Orange en Wanadoo beperken uw e-mails / mailinglijst...Dank u!

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Orange en Wanadoo beperken uw e-mails / mailinglijst...Dank u!




par Christophe » 24/03/11, 20:11

Dit is de voortdurende controverse onder alle webmasters die mailinglijsten beheren (legale mailings, ik specificeer!)...

De beheerders van Orange en Wanadoo, om zogenaamd tegen spam te vechten, hebben niets beters gevonden dan op een uiterst beledigende en restrictieve manier (3 e-mails per poging om te verzenden per uur geloof ik!) de overdracht van e-mails afkomstig van dezelfde server te beperken...

Als je 1000 e-mails naar wanadoo moet sturen, kost het je 330 uur, of bijna 14 dagen, wanneer ze in minder dan een uur zouden moeten vertrekken! De meeste software voor e-mailbeheer laat e-mails na 4 of 5 dagen vallen... dus niet-bezorgde e-mails gaan definitief verloren... en het overbelast de verzendende server in ieder geval!

Dit alles om dat te zeggen als je geen mailinglijst meer ontvangt op je @orange.fr of @wanadoo.fr boxen, nou dat is volkomen normaal, ze blijven geblokkeerd op de server van de afzender...dus de enige oplossing is om van zuivel te wisselen want blijkbaar willen de beheerders van orange niet terug (de praktijk dateert van eind november 2010)!

Hier zijn de methoden van oranje (2 van QI ???) om te vechten tegen spam... die grotendeels van invloed is op legitieme zendingen! :| :|
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/03/11, 20:34

Waanzin, want echte SPAM hebben er geen moeite mee om hun verzendende IP-adres te verbergen, en jij zult hetzelfde moeten doen door een hacker te worden en valse verzendende IP's te vermenigvuldigen!!

Buitensporig!!

Omdat andere providers weten hoe ze SPAM kunnen elimineren zonder hun vele klanten te straffen die allemaal dezelfde e-mail ontvangen van dezelfde goed gerefereerde en veilige afzender!!


Niet geschreven op:
http://assistance.orange.fr/comprendre- ... ge-984.php
behalve :
Het adres van een van uw vertrouwde correspondenten kan door een virus of worm worden misbruikt om spam te verzenden. Sommige recente virussen zoals Zimus en Zbot herstellen zo alle adressen die aanwezig zijn op de geïnfecteerde computers om nieuwe spam te creëren!
Dernière édition par dedeleco de 24 / 03 / 11, 21: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 24/03/11, 20:46

Natuurlijk deed! Schandaal!

Zo'n methode zou 10 jaar geleden begrijpelijk zijn geweest...toen de methoden (anti en van) spam niet goed gedefinieerd waren...In 2010 en van een groep als Orange...het is gewoon onzin! :schok: :schok:

Zo'n beslissing is minder groei...zo ja...

Ik weet niet of Frankrijk dat nodig had... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
sherkanner
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 386
Inschrijving: 18/02/10, 15:47
Plaats: Oostenrijk
x 1




par sherkanner » 25/03/11, 10:08

Niets heel verrassends, slechts een beeld van het huidige beleid dat in Frankrijk wordt toegepast.
0 x
Wanneer we werken, moeten we altijd geven 100%: 12% op maandag; 25% dinsdag; 32% woensdag; 23% op donderdag; en 8% op vrijdag
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 25/03/11, 10:20

Kleine afbeelding om het probleem te illustreren:

Beeld

Blauwe curve = e-mails "wachten" op verzending.

De langzame helling = e-mails verzonden (met grote vertraging maar toch verzonden)

De steile helling = mails niet verzonden na de vertraging van de mailserver = verloren (gedropt)

In principe gaan er 3 tot 4 e-mails uit... per uur!!

Ongeveer 85% "verliezen"...

Ik weet niet hoe de "grote managers" van mailing erin slagen het probleem te omzeilen, maar ik denk dat er geen oplossing is... behalve om tientallen servers te gebruiken! Ondenkbaar voor de meeste webmasters...

Typ voor de "details" (maar voorlopig is er niets meer te vinden dan wat ik zei) "orange slow down" in gg

De reactie van Orange is gewoon zielig: http://entraide.orange.fr/assistance/me ... html?dub=2
0 x

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : HeleneMH en 228 gasten