Hoe biogas 1 m3 afval, althans, geen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 30/10/11, 09:48

clasou schreef:Anders is het wel heel compleet, goed wat erop staat is dat mijn land veel verbeterd is (levend)
a + claude


Hallo, kun je ons vertellen hoe weet je dat?
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 30/10/11, 10:09

Hallo Antoine111.
Van mijn kant, mijn land basis is zeer kleiachtige, plotseling begint het warm te krijgen, ze lunges .Als bij toeval Ik nam de spade vond ik mezelf met een steriel blok en zeggen, kijkend naar niets.
Nu zal ik zeggen dat het een beetje op bosland lijkt, je kunt het met de hand krabben, je ziet allemaal een hoop beestjes dat voordat ik geen spin zag en andere, ik de naam niet ken. het was nat, er was veel plantenresten, het had een zwartere kleur nodig.
En het wordt geweldig.
Ter completering van het 5 jaar, ik denk dat ik ben met behulp van een aero spade en natuurlijk geen behandeling (pesticide, insecticide, kunstmest) als natuurlijke soorten (Kokopelli), afval en groeiende plant anders dan dat dat ik van tijd tot tijd wordt afgetrokken en ter plaatse achtergelaten, en er is ook wat ik mijn brf noem.
Ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord.
a + claude
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/10/11, 11:15

Tel maar het aantal wormen per liter of emmer om de vruchtbaarheid van de aarde te meten met zijn humus !!
Daarom wordt het land met herbiciden, pesticiden en te veel kunstmest uiteindelijk steriel.

Lees daarnaast bekende terra preta er is meer dan 600ans in de Amazone met een land dat bijna steriel is als de eindsaus in het begin verdwijnt en is verrijkt met houtskool:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Terra_preta
hoe het te doen:
http://jardinons.wordpress.com/2008/03/ ... -la-faire/
http://www.liberterre.fr/gaiasophia/gai ... preta.html

Terra preta is een complex mengsel van "natuurlijke" grond (geel of roodachtig en dor in het geval van de Amazone), houtskool, fragmenten van aardewerkvoorwerpen, organisch afval zoals gewasresten, uitwerpselen. dieren en visgraten, en tenslotte duizenden verschillende organismen6.

De terra preta is erg vruchtbaar, wat een anomalie is in vergelijking met de onproductieve bodem van de Amazone forest7. Hoewel bodems in de Amazone normaal gesproken braakliggende periodes tussen 8 en 10 jaar vereisen, kan zes maanden van rust voldoende zijn met grond terra preta om 7 te herstellen. In minstens één geval is het bekend dat een bodem van dit type al meer dan 40-jaren in continue kweek is zonder externe input van kunstmest8.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/10/11, 12:25

voor CO2 uitgebracht op aarde en recensies in detail gelezen met onze zichtbare verantwoordelijkheden:
http://www.jma.go.jp/jma/en/NMHS/indexe_ccmr.html
http://www.jma.go.jp/jma/en/NMHS/ccmr/CCMR2010_low.pdf
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/10/11, 14:41

clasou schreef:Hallo did67.
Ja, ik heb een taalmisbruiktrend, de organische stof van brf
Door tegens als je me kunt verlichten, wordt er gezegd dat de plant de co2 lucht vastlegt om te groeien, en dat we ook het koolstofhoudende materiaal noemen.
Maar in uw uitleg, heb ik de indruk dat zodra de aarde is verteerd door de grond, dus getransformeerd in humus, al de co2 zou zijn afgewezen.
Alles of een deel.
a + claude


1) Noem het "mulch", het zal minder verkeerd zijn. De BRF is iets precies: niet te dikke takken van hout (maximale dikte van de duim ongeveer), geplet. Het is dus een mengsel van lignine en cellulose dat nog vrij rijk is aan suikers en mineralen ("oud hout" is erg arm en erg "inert", vandaar het gebruik ervan: constructie, vuur ... ).

Deze BRF zal zowel de grond bedekken als verdamping voorkomen, de temperatuur regelen, het leven beschutten, door zijn snel afbreekbare deel "voedsel" aan uw planten brengen, zichzelf gedeeltelijk vernederen (en dus een "reserve vormen" lange duur ') en ondertussen uw grond beluchten ...

Dus eigenlijk is dat goed!

[het enige probleem is dat als we de op deze manier in Frankrijk geteelde oppervlakken zouden behandelen, het bos niet genoeg zou zijn; het is daarom niet op grote schaal generaliseerbaar; maar het concentreren van de vruchtbaarheid op een klein stukje tuin is perfect; Ik zeg het omdat de fans van de BRF soms een beetje snel rollen, zonder na te denken!].

2 ° Dus er zou een klasse van biochemie moeten zijn!

In heel groot (ik zal me duidelijk in de veren laten vliegen!):

- planten "vervaardigen" hun materiaal (organisch genoemd) uit CO² en water en zonne-energie; het worden altijd hele, hele grote, organische moleculen gemaakt van C en H; O van CO² en water komt vrij als O²

- deze organische stof gebruik je in verschillende vormen:

a) je verbrandt het: je combineert de C en de H op brute wijze met O²; je herwint energie (verwarming bijvoorbeeld): je laat CO² los van planten; het is neutraal in CO² aan het einde van de cyclus ...

b) je eet het: je doet hetzelfde heel zachtjes, in de cellen, bij zeer lage temperatuur (37,2 ° in de ochtend) ... Alle dieren doen dat ...

c) u methanised: bij afwezigheid van O², bepaalde bacteriën geen keus, ze onvolledig ontleden het organische materiaal en combineren C en H van de kleinst mogelijke punt vormen, de CH4 = methaan; deze molecule bevat nog steeds veel energie, het is natuurlijk gas!

CH4 + O²: het is de beroemde blauwe vlam (maar je kunt ook motoren laten draaien en elektriciteit produceren) ...

d) je verkoolt: je warmt weg van O²; H komt vrij in de vorm van een hoop rotzooi waaronder CH4; je hebt "naakte" C over; het is steenkool; dat je kunt oxideren met O² en ... energie kunt terugwinnen ... door CO² vrij te maken

e) u laat ontbinden: zie b) - behalve dat het micro-organismen zijn

Tenzij de omgeving niet gunstig is (niet voldoende geventileerd, te zuur): stof hoopt zich op. Het is een moeras. Dit is ook het geval voor "zwarte" gronden, zeer rijk aan organisch materiaal, in bv. Valleibodems met zure bodems ... of in bergen (bodems die te koud zijn, organisch materiaal ontbindt ook niet) ...

Dat is het kader.

In een bodem zal de verse organische stof die u meebrengt:

a) gedeeltelijk ontleden, op het oppervlak, aëroob (in de aanwezigheid van O²); het staat al deze schepselen toe om te leven, te prolifereren; C-aandelen in de vorm van CO², de lus is voltooid ...

U zult terloops opmerken dat een natuurlijk bos in balans allesbehalve "een long" is! Bomen groeien, sterven af, vallen uiteen ... Een bos in balans, waaruit niets wordt gewonnen, is een bos dat evenveel ademt als afstoot! En pan voor de "emotionele ecologen" ...

b) gedeeltelijk (cellulose, lignine) worden omgezet in een complex organisch product, humus ...

Er is tussen 2 en 5% humus in gecultiveerde grond. Dat is ton en ton C per ha. En zo is het net zo veel C dat niet is teruggekeerd in de vorm van CO².

c) maar deze humus zelf ontbindt heel langzaam, anders zou er na verloop van tijd meer zijn dan dat ... Dus oxideert het in de vorm van CO², opnieuw ...

Het is dus de bak waar hij naar kijkt: bij positieve resultaten stijgt de humusrijkdom van de bodem, de bodem legt C vast (dus CO²). Als het zakt, is het het tegenovergestelde! De chemische landbouw van de afgelopen 40 jaar heeft echter niet opgehouden de voorraad bodemhumus te "plunderen" ... Dus heeft de atmosfeer verrijkt met CO²!

Ik denk dat ik het al had aangepakt, dus het komt erop neer dat ik de toekomst van C volg:

- geoxideerd, in de vorm van CO², is het een "afval" (energie) en een klimaatgif boven een bepaald gehalte dat de aarde bewoonbaar maakt (opwarming); het is ook een voedsel voor planten

- als je C "verstopt" (in hout bouwen - niet verbranden!, turfmoerassen, humus in de grond, etc.), put je de atmosfeer uit in CO², dus vecht je tegen opwarming ... Je sekwestreert C ( dus minder CO²)

- als je organisch materiaal "consumeert" (eten, compost, BRF, anaerobe vertering, ...), verwerp je de CO² die de plant eerder heeft opgenomen; Dus je "leeft" terwijl je "neutraal" blijft vanuit CO²-standpunt (maar door veel energie terug te winnen, die oorspronkelijk zonne-energie was, in "bar" gestopt door planten). .

Dit is heel schematisch wat het is.
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 30/10/11, 15:06

Ok, bedankt voor de info,
Aan de andere kant is het nodig dat ik meerdere keren opnieuw lees, omdat niet alle ingenomen zijn.
Zo niet, goed van de theorie die de vraag op 1 miljarden mensen die aan de honger sterven, een beetje verbindt.
Op dit moment is een van mijn hobby sorghum, dat ik dit jaar voor het eerst heb geplant en dat ik dit jaar verder zal uitbreiden.
Goed om de uitvoering te evalueren omdat het anarchistisch is in mijn tuin.

Maar gezien het gemak waarmee het groeit, als je zaait op veel braakland of op een plaats die niets heeft, natuurlijk met respectvolle manieren,
Stel je het volume voor dat kan worden afgezonderd, evenals de voorraad graan die kan worden geoogst.
Het is een beetje zoals toen ik benaderd hennep, zou alle c of co2 worden vastgelegd en waarvan de wol zou kunnen worden gebruikt voor het isoleren, zou het veel brandstof gas of een andere we zullen redden, niet om de impact te vermelden de buitenste schalen van Frankrijk.
a + claude
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 30/10/11, 17:56

clasou schreef:.

Maar gezien het gemak waarmee het groeit, als je zaait op veel braakland of op een plaats die niets heeft, natuurlijk met respectvolle manieren,
Stel je het volume voor dat kan worden afgezonderd, evenals de voorraad graan die kan worden geoogst.
Het is een beetje zoals toen ik benaderd hennep, zou alle c of co2 worden vastgelegd en waarvan de wol zou kunnen worden gebruikt voor het isoleren, zou het veel brandstof gas of een andere we zullen redden, niet om de impact te vermelden de buitenste schalen van Frankrijk.
a + claude


1) Nr. Want wat ga je ermee doen? Opnemen op de grond, het zal vooral een snel afbraakmateriaal zijn (omdat weinig cellulose) ... Dus alles zal heel snel terugkeren in de vorm van CO².

Sorghum is een plant van tropische oorsprong, zeer gevoelig voor kou. Het bevriest fysiologisch van + 8 ° !!! Dus droom niet te veel.

Het is een goede "voeding" voor anaerobe spijsvertering.

Om biomassa te produceren, gaat in onze streken niets boven alfalfa. Wat bovendien geen peulvrucht is die stikstof uit de lucht vastlegt. Bine interessanter. U hoeft niet te "fantaseren" over exotische planten.

Maar nogmaals, als je mijn bericht hierboven leest, is het biomassa met snelle afbraak, zonder veel belangstelling voor de opslag van CO². Wilt u plaatsen waar deze bergen luzerne hooi of sorghum stelen ??? En als je eet of als je in de grond stopt, wordt bijna alles afgebroken in CO² (heel weinig stabiele humus gevormd omdat te arm aan cellulose en lignine).

2 ° Hennep is al in de industriële productie. Niets nieuws aan de horizon. Daar, terwijl we de biomassa opslaan (gebruikt als isolatie), scheiden we Co²!

Kijk bijvoorbeeld op: http: //www.eurochanvre.eu/

Verschillende landbouwkamers hebben programma's die in deze richting gaan.
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 30/10/11, 18:46

Nou, wat mij over sorghum werd verteld, is dat het schematisch een eenheid koolstof kostte voor zijn groei en dat de plant equivalent was aan de 7-eenheid.

Toen ik sprak over het veld, zou het idee dat we klagen dat mensen sterven van de honger als de grote die aan het hoofd besloten om te beslissen dat alle grond in braak, werd het nuttig om de strijd tegen de honger te zeggen, en vond een systeem zonder financieel belang zou kunnen worden getrokken grote hoeveelheden sorghum, die meel kan maken of koken zoals rijst, maar informatie van een Malinese vriend nooit gezocht.

Nu, als je zegt bodemhumus niveau kunnen uiteraard interesseren, maar we kunnen het ook met de hennepwol die zou dienen om de administratieve gebouwen te isoleren, dus besparing op het vlak van energie en co2 en riet kunnen doen altijd dienen als mulch biomassa en andere.

hier zijn de dromen van de zondag.
a + claude
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 30/10/11, 19:39

amusant:
Het bevriest fysiologisch zo snel als + 8 ° !!!

en het ontdooit bij -8 ° C !!! Dus droom al te veel !!

Zo niet op basis van sorghumplantwonder, ontsmettingsmiddel, glutenvrij goed voor sommigen met problemen met gluten:

http://fr.wikipedia.org/wiki/Sorgho_commun
http://www.web-libre.org/dossiers/sorgho,2202.html

http://www.maine-et-loire.chambagri.fr/ ... sorgho.pdf
http://www.ird.fr/la-mediatheque/fiches ... odiversite
http://africamix.blog.lemonde.fr/2009/0 ... ls-arides/
http://www.ledevoir.com/economie/actual ... re-miracle
http://www.lafaimdesdelices.fr/pain-vie ... au-sorgho/
http://moulindelamousquere.pagesperso-o ... frique.htm


Sorghum een ​​kruidachtige plant van de familie Poaceae (Gramineae) met de wetenschappelijke naam Sorghum bicolor of Sorghum vulgare. Het wordt ook grote millet in Afrika genoemd, Mil du Fou in Burkina Faso, Guinese maïs, Indiase gierst of Egyptische tarwe. Er zijn verschillende soorten sorghum, de twee belangrijkste zijn graansorghum, dat in veel variëteiten wordt gekweekt en geschikt is voor menselijke consumptie en voedersorghum dat wordt gebruikt voor veevoer.
Andere soorten sorghum hebben appellations die het meervoudige gebruik bepalen: suikersorghum, papiersorghum en bremsorghum. Het is minimaal 3000 jaren gekweekt. We vinden de cultuur van dit gras 900 jaar voor Christus, in India. Zijn aanwezigheid is opgenomen in Rome, Italië in de tijd van Plinius. Het ontleent zijn naam aan de Italiaanse "sorgo ou surgo", wat betekent "ik groei", maar het is zeker inheems in Afrika, en meer precies in Ethiopië, vanwaar het zich over Afrika verspreidde.

Net als cassave bevat sorghum een ​​giftig element dat in zuur verandert. Het is daarom het beste om de granen te stomen voor het eten ervan.
Het zeer diepe wortelsysteem zorgt ervoor dat het goed bestand is tegen droogte. De plant is ook bestand tegen hitte, droogte en arme grond. Sorghum wordt ook geacclimatiseerd in zoute, kalkrijke of zelfs drassige bodems en in gematigde klimaten.
In Afrika maakt het deel uit van de basisvoedingselementen en wordt het gebruikt in de samenstelling van vele gerechten zoals koekjes of donuts. In Mali is het een soort couscous. De vezels van de plant worden gebruikt om bekledingspanelen te maken die worden gebruikt in de bouw, biologisch afbreekbare verpakking of bezems. Is sorghum de plant van de toekomst? Misschien voor de Indiërs die het zullen testen als biobrandstof. En misschien voor iedereen, als je gelooft het experiment uitgevoerd in 2007 in Chanteloup-les-Vignes in Yvelines. Het graan werd geplant in een veld dat niet gekweekt kon worden vanwege een zuiveringsinstallatie. De aarde was zwaar van zware metalen. Sorghum voedt zich met koper, kwik, lood en nikkel. De plant kon daarom de grond grondig reinigen en sorghum kon de nieuwe wonderplant worden. Om te volgen ....
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 30/10/11, 19:46

Wat mij betreft is het een oude zwarte barnsteen, dus de stelen staan ​​niet ver van 3-meters en er wordt gezegd dat we melasse kunnen maken.
a + claude
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 252-gasten