Transformeren van een fiets lithium batterij zonne HS Lead

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 07/09/11, 16:20

Ja, de importeur heeft er niets mee te maken, ik hoopte alleen dat zij het waren die namens de fabrikant tussenbeide kwamen voor de sav.
Wie het is, kan zijn dat als de fabrikant reageert, hij me zal vertellen dat het Cycloboost is die mijn probleem zal oplossen.

terwijl u 30 minuten eerder wacht om naar het werk te gaan om de rest van de levensduur van de batterij te beheren.
Toen ik weer lithium moest nemen, koelde het me enigszins af.
volgen.
a + claude
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 07/09/11, 16:32

clasou schreef:Toen ik weer lithium moest nemen, koelde het me enigszins af.


Niet beter ... slechts één batterij was genoeg om me af te koelen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 07/09/11, 21:49

clasou schreef:Ja, de importeur heeft er niets mee te maken, ik hoopte alleen dat zij het zouden zijn die namens de fabrikant zouden ingrijpen voor de dienst na verkoop.
Wie weet, misschien als de fabrikant reageert, zal hij me vertellen dat cycloboost mijn probleem zal oplossen?
Ik betwijfel het, zoals ik je privé vertelde, de cycloboost-importeur is een officiële Golden Motor-distributeur voor de motoren, maar ze geven er de voorkeur aan andere batterijen te verdelen ...
Wanneer ik ze zou bestellen, zou ik ze vertrouwen voor de keuze van de batterijen, dit is het meest delicate punt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
kryxx
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 14/11/07, 08:47




par kryxx » 07/09/11, 22:36

Ofwel kocht hij het in China of een reseller, maar in de 2e-zaak wordt hij beschermd tegen zijn aankoop, zelfs als het product in Papoea is gekocht : Wink:
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 08/09/11, 07:09

hello,
zag citro bericht.
nee, ik heb gekocht op de goldenmotors-website.
a + claude
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 13/09/11, 14:35

Eindelijk kon ik een eerste proefrit maken met de lood / lithium hybride fiets !! Het lijkt overtuigend ... voor nu ...

Technische informatie:

- Elektrisch ondersteunde fiets met 250W motor (zie hierboven voor details)
- Lithium ion accu met 1 HS element welke in veiligheid gaat (dus onbruikbaar) van 24V 8Ah
- Parallelschakeling van 4 loodzuuraccu's van 12Ah per unit, dus een totale capaciteit van 24 V 24Ah

Test informatie:

- 15.7 km parcours (met veel kleine hoogteverschillen)
- belasting: zoon van ongeveer 11 kg (+ bibi 80 kg + loodbatterij overbelasting van ongeveer 15 kg)
- initiële spanning: 27.6 V (met of zonder lithium aan, is hetzelfde binnen 0.1 V)
- eindspanning: 25.6 V (net bij aankomst, na nullast wordt het iets verhoogd met een paar 1/10)

optredens:

- Het werkt goed ! We voelen de overbelasting nauwelijks! Maar ik durfde geen klim te nemen terwijl ik de motor uitschakelde!
- De acceleratie is iets minder sterk dan toen de lithiumbatterij net uit het opladen kwam. Het is moeilijk te zeggen of dit komt door overgewicht of door batterijen. Het verschil wordt na een paar km onmerkbaar ... (maar het is nogal subjectief ...)
- Indruk dat er in de loop van de tijd een betere prestatiestabiliteit is (waarschijnlijk vanwege de theoretische capaciteit die is toegenomen van 8 naar 24Ah?)
- Lithiumbatterij: veranderd van 4 naar 2 LED's (dus het is a priori ontladen, later te bevestigen, dit is een goede zaak), de spanning op de klemmen niet gemeten (voor de volgende keer).

Tot zover de proefrit. Aarzel niet als u vragen heeft.

Toen realiseerde ik me, met de kleine buur in de wagen (hij is ongeveer 30 kg), momentane spannings- / stroomsterkte-metingen (op de regelaar).

- Beginspanning: 25.9 V
- Licht stijgende spanning: 24.9 V.
- Stroomsterkte stijgt: bij het opstarten 11.9 A (max aflezen bij 12.4 A onder 25.3V) maar de stroomsterkte zakt erg snel zodra je wat snelheid opneemt, bij 10km / u ben je minder dan 5A (dus je bent ver van de 250W getrokken zodra de motor actief is) hangt daarna uiteraard af van de actie die men op de pedalen zet ... door "normaal" te trappen zakt het snel.
- Bergafwaarts (hetzelfde als bergopwaarts): 1.9 A bij 25.3V
- Maximaal opgenomen vermogen bij opstarten: 296 tot 313 W (een paar seconden)
- Downhill vermogen: 50 W.

Volgens de instructies voor 12Ah-accu's: https://www.econologie.info/share/partag ... gT4n6I.pdf

a) bij 25.6 V dus 12.8 V per batterij dus 2.13 V per cel, is er iets meer dan 60% van hun capaciteit over!

We kunnen dus een actieradius van 40km verwachten onder dezelfde omstandigheden ... (de mogelijke bijdrage van de lithiumbatterij verwaarloosd)

b) Qua stroom zitten we op maximaal 0.5C (12 A voor 2 series batterijen dus 6 A per batterij = 0.5C) ongeveer 40 min autonomie bij maximaal vermogen ... exclusief Peukert-effect! 20 minuten met ...

Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/09/11, 00:55

2e test: dezelfde belading en wegomstandigheden. Geen slechte wind.

Afstand: 11 km.
Beginspanning: 26.0 V
Eindspanning: 25.1 V
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 20/09/11, 11:05

Hallo Christophe.
Heb je gekeken naar de tijden die je hebt genomen, de maximale snelheid en het opladen met de wattmeter,
Ah op voorwaarde dat het, zoals je zei, een identieke cursus is.
Ik denk dat het ideaal zou zijn, zodat je niet in de rede struikelt en 20 km te voet maakt, om je route 2 of 3 keer achter elkaar te maken zonder te stoppen.
Ter herinnering: de batterij is weer tot leven gekomen, blijkbaar een massa door een klein vreemd voorwerp.
a + claude
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 20/09/11, 11:15

Opladen met de vermogensmeter? Niet begrepen. Hij wordt opgeladen met 10W zonnepanelen (zie hierboven).

Het was niet dezelfde route maar ongeveer dezelfde omstandigheden (belasting, helling ...)

Geweldig voor je drums, waar was het ding dat samenkwam ??? Het was wat ???
0 x
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 20/09/11, 11:29

Als ik oplaad, plaats ik de wattmeter aan het stopcontact voor de oplader.
Nou niet de top er zijn verliezen, maar omdat ik altijd dezelfde koers doe, geeft dat me een idee.
Goed met panelen natuurlijk.
Wat betreft mijn massa, stijl een klein stukje draad, dat in de batterij raakte ter hoogte van de ingang van de oplader.
Toen ik zag dat ik geen antwoord had van de sav in China, opende ik om te kijken of er op het niveau van de bms iets gegrild zou zijn, en daarom verwijderde ik instinctief dit kleine stukje dat zeker zou hebben niet daar zijn.

Toen ik niets zag, maakte ik opnieuw verbinding om te zien of ik iets hoorde, en ze herstelde en sindsdien meer probleem, dus ik concludeerde dat het dat moet zijn geweest, aangezien het drie dagen geleden was dat ze niets had ingenomen .

HS tenzij ze wist dat er drie dagen werkloos waren in China voor het lithiuimfeest :)

a + claude
0 x

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten