Non-road diesel, dank je dat?

Olie, gas, steenkool, nucleair (PWR, EPR, hete kernfusie, ITER), thermische energiecentrales op gas en steenkool, warmtekrachtkoppeling, tri-generatie. Peakoil, uitputting, economie, technologieën en geopolitieke strategieën. Prijzen, vervuiling, economische en sociale kosten ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/10/11, 10:42

1) Dit is helaas voor mij de meest irritante kant van deze site: je stemde "samenzweerderig"...

Jammer, ik doe mee...

2) Inderdaad, er is een grote investering voor boeren, die een nieuw station met nieuwe wijnmakerij moeten kopen...

3) Het is toch nodig om te zien dat het om het behoud van een belastingvoordeel (een niche!!!) gaat, de zero-rating. Terwijl ze motoren hebben met de strengste normen (van vervuiling!).

Dus, als een goede "econoloog":

- men zou zich kunnen afvragen wat het belang is van een niche die de landbouw afhankelijker maakt van fossiele brandstoffen (terwijl de basisfunctie ervan is om zonne-energie om te zetten in chemische energie - voedsel), en daarover te discussiëren! In zekere zin een soort anti-koolstofbelasting!!!!

[het debat is natuurlijk ingewikkeld, omdat de prijs van ons voedsel afhangt van de keuze; dus wat we nog over hebben om Ipods en Iphones en andere essentiële consumentenartikelen te kopen...]

- begroet de vooruitgang van motoren vanuit het oogpunt van vervuiling (met name lijden), ook al betekent dit dat moet worden toegegeven dat motoren op "fossiele brandstof" noodzakelijk zijn voor onze landbouw ... [welkom bij het passeren van de positieve impact van het Europese beleid - sinds het is een Europese norm]


In plaats daarvan houden we onszelf voor de gek door te kibbelen over deze lelijke staat... die alleen maar denkt aan belasting betalen!!! Voor mij: hartverscheurend.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79114
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 03/10/11, 11:23

Did67 schreef:1) Dit is helaas voor mij de meest irritante kant van deze site: je stemde "samenzweerderig"...

Jammer, ik doe mee...


? waar zeg je dit over?

Die van Remundo die zegt dat we (altijd) kiezen voor de oplossing met de meeste winst?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 03/10/11, 12:01

De tank verwisselen, de filters vervangen.....HOBBY'S....
Verminderde instandhouding Bullshit ook...

Bedrijven van openbare werken (90%) gebruikten al winterbrandstof om er zeker van te zijn dat hun machines niet in lompen zouden vallen onder de 5°C. De bijna vertrouwelijke distributie van dit product .... Betekende dat het al een "zomer" diesel was : Cheesy: dus GNR voor GNR

: Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: Les Agriculteurs was een beetje anders, de dorsmachine werkte alleen in de zomer, het bleef werken met grote, zeer zwavelige rode

Voor eigenaren van oude auto's... We moesten hun tanks vervangen toen het gas in zwavel zakte???

De GO NR is een goede zaak voor de ecologie met een drastische verlaging van het zwavelgehalte. Terwijl we professionele gebruikers fiscaal blijven bevoordelen...

Aan de andere kant zal GNR gekocht in de zomer de winters niet kunnen houden, dat is zeker. Maar de brandstof kon het ook niet (vandaar de maximale houdbaarheid van 6 maanden en weer is het alleen in de zomer winter richting)

Het is strikt dezelfde diesel die je aan de pomp vindt met 20cl/1000 liter puur "fiscale" denaturerende oplossing Carbidexb rood en geel geel 124 kleurstof

Het ontzwavelen betekent dat het water minder goed bindt en dat is goed voor HP pompen en injectoren die er geen prijs op stellen (ook de oude)

HP-injectie is ook een heel goed eco-idee. het verhoogt het motorvermogen van een diesel op indrukwekkende wijze... Verhoogd vermogen verminderde vervuiling...

A ja trouwens een brandstoftank... Die wordt minstens om de 10 jaar schoongemaakt... : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 03/10/11, 15:20

In plaats daarvan houden we onszelf voor de gek door te kibbelen over deze lelijke staat... die alleen maar denkt aan belasting betalen!!! Voor mij: hartverscheurend.

Ja, het is waar dat de staat op het gebied van brandstof echt grote geschenken geeft : Mrgreen:

Persoonlijk geloof ik dat deze nieuwe GNR technisch nutteloos is. Een paar SO2-deeltjes gedurende een paar uur in het midden van duizenden hectaren veld doen niet veel pijn... een woord van wat ik hier schreef.

@+
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 03/10/11, 15:58

Een paar SO2-deeltjes op de vele graafmachines, schaafmachines, nivelleermachines, walsen, kranen, generatoren, compressoren die in stadscentra dienstdoen tijdens de installatie van toekomstige nucleaire tramlijnen en andere netwerken die elektriciteit zullen leveren aan autolibs... U maakt zich misschien zorgen meer zijn???

vooral als je van een gehalte van 0.2% max naar 0.001% max gaat...


Stop met schieten op de ambulance...

De prioriteiten zijn gelegd op de TP en vervolgens op de landbouw en de nautische (binnenvaart van meer dan 20 meter lang)...

Wie over de GNR moet klagen, moet maar klagen.. Aan de ecologen van de Europese Commissie.. Niet aan de olieproducenten die het graag zonder de investeringen hadden gedaan die dit met zich meebrengt...

En wat betreft de boeren (Frans)....
Opgemerkt moet worden dat als ze willen worden vrijgesteld van alle belastingen op brandstof voor hun machines, ZIJ gemachtigd zijn om hun plantaardige olie te gebruiken die op hun boerderij of een andere is geproduceerd door een btw van 5.5% te betalen, zo lijkt het...

Ze kunnen daarom de korte cyclus doen (ecologisch) en de lokale economie laten werken ... Ze verkopen hun zaad misschien liever aan de Duitsers en Zwitsers die er biobrandstof van maken en zelfs draaien op GNR met nultarief : Mrgreen:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 15992
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5187




par Remundo » 03/10/11, 16:11

Omdat je denkt dat het de gravers zijn die de stad vervuilen?

En zelfs als je de zwavel verwijdert, is het schoon wat er uit de "popo" van de "cacamion" komt? Bouwmachines zijn een noodzakelijk kwaad en het zal altijd smerig spugen... Tenzij we teruggaan naar schop en houweel, kruiwagens...

De ecologische argumenten van de GNR zijn paradoxaal genoeg een vervuilend rookgordijn (minds)!

Het gebruik van een hybride of 100% elektrisch verplicht stellen in de stad zou veel slimmer zijn... ah maar ik was het vergeten, 3/4 van de brandstof wordt in de stad verbrand (voor niet veel: files, remmen) en dus 3/4 van de de belastingen komen daar vandaan (in werkelijkheid nog meer omdat niet-weggebruik een nultarief heeft, zelfs vrijgesteld is)

Kortom... je moet ophouden met onzin praten! : Idee:
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 03/10/11, 16:26

Remundo schreef:Omdat je denkt dat het de gravers zijn die de stad vervuilen?

En zelfs als je de zwavel verwijdert, is het schoon wat er uit de "popo" van de "cacamion" komt? Bouwmachines zijn een noodzakelijk kwaad en het zal altijd smerig spugen... Tenzij we teruggaan naar schop en houweel, kruiwagens...

De ecologische argumenten van de GNR zijn paradoxaal genoeg een vervuilend rookgordijn (minds)!

Het gebruik van een hybride of 100% elektrisch verplicht stellen in de stad zou veel slimmer zijn... ah maar ik was het vergeten, 3/4 van de brandstof wordt in de stad verbrand (voor niet veel: files, remmen) en dus 3/4 van de de belastingen komen daar vandaan (in werkelijkheid nog meer omdat niet-weggebruik een nultarief heeft, zelfs vrijgesteld is)

Kortom... je moet ophouden met onzin praten! : Idee:


Je voegt alles samen... We hebben het over GNR wat een onmiskenbare ecologische vooruitgang is ten opzichte van huisbrandstof... Elke bespaarde gram is dat al... Een gemiddelde landbouwmotor of TP is 120 pk wat al snel 100 tot 150 liter op fles bracht voor een werkdag...

Praat ik onzin???

Weet u dat zogenaamde binnenlandse brandstoffen de helft van de dieselverkoop in Frankrijk vertegenwoordigen, ongeveer 14 ton voor 000 ton diesel. en het gedeelte bedoeld voor de carburatie is geen klein onderdeel want de verwarming met brandstof valt weg en het verbruik bleef stabiel...

Elektrische hybrides is een ander debat dat hier niets te maken heeft, omdat de GNR niet voor hen is.
Als je wilt als ecologisch rookgordijn, ze zien er ook goed uit als je je Taliban-knipperlichten afzet om na te denken over de ecologische verwoesting die ze zullen moeten aanrichten om al deze auto's te voorzien van nucleaire elektriciteit en lithiumbatterijen...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 03/10/11, 17:02

Christophe schreef:
Die van Remundo die zegt dat we (altijd) kiezen voor de oplossing met de meeste winst?


Nee, veel breder: alles wat geschreven is tegen de COXNUMX-taks, tegen de bonus/malus op auto's, en inderdaad, wat hier ook geschreven wordt... Enz...

Ik neem een ​​paar details, om ze in perspectief te plaatsen, zelfs als Macro heeft gewist:

- aan het begin van dit verhaal zijn er motoren, die wereldwijd geproduceerd worden, onder meer gebruikt op onze tractoren en andere machines (er zijn nog een paar grote motorfabrikanten en onder de motorkap lijkt het op elkaar)

- vooruitgang heeft het mogelijk gemaakt om de opbrengsten te verhogen, via directe injectie en andere trucs (gasrecirculatie, beheer door sondes, enz.) en om de vervuilende emissies drastisch te verminderen...

- ten koste van een brandstof die oneindig schoner en zuiverder moet zijn, anders grijpt het deze juwelen van motoren in beslag...

In andere landen rijst de vraag niet: tractoren, maaidorsers, enz. rijden op diesel (weg).

De stroom van de stations is zodanig dat de "vernieuwing", netheid van scuves, zomer / winterversie, vragen zijn die niet opkomen...

- in Frankrijk profiteren landbouwers van belastingvrijstelling. Tot dan toe gebeurde dit door de tractor en machines te tanken met ketelolie.

Deze is vandaag niet meer verenigbaar met de "top" motoren van tractoren en andere machines, pompunits...

Om toch de zero-rating te behouden, hebben we daarom een ​​nieuwe zero-rating diesel in het leven geroepen (deze is gekleurd om hem te herkennen).

En de gebruiker moet zichzelf uitrusten met een nieuw station.

Dit zijn de feiten.

De “complottheoretici” schreeuwen het uit naar “de staat die zichzelf propt”, terwijl die een fiscale niche handhaaft!!! Je moet het nog doen!!!

Merk op dat er geen demonstratie van boeren over dit onderwerp is geweest, om een ​​heel eenvoudige reden: er valt oneindig veel meer te winnen met de Mayoniaanse belastingvrijstelling!!!! Een tank is niets ernaast: http://www.beiser-se.com/Station-fuel-P ... -4986.html

[om de ordes van grootte vast te stellen: een nieuwe tractor kost ongeveer € 150]

Het moest "econologie" zijn die dit "schandaal" aan de kaak stelde...


Ik herschrijf het: een econologische redenering zou zijn om onderstaande vragen te stellen:

a) is het in 2011 redelijk om een ​​dergelijke tax shelter te handhaven? Dus een landbouw afhankelijk van fossiele brandstoffen???

Met als gevolg dat je de echte prijs van voedingsproducten moet betalen.

b) Moet de technische vooruitgang worden belemmerd door moderne motoren onbruikbaar te maken, ook als dat betekent dat oude dampende knallers thuis (en alleen thuis) moeten blijven?

De rest, het opbouwen van een samenleving zonder winst, laat ik aan de utopisten over. Ik ga niet met mijn twee vingers het verhaal overtypen of het communisme is uitgevonden door geleerden of wetenschappers!

Dit toont overigens aan hoe moeilijk het is om iets te veranderen in ons land, als zelfs de "econologen" kritiek kunnen uiten op maatregelen die gericht zijn op het terugdringen van vervuilende uitstoot!
0 x
Avatar de l'utilisateur
gildas
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 879
Inschrijving: 05/03/10, 23:59
x 173




par gildas » 03/10/11, 17:22

Macro schreef:Je voegt alles samen... We hebben het over de GNR die een progres onbetwistbaar ecologisch vergeleken met huisbrandstof ... Elke bespaarde gram is dat al .... Een gemiddelde landbouw- of openbare werken-motor is 120pk waarmee je snel 100 tot 150 liter vult voor een dag werk ...


Blijkbaar niet erg ecologische ontzwaveling:
Door de nieuwe productienormen die de ontzwaveling van diesel vereisen, komt echter veel CO2 vrij. Diesel moet worden behandeld met waterstof om zwavelmoleculen op te vangen. Deze zelfde waterstof wordt gemaakt door de hydrolyse van methaan, waarbij bij de productie CO2 vrijkomt in de atmosfeer.

http://fr.wikipedia.org/wiki/Moteur_Diesel

Wat betreft de elektrische auto in de stad, die is nog steeds beter dan een thermische auto in de stad die 10/15 km per dag aflegt met een koude motor en dus vervuilend is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6458
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 03/10/11, 17:43

Wat is beter... Het afwijzen van CO2 dat kan worden opgenomen door bijvoorbeeld fotosynthese of zwaveldioxide...

Wat betreft de elektrische auto.. Zelfs als ik aan het experiment begin, blijf ik ervan overtuigd dat ik het perfecte voorbeeld ben van de viezerik die zijn hond gaat uitlaten zodat hij zijn poep op de stoep van de straat ernaast zet.. .

We hebben de pompon in Frankrijk op het gebied van nucleaire elektriciteitsproductie.Wanneer de winning van lithium voor batterijen, zelfs als het element recyclebaar is ... We kunnen onmiddellijk een ongekende ecologische ramp aankondigen voor bijvoorbeeld de bevolking van Zuid-Amerika...

Er is namelijk 900 liter water nodig om 100 kg lithium te verkrijgen, hoeveel kg daarvan kost een elektrische auto die XNUMX km kan rijden???

De mijne kan ongeveer 200 kg aan batterijen vervoeren...



:schok:
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Ga terug naar "Fossiele energieën: olie, gas, steenkool en nucleaire elektriciteit (splijting en kernfusie)"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 242 gasten