Kleine samenvatting (op de brandstof spaarders)?

Tips, advies en tips om uw verbruik, processen of uitvindingen te verlagen als onconventioneel motoren: de Stirlingmotor, bijvoorbeeld. Octrooien verbetering van verbranding: waterinjectie plasma behandeling, ionisatie van de brandstof of oxidatiemiddel.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 25/05/11, 19:31

hyst, stel me gerust dat je deze pagina kent:
https://www.econologie.com/forums/search.php
of voor de hele site https://www.econologie.com/forums/search.php ?

Voorbeeld van 2 samenvattende pagina's over waterdoping: https://www.econologie.com/synthese-des- ... -3588.html
https://www.econologie.com/synthese-des- ... -3589.html
Het bekende plan:
https://www.econologie.com/le-plan-origi ... -2167.html

Helaas kunnen we niet voor iedereen een gepersonaliseerde samenvatting maken!

Hier is het beroemde bericht dat we hierboven noemden: https://www.econologie.com/forums/post202971.html#202971
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 25/05/11, 20:18

Dit van Flytox is het antwoord van gezond verstand, officiële natuurkunde, maar sommigen geloven in het wonder, net als kernenergie, van veel meer energie dan aanvankelijk lijkt:
http://www.crazymoto.net/index.php?showsujet=209647
De koolwaterstof- en waterdampen die bij het koken vrijkomen, komen terecht in de beroemde plasmareactor (plasma = geëlektrificeerd gas) waar het principe van de storm wordt gereproduceerd. In deze reactor vindt de thermochemische ontleding van het water/brandstofmengsel plaats. Door dit nieuwe mengsel in de inlaatkamer te verdampen, ontstaat er beschikbare waterstof, die bij vermenging met brandstof een koolwaterstof met een hoge opbrengst genereert t.

Als de fysische en chemische wetten geldig zijn, absorbeert dit proces van ontbinding van water (vonken en warmte) door afkoeling evenveel energie en warmte als er achteraf door verbranding zal worden verkregen!!
Er zijn dus grote twijfels over dit soort argumenten binnen het kader van onze kennis.
Met hoeveel wordt de opbrengst verbeterd????
Weinig gemeten, omdat het grote laboratoriummiddelen vereist, ontoegankelijk voor doe-het-zelvers.

Het kan echter worden gezien als het transformeren van de motor in een stoommachine die wordt verwarmd door de brandstof die ermee is gemengd, als deze brandt, en de hete stoom uitzet op een meer omkeerbare manier en dichter bij de Carnot-cyclus, wat de beste efficiëntie oplevert.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Cycle_de_Carnot
Carnot probeerde dat cyclus met de best mogelijke efficiëntie1. Zo kan de efficiëntie van elke thermodynamische machine worden vergeleken met de efficiëntie van de Carnot-cyclus. Het dient als referentiecyclus.
De cyclus bestaat uit vier processen (twee isotherm en twee adiabatisch). omkeerbaar):
1: Omkeerbare adiabatische compressie
2: Isotherme ontspanning
3: Omkeerbare adiabatische expansie
4: Isotherme compressie
Qf warmteoverdracht met de koudebron (negatief geteld).
Qc thermische overdracht met de hete bron (positief geteld).
Tf absolute temperatuur van de koudebron.
Tc absolute temperatuur van de hete bron.

opbrengst:
\eta = 1 - Tf/Tc}

De moeilijkheid is: wat is bij een verbrandingsmotor de temperatuur van de hete bron Tc die overeenkomt met de Carnot-cyclus?
Zoiets als de T van de gassen na verbranding, ongeveer Tf=3000°K mogelijk, maar bij Tf=300K zou het rendement dan bij Carnot 1-3000/300=0,9 =90% zijn
Dit is niet het geval en daarom is alles in de motor zeer onomkeerbaar.
Elke wijziging die het meer omkeerbaar maakt, zelfs door de Tc te verlagen, kan goed zijn!!
Het toevoegen van water verlaagt dus de Tc, maar als deze temperatuur uniformer is, is de uitzetting omkeerbaarder, minder gewelddadig en verbetert de opbrengst.
Als we water verwarmen met brandstof met hetzelfde volume als dit water, kunnen we dit water tot een zeer hoge temperatuur verwarmen en een Carnot-cyclus van het stoommachinetype zal een beter rendement hebben dan die van een typische motor!!
Dit moet worden gekwantificeerd, met de soortelijke warmte van het water en de calorische waarde van de brandstof, maar als we erin slagen water plus brandstof te verbranden, en het water maximaal te verwarmen met de energie van de brandstof, zal de motor kan een goede efficiëntie hebben als de hele cyclus veel meer omkeerbaar is, een beetje zoals een stoommachine die door de brandstof wordt verwarmd met water van hetzelfde volume als de brandstof.

Dit alles wil zeggen dat veel water de natuurkundige wetten van behoud van energie niet hoeft te schenden.

Om te coderen:
brandstof zeer ongeveer 10 kWh/kg of 36000 KJ/kg
water minder dan 4,18 KJ/Kg°K, 3,4 rond 220°C, onder druk, en daarom kunnen we door de verhouding te maken dit water met zijn gewicht aan brandstof verwarmen tot 36000/4,18=8612°C
Rekening houdend met de brandstof, zuurstof en stikstof (6 tot 8 keer meer om te verwarmen), hebben we ruim boven de 1000°C. voor Tf wat voor Carnot het volgende oplevert:
1-300/1000=0,7=70%
We hebben dus enige marge en de brandstof heeft voldoende energie om zijn gewicht aan water zeer sterk te verwarmen bij hoge Tc, een echte stoommachine, met een beter rendement dan die van een gewone motor 50% tot 12% ??!!
http://www.thermexcel.com/french/tables/vap_eau1.htm
http://fr.wikipedia.org/wiki/Pouvoir_calorifique
http://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_%C3%A0_explosion
Naar mijn mening is deze mondiale analysemethode, die het niveau van de onomkeerbaarheid kwantificeert, een benaderingsmethode die ons in staat zou moeten stellen een beter begrip te krijgen.
Vol water transformeert de motor in een stoommachine die, mits goed ontworpen, qua energie efficiënt kan zijn.
In het geval van een automotor die zelden onder hoge belasting en altijd kortstondig werkt, is het feitelijke praktische rendement veel lager. Om met een constante snelheid van 120 km/u te rijden heeft het merendeel van de auto's nauwelijks meer dan 25 pk nodig, terwijl de motoren vaak vier tot acht keer meer kunnen leveren, wat tot zeer slechte praktische prestaties leidt. Als gevolg van extra verliezen in verband met de transmissie, accessoires zoals stuurbekrachtiging en airconditioning, en perioden van stilstand, komt de werkelijke praktische efficiëntie van een auto nauwelijks boven de 12%4


In feite wordt het rendement beperkt door de temperatuur die de motoren en hun materialen kunnen weerstaan, en door de talrijke onomkeerbaarheden, met een waarde die veel lager is dan het maximaal mogelijke!!!
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3

Re: leuk :)




par Alain G » 26/05/11, 00:37

hyst schreef:het is fijn om te zien dat we op wederzijdse hulp kunnen rekenen :)

dus ik sta mezelf een eerste vraag toe:
een kerncentrale bouwen, hoe pak ik dat aan?

Nee ik maak een grapje ;)

in feite begon ik met het idee om de motor van een auto te demonteren en er een elektrische generator van te maken .... (dit is het basisidee om minder te verbruiken ...." edf belasting"), wat na mijn lezing leidde tot ontdek het panton-systeem dan hho ... wat me een beetje verwarde vanaf mijn eerste idee

het hho-systeem lijkt op het eerste gezicht gemakkelijker haalbaar en winstgevender, ik concentreerde me erop.

vandaag hierover forum Ik zie dat:
1 paar mensen hebben het getest en degenen die dat hebben gedaan, zijn niet teruggekomen om de resultaten hierover te posten forum
2 dat bcp er niet in gelooft

Naar aanleiding hiervan stel ik mezelf de volgende vragen:
1 werkt het hho-systeem echt (ik vraag de mening van iedereen die het heeft getest, niet alleen uit misvatting of ongeloof)
2 waarom testen zo weinig mensen dit systeem in ieder geval om er een antwoord op te hebben?

als ik dan verwijs naar het document uit 2000 dat ik vond, werkt het panton-systeem op een eenvoudige maaiermotor op een autonome manier (zie http://www.crazymoto.net/index.php?showsujet=209647), afgezien van wat ik nu heb gevonden, zijn het dingen in ecopra-stijl, die het brandstofverbruik en de vervuiling effectief verminderen, maar toch uit de tank laten komen ... dus een automotor kan het alleen op het panton-systeem zelf werken (dwz water-brandstofmengsel direct aansluiten op de inlaat en uitlaat)

terwijl ik op antwoorden wacht, ga ik de "beginners" -berichten van christophe lezen, die misschien een aantal van mijn vragen beantwoorden.



Als de HHO zou werken, zouden we het weten, op dit moment hebben we maar een paar sites die het promoten zonder echt een sluitend reproduceerbaar prototype!

Een automotor om elektriciteit te produceren zou het goed doen als de energievraag voldoende is. Het gebruik van afgewerkte olie zou in het geval van een dieselmotor kunnen werken, maar heb je al dat vermogen echt nodig?


De stoommachine die momenteel verlaten is, zou het beste alternatief zijn omdat we er elke brandstof/oxidant in kunnen stoppen, maar zonder reservecapaciteit om elektriciteit op te slaan komt hij weer dicht bij het "0"-punt!

Zo maken we een klein houtvuur om onszelf in de winter te verwarmen terwijl we elektriciteit produceren met stoom en een klein saunabad om MAX energie terug te winnen onder het genot van een Rochefort Trappisten in het gezelschap van goede vrienden van de site Econology!
: Mrgreen:

Je kunt hier je foto toevoegen als je je daar prettig bij voelt: https://www.econologie.com/forums/post203434.html#203434

In het ergste geval zullen we je een beetje uitlachen, afhankelijk van je gezicht, maar we plagen alleen degenen van wie we houden!
: Cheesy:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Hyst
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 18/05/11, 19:57
Plaats: Elzas




par Hyst » 26/05/11, 07:48

Een automotor om elektriciteit te produceren zou het goed doen als de energievraag voldoende is. Het gebruik van afgewerkte olie zou in het geval van een dieselmotor kunnen werken, maar heb je al dat vermogen echt nodig?


in feite, gezien mijn elektriciteitsverbruik dit jaar (ik zal antwoorden in euro's, het zal zinvoller zijn) nader ik de 3000 euro... en dat is alleen voor een gezin dat zeker groot is maar dat geen speciale machine of overige, geen elektrische radiator etc.
Natuurlijk zou met een beetje aandacht een deel van het verbruik kunnen worden vermeden... maar heb je ooit geprobeerd zes kinderen duidelijk te maken dat je de lichten moet uitdoen als je een kamer verlaat? (en nogmaals, bij zuinige lampen is dit niet wat het meeste verbruikt)

dus mijn antwoord en ja en nee, al het vermogen van een automotor is niet helemaal noodzakelijk, maar het doel is om onregelmatig te produceren en niet continu, maar met als doel grote huishoudelijke apparaten te gebruiken (machinaal wassen, drogen, enz.) tijdens het opladen een reeks apparatuur (tegelijkertijd om de tijd dat de warmtemotor wordt gebruikt te beperken, om een ​​deel van het licht aan te drijven.

Ik ben ook van plan een netwerkschakelsysteem toe te voegen (handmatig en vervolgens automatisch (ik heb het geluk om in een bedrijf te werken dat dit soort apparatuur produceert, waarbij wordt geschakeld tussen bron of omvormer))

het gebruik van herstelolie in het geval van een dieselmotor zou kunnen werken

dat is mijn bedoeling :)



Als de HHO zou werken, zouden we het weten, op dit moment hebben we maar een paar sites die het promoten zonder echt een sluitend reproduceerbaar prototype!


Bijvoorbeeld: reactie met koolstof uit de brandstof (C + H20 -> H2 + CO). Op deze manier wordt waterstof verkregen dat de verbranding sterk bevordert. CO is een brandstof die weer wordt omgezet in CO2.

(citaat uit een van de artikelen waar Christophe iets hierboven naar linkte)

Dus als waterstof de verbranding enorm vergemakkelijkt, het principe van hho, zeg ik tegen mezelf: waarom niet? en blijkbaar is er geen testretour, ik denk dat we het moeten proberen voordat we zeggen dat het niet werkt...
zonder te vergeten dat een complete kit:
1 relatief duur als het serieus door de fabrikant wordt vervaardigd
2 niet echt "compleet" als het voertuig waarvoor het bedoeld is recent is (sondebeheer etc.)
3 dat de toe te voegen apparatuur duur is en niet noodzakelijk eenvoudig op te lossen.
Omdat ik een motor moet demonteren om hem buiten de auto te kunnen laten draaien, denk ik erover om hem te laten draaien met 5 of 10 liter benzine op constante snelheid, en te meten hoe lang hij meegaat. voordat ik stopte, en vervolgens het experiment herhaalde met een hho-systeem (zelfgemaakte constructie van het droge celtype (afgezien van de kosten van 316L roestvrij staal zou dit geen significante kosten moeten opleveren, aangezien het een oude motor zal zijn zonder de sondes waarmee voertuigen van na 1994 worden uitgerust -96)
Ik denk dat dit een kleine indicatie moet geven van het verschil in verbruik dat het systeem wel of niet met zich meebrengt.

Bovendien zou ik van deze gelegenheid gebruik willen maken om mij af te vragen of iedereen die het probeert, gebruik maakt (of een systeem koopt) om 316L roestvrij staal te gebruiken (vrij duur) en niet 304L (veel goedkoper maar van veel lagere kwaliteit).) of iets anders dat kan een belangrijke invloed hebben, denk ik.

Ik heb ook net een bericht gelezen van "olifant" die zegt dat de hho lijkt (of zou kunnen) werken op oude modellen, hebberig is. Ik vraag me daarom af of voor mijn hoofdproject het gebruik van een mengsel van frituurolie + brandstof + hho niet rendabel zou zijn, aangezien het niet in een voertuig zou worden gebruikt (de wetten verbieden het gebruik van stookolie en olie niet)?





Ik ken er een paar en andere niet, maar zoals ik al zei, ik kom aan en kom er dus beetje bij beetje achter, en als je naar precieze informatie zoekt, lijkt het een beetje op zoeken naar een speld in een bos hooi, gezien de omvang van dit forum.... maar uiteindelijk komen we erachter dat dat het belangrijkste is. :D
Dernière édition par Hyst de 26 / 05 / 11, 10: 35, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 26/05/11, 10:20

hyst schreef:Omdat ik een motor moet demonteren om hem buiten de auto te kunnen laten draaien, denk ik erover om hem te laten draaien met 5 of 10 liter benzine op constante snelheid, en te meten hoe lang hij meegaat. voordat ik stopte, en vervolgens het experiment herhaalde met een hho-systeem (zelfgemaakte constructie van het droge celtype (afgezien van de kosten van 316L roestvrij staal zou dit geen significante kosten moeten opleveren, aangezien het een oude motor zal zijn zonder de sondes waarmee voertuigen van na 1994 worden uitgerust -96)
Ik denk dat dit een kleine indicatie moet geven van het verschil in verbruik dat het systeem wel of niet met zich meebrengt.
Het is een goed idee en ik hoop dat je terugkomt en de resultaten hier post.

Vergeet niet om in uw balans rekening te houden met het elektriciteitsverbruik van de electrolyzer. 8)
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 26/05/11, 13:39

Hallo hyst!

Je ziet dat ik geen expert ben op het gebied van HHO en Elephant is bijvoorbeeld veel beter gekwalificeerd om je over dit onderwerp te antwoorden, aan de andere kant wil ik dit systeem alleen maar zien werken en ik blijf sceptisch!


Als u van plan bent accu's op te laden met deze automotor, heeft u een geschikte DC-generator nodig om het accupakket direct op te laden. of AC om direct op het lichtnet over te schakelen!

Wat heb je gekozen?


Roestvrij staal 316 is niet zo duur, maar het is veel beter bestand tegen zuren, waarvan ik goed weet dat ik ze af en toe heb gelast.

Goedendag!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Hyst
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 18/05/11, 19:57
Plaats: Elzas




par Hyst » 26/05/11, 14:23

in feite dacht ik (het moet gezegd worden dat het momenteel alleen in de planningsfase in mijn hoofd is) om een ​​motor aan te drijven met voldoende kracht om alles aan te drijven dat veel kracht vereist, ik dacht dat alles eerst een driefasige motor neemt een fase en stuurt de nulleider terug naar de sector (om te zien of het mogelijk is met het oog op het EDF-verschil... ik zou de neutrale regimes moeten herzien om hier een klein idee van te krijgen), anders een enkele of verschillende motoren (ik heb dit onderdeel nog niet echt onderzocht), wat betreft de accu's dacht ik erover om meerdere dynamo's aan te drijven (aantal nader te bepalen) die de accu's zullen opladen en vervolgens bij de accu-uitgang zullen omzetten met omvormers 12 /230v puur en pseudo-sinus, afhankelijk van het gebruik dat ervan zal worden gemaakt.

Ik moet hierover lezen forum dat bij een tri-motor het vermogen zou afnemen als ik een wasmachine aanzet, dus dacht ik erover om een ​​elektronische assemblage te maken die het gaspedaal zou activeren door middel van een stappenmotor die een kabel zou oprollen .... Het probleem is dat als ik de snelheid van de warmtemotor verhoog, ik een hogere frequentie zal hebben... en een variator gebruiken is te duur

ten slotte specificeer ik dat ik van plan ben mijn apparaten van de sector te scheiden wanneer ik de groep inschakel door een contactorsysteem.
0 x
alaniesse
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 214
Inschrijving: 19/03/11, 10:47
x 2




par alaniesse » 26/05/11, 14:27

In HHO-systemen werken de beste systemen zonder enig product toe te voegen om de geleiding op waterniveau te verbeteren.
Zodra u een additief aan het water toevoegt, wordt het vuil, het schuimt in de tank en begint regelmatig onderhoud te voelen.

Rennen op omgekeerde osmose zuur water is de gemakkelijkste manier om iets schoon te houden.

In de Verenigde Staten en Canada zijn ze dol op het HHO-systeem door middel van elektrolyse.
Kijk op eBay, het staat overal, maar er zijn wel wat dingen.

De "Pantone" heeft over het algemeen geen koppel, Christophe's tests en onderzoek van een paar jaar geleden geven de resultaten zeer goed weer.

De eerste superreactor werd in 2007 ontwikkeld door Jean François Mirabella. De lat van 80% water werd enkele maanden later bereikt en vooral door de prestaties op het gebied van vermogen, koppel en verbruik te overtreffen.

Dit zorgde voor een ongebruikelijk uiterlijk, waardoor deze reactor werd bekritiseerd en als oplichterij werd beschouwd.
Zoals Christophe zegt, verliep de communicatie destijds zeer slecht.
Het is waar.

Vaak weten degenen die ideeën hebben niet hoe ze er goed over moeten praten.

De superreactor biedt, door 100% water te benaderen, een oplossing voor de productie van energie en warmte over de hele wereld.

het vertegenwoordigt het middel om uiteindelijk de kern van energiecentrales te vervangen om warmte en stoom te produceren, en dus om de dynamo's te laten draaien.

we consumeren water, we spugen water uit.
Om de uitlaatgassen te koelen, vangen we het water op bij de uitlaat.
Zullen we ooit praten over eeuwigdurende beweging in water, voordat we uiteindelijk magnetische eeuwigdurende bewegingen zullen ontwikkelen?

Alstublieft.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/05/11, 14:29

sterker nog, gezien mijn elektriciteitsverbruik dit jaar (ik zal antwoorden in euro's, het zal zinvoller zijn) nader ik de 3000 euro...

bijna het dubbele van wat ik uitgeef aan verwarming in een huis dat niet goed geïsoleerd is in de moderne zin van het woord!!
Het moet in de zomer warm zijn in dit huis met al die warmtelampen???

Er moet toch een manier zijn om geld te besparen door de kinderen les te geven of door automatisch uit te schakelen zodra je niet meer in de kamer beweegt!!

Dit vóór een complexe elektrische generator.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 26/05/11, 14:34

De superreactor biedt, door 100% water te benaderen, een oplossing voor de productie van energie en warmte over de hele wereld.

het lijkt bovennatuurlijk, zonder brandstof, genoeg om de gelijkwaardige stoommachine te verwarmen, en als het waar is, is het een wetenschappelijke revolutie onmiddellijk diepgaand bestudeerd te worden met zeer grote middelen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar de "Special motoren, octrooien, brandstofverbruik reduction"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten