Subsidies: 1 miljard meer voor Frans nucleair!

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79115
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Subsidies: 1 miljard meer voor Frans nucleair!




par Christophe » 27/06/11, 15:42

Nog geen vier maanden na de op een na ernstigste grote ramp van de mensheid moesten we publieke middelen aan deze sector durven geven, vooral in een staat die al overmatige schulden had!! Bekijk hier de berichten van afgelopen week: https://www.econologie.com/forums/dette-publ ... t9654.html

Nucleair. Eén miljard euro voor de ‘kernenergie van de toekomst’. Tijdens zijn persconferentie over investeringen voor de toekomst kondigde Nicolas Sarkozy de vrijgave aan van fondsen, met name om “het onderzoek op het gebied van nucleaire veiligheid te versterken” en om kernenergie van de vierde generatie te ontwikkelen.

“Frankrijk heeft een aanzienlijke voorsprong” op het gebied van veiligheid. Dit is ook de reden waarom het volgens het staatshoofd “aanbestedingen in het buitenland heeft verloren”. “Onze energiecentrales zijn duurder omdat ze veiliger zijn”, zei hij.

‘Er zijn vandaag de dag geen alternatieven voor kernenergie’, zei de president. We moeten daarom kernenergie en hernieuwbare energie ontwikkelen” om “er te zijn voor 2020: 23% hernieuwbare energie”

“Frankrijk hoeft sectoren niet te negeren, het ontwikkelt alle sectoren”, verdedigde hij verder.

1,3 miljard euro zal worden besteed aan hernieuwbare energieën, herinnerde hij zich. Bovendien werd er volgens hem “twaalf miljard geïnvesteerd in offshore windturbines”, dat wil zeggen “windturbines in de oceaan”. [Eigenlijk is het meer dan tien miljard, lees hier nog eens]

Maar, schatte hij, “een van de meest veelbelovende energieën voor de toekomst is energiebesparing.”

-> Bekijk de hele toespraak: http://www.dailymotion.com/video/xjk34k ... iques_news

(...)


Suite bron: http://www.liberation.fr/economie/01012 ... e-du-futur

Lees enkele reacties, ze zijn interessant...

Voordat we EEN MILJARD naar kernenergie gaan...
Kan iemand mij mijn mening vragen?! Omdat ik het was die dit geld heeft gewonnen!... Getekend: het volk van Frankrijk
Maandag 27 juni om 15:24 uur
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 27/06/11, 16:03

zelfgenoegzaamheid, blindheid, opsluiting, ondemocratische verduistering van publieke middelen...

Beeldalles is aanwezig, laten we verder gaan met de muziekBeeld
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 27/06/11, 16:18

een interessant artikel over dit onderwerp.
Groene energie: de club van vijf wint
Frankrijk is te laat.


Met goedkeuring van de staat hebben EDF, Areva en het bedrijf baanbrekende KMO's in de sector in de kiem gesmoord

Alles gebeurt in Parijs, waar, met medeweten van de staat, de energieclub van vijf (EDF, GDF-Suez, Veolia, Total en Areva) tevreden is met het in eigen zak steken van de winsten uit de rijkste hernieuwbare energiebronnen, zonder een echte structurering van de energiesector. sectoren die worden uitgevoerd. »
[]

Kwestie van cultuur

De inteelt tussen de staat en deze multinationals is ook terug te vinden in het beleid voor de ontwikkeling van biomassa. Deze obscure term duidt de productie van elektriciteit aan door de verbranding van afval en residuen van organisch en plantaardig materiaal. Niemand weet het, maar het is de eerste bron van groene energie.

De zeldzame boeren die elektriciteit willen produceren - 24 agrarische methaniseringsinstallaties in gebruik, vergeleken met 5 in Duitsland - bewandel paden bezaaid met valkuilen. Zij zijn niet de enigen.

Lokale gemeenschappen in de buurt van bosgebieden krijgen zelden toestemming om warmtekrachtcentrales op te zetten, die warmte produceren door hout te verbranden. Zelfs als de verwarming van duizenden huizen op het spel staat.

‘Enarques, financiële inspecteurs, X Bridges,

[]
“De situatie is niet veel beter op het gebied van windenergie. Maar ook hier begon Frankrijk op pole position”

Bron: krant “Sud Ouest”.
En nog veel meer dingen die u in dit artikel kunt lezen.


Om terug te komen op de kern van dit onderwerp wil ik erop wijzen de kernenergie van de toekomst, genaamd "4e generatie", dit zijn snelle neutronenkweekreactoren gekoeld met vloeibaar natrium van het Superphenyx-type.
0 x
Beeld
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 27/06/11, 16:37

Om de ordes van grootte duidelijk vast te stellen, wil ik u eraan herinneren wat een MILJARD euro is, omdat het erop lijkt dat sommige mensen het niet meer weten, vooral degenen die met ons geld spelen :onheil:
en als we dan 1 miljard hier horen, en een miljard daar, betekent dit woord niet langer veel voor onze oren.

Dus dit is het:
als we ELKE SECONDE een biljet van 10 euro op tafel leggen: tik-tik-tik-tak zonder te stoppen, dag en nacht,
het zou meer dan 3 JAAR duren om een ​​miljard euro te verdienen.

Dat is veel geld, verdomme, en het is van ons!! : Cry:
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 27/06/11, 16:38

Je zult de dwerg nooit begrijpen!

Wanneer luisteren we naar de mensen in Frankrijk!

Hij kijkt niet naar de peilingen! :onheil:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 27/06/11, 16:50

Alain G schreef:Wanneer luisteren we naar de mensen in Frankrijk!
In Frankrijk kiezen we elke vijf jaar een koning op basis van het media-onderwerp dat de aandacht trekt op het moment van de verkiezingen (de karcherisering van het uitschot in 5; de volgende zal misschien het homohuwelijk zijn) en zodra hij gekozen is, maakt hij de beslissingen die hij wil op alle andere gebieden :onheil:
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 27/06/11, 17:01

De Fransen zijn (gemiddeld) voor nucleair...
Ils geloven dat het hen geld bespaart...

De enige manier om echt te weten of iemand er zeker van is dat hij kernenergie wil, is door hem te vragen of hij het ermee eens is dat de volgende centrale 50 meter van zijn huis moet worden geplaatst.

Ik ben er zeker van dat er veel meer terughoudendheid zou zijn : Cheesy:
Maar anders is er geen kans...
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
clasou
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 553
Inschrijving: 05/05/08, 11:33




par clasou » 27/06/11, 17:16

Hallo,
Ik weet dat het een manier van spreken is, maar 50 m?.

Anders zijn ze in zekere zin logisch, aangezien het vooroplopen van het onderwerp het verborgen doel is, denk ik, om de technologie te vinden, om afval als grondstof te kunnen gebruiken. En daarom is het logisch dat we het niet begrijpen.

Ik hoop dat Duitsland Zwitserland zal volgen in het feit dat laatstgenoemde heeft besloten als ik het goed heb begrepen een verhoging van de heffingskortingen van 200 naar 300 miljoen vanaf het moment dat het de passieve isolatie van de woning (dakwand) betreft.

Eén ding stoort me, namelijk de besparingen die iedereen maakt, want als we niet consumeren, produceren we uiteindelijk, in absolute termen, niet, en dus pleiten veel mensen over dit onderwerp voor de elektrische auto.
Zeker niet de beste manier om een ​​signaal af te geven van weigering van de productiestijl, totdat we al snel horen dat de verkoop van airconditioners explosief is gestegen.

Mensen zullen mij antwoorden dat sommige mensen zonnepanelen plaatsen en dat ze bijna net zoveel produceren als ze verbruiken en dat ze zelfs slim zijn omdat ze meerdere malen meer verkopen dan ze kopen.

Zo sterk dat hij het individu op Kreta van 6 kW accepteert, zullen we elektrische auto's van 2 ton kunnen zien :onheil:

Nou ja, een beetje provocerend, dat geef ik toe.
a + claude
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 27/06/11, 17:18

Hallo Indy!

Als we zoeken met "Franse peiling voor kernenergie", komen we een aantal peilingen voor of tegen tegen, sommige zijn bevooroordeeld (vooral die namens Areva en de Franse regering) en andere zijn realistischer die dat aantonen sinds de ramp in Japan is de meerderheid ongunstig!

Een referendum over dit onderwerp door de regering. van de dwerg zou een goede manier zijn om de kwestie voor eens en voor altijd op te lossen, maar het leger zal deze optie niet pushen!


Het probleem is dat Frankrijk steeds meer vastloopt en te laat wakker zal worden, zoals maar al te vaak gebeurt, door andere landen de ENR-sector te laten ontwikkelen en tegelijkertijd zoveel mogelijk banen te creëren waarvan de Franse bevolking niet zal kunnen profiteren. verplicht om apparatuur van elders te kopen!

Ik heb medelijden met je!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/06/11, 18:03

Dirk Pitt schrijft:
als we ELKE SECONDE een biljet van 10 euro op tafel leggen: tik-tik-tik-tak zonder te stoppen, dag en nacht,
het zou meer dan 3 JAAR duren om een ​​miljard euro te verdienen.


Klein foutje, het is een factor 10 erger, we brengen ons leven daar door:
10^9/(24x35600x365)=31,71 ans !!

dus :

als we een muntstuk van [b]1 euro plaatsen ELKE SECONDE op tafel: tik-tik-tik-tik zonder te stoppen, dag en nacht,
het zou ruim 31 jaar en 8 maanden duren om een ​​miljard euro te verdienen.[/b]



Ik hoop dat het langer zal duren voordat er in Frankrijk een Fukushima-Tsherno-ramp zal plaatsvinden, vroeg of laat onvermijdelijk, omdat dit miljard dat verloren gaat aan hernieuwbare energiebronnen niet genoeg zal zijn om onze nucleaire supermannen onfeilbaar te maken!!


Maar ik ben bang dat onze verouderende energiecentrales, die steeds meer Becquerels-tetra's lekken, voor die tijd zullen ontploffen!!
Dernière édition par dedeleco de 09 / 07 / 11, 22: 29, 2 keer bewerkt.
0 x

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 271-gasten