ITER = GEVAAR, petitie brief

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 19/11/11, 12:07

Voor degenen die elkaar willen leren kennen... De heer Bigot is de senior manager van het CEA en het ITER-project in Frankrijk.

Bernard Bigot en kernafval
"Vertrouw ons"

De Japanners zeiden ook dat toen ze Fukushima bouwden...
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 19/11/11, 17:45

ITER vertegenwoordigt op prachtige wijze de tekortkomingen in het huidige bestuurssysteem.
Zoals mevrouw Rivasi in het interview met JPP heeft uitgelegd, weten de meeste parlementsleden niets van wetenschap.
Het is daarom voor sommige wetenschappers heel gemakkelijk om een ​​zo vaag concept als ITER te verkopen: de zon in een doos, onbeperkte energie...de verbeelding doet de rest.

Het is de hoogste tijd om na te denken over het concept van wetenschappelijke macht binnen de overheid, binnen het raamwerk van een democratie Tri-fleece (Wetenschapper, Burger, Politiek).
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 20/11/11, 11:33

sen-geen-sen; Ik ben geen wetenschapper, maar ik kan wel begrijpen dat twee grote ongelukken in twintig jaar bewijzen dat het vrijwel zeker is dat er nog een ongeluk zal gebeuren, min of meer sneller en waarschijnlijker daar waar de meeste reactoren staan.
Strikt genomen zou ik begrijpen dat we in plaats van de ITR deze miljarden aan het verspillen waren met het bestuderen van kernenergie met behulp van Thorium.

Onze politici hebben niet de moed, en de meerderheid van de Fransen ook niet, om de manier waarop wij als consumenten opereren in twijfel te trekken.

Het is meer dan urgent om bijvoorbeeld ons elektriciteitsverbruik terug te dringen, maar ook om ons niet meer te laten bedwelmen door de gedachte dat tv, tv-kranten en verkapte reclame ons veel opleveren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 20/11/11, 12:00

phil53 schreef:sen-geen-sen; Ik ben geen wetenschapper, maar ik kan wel begrijpen dat twee grote ongelukken in twintig jaar bewijzen dat het vrijwel zeker is dat er nog een ongeluk zal gebeuren, min of meer sneller en waarschijnlijker daar waar de meeste reactoren staan.



Juist ITER werd op deze leugen verkocht:
-Bijna onbeperkte energie.
- Weinig radioactief afval.
-Beperkt risico op ongevallen.
Voor veel politici, zelfs degenen die niet bepaald voor kernwapens zijn, vertegenwoordigt ITER een bijna wonderbaarlijke oplossing voor de toekomst.
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 20/11/11, 16:48

phil53 schreef:sen-geen-sen; Ik ben geen wetenschapper, maar ik kan wel begrijpen dat twee grote ongelukken in twintig jaar bewijzen dat het vrijwel zeker is dat er nog een ongeluk zal gebeuren, min of meer sneller en waarschijnlijker daar waar de meeste reactoren staan.
Strikt genomen zou ik begrijpen dat we in plaats van de ITR deze miljarden aan het verspillen waren met het bestuderen van kernenergie met behulp van Thorium.

Thorium-kernenergie werd stopgezet vanwege overmatige radioactiviteit. Zien :
http://nucleaire.cea.fr/fr/nucleaire_fu ... _voies.htm
Kernenergie door waterstof-boriumfusie kent deze nadelen niet. Maar hoewel de theoretische studies de haalbaarheid ervan bevestigen, worden er geen kredieten aan deze sector besteed, omdat alles wordt gemonopoliseerd door ITER.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/11/11, 18:45

Grappig om de optimistische toon van de CEA voor ITER te vergelijken, waarbij de problemen worden geminimaliseerd zonder enige twijfel over het uiteindelijke succes van het project, kijk maar nog eens:
Maar de industriële toepassing van kernfusie* wordt nog steeds geconfronteerd met grote technologische uitdagingen die intensief onderzoek en ontwikkeling zullen vereisen voordat het stadium wordt bereikt waarin elektriciteitsproductiefaciliteiten worden gebouwd.

http://nucleaire.cea.fr/fr/nucleaire_futur/fusion.htm
maar toch vol moeilijkheden om bijna eeuwig te studeren
en de pessimistische op de andere paden met een zekere mislukking:
http://nucleaire.cea.fr/fr/nucleaire_fu ... _voies.htm
onmogelijk geacht en verlaten, ondanks minder willekeurig onderzoek dan ITER!! (10 jaar en niet 50 jaar)

We zien dus duidelijk in de CEA-teksten: totaal subjectieve weddenschappen op de toekomst zonder enige wetenschappelijke rechtvaardiging!! met zoekopdrachten zonder resultaten van het shadok-type!!!

En toch is de realiseerbare toekomst, die zeker voor altijd gratis zal verwarmen zonder CO2, noch kernenergie, en die werkt, de functionele toekomst. www.dlsc.ca
dankzij de zon die in de zomer bewaard blijft voor de winter en die al meer dan 4 miljard jaar voor ons smelt zonder ons te vervuilen!!

Het enige wat ik moet doen is het thuis maken met pretentieloze zonnecollectoren en ook pretentieloze ondergrondse boringen!!

En het zal voor mij nutteloos zijn, aangezien ik voor mijn huizen veel meer dan drie keer de stookkosten aan lokale belastingen uitgeef!!

We bevinden ons veel meer op de piek van de belastingen en schulden van de staten van het rampenkapitalisme dan op de piek van de olie!!!

En nu op de A5 legt Raffarin, getraumatiseerd door de Chinezen, ons uit dat we moeten groeien zoals de Chinezen!!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5188




par Remundo » 20/11/11, 18:52

dedeleco schreef:En het zal voor mij nutteloos zijn, aangezien ik voor mijn huizen veel meer dan drie keer de stookkosten aan lokale belastingen uitgeef!!

Maar als Dédé, helpt het u besparen om uw belastingen te betalen.Beeld

De goede Heer zal je belonen.Beeld

@+
0 x
Beeld
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/11/11, 19:00

Interessant deze link over het toekomstige EPR:
http://nucleaire.cea.fr/fr/nucleaire_fu ... ration.htm

met de totaal onmogelijke droom over de doelstellingen van toekomstige kernreactoren:
Veilig en betrouwbaar: met een zoektocht naar vooruitgang ten opzichte van de huidige reactoren, en door zoveel mogelijk de noodzaak weg te nemen om de bevolking buiten de locatie te evacueren, ongeacht de oorzaak en de ernst van het ongeval binnen de fabriek


identiek aan het geloven in de eeuwige menselijke onfeilbaarheid, met een truc die scheten kan laten!!!!

Pure waanzin!!!!
0 x
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 20/11/11, 20:16

dedeleco schreef: En toch is de realiseerbare toekomst, die zeker voor altijd gratis zal verwarmen zonder CO2, noch kernenergie, en die werkt, de functionele toekomst. www.dlsc.ca
dankzij de zon die in de zomer bewaard blijft voor de winter en die al meer dan 4 miljard jaar voor ons smelt zonder ons te vervuilen!!

Het enige wat ik moet doen is het thuis maken met pretentieloze zonnecollectoren en ook pretentieloze ondergrondse boringen!!

....[/B]!

....


Het wordt pijnlijk om dit ding keer op keer te zien in Dedeleco.
Dus, heb je dit serieus bestudeerd? Hoeveel gaat het je kosten?
En wat zeggen je buren ervan? En is uw vrouw het daarmee eens?

Maar als uw verwarmingsverbruik slechts 1/3 van uw lokale belasting waard is, dan is uw verwarmingsrekening niet echt een probleem. Hoe kunt u uw bedrijf binnen tien jaar winstgevend maken als het werkt?

En trouwens, mijn lokale belasting bedraagt ​​1100 Euro. Mijn totale elektriciteitsrekening per jaar (waarmee ik ook verwarm) is 300 Euro per jaar. Het is dus niet waarschijnlijk dat ik aan ondergrondse warmteopslag begin.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 20/11/11, 20:35

moinsdewatt schreef:
Keer op keer naar dit ding kijken bericht gemaakt in Dedeleco het wordt pijnlijk

[...] Oké dan, heb je dit serieus bestudeerd?
.


Jij zou hier niet een beetje pijnlijk in zijn forum! Wie heeft er vaak agressieve reflecties, wie vraagt ​​iemand te verbannen wegens eenvoudige belediging van zijn mening? Nee, maar... denk je niet dat je soms een beetje te ver gaat? : Mrgreen:

En als we een beetje kalmeren... :P
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 297-gasten