Dead fossiele brandstoffen, kernenergie en waterkracht

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)




par Stipe » 22/07/11, 10:50

pb2488 schreef:Wie heeft dit document geschreven? een antinucleaire website?

ja, bovendien door mensen die geen kinderen hebben! :schok: :onheil:
0 x
"het doel van elk leven is om te eindigen"!.
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 22/07/11, 10:52

Stipe schreef:
pb2488 schreef:Wie heeft dit document geschreven? een antinucleaire website?

ja, bovendien door mensen die geen kinderen hebben! :schok: :onheil:
Nee, maar geen grap, heb je de bron?
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:
De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/07/11, 10:56

Vader of grootvader zijn biedt ook geen bescherming tegen het nemen van roekeloze risico's: hoeveel vaders of grootvaders nemen het stuur helemaal dronken over ???

Serieuzer :

a) risico's zijn moeilijk in te schatten; dus eindeloze mogelijke debatten

b) prima, we doen mee aan een "debat over veroordelingen"

c) en dan, ruwweg en zeer vereenvoudigd, zijn er twee overtuigingen:

1) degenen die denken dat zelfs met een laag statistisch risico het belang in kernenergie enorm is; daarom MOET je het zonder doen; er is alleen zonder de middelen te geven: besparingen + alternatieven

2) degenen die denken dat het risico laag is en daarom, laten we optimistisch zijn, het zal nooit gebeuren; dus laten we doorgaan ...

De eerste zou substantieel moeten zijn en hun verbruik met bijvoorbeeld 30% moeten verminderen (en de EdF-markt zou automatisch krimpen en er zouden geen nieuwe energiecentrales zijn omdat elektriciteit niet zou verkopen, we zouden de oudste sluiten omdat ook duur om te onderhouden in een situatie van overproductie).

De laatsten zouden 5 jaar aan het einde van de Afrikaanse bush moeten leven om zichzelf te ontgiften van hun "energiegroei", wat een verslaving is als alle andere. Waarom zou "altijd meer" beter zijn ??? Vooral als ik de onzin zie, zie ik: commotie is geen nuttige zet!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Stipe
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 07/01/11, 14:36
Plaats: Oise (60)




par Stipe » 22/07/11, 11:03

Zonder blaque staat wat ik weet van de bronnen op de afbeeldingen ...


"Vertaald van xkcd.com/radiation for Sur-la-Toile.com" voor de tweede, die ook de bronnen geeft (linksonder in de afbeelding, onder andere: www.nrc.gov

http://en.wikipedia.org/wiki/Sievert
en vele anderen die ik aan jou overlaat om zelf te lezen;))
0 x
"het doel van elk leven is om te eindigen"!.
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 22/07/11, 11:09

Did67 schreef:Vader of grootvader zijn biedt ook geen bescherming tegen het nemen van roekeloze risico's: hoeveel vaders of grootvaders nemen het stuur helemaal dronken over ???

Het is niet hetzelfde als manipulator / leugenaar zijn in de lobby.
Eindelijk zie ik een groot verschil !!!
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:

De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 22/07/11, 11:12

pb2488 schreef:Ze zijn oneerlijk en hebben geen humeur om hun familie in gevaar te brengen ...
Dit is ook waarom ze het klimaat verdedigen ... :? :?
(Aangekocht door de nucleaire lobby, maar niet door de olie-lobby ... vind je de fout?)


EdF telt de "chronisch bestraalde" (in het bijzonder onderaannemers) niet als een beroepsziekte, dus sterven ze vroegtijdig in stilte en voeren geen statistieken in ...

Ik ben het niet die het zegt, noch anti-nucleair, het zijn de belanghebbenden zelf: https://www.econologie.com/forums/edf-et-la- ... t7513.html



We zullen zien hoeveel kinderen (en volwassenen) in 10-20 jaar leukemie of ander vuil zullen oplopen in Japan ... Niet noodzakelijk geteld door de nucleaire lobby staat er te veel geld op het spel!

Nucleair doodt niet? Dus neem bij voorkeur uw vakantie in Japan in het noordoosten ... en vergeet niet veel fruit en groenten uit de regio Fukushima te eten ...

De NY Academy of Sciences, die niet anti-nucleair is (als?), Spreekt over een cijfer van 1 miljoen doden gedurende 20 jaar na Tsjernobyl: https://www.econologie.com/tchernobyl-un ... -4351.html

Hoeveel voor 50 jaar in Mayak? We zullen het nooit weten !!
https://www.econologie.com/forums/accident-n ... 10640.html



In het algemeenbp je begint ons op te blazen met je systematische geest van tegenspraak, je pro-nuke lobby's met argumenten van twee kogels ... en je pro "establishment" in het algemeen ...

Je verpest de sfeer hiervan forum !
Gezien de tijd, de schema's en de wil die je daar doorbrengt, begin ik me af te vragen of het niet vrijwillig is ...

En daarom zal ik niet reageren op uw privéberichten om uitleg te vragen ..."Ik ben een arm slachtoffer, ik kom huilen bij de modo".

Je bent net zo raak als Obamot!
0 x
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 22/07/11, 11:36

Christophe schreef:En daarom zal ik niet reageren op uw privéberichten om uitleg te vragen ..."Ik ben een arm slachtoffer, ik kom huilen bij de modo".
Citeer deze berichten openbaar, in plaats van erop te reageren.
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:

De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 22/07/11, 11:53

Christophe schreef:De NY Academy of Sciences, die niet anti-nucleair is (als?), Spreekt over een cijfer van 1 miljoen doden gedurende 20 jaar na Tsjernobyl: https://www.econologie.com/tchernobyl-un ... -4351.html
Daar is het voor mij een verontrustend element omdat het wetenschappelijk en consensueel is, althans voor deze academie.
Te zien.
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:

De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040




par Christophe » 22/07/11, 12:10

pb2488 schreef:Daar is het voor mij een verontrustend element omdat het wetenschappelijk en consensueel is, althans voor deze academie.
Te zien.


Kijk, we vragen dat! Het kan worden gedownload: https://www.econologie.com/tchernobyl-co ... -4350.html of hier http://www.nyas.org/Publications/Annals ... 3f44b3bfc1

Maar ik vermoed dat je iets te zeggen zult vinden (protocol, methode, tegenstrijdige cijfers ...)
0 x
pb2488
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 837
Inschrijving: 17/08/09, 13:04




par pb2488 » 22/07/11, 12:14

Oké, maar citeer mijn laatste 2 MP omdat je deze niet wilt beantwoorden, maar je staat jezelf toe om openbaar te reageren.
Wees onpartijdig: u wist alle sporen van het misbruik van sommigen.
0 x
"De waarheid kan niet worden gedefinieerd als de mening van de meerderheid:

De waarheid is wat volgt uit de observatie van de feiten. "

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 291-gasten