kasverwarming warmtebuffer

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
hl
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 01/09/08, 09:07




par hl » 10/05/13, 11:19

Hallo,

Ik ben momenteel bezig met het bouwen van een kleine kas om mijn planten te overwinteren en te voorkomen dat ze de veranda overrompelen. Voor verwarming dacht ik eerst mest (mogelijk stro) te vergisten om warmte te produceren. Informatie genomen, ik koos toen voor de installatie van een watervoorraad op de grond om een ​​thermische buffer te hebben. Het lijkt erop dat het niet erg effectief is. Ik ontdek hier eindelijk over forum dat het interessanter is om deze voorraad water te begraven.

Cortejuan gebruikt dompelweerstanden om dit water te verwarmen. Ik zou ook graag willen weten welk model hij gebruikte om de temperatuur van het water te verhogen tot 17 ° C. Ik overweeg in plaats daarvan te kiezen voor een fotovoltaïsch paneel. [/ B]
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 10/05/13, 13:34

Hallo,

Eerst moet u weten of het doel van de thermische buffer die u overweegt is om energie te besparen (elektriciteit of gas) of als de buffer wordt gebruikt om de warmte overdag, de nacht (of beide) te herstellen.

In het eerste geval is het belang van het begraven van de watervoorraad om te voorkomen dat de ruimte wordt gebruikt die is gewijd aan planten in de kas. Bovendien worden de warmtelekken teruggevonden in de grond, zodat de oplossing optimaal is, maar er is een warmtewisselaar (radiator + pomp + thermostaat) nodig, want als de tank begraven is, zal de warmte-uitwisseling met de kas zeer zwak zijn voor de nachtelijke verliezen door de ramen van de kas.

Als het op de thermische buffer moet spelen, is de interesse van duikweerstanden nul, behalve als u, zoals ik, profiteert van een tarieftype EJP: de weerstanden verwarmen het water 's nachts (in de normale periode) en de hitte wordt overdag (in de EJP-periode) teruggezonden.

De most is een kachel / ketel hout (eerder buiten voor het gemak, veiligheid en omwille van het besparen van ruimte in de kas).

Ik kocht een, maar het is perfect mogelijk met een kruiwagen van houtkachels u 2000 50 om de waterstanden, zal calorieën worden hersteld na verloop van tijd en afhankelijk van de temperatuur die u wenst te behouden, kunt u houden uw vorstvrije kas voor minimaal een week.

Hartelijk
0 x
hl
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 01/09/08, 09:07




par hl » 10/05/13, 14:37

Het belangrijkste doel is om de vorstvrije kas te behouden waar het belang van de thermische buffer wordt bereikt door een reserve van verwarmd water. De keuze van de elektrische is meestal gerelateerd aan de situatie van de tuin in de stad. Waarom fotovoltaïsch? Omdat het groener is en vooral omdat de tuin is bezaaid met allerlei struiken en ik niet al te veel tijd heb om terug te gaan naar de grondwerken voor de doorgang van elektrische draden.

Het idee van weerstand lijkt me goed, maar in plaats van willekeurig een model te kiezen, heb ik er de voorkeur aan gegeven om het model te gebruiken dat je hebt gebruikt. Op basis van deze informatie, het oppervlak van mijn kas, de watervoorziening en zonnepanelen die op de markt verkrijgbaar zijn, zou ik proberen een geschikte weerstand te vinden.
En als ik voel dat het niet zal werken, kom ik terug op mijn oorspronkelijke idee, niet elegant, maar effectief.
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 10/05/13, 17:18

Opnieuw,

Oh ja, ik begreep ...

met betrekking tot de gebruikte weerstanden zijn het eenvoudige onderdompelingsverwarmers die worden gebruikt om een ​​vloeistof te verwarmen, ze zijn overal beschikbaar. Ik installeerde twee van 350 W elk zo weinig stroom om het water op ongeveer 10 graden te houden tijdens perioden van extreme kou. Het probleem, maar anderen op deze site zullen u beter beantwoorden dan ik, het probleem is het oppervlak van uw sensoren: als u bedenkt dat u 700 W-vermogen nodig hebt, hebt u meerdere m² vangoppervlak nodig, zodat zal je veel kosten. Waarom niet kiezen voor een thermische zonne-collector? Je kunt het zelf maken en je zult je water efficiënter verwarmen. De fotovoltaïsche foto met een laag oppervlak is ideaal om niet te stoken voor verwarming.

Hartelijk
0 x
hl
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 01/09/08, 09:07




par hl » 13/05/13, 11:25

Hallo,

Bedankt voor de informatie.

Ik heb de zonnecollector gepland die ik zelf ga produceren. Vanwege tijdgebrek opteer ik tijdelijk voor fotovoltaïsche energie. Dit paneel zal later worden gebruikt voor het aansteken van een schuur.

Van harte.
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 06/11/13, 16:23

Hallo,

wat nieuws van de voorkant. Ik herinner me mijn systeem: een broeikas van 31 m3 van volume en 15,6 m2 van het grondoppervlak. op zonne-energie accumulatie verwarming en outdoor houtkachel. de warmte wordt opgeslagen in een reservaat onder de kas (900 liter) en buiten (2000 liter thermisch geïsoleerd). De warmte wordt door een leidingsysteem overgebracht op radiatoren van auto's die zijn uitgerust met hun ventilatoren. De gebruikte pompen zijn laag verbruik (elektrische autopompen).

Afgelopen winter werkte het systeem zonder de toevoeging van de kachel (gekocht aan het einde van de winter). De afwezigheid van zonneschijn dwong me om te werken met propaangas om de elektrische installatie die mijn warmtepomp levert niet te overbelasten. Zo groot gasverbruik (ongeveer 60 liter) wetende dat de ingestelde temperatuur 10 graden is.

De temperaturen van de waterreserves liggen regelmatig tot tien graden, dus ideaal om te bevriezen, maar niet geschikt voor mijn wens om 10-graden in de kas te behouden.

De bijdrage van de kachel heeft alles veranderd. Zijn vermogen is ongeveer tien kW.

Hier zijn enkele cijfers:

Een uur verwarming 6 graden verdiend op de temperatuur van 2000 liter water een energie die is opgeslagen in 13.9 kWh, voldoende is om de temperatuur in de kas te handhaven gedurende de nacht, wanneer de temperatuur daalt tot 3 of 4 graden buiten.

Kortom, een uitbraak van een uur is een temperatuur van 10 graden tijdens 12 uur, dus het is perfect.

MAAR, het is niet zo eenvoudig, omdat de ervaring leert dat het nodig is om goed te werken (het systeem draait niet altijd) dat de temperatuur van de reserve de hoogst mogelijke is. In mijn geval, gezien de leidingen en de tanks in polypropyleen en polyethyleen, beperk ik de temperatuur tot 40 graden.

Wetende dat ik maximaal tien graden per nacht verlies (nacht in de buurt van 0-graden), laad ik elke 3-dagen mijn fornuis op.

Als het erg koud is (-10 graden), zal ik elke dag opladen.

Het is dus een beetje aanwezig, maar omdat de kachel buiten staat, is oververhitting geen gevaar behalve dat het water in de tanks op 70-graden komt (nog steeds acceptabel gezien het materiaal).

Dus mijn conclusies

in het plan voor zonne-energie is het systeem goed als de zonnige perioden belangrijk zijn, in een periode van bewolkt of mistig weer is het een kat. Dus de kas is niet de zonneval zoals ik dacht. Het zou veel efficiëntere warmtewisselaars vereisen dan mijn autoradiatoren.

Het systeem is echter geldig in de lente en de herfst omdat het de dagtemperatuur stijgt en de nacht herstelt, waardoor het setpoint rond 15 graden kan worden verhoogd.

Is illusie een kas met lage temperatuur warmteoverdracht fluïda verwarmen (of 10 20 naar graden) omdat de straling naar de lucht is zodanig, dat sterk momentane vermogen (met de temperatuur van het opgeslagen water).

A fortiori, de plaatsing van waterbakken voor grotere bassins absoluut geen absolute garantie dat invriezen planten omdat de stroom wordt afgegeven direct belachelijk tegen een verlies door straling / geleiding (tenzij de kas super-geïsoleerde ( geleiding EN straling)).

Dat is het voor mijn project net voor de winter.

Op het niveau van de fruitproductie, het onderhoud van de wintertemperatuur, de milde temperatuur in de lente (dankzij de zon) en het regelmatige brouwen, liet ik 150 grote vruchten plukken van de passie in de zomer.

Hartelijk
0 x
hl
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 01/09/08, 09:07




par hl » 12/11/13, 10:09

Hallo,

Om de "prestatie" van mijn toekomstige kas te verbeteren, zal ik graven zodat deze min of meer begraven wordt. De ramen zullen worden gekanteld zodat de zonnestralen ze loodrecht raken rond de winterzonnewende (of misschien liever in januari-februari, vaak de koudste tijd op de vlakte).
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 12/11/13, 15:49

Hallo,

kantelen van de ramen is een goed idee, de zogenaamde Nederlandse kassen zijn zo ontworpen, maar als deze techniek het vastleggen van calorieën van de zon verbetert, stelt het de kas tijdens de nacht iets meer bloot aan het luchtvacuüm.

Wat mij betreft, ik heb net een temperatuurrecorder gekocht om meerdere sensoren te gebruiken. Ik begin mijn eerste tests te doen en het is echt interessant. Ik zal het vergelijken met en zonder ondoorzichtig gordijn 's nachts. Mijn eerste resultaten zijn verbluffend maar werken in onderzoek, ik weet dat elke keer (of bijna) waar ik zeer onverwachte resultaten behaalde, er ergens een fout van manipulatie was ...

Zodra ik mijn resultaten bevestig, publiceer ik de temperatuurgrafieken voor geïnteresseerden.

Hartelijk
0 x
hl
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 01/09/08, 09:07




par hl » 12/11/13, 16:10

Ik weet het niet zeker, want in onze streken maken de zonnestralen in de winter een hoek van ongeveer 20 ° (meer in de zuidelijke regio's), of muren geneigd op 70 °. Als het noordelijke deel bestaat uit een isolerende muur, kan het bovenste gedeelte van de kas tijdens de koudste perioden worden verduisterd en zo de straling naar de lucht beperken.
0 x
cortejuan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 254
Inschrijving: 01/12/10, 19:34
Plaats: Franche-Comté
x 6




par cortejuan » 12/11/13, 16:20

Het is waar dat als de Nederlanders die uitstekende tuinders zijn, voor dit type configuratie hebben gekozen, het effectief moet zijn ...


Veel succes met je werk. Ik zal met belangstelling volgen

Hartelijk
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten