schep oliebrander met max recycling

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 29/03/11, 11:42

Hallo,

HEee Manoria nee maar heuu wat is dit verhaal waarvan ik zou willen dat je zou zeggen wie het zou kopiëren? MMeeeeee noooonnnnn, ik heb al kachels gemaakt met gasflessen het is gratis en het werkt geweldig en het gaat Loooooonngggtemmmps mee :) .

Welnu, het is door naar de Amerikanen te kijken dat ik het idee van de gieterij geprijsd heb zoals jij me voorstelt (de kachels kwamen echter uit mijn hoofd;).

En dan is het po dezelfde kijk op de kleur;) en de vlam introductie buis aan de zijkant;).
Als het niet serieuzer is, vind ik het leuk dat de achterste luchtinlaat eigenlijk niet te veel zal zijn;), heb je geprobeerd met de kap open alleen hisoiet om een ​​beetje te zien wat er gebeurt?


Captaine, in feite, voor het recyclen van gassen, vereenvoudig ik mijn leven op dit moment door ze te aspireren met geforceerde ventilatie, ik zou het probleem van natuurlijke convectie door venturi vlak daarna aanpakken, in feite zal ik een motor op mijn ventillo een bleke ferraile en doe de saus grondig om 400 te bereiken
° c althans voor gas, ik denk dat mijn motor vóór 400 ° C is gekraakt, dus ik had een effect maar zichtbaar maar nog niet nikkel en duurzaam, veroorzaakt breuk :) .

Oké, ik bestel vandaag een sondethermometer om al deze metingen te krijgen :) .

Ongebakken kant:

voor roet dient mijn steen als een getuige, zolang het wit blijft, is het allemaal goed.
Als het heel snel rood wordt, warmt het hard op :) .

De rook is transparant en krast helemaal niet in de keel. Nu moet ik de temperatuur van de vlam meten, ik stel me voor dat bij 1100 of 1200 ° C alles redelijk schoon moet zijn (althans in elk geval het is de compromistemperatuur denk ik.)

Anders is het geen olie, in feite zijn er 3/4 olie en 1/4 olie, bij 15 ° c wordt alles pasta-achtig in de kommen.

Behalve dat ik hierover spreek, heb ik het mis als ik dit zeg:

calorische waarde van vegetaline:

1Cal = 0.0011639 wh of voor 9cal = 0.0104751 Wh of 10.47 Kwh.

Dus als we de diesel nemen, is deze op 11.94Kwh, dus ik pak hem op met mijn 900 ° C vlam (voorlopig), ik heb het goed of wel ???

Ik beweeg langzaam maar zeker :)

bedankt en tot ziens :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 30/03/11, 12:54

Hallo,
de gieterij waar ik elke nacht van droom:
http://www.youtube.com/watch?v=XnVrYKWLnWg

Het is aan, als het goed is aangepast, gaan we heel hoog in T °

hou me op de hoogte
A+
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 30/03/11, 15:08

Hallo,


Uh mano het gaat over de berekening van de warmtecapaciteit die ik vroeg of het correct was;), anders heb ik het het principe van antropia of enthousiasme genoemd, ik weet niet welke (dezelfde die zegt dat het leven goed is gemaakt) lol als het anders werd gedaan, zou het net zo goed worden gedaan;)).

Hoe dan ook, de brander waar ik niet van droom;)

http://www.youtube.com/watch?v=v9QK0rKj ... ature=fvwp

Ik hoop gewoon op het milieu en onze kinderen dat het niet brandt zoals dat in zijn smidse :onheil: hallo vervuiling.

Maar de smidse is mooi, het is waar, dit vertel me en de schoonheidswedstrijden zijn geen maat;), ik hou van de trache madmax, niet schoon, maar dat werkt goed;).
Nadat voor een huisverwarming het schoon was gemaakt voor veiligheid en onderhoud, maar voor een dergelijke gieterij, persoonlijk heb ik geen tijd te verliezen, de jouwe of de mijne zal al lang worden gebruikt voordat de ziel wordt opgegeven ;).
Het idee van de smeltkroeshouder is om te hervatten :) .


Ik beloof dat ik je blijf houden (berk is het seizoen en het is erg goed voor de gezondheid;))

aplus
0 x
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 30/03/11, 16:55

Pf, laat het vallen met de calocapaciteit,
een beetje extra lucht en het verandert allemaal op het T ° niveau.
Beter een gram praktijk dan een ton theorie :P

De verbrandingsreactie is exotherm, het is het tegenovergestelde van endotherm ....

Wat is er mis met de brander die je nachtmerrie maakt?

Beauty?

Het is zeker tijdverspilling, maar als je vrienden komen, gooit hij toch, toch?
Bovendien trekt het het goede aan voor goed advies (geleefde ervaring)
Door nadelen, het overkomt me ook dat ik Mad Max (probeer mezelf niet te doden) speel met een buggy die ik zelf gemaakt heb met een Citroen GS motor : Mrgreen:

Heb je er ooit aan gedacht om een ​​mal te maken?
Hoe zie je het ding?
welke materialen

als we buren waren, zeg ik je, onze metgezellen zouden ons alleen voor het huisje en de arfdekking zien!
: Mrgreen:
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 31/03/11, 02:16

goede avond
mijn partner, ze ziet me niet meer of ik ben het die haar niet meer ziet, en het is beter voor iedereen;) : Mrgreen: .

Anders voor de schoonheid die ik integendeel niet probeer aan te trekken;) de waarheid ligt vaak elders : Mrgreen: ;) (mijn logica te lol).

Kortom voor de mallen, om lood te laten zinken heb ik ijzeren mallen, en voor het aluminium moet het ook passeren, dom en ondeugend voor de lingo's :) , maar met een vorm om de trapeziumstijl gemakkelijker te kunnen ontvouwen.

Als het niet voor de zandvormen is, moet je een wasvoorvorm maken of iets dat werkt als je er een zandvorm omheen maakt.

het hangt allemaal af van wat je eigenlijk wilt vormen;).

Goed je later te zien,
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 07/04/11, 23:43

Goedenavond hallo

hot news;) bij 5 bars (een beetje rijk) met uh recup en zonnebloemolie a priori maar opgeslagen in een container die een ontvetter voor het restaurant bevatte op basis van frisdrank, dus ik weet niet of het Ik bleef er niet een beetje in toen hij de olie erin deed omdat het me een bizard-reactie gaf, of anders is het de directe weerstand tegen hitte in de olie (beoordeling ik had een soort van olieslijm dat me helemaal heeft verstopt lol, maar het pre-filter heeft voorgefilterd onberispelijk :) alles is weer normaal.


Het resultaat met 5 bar en verse lucht geïnjecteerd aan de achterkant, ik moet nog steeds aan een ventillo sleutelen die de temperatuur vasthoudt, omdat de recuperatie van de gasbrander evntillo dood zou zijn ben de motor echt het was gaf zielsarf definitief op (betaalt zijn ziel en welkom in de koperen prullenbak :) ), maar ik heb het probleem verholpen, het kost gewoon tijd :) weldra .

Beeld

Ik zet een buis om de bal en de olietoevoerstang, met natuurlijk een gat voor de gleuf, zodat ik niet langer de lucht rond de AF breng maar door l achterzijde.
het werkt veel a priori (ik zou weten dat binnenkort de thermometer arriveert :) Ik zal de verschillen kunnen meten).

het resultaat na het stoppen van de machine:

Beeld


Anders heb ik een dubbel mondstuk gemaakt om te zien, op basis van een blikje;) voor de buiten- en binnenmantel met een spuitverf voor de verbinding met het mondstuk en een metaalplaat van 0.5 mm om het mengsel te draaien.

Beeld

sorry de foto zal komen.

bij het opstarten stroomt er een beetje olie voor normaal, maar het goede is dat deze olie die in het begin stroomt en vlak daarna ontbrandt een kleine vlam maakt, die niet in de richting van de voorkant maar iets teruggetrokken :) , hihi het is goed, mmm. Ik moet verschillende diameters van de buitenschaal proberen, daar moet ik nauwelijks 1.5 mm verschil in diameter hebben tussen het blik en het binnenste deel, misschien doet het dat niet is niet genoeg, het kan misschien een beetje meer ruimte accepteren terwijl het venturi-effect behouden blijft, ik weet dat dit allemaal normaal wordt berekend en het is geen eenvoudig verhaal gezien het aantal interactie met het heden, maar hey heeft maar één leven :) ....

Anders heb ik de voorverwarming overgedragen door weerstand lol, het is nutteloos, twee minuten fakkel op het voorfilter en zou ontsteking, zelfs met een aansteker, goed, het is olie ok ok :) ;), binnenkort komt er palmvet, dus ik zal bevestigen met voor de start :) .

Nou ja, plotseling zal ik de kaarsontsteking proberen, maar ik denk niet om het lol te zeggen, eindelijk om te zien wat.

Ik heb nog steeds de beveiliging om in te voeren die ik bewaar :) natuurlijk.

Beoordeling goed ik kruis dat ik in staat zal zijn om schroot te verwarmen om te smelten en de olie te verwarmen om het te laten bezinken, ik zal ook een verwarming maken op basis van een kantine in schroot, ik zou de foto's van de productie plaatsen :) .

tot later
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 14/04/11, 11:04

hello,

manoria een kleine link voor een "groen" zandrecept (gevormd zand);)


http://www.usinages.com/fonderie-mobile-t2700.html

Ik wijzig mijn kleine gieterij, ik maak foto's van het resultaat :) beloofd.

Ik ontving dat de thermometer meer miste dan de sonde die de kosten in een vlam houdt ??? Ik twijfel er altijd aan dat iemand me kan vertellen welk type K-sonde zich in een vlam bevindt die waarschijnlijk niet ideaal is, maar zeker de goedkoopste :) en voor nauwkeurigheid bij + of min 50 ° c ben ik in orde :) .

meer
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 14/04/11, 12:17

Vlam verminderen of oxideren ??
Vermindering wordt gedurende enige tijd met metalen, zelfs koperijzer, gevonden.
Oxiderend, meer dan edelmetalen, PT enz. ... anders branden ze uiteraard !!
Bovendien raken ze, als ze warm zijn, een hete muur, het risico op reactie en snel smelten en verlies van Pt lost erin op, bij gebrek aan geluk !!


Bekijk voorbeeld:
http://www.kanthal.com/products/materia ... binations/
http://www.kanthal.com/products/furnace ... uple-wire/

Of meet door de T mini te detecteren, met het smeltpunt van lichamen, verschillende metalen en zouten gecatalogiseerd en min of meer vuurvast (bijvoorbeeld kwarts, zout).

Anders is een optisch spectrum van het uitgestraalde licht (kleur met intensiteit bij 2 golflengten na diffractie op een optisch netwerk) ook goed.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 14/04/11, 21:00

Goedenavond, en bedankt Dedelco, zelfs als ik absoluut niets begrijp behalve de links :) .

Maar het maakt niet uit, ik denk dat ik mijn geluk in de buurt van mijn huis heb gevonden, maar we kijken altijd ver weg wat vaak naast is :) .

Anders voor de gasflesgieterij :) het werkt helemaal niet slecht, de foto's komen maar ik beschrijf het principe:

aan de onderkant van de gasfles legde ik een stuk roestvrij staal van een elektrische plaat, een van de ronde delen omgeeft de plaat.

Zo krijg ik een rond stuk roestvrij staal met een gat in het midden en een kleine "kraag" (zichtbaar net onder de elektrische plaat).

Zet in de bazfles, ik verkrijg zo een "blok" -vlam, die de vlam rond de smeltkroes concentreert, en tussen de buitendiameter van de smeltkroes en de roestvrijstalen ring is er een ruimte waar de vlam stijgt en zo eindigt om de hele smeltkroes te verwarmen.
Beoordeling mijn fles brandde van top tot teen :) nikkel en zonder gedwongen op de stroom van iets :) , een echte oven.
De smeltkroes is goed op rood gemonteerd, ik zal er een in een ijzeren buis maken om aluminium te smelten is genoeg en ik zou een goede schatting van de temperatuur kunnen hebben :) .

Dus voor de fondrie ruim ik op en het is bueno les lazagne :).

Nu is het de beurt aan de smidse om een ​​oppervlaktebehandeling met vlamconcentratie te ondergaan.
Ik deed een test door een horizontale gietijzeren plaat te plaatsen, de onderkant ervan likte aan de bovenkant van de vlam die de kachel binnenging, onder de plaat en voor de deur daarom een ​​vuurvaste steen.

De vlam die daarom eenmaal tot 5 bar was geduwd, was "voldoende groot" of "voldoende geduwd", om te beginnen te draaien door de onderkant van de plaat te volgen en vervolgens de steen, de onderkant van de kachel, het gezicht dat het injectiemondstuk ondersteunt vlam en hop depressie als gevolg van de vlam, balans een prachtige vuurspiraal :) , de vlammen van de hel in het echte leven, in nog geen 10 minuten werd de baksteen felrood en nadat ik hem naar 7 bar en de oulalala duwde, passeerde ik het rood op de baksteen en werd ik grijs half, en met mijn ijzeren staaf van 16 mm, wit resultaat :) en het lukte me zonder al te veel problemen om het met lichtrood op 12 goede cm te verwarmen.
De hele vlam was bij wijze van spreken transparant, zo gemengd dat de zijkant volgt en geïmiteerd denk ik dat het nikkel moet zijn.

Kortom, ik maak ook een schone montage en ik fotografeer :) .

Waar haal ik er nu iets uit:

want een smidse of een gieterij om een ​​verbetering van het mondstuk te maken, is niet van vitaal belang, het is zelfs om niets te doen, net als de elektrische start is het leuk, maar dat is alles, heb in een werkplaats altijd een zaklamp niet ver :) .
Dus ook geen hittebestendigheid meer, ik krijg palmvet, ik denk niet dat het een probleem zal zijn voor mijn montage. Eenvoudig houd het simpel ik begin het te begrijpen :) .

Door nadelen ga ik door met mijn tests met het mondstuk en de vortex erin, maar deze keer in een roestvrijstalen buis :) , Ik maak de gesloten ketel wat, en ik zal de rook meten en de vlam meten en dan de ?? Ik weet nog niet hoe, om het te zien heb ik een idee, maar voor de gemeten waarde zegt dit dat ik goed begrijp dat het echt de temperatuur is van het hete punt van de vlam of de temperatuur van het inwendige van het 'verwarmingslichaam' dat geïnteresseerd in zo min mogelijk vervuiling ??? (Ik zou hebben gezegd dat het verwarmingslichaam erover moet nadenken).

dank je wel meer
0 x
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 14/04/11, 22:19

Hallo,
goed gedaan 8)
Ik had de link voor het zand al eerder gezien, de verdienste ervan om duidelijk te zijn. maar ik vond nikelzand op de bodem van een grot, 100 m onder de grond ...
Ik had ook een dubbel mondstuk, het is niet slecht.

om hete lucht in te ademen, kun je ook een venturi maken http://francois.coulebaud.free.fr/aii/p ... erins.html
Een ventilator in de buis, en zou (in fazanten zoals op het diagram), het zuigt bij elke T ° :)
u injecteert direct tussen de 2 reducties, u zult zien wat u zult zien : Cheesy:
Ik zal het doen om de T ° van de vlam te verhogen zodat deze beter brandt en de resterende dampen uit de kom met olie zuigen
A+
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 198-gasten