schep oliebrander met max recycling

Hulp en advies voor alle werkzaamheden in eigen gebouw en de presentatie van uw werk DIY of zelfbouw uitgevoerd. Omdat het maken van jezelf is vaak Econological maar pas overmoed!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/02/11, 21:48

Erg heet, het zal zijn als benzine.
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 19/02/11, 00:40

Bonsoir,

;), niet voor de olie de vlotter;), voor de olie houd ik het principe van zelfgemaakte schakelaar, bovendien zal ik me vierkant een ambachtelijk contact maken voor het starten van de pomp zoals dat ik vasi vereenvoudigt de ontwikkeling, een mooie koperen stripbocht om het op te laten vallen, een rustiek en eenvoudig ding dat jaren zou moeten meegaan;).

Ik bouw en ik toon;).

meer
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/02/11, 01:32

Het bestaat allemaal voor 2 € met een langere levensduur:
http://www.conrad.fr/webapp/wcs/stores/ ... &langId=-2

http://www.conrad.fr/microrupteur_a_lev ... 212394_FAS
http://www.conrad.fr/microrupteur_minia ... 706297_FAS

http://www.conrad.fr/microrupteur_levie ... 212386_FAS

Het is niet essentieel om alles te hacken, zoals in een woestijn?

Het koper oxideert snel en het contact wordt rommelig !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 19/02/11, 18:08

dedeleco schreef:Het koper oxideert snel en het contact wordt rommelig !!!


+1. Om te voorkomen dat de schakelaar met olie verslechtert, kunt u ook een "ILS" (flexibele reedschakelaar ook wel Reed genoemd) gebruiken. Je plakt de magneet op de vlotter voor de reedschakelaar. Wanneer de magneet nadert kantelt het contact. Het werkt zeer goed zonder slijtage etc.

http://www.conrad.fr/interrupteur_reed_ ... s&ns_fee=0
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 19/02/11, 20:48

Ik heb beter:
een hendelstroommeter. Het is waterdicht en ik doe er een vlotter in
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 19/02/11, 21:50

slet,

bedankt voor het advies en de links, ik ken de micro- of telemeca-schakelaars, het is hetzelfde principe;).

In wat ik denk dat de inter niet in de olie of zelfs ernaast zijn;) je kunt ze op de afstand zetten die je wilt en beschermd;).

Hij, zo niet de slag van de magneet, ik hou veel van, ik heb veel ndfeb van mijn demontage van de harde schijf;), IBM is patator :) de kwaliteit van de interne componenten hebben erkend.

Kortom heel goed idee mmmm bedankt flytox, en bedankt Manoria, ik heb mijn demontage en opslag voltooid en ik las al mijn componenten, om me tot een vlam te maken, als ik zo ver ga, zei ik een maximum van herstel nee;) c 'is uiteindelijk een smederij, vergeet niet, als het hier niet is dat ik loslaat, zal het nooit zijn, ik ben ook van plan om een ​​huisverwarming te doen, maar daar zal het herstel slechts zeer gedeeltelijk zijn en niet bestaan beveiligingskant, of laten we niet zeggen in deze vorm kan eigenlijk een extreme cjhouila zijn :) maar dat is ook goed :) ..

tot later voor het nieuws
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 24/02/11, 22:49

hello,

nieuws;):

Lichtdetector gemaakt door dit diagram te volgen;), het is eenvoudig en het werkt redelijk goed a priori, de reactietijd is ongeveer een paar milliseconden, dus voor mij zeg ik dat het goed is, allemaal in een doos afkomstig van een parallelle poortschakelaar, kortom een ​​leuke kleine doos;).

http://deltajp.pagesperso-orange.fr/montages/photo.html

Alles van recup. kost nul en leuk, en bovendien werkt het lol : Mrgreen: .


Tijdens montage in de doos;) nog niet klaar test ik de brander op dit moment;).

Beeld


De HT-ontsteking werkt ook goed, maar ik probeer het voorlopig niet, ik ben tevreden met de brander. Ik zou de start toevoegen wanneer de eenvoudige brander nikkel zal werken (ik heb problemen met koude olie moet ik erover praten; )).

Dit is hoe het eruit ziet, een bedrade bediening, een rode batterij en mijn bruine doos met spoel en circuit, jammer dat ik mijn hand heb uitgelijnd met de radiator die hierboven komt, om de transistor te koelen;).

Beeld

en toen realiseerde ik me dat de kampioenskaars al het sap opzoog (ander merk werkt heel goed;)), zag ik de mooie elektrische boog tussen de draden boven de "T" :) .

Beeld

Anders ben ik gisteren gekraakt en heb ik het redelijk overtuigend en informatief geprobeerd.

Als je de jet aan de voorkant van de bal hebt, net als voor de babigton, heb je eigenlijk een mogelijke aanpassing van de vlam, maar plotseling wordt de aanpassing hoofdzakelijk gedaan door beweging van de olietoevoerbuis, er is iets geks doen is olie op zijn vinger laten lopen om een ​​film te vormen en kijken wat er gebeurt als je beweegt of je vingers, het kantelen of de motregen;).

Als integendeel net als André gedaan heeft, op de heipaal gericht is (precisie-aanpassing weer één geloof;)), dan heeft de aanpassing via de klep alle betekenis.
Het is waar dat ik een witte vlam had door de straal aan de voorkant van de bal te verplaatsen, zo heter maar meer vervuilend, daarom blijf ik liever op de vlam op 1200 en tot op zekere hoogte;) en stroom de olie op het midden van de bal, wanneer deze goed is ingesteld, vind ik het gemakkelijker om af te stellen bij de kraan.


hier is een mooie vlam rond 0.5 bar
Beeld

Nou, ik heb bijna niets lol alleen de brander en de vlamvang die in een buis van schoorsteen in fijn schroot spuugt (die lange tijd sleepte het koud was :) .
Ik had een hoed, een uitlaat van een gasverwarmer, aan het einde van de 120 buis om de hitte een beetje te houden en het onverbrande in de buis te verbranden.
dus ik duwde de lucht niet ver van 2 bars en hier is wat het me gaf (heb niets gezien, het schijnt te lol ik ga morgen verder;))

Beeld

Een goed tweede ding is dat mijn hoed begon te smelten aan het einde van de 1.5 m buis, hoe dan ook zou het heats zeggen :) .

Dus beoordeling van de eerste tests:

De vlam ontsteekt direct na een kleine blaasbalg op het voorfilter.

Na temperatuurstijging van de vlamhouder stabiliseert alles (in ieder geval met schone olie zonder vet of vet zijn de stukken voor later lol)

Dus het feit van het loskoppelen van de vlamgreep van de "T" heeft effectief het effect dat de warmteoverdracht door geleiding wordt onderbroken, plotseling, zelfs na een uur, kun je de "T" in handen krijgen, niet tien jaar maar een twee seconden zonder zorgen over brandwonden.
Pas bij mijn allereerste tests met de vlamhouder op de "T" op de temperatuur en de daarbij behorende bedieningsfouten.

Hier geen probleem van overtollige warmte lol, eerder dat van warmte minder, ik zal wat messing trucs moeten doen of iets dergelijks om de olietoevoerpijp en het voorfilter een beetje in te houden temperatuur (zoals een 40 graden een zou niet slecht zijn denk ik).

Vandaag heb ik gekraakt, ik heb arff-spullen gekocht, ben naar de schroothandelaar gegaan en heb veel leuke dingen gevonden :) .
Ik heb het voor minder dan 100 euro, voor een deville-fornuis gemaakt van 140 kilo;) en neemt houtblokken van 50 cm mee (foto morgen). Ik heb het geboord om een ​​mondstukhouder te plaatsen, het is een stuk gietijzer om het water in het bitumen te laten lijken (ik nam het met de kachel).

Een tank, een aluminium kubus. 50 cm zijde met een inlaat en een uitlaat buis nikkel wat.

lagers voor iets anders;), met aluminium wielen erop. Honderden verschillende nieuwe condensorweerstanden nog steeds bevestigd in hun originele verpakking;), en een power control-fase van industriële machine in perfecte staat vol met super versterkers en veel andere geweldige dingen :) , Ik beheer de voorraad lol.
En tot slot een paar meter (8 heb ik 14/12 mm aluminium buizen).

En ik stopte daar, het is altijd waanzin pure labas: hihihi: hij had net industriële lijnen ontvangen met veel gekke dingen, ik ga terug om telematica te nemen;), pompenfilters enz .;), een niet duur.

Zo goed, ik barst, maar het is de moeite waard, dat zie je op de foto's;), naast schroot zou het me meer kosten om een ​​smidse te maken, daar heb ik tijd voor smelten, plotseling ik zal de tijd nemen om een ​​mooi stuk ijzer te recupereren om me een grotere oven te maken (later trankil :) ).

Nou, ik had ook een geweldig idee, lol, ik stopte vegetaline in de olie om te zien, nou, dat is het, ik moet de arff-olietoevoerbuis verwarmen (ik leg mezelf gewoon een ander probleem toen ik iets anders wilde proberen, haastig de jongen niet goed lol).

kort gezegd gaat het vooruit en brandt het. Wordt vervolgd
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 25/02/11, 19:24

Hallo,

een video is beter dan twee die je zult hebben;):


http://www.dailymotion.com/video/xh7q5d ... l_creation

en beter:

http://www.dailymotion.com/video/xh7w9k ... e_creation

de vlam is blauw op 10 cm en ik heb mijn kleine idee om een ​​naverbranding veel beter dan dat te maken en nog steeds een of twee eenvoudige dingen om toe te voegen;).

Beoordeling voor het moment:

De vlamgreep met zijn vertrek op ongeveer 3 cm van de bal is niet slecht, aan de andere kant wordt hij a prioria vrij snel vuil. Aan de andere kant maakt het feit dat de AF van de "T" wordt gescheiden, het mogelijk om graden te winnen op het niveau van de bal, waardoor een stabilitée mogelijk is (in ieder geval zolang we hete olie of vet inbrengen), zal ik daarom de buis met de uitloop inkorten om de kraan dichter bij de "T" te brengen en warmte te winnen;), en alsof dat nog niet genoeg is, zullen sommige koperen torens het lukken;).
Dit is de vlam die is gemaakt net bij de ingang van de AF op 1.5 cm app van de bal of het is behoorlijk goed.

Ik heb geprobeerd het mondstuk naar achteren te verplaatsen, het was minder goed als gevolg, door een tip toe te voegen om de AF te vergroten, maakt het meer geluid en brandt het niet beter.
Dus ik denk dat de 1 "1/4 koppeling erg goed is in een 1" 1/2 "T";), zelfs als hij van tijd tot tijd moet worden schoongemaakt.


Aan de olieterugvoerzijde, nou, ik maak me zorgen, het is duidelijk, ik zal moeten proberen een wasmachine te plaatsen om alleen het fijne deel van de gespoten olie te houden, gewoon om het probleem van AF te verhelpen die vies wordt en de rest ook vies :) .

De naverbranding werkt goed met of zonder het is een hele wereld, en opnieuw heb ik de schoorsteengassen teruggewonnen;), ik heb al mijn systeem gevonden om de of onverbrande te herstellen vóór ruim voor de schoorsteen;) beter normaal.

Anders zal ik het proberen met heet waternevel;) het is de moeite waard om het gewoon te zien.

Het geluid Ik heb het niet meer nodig lol Ik kan de vlam niet in pulsar starten, zelfs niet bij 8 bar :) , Ik kies voor de ventilator aan de achterzijde (ik heb al versie 2 van de brander in gedachten maar meer gebaseerd op een "T";) maar met een "+" hihi maar voorlopig houd ik dat zoals dat) en vlamverhogend;).

Zelfs alles wankelt zoals zou zeggen dat het is en ik vind het heel erg bemoedigend, er is meer dan definitief de punten die bij mij passen, repareren en al deze lekken met alleen ronde gewrichten bij de fitting stoppen ??? wat is niet gelast of met het meisje lekt, lol ik zou nooit een goede loodgieter zijn lol.

Voila voor vandaag is nogal bemoedigend denk ik.

volgen ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
manoria68
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 301
Inschrijving: 07/10/08, 12:34
Plaats: ATLANTIS
x 2




par manoria68 » 27/02/11, 00:23

Hallo,
Ik zie dat je fel bent! : Cheesy:

Het is goed, ik zie dat het vorm krijgt.
je hebt geluk dat je naar een ferailleur kunt gaan. Bij ons werd het verboden voor het publiek onder het mom van Beeld Beveiliging!

Voor de houtkachel is het goed, maar jammer om er een te gebruiken die zo'n slechte prestatie heeft, maar hey, je bent nog niet in hetzelfde stadium als ik :D

Als je het op een dag met een boiler doet, raad ik je aan om geen shit te nemen, je kunt dan 2x meer vermogen hebben.

Open haarden zoals uw cv-ketel of die van Boubka zijn echt niet de beste qua prestaties. Die met een retourvlamsysteem met warmtewisselaar zijn de beste. Ik verwarm als ik mijn werkplaats + dubbele garage wil, en we sterven heet in de barakken binnen een paar uur : Cheesy: (exclusief het zwembad)

Blijf foto's en video's maken van wat je doet, dat is geweldig.
Voor mijn persoonlijke mening hierover forum, er zijn veel mensen die te veel blazen zonder actie te ondernemen ...

Ik geef je nog steeds een klein advies: maak elke rand van je nikelbrander en onafhankelijk en zwaar, bijvoorbeeld: de oliekom, capaciteit 5 -10L max, geïntegreerde weerstand met T ° -regeling, pomp ondergedompeld met grote tandwielen + extra grote motor, niveausensor met bewezen mechanica.
Gebruik indien mogelijk minimaal 5 mm plaatstaal, 10 mm minipijpen (deze worden geblokkeerd) : Cheesy: , bal van groot formaat, het is stabieler voor de vlam volgens oliën / vetten enz. enz ...
De grote mechanica is ook gemakkelijker te doen : Mrgreen:
PS: je tweede video werkt niet
0 x
Manoria 68, gebakken onderzoeker, technicus van de oliemolen
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 27/02/11, 03:15

Bonsoir,

opnieuw de link van de video:

http://www.dailymotion.com/video/xh7w9k ... e_creation

normaal moet het werken, zo niet direct op dailymotion gaan en zoeken naar vlam in olie en vegetaline;), en vertel me nieuws :) .


Manoria voor info is het in heel Frankrijk verboden om te herstellen van schroothandelaren;), geef me nu een naam van schroothandelaar die weigert om geld te verdienen;). Lange schroothandelaren kunnen je zelfs leren smelten koper als je ze beleefd vraagt;), gebruik sioux-technieken;).

Voor de grote monteurs ben ik het ermee eens;), het enige is dat ik altijd een smidse doe;) en dat al deze assemblage zeker niet definitief is, ik gebruik het om de achtergrond te ontwikkelen en niet de vorm;).



Als je pagina's 115 tot 120 van de paalkogelbrander van André herleest, is er een heel duidelijke boodschap van André en ik loop in zijn stappen als we kunnen zeggen, hij volgde de weg en zette mijlpalen zodat we is niet verloren, volg ze gewoon;).

Mondstuk, enkel dubbel, los van het lichaam enz.

In mijn smidse delirium is het waar dat de ontsteking door kaars kan worden verwijderd om alleen de essentie, de veiligheid, zoals gezegd en gedaan André, voor de lol te houden en om te leren dat ik er een doe wanneer hetzelfde (ik denk dat het een beetje zal worden gebruikt en daarna helemaal niet, daarom gerecycled voor een ander project;), omdat je voor de smidse naast de deur bent en de fakkel in de werkplaats nooit ver weg is;) eenvoudiger en sneller een fakkelcontact met het hete olieachtige mengsel dat is gespoten en de brander brandt en de vlam brandt, nadat het mondstuk is opgewarmd en de verbranding beter is en u de achterste lucht stuurt met gasrecycling;) en dat begint te veroorzaken en het is slechts een test;), de vlam is in kernkop, ik zeg dat het een heel goed teken is, en de tien centimeter blauwe vlam die het mondstuk verlaat en deze vlam die vasthoudt bij 8 bar smelt ik zeg dat ik door zal gaan met mijn lancering, in totaal voor info maakt de tweede vlam een ​​goede 50 cm zie zelfs 60 , de brander bevindt zich ongeveer XNUMX cm van de wand van de paal).

Aan de kant van de kachel, je vertelt me ​​bovendien dat de opbrengst niet goed is, ik ben het eens als het blijft zoals het is;), als ik een deflector toevoeg, kan ik de warmte er meer in concentreren, met vuurvaste stenen (zelfgemaakte fabricatio aangepast aan de kachel) zal de traagheid nog groter zijn, en als ik klaar ben, voeg ik een luchtwisselaar toe om gelijkmatig water op het schoorsteenkanaal te zien, ik denk dat de output veel beter zou moeten zijn;). blindelings vertrouwen op alles wat ze produceren is niet lol, ze willen ons goed niet, alleen ons geld;), dan gaan ze ons geen super top dingen verkopen die je niet zult veranderen, en wanneer het is het materiaal in kwestie blijft lang niet te koop, het wordt uit de markt genomen, tv-kachel, er zijn zelfs merken die gestopt zijn met het produceren van zelfs stevige, denk ik omdat het een te goede cam was, op zoek naar groene neushoornhandschoenen behandeld met anti alles, je doopt ze, je zet ze in de zon, je zet ze hervat ze zijn altijd flexibel, zelfs droog;) nou het bestaat niet meer te duurzame handschoenen niet winstgevend;), voor kachels en ketels is het hetzelfde veel kan worden verbeterd)

Kortom bedankt voor het advies dat ik hen zal volgen met betrekking tot de pompen enz., Voor opwarmen heb ik al een weerstand in de olie met een thermostaat, ik heb ook een 240 watt lijnverwarmer van een oude gezichtsverstuiver lol, het is een uitstekende koperen tank met een bandweerstand van 300 watt, ik ben ook een grotere, kook dit keer hetzelfde in het laboratorium;) en beide met thermostaat.

Wat betreft de kachel had ik bovendien een idee:

met een dieselfilter, die met de afvoer eronder, kan gemakkelijk een verwarmd voorfilter worden gemaakt;), met een kleine weerstand aan de binnenkant, kan het thermostatisch worden geregeld (thermostaatregeling van het type van 40 tot 50 graden). kan energie besparen, verwarmt slechts een zeer kleine hoeveelheid olie;).

Kortom vandaag was het demontagebesturing en de fabricage van het oor voor het onderhoud van het mondstuk nu ik weet waar ik het zal plaatsen.
De ik maak mooie benen;).

Wat betreft de kousen heb ik mijn kleren veranderd, ik houd het systeem draagbaar;).

Dus ik houd de grote pot onderaan (30 l) en ik zet een Gericane in ijzer (wijzigen in olietank) van 30 l ook, maar ik gebruik slechts 15 liter max (10 l is te weinig in autonomie) hierboven denk ik, dus meer druk en meer tijd zonder te pompen, André heeft 30 L bovenaan.

Het verschil is dat het hier een smidse is, geen ketel, de behoeften en de manier van werken zijn niet hetzelfde.
Hier beginnen niet tienduizend, dus ik heb een manier om een ​​verwarmingsfilter te maken en na het starten is het de brander die de rest verwarmt, beneden om te kunnen oppompen.

Kortom voor de toekomstige ketel zou ik het advies grotendeels volgen, en ik dank u nogmaals voor het delen :) .

een plus en wilde geen spoor achterlaten;), advies, een tip, een aanmoediging waarom niet;), het is altijd leuk :) (maar het brengt alleen plezier :) het is niet lucratief)

ga zouuu goede niutéeeee

zie je later
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "DIY en zelf-constructie: gebouw of mount een self-installatie"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten