schep oliebrander met max recycling

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2

schep oliebrander met max recycling




par bidouille23 » 02/02/11, 03:39

Hallo,

na het lezen (goed, nog niet klaar met het lezen van de 170 pagina's, maar hey, ik denk dat ik een goed deel van het ding heb begrepen en ik heb al zeer snelle testen gedaan, amper drie uur voor de montage, dus de tests bevestigden dat het indrukwekkend was om op te warmen;)) kort gezegd vertrok ik in het avontuur van BAB : Mrgreen: (maar mijn haar is erg kort lol).

Dus mijn eerste doel is om een ​​smidse te maken, op een ballenbranderbasis volgens André's plan, in "thermisch comfort" vind je de stations;) Maar alles onder de twaalf volt als het even kan.

Of ik ben niet klaar met de brander, ik heb een inlaatlijn gemaakt met een filtertank en zo maar alles, maar omdat er geen brander is, heb ik nog steeds geen foto genomen, dus het zal meer komen tardddd.

Wat betreft de pomp, voor het optillen van de olie uit de primaire tank (voor het ontvangen van olieterugvoer vanuit de kamer), heb ik geen foto gemaakt, maar het principe is heel eenvoudig te begrijpen:

Ik vond achter in de tuin een bosmaaier-hittemotor, ik herbouwde hem met een grote schoonmaakbeurt (het was minstens 10 jaar dat hij buiten was), smering, nou, het kostte me 9 E van sloot zich toch aan bij spion.
Ik stopte de gasinlaat en de uitlaat met kleine plaatjes te maken (en een joint heeft been :) ), hier is het pomphuis (brutaal maar normaal niet lekbestendig), terwijl ik snuffelde vond ik een tepel perslucht die goed in de kaars is geschroefd, het is nikkel, anders probeer ik nog steeds breek een kaars (natuurlijk dood) en herstel het metalen deel om er een koperen pijp op te solderen en een uitgang opnieuw te doen, nou, het doet het ook :) ).

Dus de uitlaat werd goed op de kaars geschroefd, ik zette een 'T'
en daarom twee terugslagklep, nou ik ben niet ver gezocht Ik heb de goedkoopste genomen voor automatische stop sprinklerinstallatie 4 E zowel arff, tuinslangen (voor tests zullen de klep en de slang worden vervangen voordat u begint met hete olie natuurlijk :) ), Ik zal nog steeds een eenvoudig systeem vinden om ze te maken, gezien hun overdreven prijs die ik vind voor koper en voor de lol :) , of als iemand een idee heeft dat me interesseert : Mrgreen:

Om het allemaal samen te brengen heb ik (geluk) : Cheesy: ) om twee uitstekende motoren te laten recupereren van de schroothandelaar, werkt het in 12v continu, met 600 omwentelingen per minuut en heb ik een monsterpaar (ik dacht dat ik er wat windgenerator voor kon maken, nou, geen schade maar hier zijn ze hun nut bijvoorbeeld :) ).

Een hogedrukslangverbinding tussen de motor en de pompmotor, de volle tank iets boven de motor voor zwaartekrachtvoeding
en zouuu CONTACT ..... Beoordeling Ik zal een verloopstuk plaatsen : Mrgreen: (Ik had kunnen spelen op de snelheid die ik zal zien als het niet te veel koppel verliest ?? om te volgen), om deze zendingen terug te sturen is wat eigenlijk een pomp zonder "speling" wordt genoemd alles of niets lol, nou ik nam een ​​bos in het gezicht bij de eerste compressie vol olie, het kaatste af op de bodem van de ontvangende kom en zag dat ik aan het kijken was (op 70 cm) ben splashhh lol, nog steeds blij dat ik schone olie heb genomen om te testen lol.

Dus voor de 12 Volt-pomp, op enkele aanpassingen na, kan niets slechts zeggen dat het goed is.

Voor de ontvangende lade, die ook de voorverwarming en temperatuurbehoud zal zijn, heb ik gebarsten en ik heb arff gekocht, maar niet duur, helemaal niet 20 euro en het is nieuw om zo te zeggen (gebruikt ok maar zo helder dat nooit opgediend), dus het is een potsterilisator, minstens 30 liter (ik zal dit waarschijnlijk allemaal exploderen om mezelf zo een klein voorverwarmd deel van olie te maken voor koud starten en en een deel Als je een ijzeren kom met een koperen lus ontvangt, neemt de warmte van de aangestoken brander af.
Nou, er is mijn grote zorg voor 12 Volt: de hittebestendigheid oullalallala zal het nooit doen, evenwicht Ik denk dat het lastig moet zijn, zoals op auto's die een start hebben met een andere brandstof (maar het vervuilt de stookolie en ethanol, ik wil niet eens zien hoe gevaarlijk het is)

Iedereen heeft een idee ???


Het persluchtgedeelte, nou niets te zeggen behalve dat het een koelkastcompressor is die ik vriendelijk in de winkel vroeg, dus een bedankje was genoeg met een grote glimlach en meer : Mrgreen: . Ik ga het doorboren om er wat olie in te doen en dan voila het is goed, om het van volt te voorzien, ik zeg tegen mezelf dat 70 Watt een paar hebben, het is als 7 Amp goed met verliezen en hebben daarnaast 8 of 9 kan om 8 uur per dag zijn (goed, niet elke dag nog één is het zeker) dat maakt ons 100 Amp batterij alleen voor hem is het mogelijk dat er veel gebroken batterijen goed zijn;). Ik heb het mis met de berekening ???


Laten we nu naar de oven en de smeltkroeshouder gaan om gietijzer te maken, de oven wordt gemaakt van 3 mm schroot (mijn vader had de gelegenheid om het te nemen voordat ze door zijn bedrijf werden weggegooid. Ze monteerden een machine als carrosserie ), in het schroot van vuurvaste baksteen dat ik meer dan tien jaar geleden had teruggevonden, een goede pallet in het recyclingcentrum gegooid (er is echt alles lol dank u).

Voor de smeltkroeshouder
(de smeltkroezen moesten ook in de prullenbak belanden : Mrgreen: , geen onderschepping door Bibi en hier zijn 8 smeltkroezen niet groot maar van goede afmeting en wonderbaarlijk door vorige week beter te kijken twee keramische buizen een speciale hoge temperatuur dunne en een andere dikke poreuze maar ook normaal en gekke hebben een pool diameter van 1 "1/4 YYEeesssss : Mrgreen: het leven is niet mooi.)

Dus de smeltkroeshouder zit in een hoog uitgesneden gaasfles, bekleed met vuurvaste betonmix met geplunderde vuurvaste steen, allemaal op de omtrek van de fles dankzij een stuk karton of iets dat de centrale uitsparing maakt en sproeierinlaat. balans 0 E

Nu blijft er het deel van vandaag en gisteren en eergisteren .. nou, sinds afgelopen vrijdag eigenlijk de tijd om de stukjes thuis te vinden, lol ik heb overal spullen niet gemakkelijk om alles te onthouden lol.

Dus maakte ik een rustieke basis hoogspanningsgenerator (en in het slechtste geval echt goedkoop als het vals was om alle onderdelen te vervangen lol zoals 5 euro componenten).
VOORZICHTIG GEVAAR DIT IS GEEN SPEL, je kunt er je leven aan geven als je zoiets goeds doet, VOORZICHTIG in plaats van twee keer zelfs drie of vier keer dan één.


dus hier is het beest:

Beeld

dus om het ding eenvoudig uit te leggen:

om vonken te maken (groot of minder groot in mijn geval kunnen ze veel groter zijn omdat ik een THT van mini-tv heb gebruikt om te zien of dat genoeg is, omdat ik een boog heb die begint bij 4 mm en het plaatsen van de ontstekingsstaaf (puur wolfraam 2.5 euro te koop lol) enigszins schuin de boog dwaalt en gaat tot 1 cm en het verbrandt papier zonder zorgen;))

Dus u hebt een snelle stroomuitval nodig, hoe sneller het is, hoe continuer de boog, eenvoudig tot daar.

Het wonder van dit circuit dat ik niet heb uitgevonden (ik ben absoluut geen elektricien, elektricien of ander) is dat het op natuurlijke wijze oscilleert.

zie hier voor alle informatie:

http://www.powerlabs.org/flybackdriver.htm

In het kort:

1) heb een flyback van tv of scherm enz. Gedemonteerd (oud is beter maar dat werkt, de nieuwe flyback is terughoudend (ik vat het samen) en kan worden aangepast).
Voor het demonteren van de flaybacks heb je vooral het apparaat minstens twee dagen eerder losgekoppeld omdat er altijd stroom in jezelf en in de flyback zelf is GEVAAR voor de dood of super superklauw in je lichaam, neem geen enkel risico voor mensen hart; Kortom, ik nodig u uit om over de hele site te wandelen en te praten over de ontmanteling van flyback voordat u begint
:schok: , Ik wil u niet expres meer vertellen over dit onderwerp;).

Dus heb een flyback, we hebben nu een vermogenstransistor type 2n 3055 nodig (vaak gebruikt in onder andere PA-versterkers) Ik had alleen BD 185 op een oude versterker, snel Zef heb het gegevensblad bekeken

http://wwwgoogl3.com/transistor.php?transistor=24792

het is goed alles is daar ze zijn gewoon een minder krachtige chouille en hebben een serieuze frequentie (het kon me toch niets schelen, ja lol).

Dus ik vind vier weerstand van 2w, er wordt aangegeven dat het 5w moet zijn omdat het verwarmt, maar volgens hun vermogen omdat het het circuit bestuurt (het is de slang die doodstaart is maar hey) mij verwarmt het niet teveel kan te wijten zijn aan hun waarde en de kleine THT ??? Ik ben geen elektronica-ingenieur lol

plotseling plotseling in plaats van de weerstand van 27 ohm en die van 240 ohm, merk ik dat ik met 32 ​​ohm (22 + 10 tot 10% lol) en 170 (160 + 10 tot 10% ook lol) of schakel niets is hetzelfde lol.

Zijn doorgegaan ??

ok; goed heb koperdraad (bij deze ben ik zo anders, dus ik vond de gevraagde 1 mm en 0.62 mm :) ).

Dus we zullen de ferriet van de tht spoel oprollen met twee soorten draad, en daarom twee spoelen maken, een voor de primaire inductie die ons de secundaire inductie geeft en daarom stroomt als 5, 6 windingen van 1 mm (en daarnaast de extra onderbrekingsstroomopslag in het ferriet waarvoor is gemaakt) en een ander kleiner type tussen twee en 4 windingen voor de terugkoppelingstoevoer van de transistor.

12 volt hebben gezet (niet te veel, de meeste THT-tv accepteert vaak alleen 12 v voor het branden), wat gebeurt er?

Welnu, de stroom gaat naar de primaire inductor en zorgt ook voor een inductie die het ferriet oplaadt (nou, ik weet het niet zeker), gaat terug naar de transistor die het blokkeert (als ik het goed begrijp;)) in (C), ondertussen aan de andere kant van het circuit de stroom hem en het was in de tweede kleine zelf om die van de feedback van de slag te produceren, het heeft een toename van de spanning gecreëerd die men naar de basis van de transistor (B) stuurt, van de slag die het is zeggen dat je het circuit moet openen (want dit is hoe het werkt de transistors je moet ze van stroom voorzien (en nadat ze hun werk hebben gedaan;)), dus het opent de kleppen plotseling de stroom vloeit uit maar eens de stroom gaat van C naar E en sluit ze, maar opent ze opnieuw, omdat het wordt gevoed door de feedback, enz.


Beeld

eenmaal bekleed met hout (gerecupereerd) totale kosten 0 E

Beeld

hier kunnen we de anode en de kathode zien, links en rechts

Beeld

hier zien we een elektrische boog onder de ecolamp die oplicht door alleen de grote zwarte draad aan de linkerkant aan te raken

Beeld

zoals de vorige zag het licht en als we onder de lamp keken, zag een blauwe paarse lijn

Beeld

En ten slotte zagen we in het donker dat de THT zonder problemen de lucht kruist om van de anode naar de kathode te gaan, als het niet duidelijk is wie er gelijk heeft, zal niemand het hebben;); denk aan de tesla-ballen (lol niet deze de anderen om de energie vast te leggen lol)

Op deze goede nacht stierf ik aan vermoeidheid : Mrgreen:

tot gauw voor andere foto-essays enz. dit is slechts het begin van een groot avontuur.

meer en felicitaties aan degenen die de moed hebben om alles te lezen
Ik zal het in het volgende bericht korter maken, beloofde dat de grote wordt gezegd.

Fred aka Bidouille en sorry voor de spelfouten die ik heb gedaan :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 03/02/11, 19:39

Hallo,
je doet me aan me denken, toen ik 10 was, aan alles sleutelen.
Ik adviseer je, als je op elk gebied wilt slagen, jezelf de middelen te geven om je doel te bereiken. Probeer niet te veel geld te sparen voor uw prestaties, het maakt ze onmogelijk te bereiken.
Ik zie in jou veel potentieel vergeleken met anderen die net ruzie maken ...
Koop in plaats daarvan de randapparatuur die u nodig hebt, in plaats van ze te maken. Het zal gemakkelijker en betrouwbaarder zijn.
Als je bijvoorbeeld een oude gebruikte brander hebt gekocht (we vinden voor ongeveer dertig euro), zou je de HT, vlamdetectie, elec-box, ontstekingselektrode, pomp hebben ... dat alles je moet je bab verbeteren

Als ik de honderden liters olie zie die ik elke dag verbrand ...
Ik heb al minimaal 20 X de initiële weddenschap hersteld.

Ik doe nu mijn restaurants met een 500L tanktrailer en een industriële pomp om mijn trailer te vullen.
Ik draag geen vuile blikjes meer in de auto ...

Hoe oud ben je
Waar woon je
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 03/02/11, 20:58

Hallo Manoria,

graag gelezen, en bedankt voor de opmerking, hoewel ik niet bij mijn eerste poging aan de constructiezijde ben (WINDTURBINE met zelfgebouwde generator van A tot Z goed, het is 120 wa 1100 rpm en 'als die 8 ronde magneet van 0.5 mm dik als het tot je spreekt, het is niet allemaal hobbelig, maar niet aan de bovenkant, het staat op een ja allemaal voor een diameter van 20 cm (alleen de motor van 20 cm) kampeerauto PA-versterker tratrix gasvat lol het maakt grote boom met zeer grote vlammen lol, enzovoort en beter)

Super bedankt voor de info van de gebruikte brander Ik dacht niet dat er ook de secu zou zijn dit is wat ik mis pk mijn hoogspanning ik doe het absoluut niet hoogspanning heel erg goed;) en ik ben er erg trots en blij mee, voor de toekomstige verwarming van het huis zal ik de kant-en-klare optie uit de tweede hand nogmaals bedanken voor de info het is zo cool.

Naar mijn idee is het echt iets speciaals dat ik wil doen, maar met compromissen zoals ik heb net terugslagkleppen gekocht messing aye aye aye voor mijn pomp, daar richt ik het onverwoestbare met deze pomp een motor die niet draait alleen in olie en met een zeer lage snelheid in vergelijking met hun werksnelheid mag niet of bijna slijten, behalve een klein segment, maar het is niets.

Voor de aanwezigheid van beveiligingsvlammen, want op dit project, dat een smidse moet maken, zal ik opnieuw blij zijn om te vinden dat een systeem op basis van goedkope bricole-soort een gek kan zijn met zonnecellen en een luchtmagneet , of zoiets.
Mijn grote lul is ook om het object af te leiden van hun eerste gebruik, dat vind ik leuk;), ik hou er niet van om weg te gooien, integendeel, ik zou de neiging hebben om trop te herstellen lol.

Anders voor wat is de leeftijd ben ik 33 en kom ik uit Bretagne, maar is de leeftijd een realiteit als zodanig ???

Wat ga je afleiden uit mijn leeftijd? het is door pure curriosiet dat ik vraag dat er geen bp is : Mrgreen:

tot heel binnenkort, ik ben over een uur terug met foto's;
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 04/02/11, 01:09

rala 00h00 lol ik slaap nog niet zo goed die roo.

dus hier zijn enkele foto's van de toekomstige BAB forge Mod 1;)

Hier is mijn krachtpatser met zijn kleine maaitank, een schroefverbinding hersteld met twee vergelijkbare pluggen, er is alleen de vezel die fungeert als een filter dat ik heb gekocht;).

Beeld


Dit is een wazige zoom op de uitloop gemaakt van een soldeerpunt om een ​​reductie van 10 tot 2 mm te maken, het werkt geweldig :) .

Beeld

arff volgende keer neem ik mijn beloofde camera lol

zo vaag heb ook het filter boven het naaldventiel gezien, open met metalen rietje maat 2 (fijn)

Beeld


hier hebben we het lichaam van de brander dus gezien. De draadstangen zullen worden gebruikt om de paar geplande tests te maken en onder andere belangrijke dingen om het mondstuk niet-bevestigd aan het lichaam van de brander te houden, waarvoor? vanwege de geleidende warmte al, en ook vanwege de inherente versterkende effecten van verbrandingssystemen.

zie hier voor meer informatie:

http://ethesis.inp-toulouse.fr/archive/ ... issen1.pdf

je moet het begin van de uitleg lezen van wat er gebeurt in een mondstuk dat wordt blootgesteld aan hete pulslucht. Ik vind dat dit veel verklaart :) .

Beeld

LA dit is een bovenaanzicht met een stuk papier om te laten zien dat mijn mondstuk het lichaam helemaal niet raakt, wat een ringvormige en verstelbare luchtinlaat creëert dankzij de draadstang die ik aan de achterkant van de "T" als ik leef, breng ik het mondstuk dichterbij als ik het repareer ik het weg. Ik kan het uit de "T" halen in de maximale positie;), alles is instelbaar in feite het mondstuk van het kogelmondstuk.

Kleine opmerking, de laatste keer dat ik zo zag, had ik mijn sigaret in de bek (baaa niet goed) en ik stootte een slag blaaspijp uit die met de bal in de T was verbonden zonder de bovenste dop, dus ik zette een klap en daar: mijn rook werd opgezogen door een indrukwekkend geweld (bn ik had 6 bar erin ok) maar door de hand te leggen realiseren we ons de turbulentie die het moet genereren en klein ding dat ik tegen mezelf zeg is het kan een van de manieren zijn om lucht binnen te krijgen vóór de vlam;)


Beeld



Ze hebben gezien dat ik het leuk vond om het mondstuk te polijsten;), voor mij moeten alle gaasduwen in een buis kunnen stromen zonder vast te houden (lol dat vet een beetje zoals de jager die weet hoe te jagen)

Beeld

Met de bal die is gemaakt met twee koperen moeren van 17 mm waardoor we een bal met een diameter van ongeveer 15 mm hebben.

heb een meisjesstaaf genomen, laat de boor in de richting van de lengte lopen, dan tot een cm van het einde gestopt zijn en een piercing loodrecht de te brengen pijp doorboort is gedaan.

Heb bijvoorbeeld een moer en een kleine vijl van 5 mm breed genomen, en een regel met de halve millimeter erboven en zijn een bionisch oog van een man die vroeger als liniaal of meter par diende zijn werk, en geloof me, een oogje kan kijken of er 0.25 mm of 0.4 mm is en ik houd het probleem vast;).

Dus mijn gleuf eindelijk die van mijn bal;) het is niet 0.4 en rond 0.25 ik zou zeggen tussen 0.2 mm en 0.3 mm, goed en meer om op te staan, heb de regel ernaast gezet;) maar het is een leuk spel dat d 'schat de lengte en het wordt een gewoonte;)

Beeld


goed soldeer soldeer is niet mooi, ik had meer zuurstof en dat deed ik met een kleine brander, maar niet genoeg vlam om de buis te verwarmen, de massieve messing die past op de stangdraad messing en messing moeren, lol maar Ik heb de techniek die me 45 minuten kost om een ​​bal te maken en opnieuw, en allemaal gaan naar het papier van 60 met een elektrisch bestand (ik ben een luie lol) voor het vormen, dan papier van 120, 240, 400 , 600 met water natuurlijk, 1000 met water ook, en ten slotte altijd op de boor de klap van de poot om te polijsten en tot slot de super fijne poliche, nou het wordt niet te veel gezien, maar het is een echte spiegel de bal;) en het werkt behoorlijk goed.

Nou, hier ga ik en ik blijf versieren, vooral als ik in de testfase ben (niet voor volgende week pk heb ik niet veel tijd nu arrff)

ga naar meer ciiaaoo
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 05/02/11, 00:23

Nou, gek van mijn bal, begon ik heel snel, om een ​​15 minuten te maken en ik maakte van de gelegenheid gebruik om foto's te maken:

Dus dat hebben we nodig: 2 17 mm moeren en een draadstang hier de grote schroef :) (alles is messing, zelfs de schroef, het is gewoon niet erg jong)

Beeld


Met een gemaakt precisiebestand heeft de gleuf (zeer recht) in feite verschillende precisiebestanden, waaronder een driehoek om de hoeken aan het begin te maken;) en je maakt een gleuf van 0.2 tot 0.3 mm allemaal met het oog (de precisie al het oog het ik noem het het oog van de tijger lol) goed ben deze keer de gleuf is echt mooi ik vind het zal het doen (ok ik beloofde foto's niet wazig maar ik heb meer kabel voor mijn camera lol sorry ik doe mijn best zelfs als maar weinig mensen mij lezen :) )


Beeld

Met mijn handboor (tenzij u gewoonlijk de kolomboor verkiest) boor ik voor op 2 mm, daarna 3 en uiteindelijk 4 mm
met goede titanium boren is het beter wanneer het boren snijdt;)

Beeld

We boren loodrecht op de aldus gecreëerde buisuitlaat
Gelijkmatig boren met twee na automatisch naaldponsen
einde ik vergat;) maar een klassieke naald doet het ook heel goed, een nagel ook lol, en direct boren heeft 4 voor dit gat.

Beeld


hebben de gleuf voor het gat geplaatst (normaal gesproken is dit waar we de bovenste moer met gleuf solderen (de I zet eronder niet goed), kan een sluitring toevoegen om de offset voor de gleuf te verhogen met melden bij het centrum maar zou spreken van de bezorgdheid die dit kort daarna veroorzaakt;)

Beeld

Dus om te eindigen (nou ja, bijna zal ik later voltooien voor het fotograferen en polijsten zodat het schijnt :) ), zijn gekomen om de tweede moer terug te brengen die we supersterk serveren, het is de aanscherping die de afdichting zal maken (door verhitting zet het uit, dus als het koud is, lekt het niet;)), plotseling als ik een wasmachine heb toegevoegd aanscherping is lek in ieder geval heb ik geprobeerd en faalde dit zeg het is op moeren van 14 dus misschien met 17 doet het het ??
anders is het plotseling aan het solderen en het risico dat de spleet stopt (ik doe ook lol)

Beeld



Dus het feit dat de gleuf net boven het midden is, betekent dat we de bovenkant van de bal iets meer zand laten zakken dan wat had moeten zijn, en dus hebben we een ovale bal (het werkt, ik probeer bij mijn eerste rommelige test :) ), of een kleinere bal, de bal die ik net heb aangesloten (ik heb het er niet over ok lol) was 14 diam zo goed.

We zorgen er ook voor dat we goed draaien totdat we de afschuining van de moeren verwijderen, anders zal de bal niet glad zijn.

Goed dat alles op de foto er nou ben maandag of dinsdag ciao.

Vrede
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 06/02/11, 12:46

Hallo,

volgende leuke lees- en kijkplezier: de tube rubens;):


http://www.youtube.com/watch?v=HpovwbPGEoo

Ik zei tegen mezelf dat ik zal proberen om een ​​2 "compressie te plaatsen in plaats van de optionele gaten aan de achterkant van de" T ", en de frequenties hierboven gemoduleerd om te zien wat dat geeft (zorg ervoor dat ik alles heb wat ik nodig heb het kan grappig zijn) vooral als je hebt gedacht aan de gepulseerde modus van slechte vlammen, wat toevallig geluidsgolfverstoring, longitudinale transversale enz. is) dus om te zien : Mrgreen:

Anders tweede tip voor de toevoer van verbrandingslucht voor de vlam, zoals op gasbranders, rolt een buis met veel gaten, deze buis stopte net voor de bal (hij spuugt dus in het midden van de cirkel die met de buis is gemaakt) en de luchtinlaat is verticaal en vertrekt ter hoogte van de bovenste plug van de "T", ik zou een diagram willen maken om duidelijker te zijn
*Beeld

meer
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 06/02/11, 23:22

Te doen op de brander van zijn gasboiler om zijn werking te verbeteren en de knopen en buiken te zien !!

We kunnen het in 2 dimensies doen met een verzameling gaten in een blikblik !! en zie Bessel's functies in plaats van sinusoïden !!

Eenvoudiger, fijn poeder op de huid van een trommel !!

Een ultrasone brander moet op de brandstof werken door deze in mist om te zetten !!!

Anders verkoopt de ultrasone verdamper voor 50 $ !!
http://www.youtube.com/watch?v=cwWj-gcYPTg&NR=1
48KHz
Dus heel gemakkelijk om plezier te hebben !!!
te lezen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Nebulizer


http://www.youtube.com/watch?v=l15ZGSnf ... er&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=6oI-OPsQ ... playnext=1

http://www.youtube.com/watch?v=hzgqxEU0sVc&NR=1

en basiscursussen:
http://www.youtube.com/watch?v=pVKZMuNk ... re=related


Een basisoctrooi is echt niet origineel maar 3 5Mhz:

http://www.freepatentsonline.com/7129619.pdf

Met deze technologie trilt een gaas / membraan met 1000-7000-geboorde gaten in de bovenkant van het vloeistofreservoir en deze druk is erg laag. Deze technologie is efficiënter
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 07/02/11, 19:18

Bonsoir,

bedankt voor je deelname Dedelco.

aan de andere kant begreep ik niets als je dat zegt ????

"Te doen op de brander van zijn gasboiler om de werking ervan te verbeteren en de knopen en buiken te zien !!"

Wat zijn de noueds en de buik ???

Heb je het over het aansluiten van een HP op de gasbrander zoals op de link die ik gaf of het ultrageluid zetten ????

Nee zeg ik omdat ik goed begreep dat de optimalisatie "LES" er zijn bijvoorbeeld andere die (het onderzoek start heeft dit gericht op de behandeling van de longitudinale en transversale golven) gemaakt worden voor de gasbranders om de verbranding te verbeteren en onverbrande te verminderen door systeeminstabiliteiten te corrigeren, veroorzaakt door de verbranding van een magere voorgemengde brandstof die in een buis (mondstuk) wordt voortbewogen;)?


Wat ik vooral heb gezien, is dat ongeacht de brandstof als je, een buis die aan hitte wordt blootgesteld, akoestische golven en dus verstoring veroorzaakt.

Of hier nu, of het nu olie of gas is, de brandstof wordt in beide gevallen in een buis geïnjecteerd, wat onvermijdelijk storingen veroorzaakt en wanneer ze het met een slecht mengsel hebben gedraaid, begint het een geluid te maken van pulsar (ik heb 15 dagen geleden in twee uur een brander gemaakt en het werkte nikkel en ik probeerde zonder het te weten te draaien met een slecht mengsel en kreeg eigenlijk een pulsar, en het wordt erg luidruchtig, ik bijna geslaagd in het hebben van een kleine blauwe rode vlam met het geluid van een vliegtuigstraalmotor, ik ging niet te veel verder, 1) voor het overleven van de bal (deze wordt gekoeld door de olie die erop stroomt en eet slecht de koeling is nul zodat de oliefilm in zezette weggaat;), en 2) voor de buren zou ik het opnieuw kunnen doen als je wilt, maar ik weet niet of een dergelijke micro het ding kan ondersteunen zonder totale verzadiging :) .

Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat er op zijn minst iets moet worden geprobeerd; à) gewoon voor de lol :) , Ik heb een uitstekende 2 "compressie van 109 db en alles wat nodig is voor de driver;) (ik heb een klein wild geluidssysteem gemaakt lol ik heb wat restjes) dus probeer het gewoon een keer de te testen brander.
Ik ga ook proberen om een ​​systeem van opnieuw pompen onverbrand te maken, zoals een blauwe vlam met de oliebrander te krijgen (het zal me niet veel vragen om te proberen dus probeer het ook te doen, hetzelfde alleen om te zien.

Als ik ten slotte alleen maar zeg om te zien, heb ik toch mijn kleine idee achter de hand voor het geval dat het bevestigt wat ik verwacht;), een slechte vlamstabiliteit voor een oliebrander.
dat zal me verplichten om een ​​koelsysteem van de bal te maken, maar dat is geen probleem, ik heb al de oplossing;), een koeling met warmtedragende vloeistof;).

Dus als dat een slechte vlam stabiliseert en het verbrandt tussen 800 en 1300 ° C, als ik het goed begrijp, moet het niet teveel Nox en CO creëren, en bovendien dat een slecht regime zegt, vooral brandstof BESPAREN niet ?? ? : Mrgreen:

Nu ben ik een neofiet op dit gebied, dus ik accepteer het feit dat ik veel belangrijke variabelen ben vergeten en ik zou graag worden gecorrigeerd, ik vraag alleen om te leren :) .

Als niet dank u voor de links, ik kende het principe voor de watermotor, koppel met een pantone-buis, ik weet ook dat er foogers zijn met ultrageluid voor 10 tot 15 euro, keramisch membraan, er zijn er allemaal bij kermis graaft in de straal van het mini-bassin met iets dat kleur en rook maakt, nou dat is een ultrageluid vernevelaar.

Het enige probleem is dat het membraan breekt wanneer de vloeistof te normaal is om op te laden. Het trilt met een zeer hoge frequentie om deze vloeistof te verstuiven, (dit is een elektrische piezo waarover ze praten in de lessen op je buis die je me gaf ( dank je, het is ook cool) nee) let op piezo Ik weet dat als je je oor pijn wilt doen je piezo speakers koopt en je zult 18 Khz op 20 kHz hebben zonder pb en al mijn pijn die hoort bij lol (ik vind ze niet leuk op acuut)?

als niet goed de post van andandre herlezen als de balbrander u interesseert pk het ultrageluid in vergelijking met de bal is het niet het punt;), probeer het gesmolten dierlijk vet of palmolie te vernevelen : Mrgreen:

Ik zag dat het niet werd gewonnen, met de bal zonder probleem, zelfs met stukken bijna als het de naaldklep niet verstopte :)

nou kom op ik ga naar mijn garage om onder andere mijn bal af te maken, met de laatste foto's voor vormgeving en polijsten.

meer
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/02/11, 21:33

Wat zijn knopen en buiken ???

Dit zijn zoals op een trillende kabel de knopen en buiken van druk en daarom van gasstroom op het niveau van de knopen bijna vlamloos als op:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Onde_stationnaire
http://fr.wikipedia.org/wiki/Propagation_des_ondes
http://www.chimix.com/T-fiches/spe1.htm
We kunnen ze zien op een pianosnaar.
of zelfs met de golven op de zee weerspiegeld tegen een klif of een pier en behoorlijk vervelend in windsurfen.

http://www.glafreniere.com/images/elect ... ouleur.gif
http://www.google.fr/imgres?imgurl=http ... CFcQ9QEwCA
Zie vooral de akoestische zuigermotor tegen het einde (wordt geproduceerd met een veel hogere frequentie dan 50Hertz) die ook bestaat in thermo-akoestiek als een Stirling-motor en ook in sonoluminescentie.

http://www.videosurf.com/evideo/2_6o-bX ... aires_tech
http://www.dailymotion.com/video/x8enhf ... e_creation
Een fijn poeder op een trommel of op een oscillerende aluminiumplaat.
Zelfs op fijn zand in een trillende doos !! (zeer complex).
Complexe systemen die fysici al een paar decennia hebben geamuseerd en waarschijnlijk nog eeuwenlang, vooral op atomair niveau, is precies hetzelfde met eeuwige elektronengolven in de kwantummechanica waar we dit soort cijfers hebben waargenomen !!
http://books.google.fr/books?id=GAYF5BM ... on&f=false
http://fr.wikipedia.org/wiki/%C3%89lectron
http://www.planet-techno-science.com/ph ... -electron/

Wikipedia en Google is niet slecht, toch ???
Ik word opgenomen, zelfs al wetend !!!
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 07/02/11, 23:39

Re, het is eenvoudig neerstrijken;), ik hou van de 3D-weergave (in groen en rood) van de sferische golven aan het begin zie je gewoon het rood dat beweegt nadat je de concentrische cirkels ziet nadat je begrijpt dat de beweging van het rood is eigenlijk te zien in 3 D lol pfiou het neemt het netvlies en de neuronen af : Mrgreen:.

Kortom, zo niet over wave what gesproken;), in wat ik lees en stink begrijp (een klein deel) zeg ik tegen mezelf dat ik me niet vergis in mijn delirium;) en dat kan ik wel zeggen vind de golven beschreven in de stroom van de sproeiers (anders geef ik er de voorkeur aan dat het idee van akoestische turbine haalbaarder kan zijn (tenzij het ook een paar lol moet doen).

Ik wist dat de kegel een versterkend effect had;), kijk naar de zwangere tractrix;) ze zijn derivaten als we kunnen zeggen kegel, er zijn ook kegels met gehoor;) of de deur, maar aan de andere kant doe ik niet l had niet gezien in dit licht, het geeft me een idee lol.

Korte terug naar de bal;) en de foto's van deze prestatie als je het niet erg vindt Dedelco, zou ik een andere post doen als ik mijn tests had (in niet lang 15 dagen;)) en ik bewaar deze post voor een brander met maximaal herstel en omleiding van objecten.

dank bij voorbaat (we weten nooit soms dat er een andere lezer zou zijn die ik niet meteen zou willen verliezen door in pinda te vertrekken

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 86-gasten