Paragliding en Paramotor met ecologen (vrije vlucht of motorvlucht)

De ontwikkelingen van forums en de site. Humor en gezelligheid tussen de leden van de forum - Tout est any - Presentatie van nieuwe geregistreerde leden Ontspanning, vrije tijd, vrije tijd, sport, vakanties, passies ... Wat doe je met je vrije tijd? Forum uitwisselingen over onze passies, activiteiten, vrije tijd ... creatief of recreatief! Publiceer uw advertenties. Advertenties, cyberacties en petities, interessante sites, kalender, evenementen, beurzen, tentoonstellingen, lokale initiatieven, verenigingsactiviteiten ... Geen puur commerciële reclame alstublieft.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Paragliding en Paramotor met ecologen (vrije vlucht of motorvlucht)




par Christophe » 19/10/11, 12:43

Onderwerp gesplitst sinds: bistro / info-aerial-machines-vluchten-landschappen-exploits-crashes-t11153.html

De paramotor Ik begin het te doen: dus ik weet een beetje en ik woog de voor- en nadelen af ​​voordat ik "tekende".

Dus ja het is ook een luchtspeelgoed, maar een speeltje dat in de kofferbak van je auto kan worden opgeborgen en een stuk speelgoed waarmee je bijna kunt opstijgen waar je maar wilt, een speeltje waarmee je de lucht kunt "bezoeken" zoals we zullen het NOOIT doen met ENIG ander apparaat! Onder andere vanwege de lage kruissnelheid waarmee je van boven kunt bewonderen en naar plaatsen kunt gaan waar geen ander vliegend toestel zou komen!

Voorbeeld: touch & go op het water, ken je veel vliegtuig- of ultralichte piloten die hun landingsgestel nat maken op het water?

Snelheid maakt ons niet uit (sorry)!

Ik geloof dat degenen die op zoek zijn naar de paramotor hoge kruissnelheid (behalve competitie, aerobatics of speciale aerologische omstandigheden) naast de plaat staan ​​denk ik ... Een paramotor is gemaakt om zo lang mogelijk in de lucht te blijven tegen de laagste kosten (brandstof).

Een goede paramotorist (die ik van plan ben te worden) moet denken als een goede paraglider (die ik van plan ben te worden) met een zeer goede kennis van de aerologie en het zeil! Het is meer een paraglidingpiloot dan ULM, daarom is de paramotortraining in Frankrijk (die het theoretische ULM-octrooi oplegt) een beetje afwijkend ... denk ik. Maar dat is niet het debat ...

Manoeuvreerbaarheid en goedkeuring loods?

(nou ja) Vlieg met een paraglider / paramotor is prettiger dan een vliegtuig! Ik heb de 2 geprobeerd!

In paragliding doen we 1 met zijn zeil, het voegt een beetje sensaties samen dat we motorfietsen kunnen hebben mits we een beetje activiteit beheersen ...

De besturing is veel minder gemakkelijk en veel subtieler dan men zou denken. Bijvoorbeeld: startsnelheid beïnvloedt het gedrag van de vleugel (veel meer dan het vliegtuig) en het hebben van een vleugelmol staat veel interessantere dingen toe (maar nee, ik zeg niet gevaarlijk) :D ) met een stijve vleugel :)

Wanneer we beginnen te rijden bij de liften, worden we goed :)

Een paraglider veldspeler zal zeker veel meer G hebben dan een outfielder ...

Security?

Ik zie niet hoe de hemelen of pouchel veiliger zijn dan een pendule?

Een slinger zonder motor zweeft best goed, we vinden onszelf een delta met een hogere lastvleugel, de fijnheid blijft hetzelfde ...

Idem voor een paraplane (twee-persoons paramotorwagen)

Ik heb veel meer twijfels over de glijcapaciteiten van deze 2 ULM ...

Na elk zijn ding zoals je zegt ...
Dernière édition par Christophe de 22 / 11 / 11, 22: 51, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 19/10/11, 15:17

Christophe schreef:De paramotor Ik begin het te doen: dus ik weet een beetje en ik woog de voor- en nadelen af ​​voordat ik "tekende".
In paragliding doen we 1 met zijn zeil, het voegt een beetje sensaties samen dat we motorfietsen kunnen hebben mits we een beetje activiteit beheersen ...

Ik ben al meer dan 20 jaar aan het paramotoriseren (de tijd vliegt ...), voornamelijk vanwege de kleine afmetingen van de apparatuur en de mogelijkheden om op te stijgen vanaf de wei van de buren, met een van de eerste machines uitgerust met de Solo-motor (niet uitschakelbaar) en kan tijdens de vlucht niet opnieuw worden gestart), Paratech P2-vleugel een beetje traag en moeilijk te beklimmen bij het opstijgen. De huidige uitrusting is natuurlijk veel aangenamer, om nog maar te zwijgen van het feit dat er nu elektromotoren zijn. Ik hou niet echt van het gevoel onder een zeil te bungelen. Om één te worden met je machine, gaat er niets boven deltavliegen (wat ik ten tijde van finesse 4 "deltavliegers" leerde ...) Maar het is een bundel van 6 m die op de galerij van de auto moet worden vervoerd ...

Christophe schreef:Snelheid maakt ons niet uit (sorry)! ...
Ik geloof dat diegenen die op zoek zijn naar de paramotor hoge kruissnelheid (behalve competitie, kunstvluchten of speciale aerologische omstandigheden) naast de plaat staan ​​denk ik ...

De dag waarop je op 1 / 4 h vastplakt op een kerktoren zonder de landingsbaan op 300 m afstand te kunnen bereiken vanwege een tegenwind die overeenkomt met de snelheid van je machine, kan spijt hebben, net als ik, geen snellere vleugel hebben ...
Ik zei tijdens het opstijgen dat de wind gematigd was, het was tijdens mijn vlucht sterker geworden.

Christophe schreef:Ik zie niet hoe de hemelen of pouchel veiliger zijn dan een pendule?
Ik heb veel meer twijfels over de glijcapaciteiten van deze 2 ULM ...

De luizen van de lucht kunnen evoluties maken die gevaarlijk zouden zijn om een ​​slinger te maken. Bovendien vermindert de formule van Mignet het risico van uitval aanzienlijk.
Hun finesse wordt inderdaad waarschijnlijk beperkt door hun beperkte omvang. Kan iemand die deze machines kent ons cijfers geven?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 19/10/11, 15:53

Ach, het is geweldig, dat wist ik niet!

Dat is in ieder geval 4, we gaan vliegen tussen econologen :) en als we een paraglider hadden - paramotor? Ga je ook paragliden? Zie waar je woont, dat denk ik!

Cuicui schreef:De dag waarop je op 1 / 4 h vastplakt op een kerktoren zonder de landingsbaan op 300 m afstand te kunnen bereiken vanwege een tegenwind die overeenkomt met de snelheid van je machine, kan spijt hebben, net als ik, geen snellere vleugel hebben ...


Ik heb dit opgenomen in "speciale airconditioning" ... heb ik het mis?

Mijn alpha4 wordt versneld (door de handen) gegeven tot 47km / u ... in de paraglidingmodus !! In paramotor moet ca tussen 50 en 55 km / u ...

Versneld naar handen en voeten + nadelig overschrijdt het waarschijnlijk de 60 km / u waarschijnlijk ... met een catastrofale finesse (die de 3 moet bevatten) maar de snelheid zal er zijn.

Dus laat het de marge nee? (als het op 50-60 km / h waait, horen we meestal niet in de lucht te zijn ...)

En het is een beginnerszeil !! Geen paramotor ...

http://www.para2000.org/wings/advance/alpha4.html

In het kort; Ik geef de voorkeur aan een "langzame" vleugel die je versnelt / trimt indien nodig in plaats van een snelle vleugel die niet in de lucht blijft en die te veel verbruikt (in vlieguren) ...

Maar ik begin pas dat ik sneller van gedachten kan veranderen dan ik denk! : Cheesy: : Cheesy:

Cuicui schreef:Wie weet wie deze machines ons nummers kunnen geven?


Google is onze vriend niet?

ps: ben je nog steeds aan het vliegen met een 1989 zeil? :schok: http://www.para2000.org/wings/paratech/p2.html DHV3 lachte toen niet! Gisteren zei de mono dat er 20-jaren waren, er waren 2-soorten sluiers: de zeer slechte performant voor beginners en het zeer gevaarlijke voor alle anderen ... (vergeleken met wat we nu doen natuurlijk)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 19/10/11, 17:36

De Paratech is een paragliding zeil gegeven voor een delicatesse van 6,2. Alle nadelen zijn niet groter dan 40 km / h. (Ik heb geen versnellers) Ze is erg sterk, erg kalm en komt langzaam op. Maar alleen aan de voorkant is het moeilijk om hem bij het opstijgen te monteren.
Bij 60 km / h zou ik geen probleem hebben om mijn veldfinesse te verminderen (ik was hoog genoeg).
Ik doe niet aan paragliden. Vroeger had ik alle pieken van de Vogezen in deltavliegen afgezogen en de administratie de meeste bestaande sites op dit moment verteld. Ik ging naar de paramotor om niet langer met de auto de toppen te beklimmen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 19/10/11, 19:32

Cuicui schreef:Bij 60 km / h zou ik geen probleem hebben om mijn veldfinesse te verminderen (ik was hoog genoeg).


Oh ok ik begrijp het beter!

Meneer vloog paramotor met 100 km / u tegen de wind in en hij klaagt erover dat hij niet op de overloop arriveert? :schok: :schok: : Mrgreen:

Dus je vliegt echt met een vleugel die 20-jaren heeft? (het is meer slijtage dan de prestaties die me uitdagen ...)
Dernière édition par Christophe de 19 / 10 / 11, 21: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 19/10/11, 20:01

Christophe schreef:Dus je vliegt echt met een vleugel die 20-jaren heeft? (het is meer slijtage dan de prestaties die me uitdagen ...)

Ze is in uitstekende staat. Het enige probleem zou de veroudering van de materialen kunnen zijn. Voordat ik mijn vluchten hervat, laat ik hem controleren.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 19/10/11, 20:06

Toen ik slijtage zei, waren het vooral verouderende materialen die ik dacht ... (voor de rest als een zeil HS is, ziet de bestuurder ... dus het is minder gevaarlijk!)

Heb je het de vorige keer laten herzien?

Nou ik denk dat ik dit onderwerp ga opsplitsen ... Omdat we "serieus" afwijken richting zachte vleugels! : Cheesy:

Bewerken: het is gesplitst.
Dernière édition par Christophe de 21 / 10 / 11, 11: 49, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 21/10/11, 11:45

Hier zijn 3 foto's van Christophe flying!

Op school, in de finale en deflatie (bewonder het meesterschap bij de landing 8) ) met een Team5 groen zeil (maar niet groen!):

Beeld

Beeld

Bij het oppompen met mijn alpha 4:

Beeld

Nog geen foto's in paramotor ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 21/10/11, 19:05

Bonsoir,
Ah! Ik doe ook paragliden sinds 1996 ... Geen paramotor omdat lawaai, verbruik, gewicht en ik het meer motiverend vinden om van de thermiek te genieten en vechten om zo lang mogelijk vast te houden, een klein kruis met niets dan de massa's lucht, wat een genot.
Over het algemeen duren mijn zeilen 6-jaren met een herziening van elke 3 / 4-jaren
Goede vluchten, zelfs als ze niet ecologisch zijn.

JC
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79287
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024




par Christophe » 21/10/11, 19:13

Helemaal eens met uw filosofie van piloten (men kan "thermisch" met een gesneden paramotor ... ook al is het niet het ideaal en dat een groot aantal paramotoristen niet echt de moeite nemen om de vlucht in thermisch te leren. . jammer voor hen!) ...

Zoals ik al zei streef ik naar een goede paraglider en een goede paramotor!

Ecologievraag, het is discutabel: als je niet in een "bergachtig" gebied met paraglidingplekken bent (wat mijn geval is), moet je kilometers reizen om te vliegen, en in alle gevallen heb je "een chauffeur" nodig voor t '' breng de auto op en neer (tenzij je goed genoeg bent en de omstandigheden goed genoeg zijn om te landen bij het opstijgen! Zeldzaam allemaal hetzelfde ... maar in alle gevallen moet je de auto ook laten zakken :D ) ...

Mijn paramotor (PAP1400 TOP80) verbruikt ongeveer 2L / u ... net als die van Maloche (Miniplane TOP80)

Beeld

Dus uiteindelijk "verdringt" de paramotor deze vervuiling alleen, waardoor hij niet honderden kilometers moet reizen om te vliegen ...

Dat is tenminste hoe ik het zie en dat motiveerde me ook tot paramotor (ik kon het veld achter mijn huis verlaten ...)
Dernière édition par Christophe de 21 / 11 / 11, 19: 24, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "De bistro: leven op de site, vrije tijd en ontspanning, humor en gezelligheid en advertenties"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten