brandstofprijzen stijgen benzine en diesel VS DGCCRF

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Remundo » 18/06/22, 20:29

als je wilt.

Zoals anderen denken dat anticovid-macchins voor iedereen effectief en noodzakelijk zijn.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Obamot » 18/06/22, 22:22

Remundo schreef:
maar het grootste deel van de E85 wordt verbruikt door ongewijzigde of opnieuw geprogrammeerde auto's.
Auto's met een boordcomputer (wat al bijna 25 jaar vrijwel alles is) kunnen zonder speciale apparatuur worden geherprogrammeerd, u hoeft de boordcomputer gewoon een beetje buiten het fabrieksinstellingsbereik te dwingen, om hem te dwingen zichzelf daarheen te verplaatsen, en dit door achtereenvolgens vol, waarbij men telkens de hoeveelheid E85 in het mengsel verhoogt, bijvoorbeeld als volgt:
1e vulling: 25% E85 + 75% SP95/98
2e vol: 50% E85 + 50% SP95/98
3e vol: 75% E85 + 25% SP95/98
4e vol: 9x% E85 totdat het motorcontrolelampje gaat branden. En compleet in SP95/98
(het motorlampje geeft een mengsel aan “te arm...” limiet die de computer niet meer kan bijstellen/compenseren (maar hij rijdt nog wel met een paar haperingen stationair, en moeilijker starten in de winter. Overigens past de computer ook het optimale moment van het vlampunt aan afhankelijk van de mix ...)

Dan moet je bij het tanken gewoon iets lager zitten... zodat het motorlampje niet gaat branden. En daar bereikten we de maximale limiet van het motorvermogen om met E85 in het hoogst mogelijke mengsel te rijden, zonder iets te verknoeien (ik heb nooit kunnen controleren of de klepzittingen beschadigd waren, omdat het nooit geproduceerd is, ik ben een wilde : Mrgreen: ) ...

Pas op dat "olietankers" het aandeel SP95 in E85 variëren, afhankelijk van de tijd van het jaar... Als ik bij het reservaat aankom, begin ik met het toevoegen van 5 tot 10 l SP95 meer per tank in de tank onder 5°C in de ochtend (in de winter) dan al het andere in E85 ... en rol mijn kip!

Je kunt een additief toevoegen als je wilt kibbelen, ik heb het nog nooit gedaan en ik heb altijd met het motorlampje aan gereden, d.w.z. 100% E85, geen probleem (hij eet iets meer...)
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par phil59 » 19/06/22, 01:55

Marco kan het misschien bevestigen, maar de E85, als het -25° is, is het E15....

En alles, in een "oude" jaren 90, 60-65%, werkt het goed.

Vanavond op weg naar huis, een carrefour marcket pomp, alle brandstof boven de 2€.

Vanmiddag tijdens het eten op het strand, een "gus" die de VE bekritiseerde.... Ik had mijn pelgrimsstok niet meegenomen voor de VE....,

In EV, 12 kWh om 100 km te doen, kwh trif vol 17 cts ttttcc, 3 € ten hoogste...
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Obamot » 19/06/22, 07:19

Nee, misschien heb ik me vergist.

Het doel is om de ECS (de boordcomputer) te misleiden

Het maakt niet uit wat de werkelijke incrementele doseringen zijn. Het doel is om de computer “in moeilijkheden” te brengen, zodat hij een mager mengsel corrigeert door het elke keer een beetje meer te verrijken, en dat werkt heel goed. Waarom werkt het? Want er zijn landen als Brazilië waar veel voertuigen op E85 rijden, dus daar zijn hun fabrieksinstellingen niet hetzelfde.

Maar het werkt heel goed.
Ik had een Ford Mondeo, ik heb niet alle handling gedaan, ik heb direct E85 gezet om te zien, en de motor gaf geen krimp, hij was meteen correct afgesteld.
De manipulatie die ik geef is om "terughoudende" motoren te dwarsbomen, zoals kleine verplaatsingen (ik raad het niet aan onder de 1'400 CC en bovendien, iedereen die wil rijden met een E85-motor die niet is gepland, is op eigen risico, ook al zie ik niet welke :P Ik wijs volledig alle verantwoordelijkheid af )

Hier, hier... Genoeg om te proberen voor degenen die willen... Ik kan een goede tien voertuigen geven waarop het werkt.
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par phil59 » 19/06/22, 09:57

In mijn rover uit de jaren 90 was de limiet 60-65%, daarbuiten motorlicht.

Ik geloof dat ik schuchter was begonnen met 10%, en daarna verhoogd in stappen van 20-25%.

Ik hield destijds een Excel-tabel bij, om te zien hoeveel de 100 km mij waard was.

Met 60% is de overconsumptie bijna te verwaarlozen.

Mijn kostprijs per 100, om te situeren, was hetzelfde als op een lange rijksweg, waar de motor warm is, terwijl mijn ritten meer rond de 10 km waren.

Onder de 5 km daarentegen verbruik je een max met E85.

Uit voorzorg had ik het brandstoffilter binnen 2000km na de introductie van E85 vervangen, omdat het aardig wat reinigt....
2 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Obamot » 19/06/22, 11:40

Hetzelfde met een Nissan uit 1994, het was niet meer dan 50/50, zelfs als er een ECS was maar geen OBD1-aansluiting, zou het nodig zijn geweest om de instellingen van de directe ECS te wijzigen. ik durfde niet :) :) :)
1 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15995
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5189

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Remundo » 20/06/22, 18:45

een verslag over het onderwerp

1 x
Beeld
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2212
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 504

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par phil59 » 20/06/22, 19:51

Obamot schreef:Hetzelfde met een Nissan uit 1994, het was niet meer dan 50/50, zelfs als er een ECS was maar geen OBD1-aansluiting, zou het nodig zijn geweest om de instellingen van de directe ECS te wijzigen. ik durfde niet :) :) :)


Niets werkt ook, zelfs geen weerstand op de sonde....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Obamot » 05/07/22, 22:41



De poef Von Der-La-Hyène, in het Oekraïense bestand, die niet alleen de burgerbevolking opofferde, maar nu de woede van de economische kringen wekt in het licht van de explosie van de energieprijzen...! Als je incompetente en corrupte vriendjes coöpteert, kost het daarna miljarden...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Re: Stijging van de benzine- en dieselbrandstofprijzen VS DGCCRF




par Christophe » 06/07/22, 01:13

Goden zullen over hen oordelen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 199-gasten