Aeon Motor Weez: elektrische zonder rijbewijs!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 24/02/11, 23:57

8) welkom Damien EON.
Mooie omschrijving van het project.
Er is bijna alles waar ik van droom op een VE.

Integreert uw dynamische controlesysteem stuurinspanningen en optimaliseert het dus, net als uw elektronisch differentieel, de prestaties terwijl het de besturing ondersteunt.
:?

Ik denk dat je Cyril kent die hier lid van is forum en werkte voor Velectris. :?
0 x
Damien EON
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 11/02/11, 19:27




par Damien EON » 25/02/11, 11:04

Citro schreef:Integreert uw dynamische controlesysteem stuurinspanningen en optimaliseert het dus, net als uw elektronisch differentieel, de prestaties terwijl het de besturing ondersteunt.
:?

Niets kan voor u verborgen blijven! Er zijn drie delen van het concept die kunnen worden gekoppeld aan uw opmerkingen, ik verberg niet dat het momenteel nog in ontwikkeling is en pas vanaf 2012 beschikbaar zal zijn.

Ik had het over de optie met vierwielaandrijving: om dit te doen, splitsen we de richting die er aan de voorkant is, aan de achterkant met behulp van een volledig elektrische bediening ("Drive By Wire"), zodat we de nodige feedback van de besturing krijgen wiel. Deze assistentie zal zich concentreren op drie principes: kracht toevoegen aan de buitenste wielen in bochten, en het gebruik van de achterbesturing in tegengestelde richting of krabben, afhankelijk van de snelheid van het voertuig...
We zullen er zeker gebruik van maken om een ​​vooruitstrevende intelligente assistentie op de richting te integreren.

Citro schreef:Ik denk dat je Cyril kent die hier lid van is forum en werkte voor Velectris. :?


Ik dacht eigenlijk meer aan een zekere "DoctorBass" die dezelfde avatar heeft als jij op Endless-sphere...
Dernière édition par Damien EON de 28 / 02 / 11, 09: 31, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 25/02/11, 18:35

Zeg niets meer, ik ben al aan het kwijlen.: Mrgreen:
Damien-EON schreef:Ik dacht eigenlijk meer aan een zekere "DoctorBass" die dezelfde avatar heeft als jij op Endless-sphere...
het is waar dat Doctorbass ook de foto van Doc Emmet Brown als avatar gebruikt, maar mijn avatar is iets anders, ik heb onder andere de afbeelding omgezet naar zwart-wit en vervolgens een sepia-tint gemaakt. :?

Ik kende en las Doctorbass nadat ik mijn avatar had gekozen... :?
Dat gezegd hebbende, heb ik enorme bewondering voor zijn werk, dat ik omschrijf als buitengewoon.
Ik heb er al een aantal genoemd prestaties, zoals deze opmerkelijke mountainbike die 106 km/u kan halen. :P

Beeld.
Ik zou zelfs tot aan zijn enkel willen komen (maar ik werk eraan). :?
Doctorbass woont in Quebec terwijl ik uit Bordeaux kom. Dat gezegd hebbende, deze 2 plaatsen zijn VE-hotspots. 8)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 01/03/11, 11:13

106 km/u op een mountainbike... pfff er zijn echt gekken! Hij had een motorhelm, hoop ik...

Maar goed, we weten niet of het bergafwaarts was...want met 750W kun je niet zo snel gaan...normaal gesproken met een pollepel (SCx van een mountainbike) zou ik zeggen dat je 3 tot 4 pk nodig hebt dus 3 tot 4 keer meer...

Het is de maximale snelheid die ik er vanaf nu mee heb bereikt, maar ik werd beperkt door de straatlengte =( en ik moest op de rem trappen om niet
crashen in de grens!
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 01/03/11, 20:40

Welkom bij de forum Damiaan.
Vaak rijdend in de stad en 3 plaatsen nodig, mijn partner en mijn dochter, de Weez komt overeen met een behoefte aan een tweede auto. Het zou krachtiger zijn en tot 110 gaan, het zou mijn oude roken vervangen, maar dat is een ander verhaal...

Wat Cyril betreft, (alias nlc) werkte hij samen met Pascal aan de elektrische besturing van Vélectris Phantom-motoren.

Vervolgens werkte hij in Nantes aan de ontwikkeling van de elektronica van een elektrische auto (de Lumeneo Smera).

Hij werkt ook aan een GS500E-chassis dat hij ombouwt tot een elektrisch voertuig.

Dus bij ons is het een beetje zoals de paus van elektronica en elektrische voertuigen met Citro en zijn Axe/106 : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 01/03/11, 21:10

voormalige oceanische schreef:... Dus bij ons is het een beetje zoals de paus van elektronica en elektrische voertuigen met Citro en zijn Axe/106 : Mrgreen: : Mrgreen:
Alles is gezegd voor nlc, en zelfs meer. : Arrowu:
Ik modereer de bovenstaande verklaring, paus ben ik niet, in wat dan ook. :?
Aan de andere kant ben ik bereid om de trui van een militante elektromobilistische gebruiker aan te trekken. :P
ik, hierop forum, lang gepleit voor de zaak van de EV die in theorie veel voordelen had...
De overgang naar de praktijk overtrof mijn verwachtingen Beeld en verdrong al mijn oriëntatiepunten en kreeg ideeën. Beeld

Het is deze ervaring en de realiteit van mijn beoefening die ik herhaal aan iedereen die het geduld heeft om mij te lezen. :?
0 x
Damien EON
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 11/02/11, 19:27




par Damien EON » 02/03/11, 17:54

voormalige oceanische schreef:Vaak rijdend in de stad en 3 plaatsen nodig, mijn partner en mijn dochter, de Weez komt overeen met een behoefte aan een tweede auto. Het zou krachtiger zijn en tot 110 gaan, het zou mijn oude roken vervangen, maar dat is een ander verhaal...


Grappig! We hebben een paar van dat soort dingen in onze dozen.

We zijn van plan om de Weez een grote zus te geven:

Een zware vierwieler deze keer (in zijn wettelijke benaming, niet in gewicht) tweezitter, in staat om tot 90-100 km/u te rijden met een grootte vergelijkbaar met die van de Weez in hoogte en lengte. Een beetje smaller en beter geprofileerd aan de andere kant om het frontale oppervlak te beperken.
Altijd dezelfde motor-wieltechnologie, onderstel. We passen gewoon het vermogensgedeelte van de tractie aan om op topsnelheid iets verder te duwen. En zeker enkele extra subtiliteiten om de algehele prestaties van het systeem verder te verbeteren. Allemaal zeker verkocht vanaf 15k€.

We begonnen bij voorkeur met de Weez omdat de homologatiebeperkingen minder zwaar zijn op voertuigen zonder rijbewijs (niet-verplichte veiligheidsgordel, geen crashtest, enz.). Bovendien was het gebrek duidelijk in deze markt. Het commerciële risico is dus minder...

Trouwens, heb je deze rechtstreekse afbeeldingen van de website van de show gezien?

Beeld

Beeld

Fotocredit © Salon van Genève
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 02/03/11, 22:12

Damien-EON schreef: Trouwens, heb je deze rechtstreekse afbeeldingen van de website van de show gezien?
Beeld
Beeld

Fantastisch ! Is er een achterklep om de kofferbak te laden?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 02/03/11, 23:31

: Mrgreen: Echt leuk.
Het voertuig lijkt op zijn achteras te staan, een optisch effect. :?

Voor de zware vierwieler zouden 3 minizitjes een groot pluspunt zijn. : Idee:
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 03/03/11, 11:33

Damien-EON, zou het mogelijk zijn om ons concrete elementen te geven waarmee we de WEE en uw voertuigen volgens dit efficiëntieanalyserooster kunnen plaatsen?

https://www.econologie.com/forums/post195636.html#195636

Bij voorbaat dank!
0 x
Tot ziens!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 160-gasten