Tips keuzes veranderen bollen (badkamer en keuken)

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
slowrage
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 12/02/04, 21:51

Tips keuzes veranderen bollen (badkamer en keuken)




par slowrage » 29/01/11, 20:08

Hallo,

Ik zou graag advies willen over de keuze van verlichting / lampen, want met alles wat er vandaag bestaat voel ik me een beetje verloren.

Dus hier zijn 2-situaties waar ik je graag zou willen hebben:

eerst in de keuken, we hebben drievoudige plekken (zie foto) met bollen zeggen klassiek. (zie foto) We willen deze verlichting vervangen door iets zuinigs in consumptie, maar dat licht allemaal hetzelfde, omdat het belangrijk is om goed te zien ^^
Natuurlijk kunnen we het plafond naar behoefte wijzigen.
Beeld

Dan voor de badkamer, zou het mogelijk zijn om de kleine vlek te vervangen (hallogene denk ik) door iets zuiniger en duurt het iets langer dan een paar maanden ^^
Beeld

dank u bij voorbaat voor uw hulp,

Met vriendelijke groet,

Severin
0 x
Spaans
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 7
Inschrijving: 17/01/11, 22:19




par Spaans » 29/01/11, 21:46

Ik had hier al een soortgelijke vraag gesteld:

https://www.econologie.com/forums/conseil-am ... 10383.html

Voor de keuken en de badkamer zou ik koud wit zien.

De drievoudige harten SMD lampen zijn echt niet slecht voor een verbruik van minder dan 4W, waardoor gelijk aan 50W (voor degene die ik testte, de ander op papier nog beter licht in LED 24 maar ik heb niet getest ) en een hoek van ongeveer 150 °

edit: ik heb het over GU10. Maar u zou gelijkwaardig moeten vinden indien nodig.

exple in E27:

Aantal LED's: 28 SMD
Leds met drie harten (3-chips)
Diameter van de lamp: 63 mm
Voeding: 220 volt AC
Renderlicht: 80 Watt
Helderheid: 633 Lm Wit / 610 Lm Warm Wit
Kleur: wit 5200 K ° - warm wit 3300 K ° [info]
Hoek van diffusie: 150 °
Houdbaarheid: 50 000 uur
Verbruik: 5,1 Watt
Basistype: E27
Lamp met glasbescherming
Geen UV- of infraroodstraling
Beveiliging: CE ROHS
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 30/01/11, 09:36

Hallo langzaam,

Oplossing zonder plafondverandering:

Om te koken, neem ik aan dat het is GU10-basis, je hebt een krachtige verlichting nodig, vooral omdat we geen andere lichtbronnen zien: daarom adviseer ik gu10 LED minstens 3W: https://www.econologie.com/shop/ampoules-led-c-90 in koud of neutraal wit: https://www.econologie.com/shop/pack-3- ... p-577.html

je kunt mixen met andere modellen: https://www.econologie.com/shop/ampoules-led-c-90

Wat is de basis voor de badkamer? Ik veronderstel een MR16?
In dit geval kan de SMD voldoende zijn: https://www.econologie.com/shop/ampoule ... p-644.html

In de keuken geven sommigen de voorkeur aan koud wit om te werken (maar de lampen die je momenteel hebt, als halogeen, ook warm wit zijn). Niets belet om een ​​TL-buis in koud wit toe te voegen op het niveau van het werkplan.

Je kunt ook lezen:
elektriciteit-elektronica-informatica / power-d-lighting-and-a-keuken-en-bad-t10070.html
waar hij de gedetailleerde berekeningsmethode heeft volgens de lumens en lux en de grootte van de kamers (m²)


en ook:
elektriciteit-elektronica-informatica / plafond-led-on-planes-de-work-keuken-t9375.html
https://www.econologie.com/choisir-l-ecl ... -4309.html

ps: andere mogelijkheden hier https://www.econologie.com/shop/eclaira ... ique-c-100 (zoals platen of geleide linten)
0 x
OBY
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 29/10/08, 11:29




par OBY » 30/01/11, 10:16

Hallo,

van mijn kant kan ik u alleen een "klassieke" neonverlichting adviseren.
LED-lampen of een laag verbruik zijn inderdaad nep. In feite verbruikt het minder, maar alle ingebedde elektronica kost erg veel (in CO²) om te recyclen.


Met vriendelijke groet,
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 31/01/11, 10:13

obi76 schreef:maar alle embedded elektronica kost erg dure (CO²) om te recyclen.


Verloren !!! Een "neon" (het is al een TL-buis, dat moet gezegd worden, neon zijn de winkelborden), het is net zo problematisch om te recyclen als een TL-lamp ... en omdat hun levensduur gelijk is (met fluorescerende kwaliteit). Nou dat is kif kif ....

Er is een ballast (elektronisch of ijzer + starter) om ook voor TF te recyclen ... het verschil is dat het extern is, zodat de buis kan worden vervangen zonder de ballast en omgekeerd.

Fluorescentiebollen zijn van een bepaald vermogen (80W) of een bepaald formaat (GX23, zie electricite-electronique-informatique/consommation-lampes-avec-ampoules-g23-g24-gx24-et-2g-t2125.html ) hebben ook een externe ballast ...

Anders is een TF eigenlijk goed om te koken.
0 x
slowrage
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 12/02/04, 21:51

merci




par slowrage » 31/01/11, 11:55

Bedankt voor al je antwoorden, zeer compleet en nauwkeurig.
Het is niet zo eenvoudig om goede verlichting te hebben ^ _ ^

Ik zou graag een andere vraag willen stellen:
we hebben ook kenmerkende staande lampen in de slaapkamers / woonkamer, denk ik, zonder veel risico te nemen, het is niet erg zuinig ^^

Wat kunnen we daar doen? Zijn er milieuvriendelijke lampen die op deze straatverlichting passen? Moeten we nieuwe lampen kopen? met welk type lamp?

nogmaals bedankt :)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 31/01/11, 12:22

Hé langzamer; zou je het niet expres niet vinden? ^^

(Ik weet dat er beter is dan de winkel op ergonomisch niveau, maar alle sites kunnen niet de conceptuele eenvoud van twitter of google hebben ...)

Op deze pagina https://www.econologie.com/shop/eclaira ... ique-c-100

Er treedt een uitval van verlichting op (zie vermogensequivalentie) maar u moet weten dat een groot deel van het vermogen (afhankelijk van de kleur van het plafond) van de 500W van een halogeen in het plafond "verloren" gaat door niet-reflectie. .

De aandacht moet de drive verwijderen of niet langer gebruiken!

Anders gaat u naar de E27-armatuur is een andere mogelijke oplossing.
0 x
OBY
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 68
Inschrijving: 29/10/08, 11:29




par OBY » 31/01/11, 18:21

Christophe schreef:
obi76 schreef:maar alle embedded elektronica kost erg dure (CO²) om te recyclen.


Verloren !!! Een "neon" (het is al een TL-buis, dat moet gezegd worden, neon zijn de winkelborden), het is net zo problematisch om te recyclen als een TL-lamp ... en omdat hun levensduur gelijk is (met fluorescerende kwaliteit). Nou dat is kif kif ....


Hallo,

helemaal niet, een neon afgezien van een balast, het kost niet veel ...
een LED-lamp, de conversie naar de 5V vereist een transformator niet zo klein, besturingselektronica en er is een aanval in het tantaal enz.

Neon om te recyclen, afgezien van het fosforpoeder (gemakkelijk herstelbaar en recyclebaar), er is niet veel.

Met vriendelijke groet,

EDIT: het is alleen maar het feit dat een neonbuis geen plastic en een fluocompact heeft en dat LED's mij naar mijn mening troost bieden.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 31/01/11, 20:49

obi76 schreef:
Christophe schreef:
obi76 schreef:maar alle embedded elektronica kost erg dure (CO²) om te recyclen.


Verloren !!! Een "neon" (het is al een TL-buis, dat moet gezegd worden, neon zijn de winkelborden), het is net zo problematisch om te recyclen als een TL-lamp ... en omdat hun levensduur gelijk is (met fluorescerende kwaliteit). Nou dat is kif kif ....


Hallo,

helemaal niet, een neon afgezien van een balast, het kost niet veel ...
een LED-lamp, de conversie naar de 5V vereist een transformator niet zo klein, besturingselektronica en er is een aanval in het tantaal enz.

Neon om te recyclen, afgezien van het fosforpoeder (gemakkelijk herstelbaar en recyclebaar), er is niet veel.

Met vriendelijke groet,

EDIT: het is alleen maar het feit dat een neonbuis geen plastic en een fluocompact heeft en dat LED's mij naar mijn mening troost bieden.


Obi76

Welnu, daar moet je je kennis perfectioneren, want er zit ook erg vervuilend kwik in een fluorescentielamp en de elektronica is veel gecompliceerder dan op een eenvoudige elektro-luminescente diode die alleen weerstanden en diodes nodig heeft voor de eenvoudigste en een kleine helikopter die ook op een "neon" staat voor de meest gecompliceerde!

Zonder je te willen ergeren, ben je bijzonder negatief in je commentaar op alle onderwerpen die je zojuist hebt geplaatst!

Pedaal omhoog een kan mijn vriend! :|
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
slowrage
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 12/02/04, 21:51




par slowrage » 03/02/11, 13:52

Christophe> Bedankt voor het antwoord op de Hallogenes, ja het is waar ik zag er niet zo goed uit op de site, maar ik wilde ook je deskundige mening over de vraag weten. Ik denk dat ik er 1 neem om te testen en mogelijk verder ga met anderen als de weergave goed is :)

Voor anderen, niet betwisten of de ecologische impact van de componenten belangrijk is of niet, eindgebruikers denken eerst en vooral over de economie in termen van stroomverbruik en de weergave van verlichting, dus zelfs als u reden de een of de ander Ik ben niet zeker dat het veranderingsmanieren maakt ...

Severin
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 250-gasten