Gemodificeerde schoepenmotor

Transport en nieuw vervoer: energie, vervuiling, motor innovaties, concept car, hybride voertuigen, prototypes, bestrijding van verontreiniging, emissienormen, belasting. geen individuele vervoerswijzen: vervoer, organisatie, autodelen of carpoolen. Transport zonder of met minder olie.
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 27/11/10, 06:18

Dag

Ik deed dit project toen ik jong was in de jaren 68

Om dit te laten werken, moet je een hydraulisch pomplichaam nemen, geen excentrische ronde, maar een ovale, je hebt de 4 slagen, dezelfde mogelijkheid om op de trekker te spelen die groter is dan de inlaat, de bougie, positioneer deze neem voor de opmars een gloeibougie, het grootste ongemak is de slijtage van de metalen pallets, zowel lateraal als radiaal, en het vinden van de juiste olie om met de brandstof te mengen. Met gereduceerd modelbrandstof en hoog percentage ricinusolie
oude herinneringen, in die tijd verscheen de NSU-motor die mij superieur leek aan een schoepenmotor ..

De plannen moeten op een stapel papier liggen..

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 27/11/10, 09:58

hier is het goede punt: hoe meer u nadenkt, hoe meer u de voordelen van de echte wankelmotor ten opzichte van de schoepenmotor zult zien

en ondanks dat is de wankel een probleemnest die alleen werkt bij overvloedige verloren oliesmering, erger dan een 2-takt

merk op dat we vandaag synthetische olie hebben, die uit een benzinemotor komt die niet eens is verbrand, zodat we deze in de uitlaat kunnen recupereren

de wankel kan daarom worden gebruikt in bepaalde gevallen waarin u een hoog vermogen wilt met een zeer lichte motor, en ongeacht de slechte prestaties: deze gevallen zijn zeldzaam en in dit geval geeft u de voorkeur aan het type 2-takt kettingzaag
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 27/11/10, 16:36

chatelot16 schreef: hoe meer je nadenkt, hoe meer je de voordelen zult zien van de echte wankelmotor ten opzichte van de schoepenmotor

Heeft Jean-Claude Lefeuvre melding gemaakt van een hoog olieverbruik van zijn schoepenmotor?
0 x
pierre32000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 25/07/20, 03:00
x 1

Re: gemodificeerde vaanmotor




par pierre32000 » 25/07/20, 09:02

Hallo,
Ik "kwam" dit tegen forum toevallig en erg blij!!! Omdat ik een project met een hydraulische drager en een motorrol heb...
Anders, een roterende actuator met schoepen die n/turns doet...
Bijgevoegd is een deel van de toelichting.
Als iemand geïnteresseerd is, ben ik een en al oor!!!
Met vriendelijke groet Pieter
toebehoren
Montage 3 - rechts.pdf
(311.37 KB) Downloaded keer 439
1 x
pierre32000
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 25/07/20, 03:00
x 1

Re: gemodificeerde vaanmotor




par pierre32000 » 25/07/20, 17:05

Hallo,
Ik "kwam" dit tegen forum toevallig en erg blij!!! Omdat ik een project met een hydraulische drager en een motorrol heb...
Anders, een roterende actuator met schoepen die n/turns doet...
Bijgevoegd is een deel van de toelichting.
Als iemand geïnteresseerd is, ben ik een en al oor!!!
Met vriendelijke groet Pieter
toebehoren
samenvatting.jpg
samenvatting.jpg (251.34 KiB) 3089 keer bekeken
bewaar kopie.jpg
garde copie.jpg (297.57 KiB) 3089 keer bekeken
2.jpg
2.jpg (480.98 KB) keer bekeken 3089
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Nieuwe vervoer: innovaties, motoren, vervuiling, technologieën, het beleid, de organisatie ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 195-gasten