialen.

Maar ik heb het over de echt armen: het vervangen van de ramen van een huis kost nog steeds tussen de 7000 en 20000 euro en het ligt niet binnen het bereik van sommigen, die niet eens toegang hebben tot krediet (deeltijdwerkers, gepensioneerden, geïsoleerde minimumloonarbeiders, werklozen).
Hetzelfde geldt voor huurders: zult u de eigenaar van een of twee huizen (vaak een gezamenlijk eigendom van erfgenamen) overtuigen om soortgelijke bedragen te investeren voor uw thermisch en financieel comfort, om te zien? Zij zullen het liefst toestaan ​​dat u de huurovereenkomst verbreekt! Voor sommige eigenaren is het vervangen van een ketel aan het einde van zijn levensduur al lastig.
Het moet gezegd worden dat veel gezinnen net genoeg verdienen om van te leven en geen spaargeld hebben: dit zijn degenen wier gas-/brandstofrekening pijn doet!
Overheden zullen veel te snel denken dat het standaardhuishouden netto 2300 + 1500 euro per maand zou verdienen. Zelfs dat is beperkt tot het sturen van uw kinderen naar de universiteit

Natuurlijk is het losmaken van de zolderplanken om 18 cm isolatie aan te brengen veel gemakkelijker en binnen ieders bereik, maar niet genoeg, zolang het huis niet luchtdicht is en voorzien is van dubbel glas.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Ga terug naar "Vastgoed en ecoconstructie: diagnostiek, HQE, HPE, bioklimatisme, natuurlijke habitat en klimaatarchitectuur"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 111 gasten