Hoe biogas 1 m3 afval, althans, geen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/10/11, 20:00

Dédéléco, je bent soms droevig zielig!!!

Ik heb twaalf jaar als agronoom in Sahel-Afrika gewerkt, bedankt dat je me hebt geïnformeerd met veel Wikipedia!

Je zult nooit de nederigheid hebben om te zwijgen als je er niets van weet! Geen andere manier om uw neurose te behandelen? Nee, je moet je Wikipedia-citaten overal volproppen (wat overigens verre van accuraat is!).

Bovendien doen we in mijn huidige baan tests met sorghum in de Elzas als vanggewas (stealth, het is niet gestolen: voordat ik naar Wikipedia ga, wil ik erop wijzen dat een vanggewas een gewas is waar we tussen "glijden" twee hoofdgewassen – soms gewoon als groenbemester, soms als veevoer, soms zo, als energiegewas zonder te concurreren met het voedingsgewas) om een ​​vergister te voeden. En het probleem is dat vanaf eind september, bij temperaturen die onder + 8° dalen, de plant "wit" wordt en stopt met groeien. Dit is wat ik “fysiologische gel” noemde.

Als de dichter de maan laat zien, haalt dédéléco Wikipedia eruit!

Er zijn achteraf genoeg wonderplanten op internet te vinden!
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 30/10/11, 20:13

Hallo, op welke datum heb je het tijdens je tests begraven?
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/10/11, 20:16

Een plant die rust, verwelkt of zich in slechte omstandigheden overgeeft, is geen plant die bevriest, want dan bevriezen de bomen en planten die in de herfst hun bladeren verliezen ook "fysiologisch"!!

Aan de andere kant, boos zijn heeft geen zin om te vloeken, het is slecht voor je gezondheid!!!
Dernière édition par dedeleco de 30 / 10 / 11, 20: 53, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 30/10/11, 20:20

Geen begroeiing zou passender zijn, maar met woorden spelen brengt je nergens.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 30/10/11, 21:20

Bonsoir,
Voor did67, wat zijn de soorten waar je aan werkt, zijn het originele soorten, of moderne variëteiten (ggo) of andere, ik weet niet wat er precies wordt gedaan op het gebied van experimenten.
a + claude
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/10/11, 21:37

Gewoon om duidelijk te zijn:

- het is geen vegetatief nulpunt (dat een andere definitie heeft): de groei stopt maar wordt daarna hervat (het is 9° voor maïs, dat niettemin bestand is tegen temperaturen rond de 0°)

- het is duidelijk niet het vallen van de bladeren (wat een seizoensstop is die onder andere wordt veroorzaakt door de kou), noch een rust, en nog minder het verwelken (wat het gevolg is van een gebrek aan water)

- het is inderdaad een gel, maar bij temperaturen ruim boven 0° (wat we doorgaans gelijkstellen aan gel of gelei - effect van vorst = effect van temperaturen onder 0°) worden de mechanismen van de cel definitief veranderd, de sorghum "herstelt" niet "...

Dit is een van de obstakels die we tegenkomen (niet elk jaar!) bij sorghum in vanggewassen na een graanoogst in juli...

Verder wordt sorghum al veelvuldig gebruikt in de voorjaars-/zomerteelt van veevoer en... als sierplant (we zien het steeds vaker bij de ontwikkeling van groene ruimten in steden - rotondes...).

Ik zeg niet dat het een oninteressante plant is. Ik zeg alleen dat dit weer een "wonderplant" is die kan worden toegevoegd aan de lange lijst van wonderbaarlijke planten, ook al bevindt deze zich hier (nou ja, in het zuiden minder dan in de Elzas) aan de noordelijke grens van de klimaatzone. ook met "vol fouten"...

Ik ben allergisch voor het idee alleen al van een ‘wonderplant’ (dat zijn ze over het algemeen alleen voor hun promotors of voor degenen die de zaden produceren). Of voor milieuvriendelijke liefhebbers van exotisme. Dit lijkt mij een ecologische afwijking. Een plant heeft, net als elk levend wezen, capaciteiten, vereisten... Over het algemeen is het potentieel in zijn omgeving het hoogst... Wat niet betekent dat zo'n plant op zo'n plek "geboren" zal worden. soortgelijke en zeer gunstige omstandigheden elders... De Engelsen introduceerden thee in een flink aantal landen, maar niet in de toendra, noch in de Sahel, noch in de Elzas (zelfs als ik een bonsai of tea tree heb)

We zouden niet geïnteresseerd zijn in sorghum als onderdeel van ons project als er geen interesse was!

Alfalfa is een plant van ons (nou ja, vandaag en al eeuwenlang) die naar mijn mening een vegetatief potentieel heeft (behalve dat het te rijk is aan stikstof voor methanisering - een vergister is allergisch voor een te hoog stikstofgehalte; daarom wij zoeken iets anders). En het verrijkt de natuurlijke cyclus door stikstof uit de lucht op te vangen. Terwijl ze opmerkelijk goed bestand zijn tegen droogte (met wortels van meer dan 2 m), en daardoor ook een opmerkelijk effect hebben op de structuur van de bodem.
0 x
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 30/10/11, 22:41

Is de hoeveelheid cellulose in sorghum geen belemmering voor methanisering?

Ik denk dan vooral aan de methanisering van miscanthus.

bovendien hebben micro-organismen met de komst van ligninerijke variëteiten steeds meer moeite met het vernietigen van tarwe of maïs,
je zou dus een plant moeten vinden die niet te rijk is aan stikstof en niet erg verhout met een goede opbrengst in MS.Ha.
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.

Onderaan de praters en een plafondventilator!
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 31/10/11, 05:23

Hallo,
Nou, ik weet nog steeds niet welke soort en of je onderzoek doet naar GMO.
Van mijn kant ben ik niet op zoek naar een wonderplant, zoals ik al zei, ik heb sorghum omdat mij werd verteld dat het proportioneel één eenheid in de grond kost en er zeven produceert. Na het nadeel op dit moment is het het verzamelen van de zaden, omdat we We hebben niet dezelfde tijd als in Mali, dus de grootste kan gemakkelijk loskomen van zijn steun, maar het einde houdt stand. Maar zoals het is voor persoonlijke kennisdoeleinden.
Ik heb ook oude tarwe met granen die veel gemakkelijker te winnen zijn, maar ze komen uit het jaar waarin ik ze relatief hoog heb gemaakt en de neiging hebben om te vallen.
Daarna vergat ik de stokken, eenmaal droog zijn ze misschien sterk genoeg om er stokken van te maken, ze te gebruiken om de open haard te voeden of aan te steken.
a + claude
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 31/10/11, 09:46

antoinet111 schreef:Is de hoeveelheid cellulose in sorghum geen belemmering voor methanisering?

Ik denk dan vooral aan de methanisering van miscanthus.

bovendien hebben micro-organismen met de komst van ligninerijke variëteiten steeds meer moeite met het vernietigen van tarwe of maïs,
je zou dus een plant moeten vinden die niet te rijk is aan stikstof en niet erg verhout met een goede opbrengst in MS.Ha.


1) de cellulose wordt verteerd in een methanisator. Het is grofweg een "betonnen buik" (eigenlijk moet je hem daarom verwarmen!).

2) Lignine is dat niet, en wordt aangetroffen in het digestaat, dat als vloeistof bijna evenveel zal bijdragen aan de opbouw van humus in de bodem!

3) sogho is er één, zoals maïs.

In ons geval weigeren we energiegewassen te verbouwen in plaats van voedselgewassen (granen, veevoer). Dit is een van de spectaculaire vooroordelen van het Duitse beleid, met een explosie van maïsgewassen als te methaniseren biomassa (hun beroemde NaWaRo = Nachwachsende Rohstoffe; letterlijk: “grondstof die teruggroeit”).

We zullen afval- of opvanggewassen composteren (voeg de "holtes" van de normale gewascyclus toe = vruchtwisseling).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 31/10/11, 09:55

clasou schreef:Hallo,
Nou, ik weet nog steeds niet welke soort en of je onderzoek doet naar GMO.
Van mijn kant ben ik niet op zoek naar een wonderplant, zoals ik al zei, ik heb sorghum omdat mij werd verteld dat het proportioneel één eenheid uit de grond haalt en er zeven produceert.
a + claude


1) GMO-nr. 1e gecertificeerde biologische hopboerderij: ja. 1e gecertificeerd biologisch zuurkoolbladerdeeg, ja... Als dat geruststellend kan zijn (helaas, want op zichzelf is het niet dom om onderzoek te doen naar GGO's; wat ik schrijf zou precies dezelfde waarde hebben, omdat het de basis is van de basis van vage begrippen van de agronomie - maar "emotioneel" zou ik uiteraard toast zijn)

Ik ben het niet direct. Ik maak deel uit van een managementteam dat deze projecten (en vele andere) heeft ontwikkeld en als zodanig ben ik op de hoogte.

2) Nou, dit idee om één eenheid uit de grond te halen en er zeven te produceren is voor mij nog steeds onbegrijpelijk. Omdat ik de "eenheid" niet weet van wat!

En waarschijnlijk niet waar, tenslotte een verwarring met iets dat ik niet zie, tenzij het inderdaad biomassa is en we enerzijds kijken naar de humus die in een jaar tijd is afgebroken, en anderzijds naar de totale biomassa die terugkeert naar de bodem. Wat is vodden en handdoeken vergelijken...

Daarom heb ik mezelf deze lange ontwikkelingen toegestaan ​​om de verschillende cycli te verklaren.

Blijkbaar tevergeefs.

Maar het is geen probleem.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 284-gasten