kasverwarming warmtebuffer

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 05/03/13, 01:58

goedenavond, laat,

Kunt u alstublieft ook foto's van de binnenkant van de kachel plaatsen, kijk of u misschien een suejt op deze kachel kunt doen om niet in Hs te gaan...

Het onderwerp kachels interesseert mij enorm.
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 05/03/13, 18:30

Bonsoir,

Oké, ik ga dit doen omdat het maken van dit type kachel (zonder natuurlijk de ideeën van de Indianen te stelen) vrij eenvoudig zou moeten zijn, dat was mijn bedoeling maar zoals ik al zei, het werk aan de binnenkant heeft op mij gewacht sinds jaren...

Hartelijk
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 05/03/13, 19:11

Hoi, bedankt Corte, het is cool.

maar maak je geen zorgen, ik kopieer niet, ik ben geïnteresseerd, ik heb drie weken geleden mijn eerste volledig zelfgebouwde kachel gemaakt, ik moet de tijd nemen om er een klein onderwerp over te schrijven, het is een raketkachel, maar niet helemaal ;), het is echt rechthoekig ;) ...Dus niet kopiëren, alleen maar nieuwsgierigheid ;) ...

dus er is geen vuur bij het meer, doe dat als je tijd hebt....

Het belangrijkste is dat u tevreden bent met uw aankoop. Een vraagje: rookt het als het goed brandt?
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 05/03/13, 19:39

Opnieuw,
Oh, ik dacht niet aan jou toen ik het exemplaar noemde! het was een algemene reflectie omdat het aan de ene kant gemakkelijk te imiteren is, en aan de andere kant nogal paradoxaal is dat dit soort product in Frankrijk niet bestaat, als we denken aan eigenaren van buitenzwembaden. en klein) met dit type product win je gemakkelijk een maand zwemplezier, vooral als het zwembad bescherming heeft.

De rook was mijn angst omdat het roken bij de buren niet geweldig was. Nee, als het werkt, rookt het nauwelijks maar met de voerdeur open (zoals te zien in advertenties). Zodra je sluit, verschijnen de dampen. In dit geval zijn ze, zonder onbetaalbaar te zijn, nog steeds erg aanwezig.

Mijn eerste resultaten zijn overtuigend: in 2 uur tijd ging de 2000 liter water van 21 graden naar 28 graden bij een zeer gemiddeld vuur (voornamelijk boomstammen van tuinstekken (vijgenboom, wijnranken en een beetje haagbeuk om het vuur aan te steken).

Ziezo, nu kijk ik uit naar de volgende winter (nee, ik maak een grapje) maar het blijft frustrerend dat het systeem werkt als ik het niet meer nodig heb.

Dus volgend jaar geen gas meer en weinig elektriciteit.

Hartelijk
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 05/03/13, 19:57

Bedankt voor de details....

En als je dan toch bezig bent, plaats dan even foto's en de maat van de schoorsteenmantel. :) ...
Bedankt voor de informatie over het niet bestaan ​​van dergelijke producten in Frankrijk ;) ...
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 08/03/13, 20:21

Bonsoir,

hier zijn de specificaties die te vinden zijn op de site van de “autonome habitat”.

Diameter watercirculatiebuis: 35 mm

Diameter rookbuis: 102 mm

Afmetingen (B x H x L): 530 x 530 x 670 mm

Gewicht: 43.300kg


Oppervlakte wisselaar: 12.49 m²


Verbrandingskamer (mm): 584.2 L x 432 B x 432 H


Beeld

links de houtopslag, rechts achter de hekken de twee tanks van 1000 liter water.

Beeld

Algemeen beeld van de kas en opslag

Beeld

Het interieur van de kas, aan het einde van de winter vrij leeg. Op de achtergrond zien we de wisselradiator aangesloten op de 800 liter water

Beeld

onder de tafel de tweede radiator aangesloten op de twee buitentanks.


Beeld

en de ventilator

Hartelijk
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 08/03/13, 20:59

Hallo COrté,

bedankt en gefeliciteerd, hele mooie kas en mooie planten.

Wat de slangen betreft, de foto verbaast me eigenlijk niet zoveel vergeleken met wat je zei...

Ik zie dus twee buizen, dus twee meter slang...

met twee meter heb je vrijwel geen trek, in ieder geval niet genoeg om je haard van een stookruimte te voorzien, vandaar dat je de deur moet openen om een ​​goede verbranding te hebben...anders is de deur daar gesloten Te veel luchtbeperking ...

De standaard is 4 m slang, met 3 m is dat al niet slecht (maar vaak onvoldoende). Hoe meer trek je hebt, hoe meer je kunt spelen met de belasting in de kachel, en de snelheid van de rook (dat zijn gassen) kan verminderen. in feite, behalve de witte rook die water is).
U verhoogt het verbrandingsvermogen en dus meer efficiëntie...


Een ander ding is de buitentemperatuur (kouder = meer tocht), aan de andere kant: wie kouder zegt, betekent een grotere koeling van de slangen ;) ...

Een oplossing als eerste stap: u kunt buisisolatie maken met metalen olieblikken, oude verfblikken of wat u maar voor niets krijgt.

het principe is eenvoudig: je isoleert je buizen om ze op te warmen en zo de trek te vergroten en ook de condensatie van rook bij koud weer te vermijden (condensatie die uiteindelijk dichter bij zuur dan bij water ligt... dus corrosie gegarandeerd) .

Je kunt daarom de blikken eetbare olie plaatsen die om de huidige slang zitten, en tussen de twee bijvoorbeeld een goede laag steenwol (persoonlijk plaats ik doppen van steenwol aan de boven- en onderkant van elk buisgedeelte, tussen de doppen heb ik gevuld met aangestampt waterafstotend vermiculliet)...

Aan de andere kant, maak een dop aan de bovenkant om toch tegen de regen te beschermen, zoals je een olieblikje in tweeën snijdt alleen maar om een ​​stuk metaal te hebben, en je maakt een cirkel met flappen rond de omtrek en een gat erin. het midden, midden om de rookslang door te laten...

Als je wilt, zal ik een tekening voor je maken om het duidelijker te maken...

Bedankt voor de ribben, het is cool.
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 08/03/13, 21:06

Bonsoir,

bedankt voor je advies, ik heb eigenlijk een slang van 3 meter, maar ik wilde de buren niet (visueel) vervuilen, en ik heb slechts twee elementen van elk 1 meter gebruikt. Mijn vrouw adviseerde mij om de 3 meter te plaatsen, ik zal uw advies opvolgen om de trekking te vergroten.

We kunnen de top niet zien, maar er hangt een hoed om te voorkomen dat er regen in de kamer valt.

Voor isolatie heeft u gelijk, vooral omdat de haard sterk wordt gekoeld door de ketelbuizen. Deze kachel werkt goed met goed hout en goed beladen om het effect van wanden die door water worden gekoeld te compenseren.

Ik ga morgen verder met testen bij een echte uitbraak.

Hartelijk
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 08/03/13, 21:32

re,


niet stom, ik vergat de buitenisolatie van de kachel zelf..

Anders had ik het over het isoleren van de leiding, het maken van een poujoulat-achtige leiding als je dat liever hebt.

Ha, dames hebben niet altijd ongelijk ;) lol, je moet weten hoe je naar ze moet luisteren...

Aan de andere kant, hoe hoger je komt, hoe minder rook je buren zouden moeten hebben want hoe beter je verbrandt en hoe sneller de rook zal opstijgen ;) ...
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 08/03/13, 22:04

Opnieuw,

ja ja ik heb goed begrepen dat je het over het rookkanaal had, en niet over de kachel zelf die feitelijk geïsoleerd is. Het blijft bijna koud terwijl het kanaal superheet is.


Goede nacht
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten