Terras: anti-onkruid zonder chemicaliën

Organiseren en regelen uw tuin en moestuin: sier, landschap, wilde tuin, materialen, fruit en groenten, moestuin, natuurlijke meststoffen, schuilplaatsen, zwembaden of natuurlijke zwembad. levensduur planten en gewassen in uw tuin.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/04/11, 14:45

Ah ah, ik dacht niet dat dit onderwerp evenveel belangstelling zou krijgen! Fantastisch!

Sixk, voor het schuim in de gewrichten hebben we ook, de mechanische methode werkt ook (makkelijker omdat er geen wortels zijn).

Ik heb het niet overal verwijderd omdat het charme en authenticiteit geeft die ik vind (Romeins, Engels terrasstijl ...)

Schuim ingelegd in betonnen straatstenen, afgezien van het elleboogvet, borstel + water, zie ik niet echt. In ons geval zijn de klinkers glad genoeg om het schuim niet op te vangen.

Gewoon een opmerking: we betaalden de stenen straatstenen (2.5 cm dik) voor dezelfde prijs van de vakman, zie goedkoper dan sommige betonblokkers in grote gebieden ...

Voor de toortsmethode was ik bang voor thermische schokken op de (stenen) klinkers, met betonblokken. Voor de zeildoekmethode (of planken of andere ...) bevestig ik, het werkt super goed ... maar het voorkomt dat je van het terras geniet.

Voor de kwakgrasborstel, onmogelijk op de steen: het zou ze krassen.

ps: dedeleco te goed uw "buitenaardse" methoden : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 08/04/11, 15:25

Heel eenvoudig als probleem!

Je hoeft ze alleen maar te besprenkelen met een beetje water dat is opgepikt uit de elektriciteitscentrale van Fukushima! : Cheesy:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/04/11, 17:16

niet radioactief genoeg !! Het zal overleven maar wij niet !! 50 Sieverts vereist !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 08/04/11, 19:11

Christophe schreef:
, voor schuim in de gewrichten:


Ga rondneuzen, weekend. Uitgeput: het schuim dat je drinkt en erbij rookt!

Ernstiger: kopersulfaat. Let op de koperen schoorsteenranden: in het pad geen schuim. Toelichting: bij vervuiling ontstaat er een lichte laag kopersulfaat, deze wordt door regen gewassen ... Het schuim wordt gereinigd ...

Ik ga ook, net als Christohe, weg, het is mooi en benadrukt de stenen goed (ik kocht voor een hoge prijs - nou ja, duur! - "blauwe steen" uit België!)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/04/11, 20:32

Ah ah ah !! Ah maar nee !! Het is de joint in het bier (laat in de avond moeilijk), het omgekeerde is delicater hhihihi!

Beeld

+1 voor koper maar geen sulfaat nodig, een simpele koperen kabel kan genoeg zijn zolang druipend water het raakt, voor een dak ok, voor een terras is het minder voor de hand liggend ...

Het is een van de antibacteriële eigenschappen van koper (gebruikt in bepaalde Copper Silver zwembaddesinfectiesystemen en al bekend bij Egyptenaren, ervaren in sommige ziekenhuizen, messing of koperen deurkrukken).

We hebben hierover een (oud) onderwerp: https://www.econologie.com/forums/anti-mouss ... t3995.html

Waaw heb je blauwe steen uit België gevonden? Hier in België, niet gemakkelijk te vinden ... Gezien de prijs die we hebben betaald, is het waarschijnlijk Chinese blauwe steen ... bovendien is het na 2 jaar een beetje gebleekt, denk ik. ..maar hey het is sowieso mooier dan betonstenen (naar mijn smaak) ...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 08/04/11, 20:56

0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/04/11, 11:12

Christophe schreef:+1 voor koper maar geen sulfaat nodig, een simpele koperen kabel is misschien genoeg zolang het druipend water het raakt, voor een dak ok, voor een terras is het minder voor de hand liggend ....


Ja, oké. Daarom is sulfaat voor een terras praktisch (het is de beroemde "Bordeaux-mengeling"), overal te koop en ... gemakkelijk oplosbaar (terwijl koper ...).
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 09/04/11, 11:18

Zonder reclame: voor wie van onkruidverdelgers houdt, deze onkruidverdelger op basis van pelargonzuur (een derivaat van geranium, zoals velen in de Elzas kennen, is in feite botanisch een pelargonium). Dus "biologisch".

http://www.plantes-et-jardins.com/catal ... ions=10043

Geprobeerd door een vriend. Oordeel: radicaal! Op voorwaarde dat de plant goed verdronken is (dit zuur lost de cuticula op, wat de plant beschermt tegen waterverlies, dus bij blootstelling verliest de plant zijn vloot en sterft ...).
0 x
groen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 83
Inschrijving: 10/10/10, 18:44




par groen » 09/04/11, 14:55

SixK schreef:OK en voor het schuim!? wat is het

SixK

Het mos houdt van arme, vochtige en zure gronden en met de 20% stikstof en 50% kalk van calciumcyanamide, plotseling past het medium helemaal niet meer bij hem en in 3 dagen droogt het op.
Het is een product (granulaat) dat niet vlekt, in tegenstelling tot ijzersulfaat.
Zorg ervoor dat u de dosering op een gazon respecteert, anders droogt het gazon ook ...
Anders niet in een bloembed zetten, vanwege de stikstof, vol bladeren maar geen bloemen.
Gebruik anders alleen kalk om in het "natuurlijke" te blijven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 09/04/11, 23:59

Was het een grap of wat is je eerste bericht Christophe!?
Het maakt ons een onderwerp voor 2 grassprietjes die in duel vechten tussen 2 straatstenen : Lol:

Kun je in plaats daarvan geen video maken? Omdat op een foto de grassprieten op hun plaats zitten en bij de volgende stap het grassprietje wordt afgescheurd, en ik niet begreep wat ik met de schroevendraaier moest doen : Mrgreen:

Maak een video voor ons en zet deze op youtube. Maar je moet wachten tot er nog 2 grassprietjes terug groeien : Lol:

Geen grap, thuis heb ik 350m² land, het is grind, en het onkruid groeit overal, het is verschrikkelijk. Ik wil natuurlijk niet chemisch wieden, dus als ik het doe vind ik je wel leuk (maar met handschoenen om me geen pijn te doen met de schroevendraaier) : Lol:). Behalve dat het zo veel groeit dat je elke 20 dagen 2 minuten moet doorbrengen.

Dus wat is in mijn geval de oplossing! ?? Ik zou het laten staan, het onkruid waar ik helemaal geen last van heb, maar mijn vrouw geeft de voorkeur aan een "schone" tuin. Ah het is waar dat de tuin van de buren prachtig is !! Ja maar shit, ik ben niet met pensioen !!!!!!!
0 x

Terug naar "Garden: landscaping, planten, tuin, vijvers en zwembaden"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 168-gasten