Hoe biogas 1 m3 afval, althans, geen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 04/11/11, 18:09

clasou schreef:Hallo,
Altijd in hetzelfde idee, Nadat hij een verslag over de zaak had gelezen, sprak hij onder andere over wat hij de stikstofhonger noemt.
Blijkbaar de koolstofbijdrage volgend.
Een idee dat ik maar een moment probeerde, een vermicomposteur, wat de nadelen voordelen zou zijn, van principe, zeg om ze te laten verteerd 100 kg stro.
Nou, het neemt de vochtigheid zeker een stuk beter op, ik zag ook dat het nodig was om ze van tijd tot tijd te brengen met fijn zand dat blijkbaar hun spijsverteringsstelsel onderhoudt.
En wat zou goed zijn aan het resultaat kwalitatief luer-uitwerpselen.
a + claude


1) Om deze "fundamentele agronomische verhandeling" voort te zetten:

Als je een verbinding in de grond doet die erg rijk is aan cellulose en / of lignine, de micro-organismen die het "verteren", doen ze dat niet om je te plezieren! Ze doen het als voedsel. Maar zoals elk levend wezen bestaan ​​ze niet alleen uit cellulose, noch uit koolhydraten ... Ze hebben ook eiwitten nodig, ook al zijn ze in staat om het te synthetiseren. Omdat je organische stof er dus heel weinig van bevat (anders hebben we geen vlees / vis of peulvruchten nodig!), Zullen ze de stikstof onttrekken die nodig is om deze eiwitten in de bodem te maken. ..

Dus het proces van ontbinding van deze cellulose- en / of houtachtige organische stof (hetzelfde voor stro, hetzelfde voor je sorghum!) Zal rechtstreeks concurreren met de planten: we zeggen dat er een "honger naar" is. stikstof". Planten die op dergelijke grond worden gekweekt, zijn aanvankelijk geler, nietiger ...

2) Het zal hetzelfde zijn voor je regenwormen: met dat rietje zullen ze snel geen eiwit meer hebben en zullen ze waarschijnlijk niet zo veel groeien!

Aan de andere kant, als je dat doet wanneer je gemaaid gras vindt, is dat de top: cellulose = energie; groen gras = hoge stikstof, daar zal het gassen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 04/11/11, 20:04

opmerking over de hoofdvraag

hoeveel gas voor 1 m3-afval: maakt me niet uit! het verspillen van kosten niets

Belangrijkere vraag: hoe lang moet het afval in de tank blijven om volledig te worden gemethaniseerd?

als de volledige methanisering 1mois duurt, duurt het een keer 30-tank die groter is dan de dagelijkse hoeveelheid afval om te methaniseren

het is de demping van de methanizer, de prijs van methaan, het is niet de gebruikte hoeveelheid afval

we zouden er de voorkeur aan kunnen geven de methanizer te forceren om meer te produceren, zelfs als de methanisatie niet volledig is en dat er nog energie is in wat er uit de tank is ... het zal methaan niet verwerpen om de sfeer als wat uit de tank kwam wordt geventileerd: het is niet langer methaan maar CO2
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/11/11, 20:34

basiscursus antwoorden:
http://fr.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9thanisation
http://en.wikipedia.org/wiki/Anaerobic_digestion
http://www.methanisation.info/
http://www.methanisation.info/methanisa ... definition
http://www.solagro.org/site/im_user/193 ... ricole.pdf

antwoord op de benodigde tijdfunctie van de temperatuur en het gekozen systeem:

Een vereenvoudigde generieke chemische vergelijking voor de algemene processen die hierboven zijn beschreven:
C6H12O6 → 3CO2 + 3CH4

Archaea methanogenen hebben behoeften in sporenelementen zoals ijzer, molybdeen, nikkel, magnesium, kobalt, koper, wolfraam en selenium. De partiële waterstofdruk moet onder de 10-4-balk in de gasfase blijven.

Residentie
De verblijftijd in een vergister varieert met de hoeveelheid en het type voedermiddel, de configuratie van het spijsverteringssysteem en of het een eentraps of tweetraps is.

In het geval van eenfasig thermofiele vergisting, verblijftijden kunnen in de regio 14 zijn, wat, vergeleken met mesofiele spijsvertering, relatief snel is. De plug-flow aard van sommige van deze systemen zal in deze tijdschaal worden gerealiseerd. In dit geval is het digestaat dat het systeem verlaat donkerder van kleur en heeft het meer nodig. [Nodig citaat]

In tweefasen mesofiele spijsvertering, De verblijftijd kan variëren tussen 15 en 40 dagen. [67]

In het geval van mesofiele digestie van de UASB, hydraulische verblijftijden kunnen zijn (1 tot 1 dag) en vaste retentietijden kunnen tot 90 dagen zijn. Op deze manier kan het UASB-systeem solide en hydraulische retentietijden scheiden met behulp van een slibdeken. [68]

Continue vergisters hebben mechanische of mechanische apparaten, afhankelijk van het gehalte aan vaste stoffen in het materiaal, om de inhoud te mengen waardoor de bacteriën en het voedsel in contact kunnen komen. Ze laten ook toe dat overtollig materiaal op een redelijk constant volume in de gistingstanks wordt gehouden.


Ik vraag me af of het drogen in de zon gewoon dan branden als de mest van Jak, is niet zo eenvoudig en efficiënt in veel gevallen ???

Persoonlijk probeer ik niets in de vuilnis te stoppen en alles in mijn gerecyclede tuinen te bewaren!

Geschuinde gazons en grassen die tientallen jaren in vuilnis worden gegooid, eindigen steriel en vol met mossen !!!!
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 05/11/11, 06:20

hallo
@did67
Doe geen moeite met de basis, als ik het einde van stikstof citeer, is het gewoon zo dat degene die me leest weet waar ik het over heb, in zijn taal, want ik bel tussen andere mensen allemaal, terwijl het is soms brf of mulch.
Goed nieuws is dat het groen van de aarde stikstof (gazon) nodig heeft om het stro te kunnen waarderen.

Dus mijn wormboer, zou me alleen dienen om de colonnie intact te houden tijdens de hete maanden.

Heeft iemand er een in het echte leven?
a + claude
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/11/11, 09:03

dedeleco schreef:Ik vraag me af of het drogen in de zon, eenvoudigweg om te verbranden als de mest van Jak, niet zo eenvoudig en efficiënt is in veel gevallen?


alles in het klimaat: in een droog land met droge zonnestralen is het gemakkelijker dan thuis

het afval dat ik interessant vind om te methaniseren, kan niet snel genoeg opgedroogd worden

de methanisering is niet het wonder dat alles moet doorslikken en niets aan de andere kant laat
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 05/11/11, 19:17

dedeleco schreef: ....Het is van mening dat het kwadraat van de afmetingen en daarom 100mm hout met een droge diameter meer dan 100x100 = 10000 keer langzamer is dan deze 1mm hout met dezelfde diameter !!
......


bron van deze verklaring? : Idee:
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/11/11, 19:28

moeilijk te rechtvaardigen ...

het kan waar zijn voor een geïsoleerd graan: een zaagselkorrel droogt sneller dan een massieve beuk

maar 10 tonnen gewoon netjes hout drogen als een beuk alleen, langzaam maar zeker

10 tonnen zaagsel drogen niet: voor het drogen is een silo en een ventilatie vereist

verplettering is geen eenvoudige oplossing

en weer is zaagsel niet te snel ... ander plantaardig afval is erger
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/11/11, 19:34

het voorbeeld van zaagsel is slecht, hoe dan ook, hout wordt niet gebruikt

wat er aan het veranderen is, is precies wat het ergste opdroogt: grasvoedselafval
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/11/11, 19:48

.
Het is van mening dat het kwadraat van de afmetingen en daarom 100mm hout met een droge diameter meer dan 100x100 = 10000 keer langzamer is dan deze 1mm hout met dezelfde diameter !!

bron van deze verklaring?

Diffusievergelijking van alles, willekeurig bewegend, in een immobiel uniform medium:
warmte, waterdamp of vloeibaar water in het hout, radiogolven of microgolven in een geleidend metaal, neutronen in een reactor, enz. !!!
!!
Zeer gecontroleerd door ons allemaal, het linnen fijn uitgespreid of in een ronde bal gedroogd !!

lire
http://fr.wikipedia.org/wiki/Conduction_thermique
en zie dat alle formules in Dt / L ^ 2 zijn met diffusieconstante t tijd in L-dimensies!
voor slechts een dimensionale reden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 05/11/11, 20:22

dedeleco schreef:Zeer gecontroleerd door ons allemaal, het linnen fijn uitgespreid of in een ronde bal gedroogd !!


het gaat hier niet om de fijnheid van de vezels van het linnen, maar om de dikte van de stapel linnen

dus om het afval te drogen is het einde kook nutteloos als we niet de middelen hebben om ze in een zeer dunne laag te drogen

heel dunne laag is het gemakkelijk voor linnen dat aan een draad hangt ... voor afval Ik zie geen eenvoudige oplossing
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 139-gasten