On-site hybride zonne- / windprobleem skystream 3.7

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
stevenlou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/10/11, 12:44




par stevenlou » 19/10/11, 23:08

Bonsoir,
Ik kom terug om je wat nieuws te vertellen over de verbinding van mijn skystream. Na tal van onderzoeken blijkt dat deze windturbine niet kan worden toegevoegd aan mijn zonne-installatie. Dus ik ben genoodzaakt om het weer in de verkoop te zetten.
Ik wil iedereen bedanken die een beetje van hun tijd en vaardigheden hebben gegeven om me te proberen te helpen.
Steven
0 x
141R
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 22/11/11, 11:04




par 141R » 22/11/11, 11:40

Bonjour à tous,

Ik ben ook in volledige autonomie op zoek naar een turbine om de mijne te vervangen en uw onderwerp spreekt mij aan...
Ik ben op zoek naar een machine zoals Skystream of Raum (alles behalve verticaal of horizontaal rolsysteem).

Ik werk met een Sunny Island mini-grid-systeem, dus ik heb een permanente 230V, mijn bronnen zijn een Suny Boy 3000 (PV) en een 3800 turbinemodus voor de ventilator.

Mijn vraag: zou in dit geval een skystream kunnen werken? zou de fase synchroniseren? En in het bijzonder ! Hoe zit het met overtollige energie!!!

De SB's beheersen het overschot door de toevoer stop te zetten vanwege een door de Sunny Island aangestuurde faseverandering, het overschot zal de atmosfeer verwarmen via de windturbineregelaar.

is er feedback op deze configuratie?

MERCI

Hartelijk

141R
0 x
stevenlou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/10/11, 12:44




par stevenlou » 22/11/11, 20:10

Bonsoir à tous
Ik kwam uw bericht 141 R tegen
De skystream kan perfect werken op een zonnig eiland. Na recent contact met de fabrikant in Arizona heb ik veel zeer specifieke informatie ontvangen en de Sunny Island staat op de lijst van omvormers die worden aanbevolen voor het gebruik van de windturbine in batterijlaadmodus.
De overtollige productie gaat vaak naar een afschakelapparaat naar keuze, boiler of radiator, dit staat ook in de gebruiksaanwijzing van de fabrikant. het is in het Engels en een beetje scherp om te ontcijferen, maar je kunt het vinden door naar de officiële website van Southwestenergy te gaan, sectie "technische ondersteuning"
Van mijn kant staat edf me niet toe om mijn omvormer te vervangen door een omvormer van het type Sunnyboy. Daarom zet ik mijn skystream te koop. Als je erin geïnteresseerd bent, het is nieuw en niet duur. Hier is mijn e-mail:
stevenloubeau@yahoo.fr
Zelfs als u niet geïnteresseerd bent, zou ik graag uw e-mail ontvangen om informatie over hybride sites uit te wisselen, in dit geval zijn we met vrij weinig...
Goedenavond voor jou en voor iedereen forum.
Steven
0 x
chowney
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 30/04/23, 14:55

Betreft: skystream 3.7 probleem met hybride geïsoleerde locatie op zonne-energie/wind




par chowney » 30/04/23, 15:03

Hallo Stevenlou,

Ik heb naast pv panelen ook deze windturbine gekocht. Ik wil hem aansluiten op de batterijen en stoppen zodra ze vol zijn.
Ik ben op zoek naar het O/N-connectorapparaat waarmee ik dit kan doen.
Zoals je in een bericht aangaf, is het je gelukt en kun je mij vertellen welke apparatuur je hiervoor hebt gebruikt?
Ik zit vast en kan het model dat ik nodig heb niet vinden.

Heeft de beoogde aansluiting voor u gewerkt?

Dank u voor uw advies.

Edu
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Betreft: skystream 3.7 probleem met hybride geïsoleerde locatie op zonne-energie/wind




par izentrop » 01/05/23, 00:19

chowney schreef:Hallo Stevenlou,

Ik heb naast pv panelen ook deze windturbine gekocht. Ik wil hem aansluiten op de batterijen en stoppen zodra ze vol zijn.
Ik ben op zoek naar het O/N-connectorapparaat waarmee ik dit kan doen.
Zoals je in een bericht aangaf, is het je gelukt en kun je mij vertellen welke apparatuur je hiervoor hebt gebruikt?
Ik zit vast en kan het model dat ik nodig heb niet vinden.

Heeft de beoogde aansluiting voor u gewerkt?

Dank u voor uw advies.

Edu
Hallo,
Hij kwam niet op de forum sinds 2011. Heb je geprobeerd hem een ​​e-mail te sturen?

Als ik het goed begrepen heb, is het een grid windturbine.
De enige oplossing zou zijn om te tweaken door verbinding te maken voordat de netwerkomvormer in de machine is ingebouwd. Daarvoor zou het interne diagram nodig zijn, maar aangezien het al een lange tijd niet meer wordt gemaakt, lijkt dat een onmogelijke missie.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13715
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1524
Neem contact op met:

Betreft: skystream 3.7 probleem met hybride geïsoleerde locatie op zonne-energie/wind




par izentrop » 01/05/23, 10:34

Niet geheel onmogelijk met foto's van de gedemonteerde machine.
Het schema van een permanente-magneetgenerator is bekend.
Het is meestal een driefasige dynamo gevolgd door een bruggelijkrichter.

De regeling wordt in dit geval uitgevoerd door de elektronische kaart "netwerkomvormer" die regelt op basis van wat er van het netwerk komt.

De gelijkrichter bestaat in dit geval niet noodzakelijkerwijs, het zou nodig zijn om een ​​externe gelijkrichter toe te voegen, rechtstreeks aangesloten op de wikkelingen en een contactor om deze te isoleren van het invertercircuit.

Afhankelijk van de DC DC-spanning aan de uitgang van de gelijkrichter is aan de ingang een MPPt-laadregelaar nodig en aan de uitgang aangepast aan de accu's.
aangepaste versie.gif
modif éolienne.gif (7.78 KiB) 1330 keer bekeken
1 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 284-gasten