De universele basisinkomen of inkomsten: actief debat

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Christophe » 25/01/18, 13:10

En een zojuist gevonden ‘illustratie’ die goed gaat:

26991780_1620387134674755_5777405205228177988_n.jpg
26991780_1620387134674755_5777405205228177988_n.jpg (38.81 KB) Betreden 2769 keer
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16095
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Remundo » 25/01/18, 19:10

ah, je verbaast me dat je ademt met 1000 € gegarandeerd zonder iets te schudden...

Er zijn genoeg SMICARD-werknemers die minder verdienen omdat ze erg moe worden, zodra ze hun belastingen en autokosten wegnemen om naar hun werk te gaan...

er is iets mis. Stimuleert een RU van € 1000 een meerderheid om 'in volledige psychologische vrijheid' niets te doen, terwijl een minderheid bijdraagt?

Een lager en simplistischer Verenigd Koninkrijk, gezien als een “one-stop-shop voor sociale voorzieningen”, is een onderwerp van reflectie… maar naar mijn mening zal het ook niet goed werken. We kunnen het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld niet standaardiseren tussen een alleenstaande vrouw die nul kinderen heeft en een andere die er drie heeft.
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Christophe » 25/01/18, 23:21

Ben het niet met je eens Raymond!

Ik ben helemaal niet meer overtuigd van de relevantie en het echte nut veel banen nu!!

Ik produceer stront A om te verkopen aan mijn buurman, die nog een stront B produceert...die hij aan mij zal verkopen.

Het is een uitwisseling van AB BA-shit, een plundering van hulpbronnen, maar uiteindelijk voor NIETS anders dan een steeds vluchtigere voldoening van consumeren!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Gaston » 26/01/18, 10:10

Remundo schreef:We kunnen het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld niet standaardiseren tussen een alleenstaande vrouw die nul kinderen heeft en een andere die er drie heeft.
Tenzij elk van de 3 kinderen recht heeft op een RU?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16095
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Remundo » 26/01/18, 10:57

Christophe schreef:Ben het niet met je eens Raymond!

Ik ben helemaal niet meer overtuigd van de relevantie en het echte nut veel banen nu!!

Ik produceer stront A om te verkopen aan mijn buurman, die nog een stront B produceert...die hij aan mij zal verkopen.

Het is een uitwisseling van AB BA-shit, een plundering van hulpbronnen, maar uiteindelijk voor NIETS anders dan een steeds vluchtigere voldoening van consumeren!

We hoeven geen onzin te kopen. Persoonlijk koop ik eten, ik heb zeer zuinige auto's en wat gereedschap (doe-het-zelf + tuin). Het past perfect bij mij. Iedereen maakt me belachelijk omdat ik een waardeloze oude mobiele telefoon heb, en ik vind hem leuk.

Hoe dan ook, Groot-Brittannië of niet, de samenleving van idioten is goed ingeburgerd, en je kunt je zelfs afvragen of deze niet gestimuleerd zou worden door de garantie elke maand iets te veel geld te hebben zonder iets te doen. Als je niets doet, heb je meer tijd om naar de winkels te gaan... en het gezicht van je buurman eraf te trekken om hun pot Nutella in de uitverkoop te krijgen...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16095
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5233

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Remundo » 26/01/18, 11:00

Gaston schreef:
Remundo schreef:We kunnen het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld niet standaardiseren tussen een alleenstaande vrouw die nul kinderen heeft en een andere die er drie heeft.
Tenzij elk van de 3 kinderen recht heeft op een RU?

maar natuurlijk een gezin van 3 kinderen voor € 5000/maand met 2 ‘psychologisch bevrijde’ ouders. Luister, het inspireert mij, ik ga er met mijn vrouw over praten!! Begin met het voorbereiden van je portemonnee om ons te betalen, hè! : Mrgreen:
0 x
Beeld
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Christophe » 26/01/18, 11:59

Remundo schreef:We hoeven geen onzin te kopen. Persoonlijk koop ik eten, ik heb zeer zuinige auto's en wat gereedschap (doe-het-zelf + tuin). Het past perfect bij mij. Iedereen maakt me belachelijk omdat ik een waardeloze oude mobiele telefoon heb, en ik vind hem leuk.


Het verkopen van onzin is wat de economie draaiende houdt... en banen geeft aan de meerderheid van de mensen! Vandaar mijn opmerking over het ECHTE nut van een flink aantal banen!!

Remundo schreef:Als je niets doet, heb je meer tijd om naar de winkels te gaan... en het gezicht van je buurman eraf te trekken om hun pot Nutella in de uitverkoop te krijgen...


Dit Nutella-potding is echt gek...

Ik weet niet zeker of het alleen maar luie mensen zijn in dit verhaal!! Psychisch geweld ("Ik wil", "Voor mij, voor mij...") komt meer (vooral?) van egocentrische carrièremakers, met name bepaalde ambtenaren die denken dat alles aan hen te danken is... Ik heb er zo'n twee exemplaren in de familie en ze beginnen over mij heen te lopen!

Kortom: we zakken momenteel erg laag! Hoe los ik al deze shit op? : Cry: : Cry: : Cry:
1 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Christophe » 26/01/18, 12:06

Remundo schreef:maar natuurlijk een gezin van 3 kinderen voor € 5000/maand met 2 ‘psychologisch bevrijde’ ouders. Luister, het inspireert mij, ik ga er met mijn vrouw over praten!! Begin met het voorbereiden van je portemonnee om ons te betalen, hè! : Mrgreen:


Ik denk dat je er helemaal naast zit wat betreft Britse financiering...

Weet u hoeveel kapitaal er voor niets in de banken zit? Ze creëren bijna geen economische activiteit en geen menselijk geluk (behalve misschien ego-sociale bevrediging voor hun eigenaar...)

Heeft u last van de Tobin-belasting? Heeft u last van de btw-vrijstelling op bepaalde bankkosten? Kent u de huidige prijs van de sociale zekerheid in Frankrijk per hoofd van de bevolking? Ik denk dat het al bijna € 1000,- per kop pijp is! Groot-Brittannië is slechts een drastische vereenvoudiging!

En alsof dat nog niet genoeg is, zijn er tientallen eerlijke oplossingen om Groot-Brittannië te financieren! Zonder de “kleintjes” meer te hoeven belasten!

ps: voor een leraar vind ik je toespraak erg "egogericht", hoeveel krijg je betaald per uur werk vergeleken met andere Fransen?
Nou, dat sluit aan bij mijn opmerking over ambtenaren! Sorry Raymond, maar ik denk dat je op een dwaalspoor zit...
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12306
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2967

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Ahmed » 26/01/18, 12:14

Christophe, Je schrijft:
Het verkopen van onzin is wat de economie draaiende houdt... en banen geeft aan de meerderheid van de mensen! Vandaar mijn opmerking over het ECHTE nut van veel banen!!

Dit is een uitstekende opmerking! 8) Het zou zelfs passend zijn om dit uit te breiden, omdat de nutteloosheid van banen niet alleen betrekking heeft op de productie van nutteloze goederen*, verre van dat! Ik zou alle taken die voortvloeien uit de complexiteit van het systeem, die dienen om het te beheren of draaglijk te maken door middel van "patches", in hetzelfde mandje stoppen. Dit is wat schulden noodzakelijk maakt, aangezien al deze banen geen abstracte waarde produceren.
Wat de consumptiemaatschappij betreft, deze bevindt zich in een moeilijke situatie en zal nog lang niet langer in illusies leven...

Eén opmerking: het idee om de meest behoeftigen (inclusief immigranten) te helpen is veel schokkender dan het bestaan ​​van zeer sterke verschillen, en bovendien, de groei binnen de Franse samenleving... Verrassend, nietwaar?

* De productie is een sector die achteruitgaat in vergelijking met de tertiaire sector...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Re: basisinkomen of universeel inkomen: functioneren, debat




par Christophe » 26/01/18, 12:20

Maak een onderscheid tussen pure productietaken en die van management of dienstverlening... Ik wilde dit verduidelijken, maar ik heb dit overgeslagen... We kunnen een materieel goed produceren, maar ook een dienst... dit wordt in het Frans gezegd...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 172 gasten