Geothermische energie voor de bouw van een moskee

Verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ... korte thermisch comfort. Isolatie, hout energie, warmtepompen maar ook elektriciteit, gas of olie, VMC ... helpen bij het kiezen en implementeren, problemen oplossen, optimalisatie, tips en trucs ...
sspid14
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 141
Inschrijving: 28/12/08, 22:11




par sspid14 » 10/06/11, 12:58

Het is heel goed mogelijk om een ​​verwarmde vloer met radiatoren te installeren en om de energie van de radiatoren te kunnen recupereren om deze naar de vloer te sturen, moet u een Duo-drukontlastingsfles gebruiken (1 primair circuit retour vertrek en 2 retour vertrek naar secundair circuit) .

Met een warmtepomp is overal vloerverwarming het beste.

In dit geval zou ik zelfs een warmtepomp met boiler (gas, olie, hout, etc.) aanraden als back-up als de temperatuur sterk daalt. Zo behouden wij een meer dan interessante COP en kunt u wellicht uw radiatoren behouden. Bovendien zou de gekozen warmtepomp een lager vermogen kunnen hebben -> goedkoper -> gebruik van deze winst voor de ketel -> dezelfde investering en betere prestaties.

Het tapijt werkt als isolator en geeft daardoor minder goede prestaties (voor de vloercircuits zal een stap nodig zijn van maximaal 10 of 15 cm, afhankelijk van de gewenste temperatuur in een moskee die ik niet ken).

47 mm PU... dat is precies... Ik hoop dat het niet wordt geprojecteerd.

Het enige dat overblijft is het toevoegen van fotovoltaïsche panelen om het een beetje "groener" te maken (de warmtepomp is in principe niet ecologisch!). Als er voldoende panelen zijn, kan een kleine hoeveelheid airconditioning om de kamer te koelen gerechtvaardigd zijn (we kunnen ervan uitgaan dat de geproduceerde energie direct voor koeling wordt gebruikt).
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79113
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/06/11, 13:04

sspid14 schreef:u moet een Duo-drukontlastingsfles gebruiken (1 retourstroom naar het primaire circuit en 2 stroomretouren naar het secundaire circuit).


Hier is de 3e naam van de mengfles!

Hoe zeldzamer het is, hoe meer verschillende namen het heeft. :D
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 10/06/11, 14:32

Christophe schreef:
Alain G schreef:want hier gaat het vaak probleemloos langer dan 30 jaar mee!


Ook hier zijn er oude modellen van 30 jaar oud die nog steeds draaien...maar hier hebben we het over nieuwe warmtepompen...die net als al het andere minder betrouwbaar worden...



Ik denk dat het probleem in Europa ten koste van alles te wijten is aan innovatie, terwijl we hier componenten aanbevelen die bekend staan ​​om hun betrouwbaarheid, er is hier een groot aantal Europese apparaten beschikbaar, maar ze komen zeer slecht op de markt met gebrekkige betrouwbaarheid, dit is het geval bij condenserende waterverwarmers die lokale fabrikanten ertoe hebben aangezet om ze te produceren en de kwaliteit is onvergelijkbaar, wat Europese apparaten in de rang van onzin plaatst.

Een apparaat dat bij een van mijn klanten werd geïnstalleerd, vereiste een tiental servicebezoeken in slechts één maand, 2 ventilatorsnelheidsvariatoren in slechts 3 maanden, en toch een gerenommeerd en erkend bedrijf in Europa!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
roy1361
x 17




par roy1361 » 10/06/11, 17:05

Misschien zijn je technici gewoon niet op de hoogte van de Europese dingen, toch??

: Cheesy:

PS: Maken jullie thuis pelletketels? En zo ja, welk merk?

A+
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 10/06/11, 17:56

Misschien zijn je technici gewoon niet op de hoogte van de Europese dingen, toch??

Sommige mensen beschouwen Canadezen voor c......

Hoewel dit materiaal veel oplichting bevat die ik weiger, omdat ik in de val ben gelokt (in feite vooral Japanse PAC's, aangezien al onze medicijnen bijvoorbeeld Chinees zijn 100% Chinese paracetamol op A5 TV hangt momenteel in de lucht!!)
0 x
project_MGM
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 08/06/11, 19:27




par project_MGM » 10/06/11, 18:03

Christophe schreef:Aan de andere kant, als je geothermische energie gebruikt, moet je de maximale T° zien. die uitkomt op de beste COP (50°C is al goed voor een "drinkbare" COP)... nou, je hebt lage temperatuurradiatoren nodig (of een extra verhoging als conventionele radiatoren).


Ja, de radiatoren die we willen plaatsen zijn lagetemperatuurradiatoren :D juist om elke aanvulling te vermijden.

sspid14 schreef:Het enige dat overblijft is het toevoegen van fotovoltaïsche panelen om het een beetje "groener" te maken (de warmtepomp is in principe niet ecologisch!). Als er voldoende panelen zijn, kan een kleine hoeveelheid airconditioning om de kamer te koelen gerechtvaardigd zijn (we kunnen ervan uitgaan dat de geproduceerde energie direct voor koeling wordt gebruikt).


We werken niet aan het sanitair warm water, maar ik weet dat er thermische zonnecollectoren zijn geplaatst om het water voor te verwarmen.
Ik weet niet of we andere panelen zouden kunnen plaatsen, maar het installeren ervan en het gebruiken ervan voor airconditioning lijkt mij een zeer interessante oplossing om te bestuderen, bedankt!


In ieder geval gaan we meer te weten komen over de mengflessen.

Maar zou het echt praktischer zijn om slechts één warmtenet te hebben in plaats van twee?
0 x
roy1361
x 17




par roy1361 » 10/06/11, 19:07

dedeleco schreef:
Misschien zijn je technici gewoon niet op de hoogte van de Europese dingen, toch??

Sommige mensen beschouwen Canadezen voor c......


Maar nee, het was een grapje...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79113
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 10/06/11, 20:10

Alain G schreef:Ik denk dat het probleem in Europa ten koste van alles te wijten is aan innovatie, terwijl we hier componenten aanbevelen die bekend staan ​​om hun betrouwbaarheid, er is hier een groot aantal Europese apparaten beschikbaar, maar ze komen zeer slecht op de markt met gebrekkige betrouwbaarheid, dit is het geval bij condenserende waterverwarmers die lokale fabrikanten ertoe hebben aangezet om ze te produceren en de kwaliteit is onvergelijkbaar, wat Europese apparaten in de rang van onzin plaatst.


Jij spreekt Karel! Er is niets innovatiefs aan een warmtepomp...invertertechnologie...als je wilt...

Ik denk (ik kan het mis hebben) dat 95% van de (kleine) airconditioning en warmtepompen die momenteel geïnstalleerd zijn, simpelweg samenstellingen zijn van Aziatische onderdelen... terwijl het daar niet 100% wordt gemonteerd en gewoon geïmporteerd!

Dus het is onwaarschijnlijk dat het voor jou echt anders is, toch?

Ik zeg klein omdat er een kans is dat sommige industriële pacs hier nog steeds worden gemaakt... althans gedeeltelijk...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 10/06/11, 21:24

sspid14 schreef:Het is heel goed mogelijk om een ​​verwarmde vloer met radiatoren te installeren en om de energie van de radiatoren te kunnen recupereren om deze naar de vloer te sturen, moet u een Duo-drukontlastingsfles gebruiken (1 primair circuit retour vertrek en 2 retour vertrek naar secundair circuit) .
.

Er zijn dus inderdaad 2 circuits van gebruik.
project_MGM schreef:Maar zou het echt praktischer zijn om slechts één warmtenet te hebben in plaats van twee?

Neen. 2 circuits maken het mogelijk om de 2 zones volgens verschillende tijdschema's te verwarmen, waardoor de bezettingsuren beter worden nageleefd. Zo is de gebedsruimte overdag en alleen op bepaalde dagen bezet en de andere elke dag tot diep in de nacht. Met 1 circuit wordt elke dag alles verwarmd, tot diep in de nacht.
Ten slotte verdient het bij kortstondige bewoning de voorkeur om traagheidsarme verwarming toe te passen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 10/06/11, 21:24

Ik denk dat we in het verkeerde debat zitten: moskeeën zijn gereserveerd voor warme landen, nietwaar?

We bevroor 20 eeuwen lang in onze kerken (en het gaat door) Ik zie niet in waarom mensen die een moskee in ons huis willen gebruiken, niet hetzelfde zouden doen!
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "verwarming, isolatie, ventilatie, VMC, koeling ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 331-gasten