Geothermische energie voor de bouw van een moskee

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
sspid14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 141
Inschrijving: 28/12/08, 22:11




par sspid14 » 10/06/11, 22:24

elephant schreef:Ik denk dat we in het verkeerde debat zitten: moskeeën zijn gereserveerd voor warme landen, nietwaar?

We bevroor 20 eeuwen lang in onze kerken (en het gaat door) Ik zie niet in waarom mensen die een moskee in ons huis willen gebruiken, niet hetzelfde zouden doen!

Ben jij niet degene die het debat bedriegt? Sinds wanneer zijn religies beperkt tot een geografisch gebied...?

Christophe schreef:Ik denk (ik kan het mis hebben) dat 95% van de (kleine) airconditioning en warmtepompen die momenteel geïnstalleerd zijn, simpelweg samenstellingen zijn van Aziatische onderdelen... terwijl het daar niet 100% wordt gemonteerd en gewoon geïmporteerd!

Ik bezocht het bedrijf "Stiebel Eltron" (om nog maar te zwijgen van het) de fabrieken, enz... en alle warmtepompen, ballonnen, elektrische weerstanden worden daar in Duitsland gemaakt. Trouwens, het naburige dorp leeft van dit bedrijf (1500 mensen denk ik), er staat zelfs een straat op naam van het bedrijf. De COP en kwaliteit leken me behoorlijk hoog, maar dat geldt ook voor de prijs.

Philippe Schutt schreef:Er zijn dus inderdaad 2 circuits van gebruik.
Ja 2 circuits van gebruik, maar de duo-drukonderbrekerfles maakt het toch mogelijk om het rendement van de radiatoren te recupereren om het naar de vloerverwarming te sturen. Het is voldoende om de retourstroom van de radiatoren boven in de fles te plaatsen en de retourstroom van de vloer onderaan.

Philippe Schutt schreef:Neen. 2 circuits maken het mogelijk om de 2 zones volgens verschillende tijdschema's te verwarmen, waardoor de bezettingsuren beter worden nageleefd. Zo is de gebedsruimte overdag en alleen op bepaalde dagen bezet en de andere elke dag tot diep in de nacht. Met 1 circuit wordt elke dag alles verwarmd, tot diep in de nacht.
Ten slotte verdient het bij kortstondige bewoning de voorkeur om traagheidsarme verwarming toe te passen.

Er zijn gemotoriseerde kleppen via thermostaat (voor vloerverwarming) waarmee de zones kunnen worden geregeld!! Zelfde rol als thermostatische kranen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 10/06/11, 23:30

elephant schreef:We bevroor 20 eeuwen lang in onze kerken

:D en nu ze verwarmd zijn, gaat bijna niemand daarheen. een oorzaak en gevolg relatie? : Cheesy:

sspid14 schreef:... het drukbrekende flessenduo maakt het toch mogelijk om het rendement van de radiatoren te recupereren en naar de vloerverwarming te sturen. Het is voldoende om de retourstroom van de radiatoren boven in de fles te plaatsen en de retourstroom van de vloer onderaan.

Wauw. Ik vertrouw niet te veel op mijn gelukkige sterren, ook al laten ze me zelden in de steek.
sspid14 schreef:Er zijn gemotoriseerde kleppen via thermostaat (voor vloerverwarming) waarmee de zones kunnen worden geregeld!! Zelfde rol als thermostatische kranen

zoveel om een ​​standaard aansluiting te maken, eenvoudiger en overzichtelijker als iemand anders op het circuit moet ingrijpen. zie je, ik denk aan je pensioen 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 11/06/11, 11:29

sspid14 schreef:Ik bezocht het bedrijf "Stiebel Eltron" (om nog maar te zwijgen van het) de fabrieken, enz... en alle warmtepompen, ballonnen, elektrische weerstanden worden daar in Duitsland gemaakt. Trouwens, het naburige dorp leeft van dit bedrijf (1500 mensen denk ik), er staat zelfs een straat op naam van het bedrijf. De COP en kwaliteit leken me behoorlijk hoog, maar dat geldt ook voor de prijs.


Absoluut, het is de resterende 5%, de uitzondering die zeker de regel bevestigt... maar welk % van de markt vertegenwoordigt het?

Heel klein deel zeker, persoonlijk heb ik nog nooit van dit merk gehoord ... is het gewoon geïmporteerd in Frankrijk? Blijkbaar hebben ze na verificatie inderdaad een .fr...

Weet u zeker dat de compressoren of wisselaars niet geïmporteerd zijn?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 11/06/11, 11:45

Christophe schreef:
sspid14 schreef:Ik bezocht het bedrijf "Stiebel Eltron" (om nog maar te zwijgen van het) de fabrieken, enz... en alle warmtepompen, ballonnen, elektrische weerstanden worden daar in Duitsland gemaakt. Trouwens, het naburige dorp leeft van dit bedrijf (1500 mensen denk ik), er staat zelfs een straat op naam van het bedrijf. De COP en kwaliteit leken me behoorlijk hoog, maar dat geldt ook voor de prijs.

Absoluut, het is de resterende 5%, de uitzondering die zeker de regel bevestigt... maar welk % van de markt vertegenwoordigt het? Heel klein deel zeker, persoonlijk heb ik nog nooit van dit merk gehoord ... is het gewoon geïmporteerd in Frankrijk? Blijkbaar hebben ze na verificatie inderdaad een .fr...

De regeling van de 40 m2 thermische sensoren die ik 30 jaar geleden heb geïnstalleerd, is van het merk Stiebel Eltron, gemaakt in Duitsland en nog steeds dapper.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/06/11, 11:47

In veel landen: Saoedi-Arabië, Egypte, Jemen, Iran,... is het ten strengste bij wet verboden om christelijke kerken te bouwen of zelfs maar te herstellen. De Kopten van Egypte lijden onder terroristische aanslagen, hetzelfde in Nigeria, ik pass erger. Zelfs in Marokko is het verboden christenen onder moslims te bekeren.

Sinds 622 vielen islamitische hordes met geweld de eerste christelijke naties van de wereld binnen: Libanon, Egypte, Syrië, Turkije (Byzantijnse rijk). Veel christenen die dat wilden blijven, hadden geen andere keuze dan zich te laten vermoorden door de ontketende hordes jihad.

Andere stromingen: secularisme, jodendom, boeddhisme, hindoeïsme, confucianisme, ondergaan of hebben in veel landen hetzelfde lot ondergaan

Ik beveel dan ook aan om, omwille van het evenwicht, elke bouwvergunning voor een moskee in Europa afhankelijk te stellen van de verlening van een bouwvergunning voor een niet-moslim gebedshuis in een van de bovengenoemde landen. Als de verantwoordelijken je vertellen dat het niet kan, liegen ze: ze kunnen allemaal contacten van voldoende niveau hebben in hun land van herkomst: wie iets wil, moet de prijs betalen!

Er is daarom dringender iets te doen dan ons zorgen te maken over hoe we de moskeeën moeten verwarmen, aangezien we er niet eens aan moeten denken om ze te bouwen in onze "koude" landen.

Dit is een politieke boodschap: als iemand erop wil reageren, creëer dan een ander onderwerp om deze niet af te leiden.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Aardwarmte voor de bouw van een moskee




par sen-no-sen » 11/06/11, 13:19

project_MGM schreef:
Nog steeds in deze configuratie (tapijt) lijkt de koeling door de grond ons, om hygiënische redenen (condensatie), onmogelijk. Kunnen we een andere manier gebruiken om de gebedsruimte te koelen zonder door de vloer te gaan?[/list]


Ik weet niet of iemand anders het heeft genoemd, maar er is de Canadees/Provençaalse bronoplossing, die de temperatuur van plaatsen in de winter vorstvrij houdt en in de zomer een efficiënte airconditioning garandeert met een minimum aan energie en onderhoud.

Voorbeeld met de Zénith HQE in Dijon:

http://www.grand-dijon.fr/decouvrir/urbanisme-habitat/le-zenith-de-dijon/le-zenith-dijon/travaux-du-zenith-6190.jsp

http://www.geothermie-perspectives.fr/06-comment-ca-marche/02-acces-ressources-02.html
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
sspid14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 141
Inschrijving: 28/12/08, 22:11




par sspid14 » 13/06/11, 19:20

Christophe schreef:Absoluut, het is de resterende 5%, de uitzondering die zeker de regel bevestigt... maar welk % van de markt vertegenwoordigt het?

Heel klein deel zeker, persoonlijk heb ik nog nooit van dit merk gehoord ... is het gewoon geïmporteerd in Frankrijk? Blijkbaar hebben ze na verificatie inderdaad een .fr...

Weet u zeker dat de compressoren of wisselaars niet geïmporteerd zijn?

Het is zeker een heel klein percentage van de markt.

De compressor (scroll-type) is goed in elkaar gezet en ter plekke gemaakt, net als de mantels enz. Ik denk de warmtewisselaars ook (kan het me niet herinneren).

Olifant is niet omdat zij het doen dat wij het moeten doen... maar iedereen denkt wat hij wil
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 13/06/11, 19:29

roy1361 schreef:Misschien zijn je technici gewoon niet op de hoogte van de Europese dingen, toch??

: Cheesy:

PS: Maken jullie thuis pelletketels? En zo ja, welk merk?

A+


Ik hoop dat het een grap is!

Zoek eens met "pelletoven" en je vindt er een massa!
8)
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 13/06/11, 19:34

spid zei:

Olifant, het is niet omdat zij het doen dat wij het moeten doen...


Natuurlijk: geld heeft geen geur! Laten we samenwerken met de doodgravers van onze beschaving, als het maar loont! En laten we het tolerantie noemen....
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 13/06/11, 19:36

Christophe schreef:
Alain G schreef:Ik denk dat het probleem in Europa ten koste van alles te wijten is aan innovatie, terwijl we hier componenten aanbevelen die bekend staan ​​om hun betrouwbaarheid, er is hier een groot aantal Europese apparaten beschikbaar, maar ze komen zeer slecht op de markt met gebrekkige betrouwbaarheid, dit is het geval bij condenserende waterverwarmers die lokale fabrikanten ertoe hebben aangezet om ze te produceren en de kwaliteit is onvergelijkbaar, wat Europese apparaten in de rang van onzin plaatst.


Jij spreekt Karel! Er is niets innovatiefs aan een warmtepomp...invertertechnologie...als je wilt...

Ik denk (ik kan het mis hebben) dat 95% van de (kleine) airconditioning en warmtepompen die momenteel geïnstalleerd zijn, simpelweg samenstellingen zijn van Aziatische onderdelen... terwijl het daar niet 100% wordt gemonteerd en gewoon geïmporteerd!

Dus het is onwaarschijnlijk dat het voor jou echt anders is, toch?

Ik zeg klein omdat er een kans is dat sommige industriële pacs hier nog steeds worden gemaakt... althans gedeeltelijk...


Hi Christopher!

Hier, gezien het koudere klimaat, zijn deze kleine warmtepompen geen grote verkopers, we gebruiken veel grotere machines en staan ​​dichter bij industriële warmtepompen, bovendien zijn veel fabrikanten Canadees en bevatten volledig Canadese onderdelen!


Er zijn te veel kleine fabrikanten die proberen in te breken op uw markt met experimentele gadgets waarvan de betrouwbaarheid niet is bewezen en die al na een paar jaar failliet gaan!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 415-gasten