Het maken van een molen fabriek voor € 0

Presenteer uw doe-het-zelf-projecten, uw nieuwe technische ideeën, uw innovaties om te testen of uw zelfbouwwerk. Want zelf doen is vaak voordeliger en efficiënter.
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17

Het maken van een molen fabriek voor € 0




par PITMIX » 02/01/11, 12:31

Hallo en gelukkig nieuwjaar voor iedereen.

Ik las Gegyx' kleine avontuur en zijn tuinversnipperaar van Emmaüs, wat me deed denken aan mijn kleine persoonlijke avontuur.

2 jaar geleden heb ik een messenslijper gekocht die ik heel snel heb verlaten, erg slecht in gebruik en te lawaaierig. Hij belandde op "de rechterhoek".
Ik had toen het idee om mijn oude maaier aan het einde van zijn levensduur (gesluierde propeller) te recyclen om er een geweldige planteneg van te maken. 8)

Ik demonteerde de motor en de propeller die ik ondersteboven op de bodem van een vuilnisbak bevestigde (motor in de bodem en propeller erin).
Ik deed het deksel naar beneden en maakte een luik om de planten in kleine hoeveelheden in te steken zonder het deksel te openen.
Vervolgens heb ik de prullenbak op de maaier bevestigd om een ​​rollende machine te hebben.
VOORDELEN:
Zeer stille machine, hij kan continu draaien zonder de buren te storen.
Grote tankinhoud.
Prijs in mijn geval €0 maar anders minder dan €50 met nieuwe spullen.
NADELEN :
Zwakke motor in het geval van mijn maaier.
Het is daarom onmogelijk om motorplanten uit te zetten en hij accepteert geen takken met een diameter van meer dan 1 cm.

Beeld

Beeld

Beeld

Beeld
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/01/11, 17:02

Très bien, maar een beetje zwak omdat elektrisch (het vervangen van de condensator geeft koppel), en het mist een veiligheid met het deksel van de vuilnisbak, mogelijk door de veiligheid van het stuur van de maaier te gebruiken dat op het deksel is aangesloten.

Anders versnipperde ik toevallig met mijn maaier met benzinemotor ongewijzigd, rechtopstaand, gewoon door hem voorzichtig op een stapel planten te laten lopen op de bodem van een gat dat het uitwerpen van de stukken blokkeert !!!!

Ik ben het ermee eens, hyper-luidruchtige messenslijpers zijn inefficiënte en irritante rotzooi, behalve erg duur.
Walsmolens zijn veel beter, zelfs voor $ 160 zoals degene die ik kocht.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 02/01/11, 18:30

Goed idee bedankt Pitmix maar niet in alle handen leggen... kwestie van veiligheid! En vooral om uit de buurt van kinderen te bewaren!! (stel je de vergelijking voor: grinder + sadistisch of nieuwsgierig kind + 1 kat...splasch!)

ps: kan het ook in de blender? : Cheesy:
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 02/01/11, 18:44

Ik weet niet zeker of de kat weet hoe hij het kind in de prullenbak moet gooien en de machine moet starten... : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 02/01/11, 20:23

Geweldig Pitmix-idee 8)

Mogelijk kunt u een optie maken met een zijuitgang om de spanen uit te werpen (ter hoogte van de propeller). Ik denk dat wanneer het niveau van de fiches te veel toeneemt, alle kracht wordt gebruikt om ze te laten draaien in plaats van "sereen" door te gaan met snijden. :P
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 02/01/11, 22:21

"Het kind is een soort wrede dwerg, van nature wreed, in wie de slechtste eigenschappen van de soort onmiddellijk worden gevonden, en voor wie huisdieren met wijze voorzichtigheid terugdeinzen.."

zegt Meneer Houellebeck in "de mogelijkheid van een eiland"!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113

systeem D beoordeling




par Oli 80 » 02/01/11, 22:38

Goedenavond, in de tijd dat ik in het ziekenhuis lag, was er geen internet, mijn vader kocht me altijd systeme D-tijdschriften
het gaat terug tot 98, ik had verschillende plannen van plantenversnipperaars gezien, jammer dat ik deze beoordelingen niet meer heb

hun site is echt kut....
we vinden de oude artikelen niet meer terug op deze ambachtelijke maalmachines
schade, jammer
Dernière édition par Oli 80 de 03 / 01 / 11, 22: 04, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 03/01/11, 20:57

De veiligheid van het deksel is de volgende stap maar ondertussen heb ik het veiligheidscontact op het stuur gelaten. Voor kinderen is het gevaarlijk, maar er komt onderwijs (we praten er over 2 of 3 jaar over. : Lol: )
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 03/01/11, 21:02

PITMIX schreef:De veiligheid van het deksel is de volgende stap maar ondertussen heb ik het veiligheidscontact op het stuur gelaten. Voor kinderen is het gevaarlijk, maar er komt onderwijs (we praten er over 2 of 3 jaar over. : Lol: )


Kinderen zijn stom stomp......

Beeld
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79364
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 04/01/11, 00:06

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar “Uw technische montages, DIY, innovaties en zelfbouw: een object of een installatie maken”

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten