On-site hybride zonne- / windprobleem skystream 3.7

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/10/11, 15:08

de img-tags zijn nutteloos, het voorkomt klikken op de pdf... het dwingt je om de url van de pdf te kopiëren en te plakken...

de pdf is correct leesbaar ... dit diagram is erg triest: geen regeling van de laadstroom volgens het beschikbare vermogen van de groep of de windturbine ... het lijkt op een lader die is voorzien voor het normale edf-netwerk ... dit soort lader zorgt alleen voor de batterij

voor een generator werkt het omdat het vermogen van de groep bekend is, kies gewoon de juiste lader ... behalve wanneer de groep voor iets anders wordt gebruikt, weet de lader niet hoe hij zich moet aanpassen aan het resterende vermogen

voor de windturbine riskeert de lader meer te verbruiken dan de geleverde windturbine ... het zal nog steeds werken omdat de omvormer de aanvulling zal leveren, maar het is een beetje triest: als de lader bijvoorbeeld 3 kW verbruikt dan de geleverde windturbine 2 kW, zal de omvormer dat doen neem van de 1kw-batterij ... als al deze elementen zonder verlies waren, ontvangt de batterij 3kw van de lader - 1kw van de omvormer = 2kw van de windturbine

maar als de lader slecht presteert, is het mogelijk dat de omvormer meer verbruikt dan de lader oplaadt

het zou erg handig zijn om een ​​omkeerbare omvormer te vinden die direct de belastingsfunctie uitvoert door zich aan te passen aan het beschikbare vermogen op het lokale netwerk
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/10/11, 16:32

Het antwoord van Chatelot16 bevestigt wat ik vreesde. Toch zag ik dat deze machine ook in eilandtoepassingen kon worden gebruikt. zou het niet slim zijn om de vraag aan de fabrikant te stellen, die misschien een ad-hoc adapter of alos verkoopt of kent die zal aanbieden om de batterijen in 2 blokken te splitsen.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
stevenlou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/10/11, 12:44




par stevenlou » 11/10/11, 17:11

Het minste wat we kunnen zeggen is dat ik met grote namen te maken heb. je lijkt te weten waar je het over hebt en dat voelt goed.
Als ik samenvat, volgens jou Chatelot, kan ik het systeem aansluiten zoals het is zonder risico voor mijn omvormer, alleen loop ik het risico teleurgesteld te worden door de productie waarvan een groot deel wordt opgegeten door de lader. Ik zou erop willen wijzen dat wanneer mijn generator draait, deze misschien een capaciteit heeft van 6000 watt, maar de oplader slechts 1500 watt. Ik denk dat het zijn maximale laadvermogen is en dat zal hetzelfde zijn als ik de windturbine in zijn kont steek... Ik stel me voor dat de windturbine zichzelf zal regelen op deze vraag. U raadt een omkeerbare omvormer aan, heeft u modellen om aan te bevelen?
Wat jou betreft, Olifant, jij raadt me een ad-hoc adapter aan, kun je me vertellen wat het is en welke functie je eraan denkt te geven op mijn installatie?
Kan ik in ieder geval aansluiten?
bedankt voor je beschikbaarheid
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 11/10/11, 18:04

de lader eet de productie niet op, maar stopt deze in de batterij

het doel zou zijn dat hij zoveel mogelijk plaatst ... blijkbaar doet hij het niet al met de groep die 6000w zou kunnen maken en dat de oplader hem maar 1500 kost, wat hem dwingt de groep veel langer te laten draaien dan nodig is

Ik ben niet de juiste persoon om u te adviseren over een omvormermodel... ze zijn allemaal te duur voor mij... Ik ben tevreden met wat ik maak

Ik zie al lang de behoefte aan een goede omvormer die ik omkeerbaar noem, die in staat is om energie in beide richtingen over te dragen, dus om als oplader te dienen, en vooral om al het beschikbare vermogen in de batterij te kunnen stoppen, zelfs als dat zo is variabel zoals een windturbine, fotovoltaïsche energie of een generator waarvan een variabel deel wordt verbruikt door het lokale netwerk

Ik weet niet of dit soort machine al bestaat ... in ieder geval ben ik bezig met het maken van de mijne ... helaas is het nog niet verkoopbaar
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/10/11, 18:15

Stevenlou zei:

Wat jou betreft, Olifant, jij raadt me een ad-hoc adapter aan, kun je me vertellen wat het is en welke functie je eraan denkt te geven op mijn installatie?
Kan ik in ieder geval aansluiten?


Bovendien plug je nu helemaal niets in! U overlegt met de leverancier of diens importeur of zij iets niet hebben aangepast aan uw situatie.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
stevenlou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/10/11, 12:44




par stevenlou » 11/10/11, 19:17

Dankzij jullie twee. Ik zal wachten voordat ik verbinding maak, maar uw informatie is kostbaar voor mij. Ik kom bij je terug zodra ik meer weet en blijf op de hoogte als je nieuwe leads hebt.
Tot binnenkort. Steve
0 x
stevenlou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/10/11, 12:44




par stevenlou » 12/10/11, 11:59

Hallo, ik kom bij je terug om een ​​idee over mijn probleem in te dienen. Zoals we al zeiden, het schema dat ik voor ogen heb om mijn windturbine op mijn zonne-installatie aan te sluiten, lijkt meer op een slang die in zijn staart bijt, aangezien ik de productie van de windturbine aansluit op mijn oplader om mijn batterijen op te laden, maar ook op mijn omvormer om de 220 Vac op te halen nodig om de wieken van de windturbine te ontgrendelen. Mijn grootste angst was om mijn omvormer te beschadigen door deze dubbele invoer die ik had gemaakt.
Ik zocht op het net naar apparaten die 220 vac konden creëren om te voorkomen dat het van de output van mijn omvormer werd gehaald en ik kwam kleine zonnekits tegen die bestonden uit een paneel, een regelaar, een omvormer en een batterij. Deze kits leveren 220 Vac tegen betaalbare prijzen.
Denk je dat ik een van deze kleine kits zou kunnen wijden aan de exclusieve levering van 220 vac voor mijn windturbine?
Als dat zo is, denk ik niet dat ik een groot systeem nodig heb, de skystream hoeft alleen maar 220 te detecteren, ik denk niet dat het er een verbruikt... Kunt u dat bevestigen?
Nogmaals hartelijk dank voor uw steun. Steve
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/10/11, 12:52

uw windturbine heeft slechts 2 uitgangsdraden en hij verbruikt geen stroom, hij levert het... behalve dat een eenvoudige omvormer er niet van houdt om van energie te worden voorzien door zijn uitgang

bij standaard toestellen heb je dus zowel een omvormer als een lader nodig... maar de lader verbruikt wat hij wil zonder rekening te houden met wat er beschikbaar is... dus de omvormer moet de aanvulling leveren als de lader meer verbruikt dan de windturbine produceert. .. het is een beetje dom maar het werkt

aan de andere kant als de windturbine meer produceert dan de lader verbruikt, probleem voor de omvormer, deze ontvangt energie via zijn output en schakelt uit als het goed is gedaan, of net als het een m ....

wees voorzichtig met een gewone batterijlader: als hij merkt dat de batterij vol is, reduceert hij zijn vermogen tot bijna nul, zelfs als de windturbine blijft produceren, en daarom zal de omvormer al het vermogen ontvangen via zijn output

uw zaak is niet eenvoudig op te lossen met standaard elementen

valt nog te bezien of de omkeerbare omvormer die ik maak al bestaat ... of dat er al apparatuur op de markt is die geschikt is voor uw geval

de klassieke oplossing zonder iets uit te vinden is om de windturbine te demonteren om de omvormer te verwijderen en een lader te zoeken die is aangepast aan de interne spanning van de windturbine en de batterij
0 x
stevenlou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 11
Inschrijving: 09/10/11, 12:44




par stevenlou » 12/10/11, 13:57

Ok, als ik mijn idee samenvat om mijn windturbine van 220 vac te voorzien met een onafhankelijke zonnekit, dan werkt het niet.
En je werpt een nieuw probleem op, dat als mijn lader niet alle productie van de windturbine overspoelt, de stroom die niet wordt verbruikt, terugkeert naar de windturbine en de omvormer opblaast... klopt dat?
U raadt mij aan om in de kop van de windturbine in te grijpen om de omvormer los te koppelen, is dat voor een amateur elektricien als ik makkelijk te doen...?
Ik word bijna wanhopig van dit alles... zou het niet makkelijker zijn om deze windturbine te verkopen om een ​​betere te kopen?
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 12/10/11, 15:10

alles hangt af van de prijs die je hebt gekocht ... over het algemeen wordt het altijd goedkoper verkocht

natuurlijk is het kopen van een windturbine die gemaakt is om een ​​batterij op te laden natuurlijk de eenvoudigste oplossing om niet te sleutelen

verwijder de windturbine omvormer is het makkelijk? Ik kan het niet raden zonder de windturbine te demonteren
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 189-gasten