kasverwarming warmtebuffer

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 30/11/13, 18:21

Hallo,

Voor degenen die geïnteresseerd zijn ...


hier is een verslag van de thermische variaties in mijn kas (vetgedrukt) in mijn woonkamer (boven) en buiten (onder).

Er zijn verschillende dingen: een piek bij de 25-graad ondanks een buitentemperatuur van 3-graden. we merken ook snelle oscillaties voor en na rond 10 graden, het is gasverwarming in afwezigheid van warmtebuffer. Na het inschakelen van de buffer hebben de oscillaties een grotere periode rond 11-graden. Hoe meer tijd geeft de watertemperatuur in mijn tanks vallen en trillingen steeds asymmetrische (temp druppel niet beweegt, is het temp club die langer duurt) en naar bij een bepaalde temperatuur die overeenkomt met de gelijkheid tussen toevoer en verlies, is er geen oscillatie meer en neemt de temperatuur in de kas langzaam af totdat het gas komt om te compenseren.

Ik stel vast dat in mijn geval, de temperatuur verschil van de thermische buffer -soir my-morning-nagenoeg overeen met het verschil tussen de temperatuur in de kas (10 naar graden 11) en de gemiddelde nachttemperatuur. Dus als het in het begin van de nacht 0 graad, ik weet dat buffer vanaf 50 39 graden graden zal de eerste ochtend en vervolgens in 28 zijn diploma's de volgende ochtend, dan 17 (als er niets verandert natuurlijk). Dus zou je kunnen denken dat je ongeveer 4-dagen moet kunnen vasthouden zonder het water te verwarmen. In feite, onder 20 temperatuurgraden van mijn watervoorziening, kan de geleverde stroom niet compenseren voor nachtelijke verliezen en wordt het systeem tijdens bedrijf niet langer gereguleerd.

Dus eigenlijk doe ik elke twee dagen een uitbraak wanneer de temperatuur niet onder -5 graden daalt (geen ervaring op -10 voor nu). Rond een paar nachtelijke graden kan ik elke 3-dagen of meer opladen.

Mijn apparaat stelt me ​​een paar vragen die ik nog een beetje verder zal bespreken.

Hartelijk

Beeld
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 03/02/14, 21:46

Bonsoir,

altijd voor geïnteresseerden,

Ik heb een aantal schattingen gemaakt van het vermogen van mijn kas om zonne-energie op te nemen.

Kortom, voor dagen zoals vandaag (direct zonlicht 12h om 17h) mijn 900 liter verdienen groothandel 2,5 graden. In het bijzonder, vandaag de dag voor een eerste watertemperatuur van 14,1 in de ochtend, bij zonsondergang (ongeveer 5h), de temperatuur was 16,9 2,8 graden of graden van de stijging, de buitentemperatuur draaien 7 graden .

Merk op dat ondanks geforceerde ventilatie om de warmteoverdracht van de lucht in de kas naar de watertoevoer te verbeteren, de temperatuur in de kas steeg tot 32 graden, waardoor de automatische ventilatieopeningen ontstonden.

Dus het werkt, maar de efficiëntie is laag en het verhogen van de geforceerde ventilatie zou schadelijk zijn voor de planten.

Dit zijn mijn bevindingen, ik zal proberen de efficiëntie te verbeteren, maar als je ideeën hebt, ben ik een afnemer die eraan herinnert dat ik beperkt ben (ik kan eventueel een radiator voor auto's toevoegen).

Hartelijk
0 x
Aumicron
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 387
Inschrijving: 16/09/09, 16:43
Plaats: Bordeaux




par Aumicron » 04/02/14, 09:42

Interessant rendement.

Jammer om de ventilatieopeningen te moeten openen. Als je je kas niet in detail kent, zou een puur theoretisch idee zijn om een ​​dak zoals een honingraat van polycarbonaat en bij een bepaalde temperatuurdrempel te maken om de lucht in deze platen te herstellen om je buffer te verwarmen.
0 x
Om te betogen.
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 04/02/14, 16:43

Hallo,

Ik denk dat het verbeteren van de efficiëntie van energieoverdracht het ontwerpen van de kas in deze geest vereist. Mijn kas is een commerciële kas van het ACD-merk met glazen dakkathedraal veiligheid dus ik raak (voorlopig) niet aan.

Maar het idee van polycarbonaat dat als sensor wordt gebruikt, kan zijn om te graven ...

Hartelijk
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 03/03/14, 10:44

Hallo,

wat nieuws ...

gisteren is de zon van 12h naar 17 uur 5 uur. Buitentemperatuur tussen 8 en 9 graden. Temperatuur van 900 liters water onder de kas bij 12h: 12.5 graden. Watertemperatuur bij 17h: 17,8-graden is een winst van 5,3-graden of 5,5 kWh aan opgeslagen energie.

Maar vooral het verzachtende effect erg gemarkeerd. De temperatuur in de kas daalt langzaam tot 20h uur van herstarten van de thermische regeling. Mijn tweede squeeze zonder dit systeem koelt bijna onmiddellijk af.

Dit zou opnieuw gedaan worden, ik zou het dubbele water onder de kas opslaan. Er moet ook worden opgemerkt dat de vochtigheid gecreëerd door dit lichaam van warm water wordt gecorrigeerd door het droogeffect als gevolg van de zeer sterke condensatie in de wisselaar tijdens de periode van zonneschijn.

Dus tot op heden is alles in orde.

Hartelijk
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 24/09/14, 18:34

Bonsoir,

wat nieuws van de voorkant, ik herinner me het principe: 2000 liters geïsoleerd zorgvuldig geïsoleerd water worden verwarmd door de zon en via een warmtewisselaar ('s nachts) en koel (dag) in de kas.

In koude, mistige en aanhoudende periodes wordt de calorische opslag snel verbruikt en moet deze worden aangevuld met een externe bron. Nadat ik de elektrische verwarmer had geweigerd, voegde ik in serie een externe ketel (hout) toe om de temperatuur van 2000-liters te verhogen naar meer dan 30-gradenopslag, die ik op een gemiddelde van 3-dagen in de winter zal gebruiken.

Seriële assemblage was geen goed idee, omdat de verwarming van de ketel een circulatie van water in de wisselaars van de kas inhield, zodat ongeveer een deel van de calorieën die opgeslagen hadden moeten worden in de kas werd geëvacueerd, overdag wanneer de behoefte nul is. Daarnaast moest ik de thermostaten uitschakelen en het systeem starten, kortom het was niet de voet.

Dus scheidde ik het circuit van de verwarmingscircuits van de kas en de ketel. Om de uitwisseling in de ketel te verbeteren, heb ik mijn kleine elektrische autopompen vervangen door een waterpomp met hoger debiet.

Met een stroom van meer dan 2000 liters per uur, komt het water uit de boileruitlaat iets warmer dan het water dat binnenkomt.

De voordelen van het systeem:

- het systeem is beschermd tegen oververhitting (watertemperatuur onder 50 graden in de pijp van de kachel)
- de prestaties van de kachel zijn verbeterd
- het systeem is onafhankelijk van de thermostaatverwarming van de kas die autonoom kan werken.

De verwachte en onvoorziene nadelen:

- verwacht: het elektriciteitsverbruik tijdens de verwarmingsfase van de ketel. De gekozen koperen turbinepomp (die al meer dan dertig jaar in zijn huidige vorm bestaat) verbruikt ongeveer 350 watt. Het winnen van 10-graden (bijvoorbeeld van 20 naar 30 graden gaan) duurt ongeveer 4 uur en een zak hout.
- onvoorzien: de thermostaat ingebouwd in de pomp schakelt uit van 34-graden omdat de pomp in de behuizing van de tanks is geïnstalleerd en zich op de temperatuur van het water bevindt.

Mijn volgende ingreep is om een ​​opening in de pompventilatorisolatie te plaatsen om de pomp te koelen met buitenlucht om een ​​opslagtemperatuur van 40 te bereiken met 45-graden.

Dat gezegd hebbende, het resultaat is op het rendez-vous. subtropische planten verkeren in uitstekende gezondheid, waarschijnlijk als gevolg van de mechanismen van zachte ventilatie en lage thermische gradiënten over het hele volume (wat niet het geval is bij elektrische verwarming). Dit jaar, goede productie van mandarijnen en grote productie van passievrucht (+ 170 en tweede fructificatie in uitvoering)

Hartelijk
0 x
trouwe bever
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 23/10/13, 22:58

Verwarmde en geïsoleerde kas




par trouwe bever » 06/11/14, 18:38

Hallo Cortejuan, alles,

Ik heb een soortgelijk project dat ik hier beschrijf:
http://forum.apper-solaire.org/viewtopi ... highlight=

In de hoop dat we onze ervaringen kunnen overbrengen .....
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 16/12/14, 12:00

Hallo,

echt interessant, vooral als je de calorieën kunt terugkrijgen die je in huis hebt verloren. In mijn geval is de kas ver van huis anders had ik de warmtepomp gebruikt om de kas te verwarmen.

In mijn project blijf ik mijn techniek onderzoeken om de nadelen en voordelen te meten.

- Wat betreft het terugwinnen van calorieën die in de zomer in de bodem zijn opgeslagen via mijn watervoorraad 900 liters, het werkt niet of liever, het werkt slecht ...

Kortom, tijdens de zomer hebben de calorieën van de zonne-energie bijgedragen tot het verhogen van het water tot ongeveer twintig graden gedurende 2 maanden. Zonder druk daalde de temperatuur in september langzaam tot 17-graden. Toen de temperaturen daalden en het verwarmingssysteem startte, daalde de temperatuur van de kasreserve de afgelopen dagen tot 11-graden. Het belangrijke punt is dat bij afwezigheid van verzoeken de temperatuur nauwelijks weer omhoog gaat, wat aantoont dat de traagheid van de in de zomer verwarmde grond veel te belangrijk is om de temperatuurdalingen en de thermische lekken van de kas te beantwoorden.

Dus in het kort en het extrapoleren van mijn ervaring, in de hoop een kas te verwarmen, zelfs vorst met waterblikken te plaatsen, werkt het niet, het effect zal zeker niet nul maar onvoldoende zijn om bevriezing in de kas te voorkomen. Het moet worden geassocieerd met deze blikjes een zeer sterke ventilatie om calorieën te extraheren.

Evenzo zou het verwarmen van de kas met de in de zomer opgehoopte warmte in de grond, de warmtewisseling dramatisch moeten verbeteren met een batterij boorgaten zoals het Canadese apparaat dat dierbaar is voor dedéleco.

Een ander probleem, een te hete reserve heeft het nadeel van een sterke verdamping en een zeer vochtige kas. Ik heb een test gedaan door de 900-liters te verwarmen om hun 17-graden te vinden. Ondanks de dekking van mijn reserve (niet hermetisch), verdampt het water en druppelt het overal vandaan.

Dat gezegd hebbende, het zou opnieuw zijn, ik zou de capaciteit van mijn reserve in de kas verhogen, niet om de zomercalorieën te herstellen, maar eenvoudig om mijn installatie te vereenvoudigen (ik heb twee tanks van 1000 liters die ik moest isoleren ).

Ten slotte werkt het algehele systeem vrij goed, als het koud is, maak ik elke twee of drie dagen een uitbraak om het water van mijn buitentanks tot dertig graden omhoog te brengen, de luchtvochtigheid is erg laag (ik ben verplicht om de grond water te geven).

Wat betreft de reservekas, hoewel zoals ik al zei de warmte die in de grond wordt gevangen niet kan worden hersteld, zorgt het voor een milde temperatuur voor de wortels van exotische planten, wat misschien de dubbele vruchtlating van mijn passiebloem dit jaar kan verklaren.

Ik probeer dit jaar vanille, guaves, annone, mango en banana (de waanzin is nooit ver weg).

Hartelijk

En goede kerst voor iedereen
0 x
trouwe bever
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 24
Inschrijving: 23/10/13, 22:58




par trouwe bever » 28/12/14, 23:06

Bonsoir à tous,

Bedankt voor je terugkeer naar Cortejuan.
Om alles te zien dat je in je kas probeert te cultiveren, is het eerder dromen!

Opwarmen bij koud weer, zoals op dit moment, is ongetwijfeld een grote uitdaging!

Ik veronderstel dat je op dit moment voor je planten moet vrezen!

Ik ben ook begonnen aan een project dat een beetje gek is om mijn toekomstige kas te voeden:
http://www.oliomobile.org/viewsujet.php ... 48#p240548

Fijne vakantie voor iedereen!
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 29/12/14, 18:09

Bonsoir,

Gefeliciteerd met je project een beetje gek zoals je zegt, maar ik hou echt van. In die tijd was ik verleid door de sterling motoren en ik droomde ervan om er een te maken om WKK te maken.

Wat betreft de temperaturen, heb je gelijk, ik heb het oog op de thermometer (draadloos, dus in de woonkamer).

Alles gaat redelijk goed, ook al moet ik elke dag een uitbraak maken waarbij de twee dagen om 10-graden te handhaven, ondanks -10 gisteravond.

Vervolgens wordt de realisatie van een thermische zonnecollector gerealiseerd om nog wat meer vrije graden te krijgen.


Hartelijk
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 116-gasten