Aeon Motor Weez: elektrische zonder rijbewijs!

Auto's, bussen, fietsen, elektrische vliegtuigen: alle elektrisch vervoer die er bestaan. Conversie, motoren en elektrische aandrijvingen voor het transport ...
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 07/01/11, 12:02

Macro schreef:Er is ook een TT-versie
http://www.leboncoin.fr/voitures/158120120.htm?ca=7_s

Interessant inderdaad.
http://www.quad-infos.com/actualite-619 ... ssion.html
Sportiever en spectaculairder, 2x duurder, drie keer zwaarder, de Polaris Ranger EV speelt niet in dezelfde categorie.
De bescheidener WEEZ, eenvoudiger, goedkoper in aanschaf en onderhoud, iets sneller en in staat om 3 inzittenden in een gesloten cockpit te vervoeren, lijkt mij praktischer voor alledaags gebruik.
Dernière édition par Cuicui de 07 / 01 / 11, 14: 43, 5 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 07/01/11, 12:10

Macro schreef:Ik weet niet hoe het te doen en het zou de man adverteren ...


Screenshot en uploaden en klaar.
Met de link adverteer je ook :)

Het is gewoon zo dat we over twee weken, als de advertentie verouderd is, nog steeds zullen begrijpen waar het over ging!
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 07/01/11, 19:26

Ik ben blij om te zien dat dit project een paar jaar geleden is gelanceerd na discussies over de forum Velectris materialiseert.

4 wielmotoren, spatborden bevestigd aan de wielen. De 3 stoelen bestaan ​​uit een compromis voor een klein gezin, licht van gewicht, kortom een ​​lange levensduur.

Wat banden betreft, denk dat motorfietsen met een gelijkwaardig gewicht er maar 2 hebben... Hier zijn er 4.

Regeneratie van het remsysteem en een positieve gewichtsbestrijdingsspiraal die leidt tot kleinere, minder zware en goedkopere batterijen.

Dit is een goede stadsauto die het tegenovergestelde is van markt- en milieuvriendelijke normen.
0 x
[MODO Mode = ON]
Zieuter maar denk niet dat minder ...
Peugeot Ion (VE), KIA Optime PHEV, VAE, nog geen elektrische motor...
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 07/01/11, 23:36

Cuicui schreef:
Macro schreef:Er is ook een TT-versie
http://www.leboncoin.fr/voitures/158120120.htm?ca=7_s
Interessant inderdaad.
http://www.quad-infos.com/actualite-619 ... ssion.html
Sportiever en spectaculairder, 2x duurder, drie keer zwaarder, de Polaris Ranger EV speelt niet in dezelfde categorie.
+1 met cuicui, de POLARIS Ranger EV, is zeer specifiek en kan niet worden vergeleken met het voertuig dat in dit onderwerp wordt besproken.
Feit blijft dat de Polaris erg duur is, gisteren zag ik een zeer goed afgewerkt Chinees voertuig, met een gelijkaardig uiterlijk in 2-wielaandrijving met afneembaar dak en deuren, radio, elektrische kipper, elektrische lier... voor de helft van de prijs...

Polaris heeft een aantal problemen waar hij zich zorgen over moet maken... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 08/01/11, 00:17

voormalige oceanische schreef:Ik ben blij om te zien dat dit project een paar jaar geleden is gelanceerd na discussies over de forum Velectris materialiseert.
...
Wat banden betreft, denk dat motorfietsen met een gelijkwaardig gewicht er maar 2 hebben... Hier zijn er 4.

Regeneratie van het remsysteem en een positieve gewichtsbestrijdingsspiraal die leidt tot kleinere, minder zware en goedkopere batterijen.

Dit is een goede stadsauto die het tegenovergestelde is van markt- en milieuvriendelijke normen.
+ 100 : Mrgreen:
Voor tweewielige banden op een vierwieler denk ik nog steeds dat het een vergissing is, om vele redenen:
- Snelle slijtage, doordat efficiëntere rubbers
- karkas niet gedimensioneerd voor een vierwieler (meer zijdelingse beperkingen)

De Estrima BIRO, een licentievrije elektrische auto voorzien van scooterwielmotoren, werd in eerste instantie geleverd met scooterbanden. Het is nu verkrijgbaar in autobanden:
Beeld
Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 08/01/11, 09:38

Citro schreef:Voor tweewielige banden op een vierwieler denk ik nog steeds dat het een vergissing is, om vele redenen:
- Snelle slijtage, doordat efficiëntere rubbers
- karkas niet gedimensioneerd voor een vierwieler (meer zijdelingse beperkingen)

Zeker. Maar wielen met een grote diameter overwinnen obstakels beter. En bij een probleem is een bromfietsband makkelijker te repareren en te verwisselen zonder gereedschap midden in de struik. en je hebt niet eens een krik nodig! Het is aan de fabrikanten van 2-wielbanden om goedkope en duurzame banden aan te bieden die goed passen.
De originaliteit van de WEEZ ligt juist in de bewuste keuze voor ‘cyclo’-technologie en niet voor ‘auto’-technologie. Vandaar een grote lichtheid die het gebruik van loodaccu's bij normaal gebruik uitsluit en de bandenslijtage vermindert.
Alleen al de batterijen van de Estrima BIRO wegen evenveel als een complete WEEZ in werkende staat!
Dernière édition par Cuicui de 08 / 01 / 11, 19: 43, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 09/01/11, 03:06

Cuicui schreef:De originaliteit van de WEEZ ligt juist in de bewuste keuze voor ‘cyclo’-technologie en niet voor ‘auto’-technologie. Vandaar een grote lichtheid die het gebruik van loodaccu's bij normaal gebruik uitsluit en de bandenslijtage vermindert.
Alleen al de batterijen van de Estrima BIRO wegen evenveel als een complete WEEZ in werkende staat!
De estrima BIRO is ook geëxtrapoleerd vanuit een cyclo-technologie (elektrische scooter, om precies te zijn, aangezien deze complete sets elektrische scooters achteraan gebruikt).
De enige kritiek betreft dan ook het gewicht van de batterijen.
Deze kritiek is te verontschuldigen omdat dit voertuig al een aantal jaren bestaat, ook al heeft het moeite om door te breken.
Ik ben ervan overtuigd dat de lithiumversie het levenslicht zal zien...
Bovendien wordt hier het gewicht van het lood gebruikt om de stabiliteit van dit ultracompacte voertuig te versterken, hoog, kort en smal, maar voldoende bewoonbaar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 09/01/11, 11:27

Het nemen van bromfiets- of motorbanden is de enige beschikbare oplossing om grote smalle wielen te hebben, maar dit is uiteraard alleen een oplossing voor prototypes, omdat de ronde vorm van de 2-wielband niets waard is voor een 4-wiel. ...en bovendien is hij nooit radiaal

Om serieus deze kant op te gaan zou het nodig zijn nieuwe bandenmaten te vervaardigen... of smalle reservewielbanden te gebruiken
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 09/01/11, 12:14

Cuicui schreef:Alleen al de batterijen van de Estrima BIRO wegen evenveel als een complete WEEZ in werkende staat!

Op tijd voor mij had ik het mis! :| Ik verwarde het met de Polaris Ranger EV.
Het gewicht van de BIRO loodzuuraccu’s bedraagt ​​slechts 110 kg. BIRO is ook goedkoper dan WEEZ. De BIRO (€ 8000,-) lijkt een uitstekende stadsauto.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 10/01/11, 00:53

chatelot16 schreef:bromfiets- of motorbanden nemen is de enige beschikbare oplossing om grote smalle wielen te hebben,..., omdat de ronde vorm van de 2-wielband niets waard is voor een 4-wiel... en hij is nooit radiaal

Om serieus deze kant op te gaan zou het nodig zijn nieuwe bandenmaten te vervaardigen... of smalle reservewielbanden te gebruiken
Tijdelijke reservebanden zijn ontworpen om tot meer dan 5 bar te worden opgepompt om de belasting van bredere standaardbanden te kunnen dragen, ondanks de verdeling op een laag contactoppervlak. Comfort zou rampzalig zijn. Bovendien hebben de "rubbers" van deze banden (eerder plastic materialen qua uiterlijk) niet dezelfde kenmerken als de rubbers van normale banden, logischerwijs moet hun levensduur belachelijk zijn...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Elektrisch vervoer: auto's, fietsen, openbaar vervoer, vliegtuigen ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 198 gasten