De universele basisinkomen of inkomsten: actief debat

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

De universele basisinkomen of inkomsten: actief debat




par Christophe » 17/10/11, 11:05

De universele basisinkomen of inkomsten is een veel te belangrijk maatschappelijk idee om hierover niet op zichzelf een onderwerp te zijn forum, ze voegde zich een beetje bij het idee van de sociale BTW door het bedieningsmechanisme.

Genoemde een paar keer op ander onderwerp (zoeken: search.php ) Nog niet gewijd onderwerp, het is gedaan.

Om te beginnen zijn hier 2 zeer goed uitgevoerde verklarende video's (afhankelijk van uw beschikbare tijd) ...

A) Conference 15 minuten over:
https://www.econologie.com/telechargeme ... -bendahan/



B) Volledige Documentaire 1h30 over:
https://www.econologie.com/telechargeme ... umentaire/



ps: andere maatschappelijke ideeën hier Company-die-is-mis-oplossingen-and-ideas-MAATSCHAPPELIJKE-in-video-t11182.html
Dernière édition par Christophe de 21 / 11 / 11, 13: 23, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Re: De universele basisinkomen of inkomsten: het werken,




par Christophe » 17/10/11, 11:27

Christophe schreef:A) Conference 15 minuten over:
http://vimeo.com/16999193


Schitterende video (ik had hem nog niet helemaal gezien) die meer geïnteresseerd is in de relatie tussen "inkomen en mentale of morele motivatie en geluk" dan in het basisinkomen!

De resultaten van de studies aangehaald zijn echt uitzonderlijk!

Waarom ik was nooit onderwezen? Waarom is niet onderwezen in de economie klassen of business school?

Video-uitzending!

(en nogmaals dankzij bernardd voor het plaatsen hiervan op deze forum)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: De universele basisinkomen of inkomsten: het werken,




par Cuicui » 17/10/11, 11:54

Christophe schreef:Fantastische video (en nogmaals bedankt aan bernardd voor het plaatsen hiervan forum)

Spannend inderdaad. En desintegreert veel misvattingen. Een verdelen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 17/10/11, 12:17

Ik kom uit de tweeter!

Concepten om les te geven in het basisonderwijs in plaats van het maken van propaganda van consumentistische ideeën stront!!!
Dernière édition par Christophe de 23 / 10 / 11, 16: 20, 1 keer bewerkt.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 18/10/11, 21:13

Het concept van "geluk" zoals het aan het begin van de video wordt opgevat, is nogal bij benadering, maar hey, het is de visie van een econoom! Bovendien blijft het ondanks alles behoorlijk consistent ...

Er zou een interessante parallel met de geciteerde getuigenis zijn: https://www.econologie.com/forums/societe-qu ... 11182.html waar deze persoon confronteert zijn a priori met gemalen waarheid. Meer dan het veroordeelt wat lijkt opvallend is haar naïviteit ten opzichte van een eerder model dat zonder voorbehoud accepteert; model zelf zorgvuldig bonte mengsel dat (niet toevallig), onder de sluier van objectiviteit, hiërarchisch, financiële en morele waarden die geen fundamentele onverenigbaarheid van deze ingrediënten ziet?
Dat een beetje meer duidelijk (dit is een luxe!) Ziet zijn ideale bevat de zaden hij afkeurt?

Teruggaan naar onze spreker, merk ik een tegenstrijdigheid aan het eind van zijn presentatie: hij legt uit dat de echt ondergeschikte taken kan echter worden uitgevoerd op een zeer goed salaris, want niemand zal zien dat ze gedwongen door de noodzaak.
Door deze verklaring, maar herintroduceert de gedachte dat de gevechten, CAD overwaardering van geld en zijn rol in de prioritering en de werking van het bedrijf.

Er zijn een heleboel argumenten ten gunste van gegarandeerd inkomen, maar ook een aantal anderen om zich daartegen te verzetten: het debat is nog maar net begonnen en ik wil het woord monopoliseren!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 23/10/11, 16:11

Een beetje up!
Niet echt lijken om de drukte te prikkelen!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 23/10/11, 18:38

Ahmed schreef:Er zijn een heleboel argumenten ten gunste van gegarandeerd inkomen, maar ook een aantal anderen om zich daartegen te verzetten: het debat is nog maar net begonnen en ik wil het woord monopoliseren!


Het gewaarborgd inkomen lijkt mij een zachte mijmering.
Inderdaad hoeveel mensen zouden niet in de verleiding om te stoppen met werken? :pijl: veel!
Overwegende dat een groot aantal Franse klagen over het assistentschap, denk ik niet dat dit soort van zelf echt haalbare maatregelen.

Ten opzichte van de andere maatregelen zouden kunnen ernstig voor hun volk uit de onzin ... zoals het verstrekken van leningen zonder rente voor iedereen.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/10/11, 20:20

sen-no-sen schreef:
Het gewaarborgd inkomen lijkt mij een zachte mijmering.
Inderdaad hoeveel mensen zouden niet in de verleiding om te stoppen met werken? :pijl: veel!
Overwegende dat een groot aantal Franse klagen over het assistentschap, denk ik niet dat dit soort van zelf echt haalbare maatregelen.


Minder utopisch, een minimalistisch gegarandeerd inkomen voor degenen die zich ertoe verbinden het zo rustig mogelijk aan te doen ("parasietgrens"). Een correct gegarandeerd inkomen voor degenen die weten hoe ze een voordeel / "toegevoegde waarde" "wat dan ook" (te definiëren) aan de gemeenschap kunnen brengen.
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 23/10/11, 20:33

Flytox schreef:Minder utopisch, een minimalistisch gegarandeerd inkomen voor degenen die zich ertoe verbinden het zo rustig mogelijk aan te doen ("parasietgrens"). Een correct gegarandeerd inkomen voor degenen die weten hoe ze een voordeel / "toegevoegde waarde" "wat dan ook" (te definiëren) aan de gemeenschap kunnen brengen.


Een soort van RMI / RSA te verbeteren of andere manier?
Ik zie niet het punt als het slechts om een ​​aantal gedragingen niet per se gunstig voor de gemeenschap te versterken.

Het zou verstandig zijn om op experimentele basis een minimaal bijkomend inkomen te lanceren (+ 0% tegoeden om zichzelf uit te rusten, en geen belastingen) voor "neo-boeren" die zich met voordeel willen inzetten voor biologische landbouw in verwaarloosde regio's, om bijvoorbeeld plattelandsgebieden nieuw leven in te blazen en steden te de-verstedelijken.

ontwikkeling van een deugdzame sector, de menselijke terugkeer naar de natuur, dalende werkloosheid en de afname van de druk van de bevolking in de steden (en dus dalende onroerend goed druk en dus prijzen): De voordelen zou talrijk zijn.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/10/11, 21:50

Het zou verstandig zijn om op experimentele basis een minimaal bijkomend inkomen te lanceren (+ 0% tegoeden om zichzelf uit te rusten, en geen belastingen) voor "neo-boeren" die zich met voordeel willen inzetten voor biologische landbouw in verwaarloosde regio's, om bijvoorbeeld plattelandsgebieden nieuw leven in te blazen en steden te de-verstedelijken.

ontwikkeling van een deugdzame sector, de menselijke terugkeer naar de natuur, dalende werkloosheid en de afname van de druk van de bevolking in de steden (en dus dalende onroerend goed druk en dus prijzen): De voordelen zou talrijk zijn.


Het idee is goed, maar hoeveel mensen, in een "hyper verstedelijkte" bevolking zoals de onze, hebben de minimale kennis, interesse in het land. Het is al minstens (2 of 3?) Generaties onze cultuur niet geweest.

Het moet ook sensibiliseren / trein .... : Cry: :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 212-gasten