G4 LED op transformator van een plafondlamp (Min 50W - MAX 160W)

Hi-tech elektronische en computerapparatuur en internet. Beter gebruik van elektriciteit, te helpen met het werk en de specificaties, apparatuur selectie. Presentaties armaturen en plannen. Golven en elektromagnetische vervuiling.
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 24/01/11, 17:12

Christophe schreef:Ja Alain, het zou de stroom vloeien en daarom zouden we een echte AC benaderen. Maar vraag: waarom wordt het niet automatisch geïnstalleerd op AC-valse sinussen ???

Zo nee, wat is de methode voor het bepalen van de capaciteit van de condensator? : Idee:



?????

Waarvoor? Ik vraag me af!

Pascool heeft geen AC-uitgang vermeld, het is niet nodig om halogeenlampen van stroom te voorzien.

Als het AC-uitgang is, moet u een niet-gepolariseerde condensator van 25 volt en +- 20 mfd plaatsen!

Ik vermoed uit ervaring als het gaat om het berekenen van appartementen!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 24/01/11, 17:18

Alain G schreef:Pascool heeft geen AC-uitgang vermeld, het is niet nodig om halogeenlampen van stroom te voorzien.


Nee, maar het feit dat de LED's branden = 99% kans dat we in valse sinus AC zitten.


Alain G schreef:Als het AC-uitgang is, moet u een niet-gepolariseerde condensator van 25 volt en +- 20 mfd plaatsen!

Ik vermoed uit ervaring als het gaat om het berekenen van appartementen!


Eh, oké, voor het gemak :schok: maar dan:

Zuivere sinus AC ijzertransformator: 20 µF
Valse sinus AC-elektronische transformator: 670 µF

Waarom zou je er een op de zuivere sinus plaatsen? : Idee:
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 24/01/11, 17:45

Christophe schreef:
Alain G schreef:Pascool heeft geen AC-uitgang vermeld, het is niet nodig om halogeenlampen van stroom te voorzien.


Nee, maar het feit dat de LED's branden = 99% kans dat we in valse sinus AC zitten.


Alain G schreef:Als het AC-uitgang is, moet u een niet-gepolariseerde condensator van 25 volt en +- 20 mfd plaatsen!

Ik vermoed uit ervaring als het gaat om het berekenen van appartementen!


Eh, oké, voor het gemak :schok: maar dan:

Zuivere sinus AC ijzertransformator: 20 µF
Valse sinus AC-elektronische transformator: 670 µF

Waarom zou je er een op de zuivere sinus plaatsen? : Idee:



Christophe

De uitgang van de transformator is misschien geen pseudo-sinus of pure sinus, maar in niet-gestabiliseerde gelijkstroom, maar als het echt in wisselstroom is, dan is de reden waarom er geen condo is, het verminderen van het verbruik, zoals ik al vaak heb uitgelegd dat de wisselstroomomzetter stabiliseert de spanning door hun uitgangen te lezen en een te lage belasting creëert een oscillatie in de spanning waardoor de LED-lampen worden vernietigd die te snel reageren of oplichten in vergelijking met een resistieve lamp zoals een halogeenlamp.

De bescherming moet zich in de LED-lamp bevinden en niet in de transformator. Het gebruik van een DC-voeding zou beter gerechtvaardigd zijn voor LED-lampen dan deze pseudo-dingen waarvan ik het gebruik zelfs voor halogenen niet aanbeveel.

Bovendien is gelijkstroom minder schadelijk voor gloeilampen, gezien de stabiliteit van de stroomvoorziening, en dus minder expansiecycli waardoor de gloeidraad uiteindelijk verslijt!


Zuivere sinus AC ijzertransformator: 20 µF
Valse sinus AC-elektronische transformator: 670 µF


U moet eerst weten of de LED's in AC of in DC zijn. Als in AC het ijzer geen condo nodig heeft omdat de sinus zuiver is, kan de valse sinus de niet-gepolariseerde 20 mfd ontvangen, maar het is vooral belangrijk om de 670 mfd die gepolariseerd is omdat hij oververhit raakt en explodeert! :schok:
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 24/01/11, 17:55

Alain G schreef:
Christophe

De uitgang van de transformator is misschien geen pseudo-sinus of zuivere sinus, geplaatst in niet-gestabiliseerde gelijkstroom, maar als het echt in wisselstroom is, dan is de reden waarom er geen condo is, het verminderen van het verbruik, zoals ik al vaak heb uitgelegd, stabiliseert de wisselstroomomzetter de spanning door hun uitgangen te lezen
Ik denk dat je de complexiteit overschat van de "elektronische transformatoren" die worden verkocht om halogenen van stroom te voorzien.
Er is geen controle over de uitgangsspanning.

Gewoon een zelfoscillerend systeem (rond 40 kHz) dat een wisselend (maar helemaal niet sinusoïdaal) uitgangssignaal levert waarvan de effectieve spanning rond de 12V ligt, op voorwaarde dat de belasting een vermogen levert binnen het verwachte bereik.

Een korte link met een voorbeeld van een elektronische transformator:hier...


Alain G schreef:het gebruik van een DC-voeding zou beter gerechtvaardigd zijn voor LED-lampen dan deze pseudo-dingen waarvan ik het gebruik zelfs voor halogenen niet aanbeveel.
Helemaal :!:
0 x
Avatar de l'utilisateur
pascool
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 23/01/11, 22:30




par pascool » 24/01/11, 17:57

Eigenlijk had ik naar de sites moeten luisteren en voor dit type lamp een 12V DC 30W transformator voor € 15 moeten kopen. G4 LED 360° 11V min - 14V max.
Het zou mij ervan hebben weerhouden er één te verliezen (€ 12).
Als ik het goed begrijp, hoe meer halogeenlampen ik op mijn kroonluchter (8 lampen) plaats, hoe meer weerstand er zal zijn voor het hele armatuur? bijvoorbeeld 4 LED's - 4 halogenen...


Is het waarschijnlijk dat het probleem zich opnieuw voordoet bij platte G4 LED-lampen, zoals badkamermeubels in campers die zijn gemaakt voor 10 V min en 30 V max? Het is momenteel voor mijn badkamerkastje met 3 halogeenspots. transformator 20W = 70W. Ik denk dat ik het ook moet veranderen...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 24/01/11, 18:02

Ja, CC is altijd beter vanuit het oogpunt van fysieke slijtage.

Het probleem met het continu leveren van halogenen is stroom: een gestabiliseerde gelijkstroomtransformator van kwaliteit en vermogen is duur.

Bijvoorbeeld deze: https://www.econologie.com/shop/alimenta ... p-303.html
kon slechts 2 lampen van 50 W voeden

En dit is er maar één: https://www.econologie.com/shop/alimenta ... p-363.html

Reden te meer om over te stappen op LED :)
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 24/01/11, 18:09

Gaston schreef:
Alain G schreef:
Christophe

De uitgang van de transformator is misschien geen pseudo-sinus of zuivere sinus, geplaatst in niet-gestabiliseerde gelijkstroom, maar als het echt in wisselstroom is, dan is de reden waarom er geen condo is, het verminderen van het verbruik, zoals ik al vaak heb uitgelegd, stabiliseert de wisselstroomomzetter de spanning door hun uitgangen te lezen
Ik denk dat je de complexiteit overschat van de "elektronische transformatoren" die worden verkocht om halogenen van stroom te voorzien.
Er is geen controle over de uitgangsspanning.

Gewoon een zelfoscillerend systeem (rond 40 kHz) dat een wisselend (maar helemaal niet sinusoïdaal) uitgangssignaal levert waarvan de effectieve spanning rond de 12V ligt, op voorwaarde dat de belasting een vermogen levert binnen het verwachte bereik.

Een korte link met een voorbeeld van een elektronische transformator:hier...


Alain G schreef:het gebruik van een DC-voeding zou beter gerechtvaardigd zijn voor LED-lampen dan deze pseudo-dingen waarvan ik het gebruik zelfs voor halogenen niet aanbeveel.
Helemaal :!:



Uw diagram bevat een uitgangstransformator en is niet het gebruik van alle hash-voedingen, bovendien kunnen we op de 2e grafiek duidelijk de 30 volt-pieken zien die schadelijk zijn voor een LED, daarom raad ik aan deze piek te stabiliseren met een niet-gepolariseerde condo over het gebruik van LED's!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 24/01/11, 18:12

pascool schreef:Eigenlijk had ik naar de sites moeten luisteren en voor dit type lamp een 12V DC 30W transformator voor € 15 moeten kopen. G4 LED 360° 11V min - 14V max.
Het zou mij ervan hebben weerhouden er één te verliezen (€ 12).
Als ik het goed begrijp, hoe meer halogeenlampen ik op mijn kroonluchter (8 lampen) plaats, hoe meer weerstand er zal zijn voor het hele armatuur? bijvoorbeeld 4 LED's - 4 halogenen...


Is het waarschijnlijk dat het probleem zich opnieuw voordoet bij platte G4 LED-lampen, zoals badkamermeubels in campers die zijn gemaakt voor 10 V min en 30 V max? Het is momenteel voor mijn badkamerkastje met 3 halogeenspots. transformator 20W = 70W. Ik denk dat ik het ook moet veranderen...


Vervang uw voeding door een schakelende DC-voeding of niet en uw probleem is voor altijd opgelost en bovendien verbruikt het minder!


Het voedsel dat Christophe aanbiedt is ideaal omdat het gestabiliseerd is en voor een belachelijke prijs: https://www.econologie.com/shop/alimenta ... p-363.html
Dernière édition par Alain G de 24 / 01 / 11, 18: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88




par Gaston » 24/01/11, 18:12

Christophe schreef:Het probleem met het continu leveren van halogenen is stroom: een gestabiliseerde gelijkstroomtransformator van kwaliteit en vermogen is duur.
Voor lampen (en zelfs LED's) is de kwaliteit van de filtering niet essentieel (we kunnen een restrimpel van enkele honderden mv accepteren).

Maar het zou geen winstgevende onderneming moeten zijn om goedkope en slecht gefilterde voedingen te produceren.

Daarom vinden wij alleen duur en goed gefilterd of juist heel goedkoop en alternatief.
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 24/01/11, 18:18

Gaston schreef:
Christophe schreef:Het probleem met het continu leveren van halogenen is stroom: een gestabiliseerde gelijkstroomtransformator van kwaliteit en vermogen is duur.
Voor lampen (en zelfs LED's) is de kwaliteit van de filtering niet essentieel (we kunnen een restrimpel van enkele honderden mv accepteren).

Maar het zou geen winstgevende onderneming moeten zijn om goedkope en slecht gefilterde voedingen te produceren.

Daarom vinden wij alleen duur en goed gefilterd of juist heel goedkoop en alternatief.


Het is beter om een ​​eenvoudige klassieke transformator voor AC te nemen dan deze pseudo-voedingen die duur zijn en alles verpesten!

Een kleine klassieke 10 watt transformator kost al vanaf 5 euro dus waarom deze dingen kopen!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.

Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.

Alain

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektriciteit, elektronica en IT Hi-Tech, Internet, Dood, verlichting, materialen en nieuwe"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 159-gasten