Lacunes in nationale onderwijsprogramma's en beperkingen van nieuwe narcistische onderwijsmethoden

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 04/11/11, 21:19

0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 04/11/11, 22:06

er zijn meer dan 50-jaren, jongelui Er werd me al verteld dat we slechter waren dan onze voorouders, in dictee en Latijn, aan het begin van de eeuw, enz.

Er is meer dan herstel het toelatingsexamen in 6th met het eliminerende dictaat en alles komt goed, 10 maal minder studenten, ook werklozen, school gereserveerd voor een verdienstelijke elite en evenveel uitgeven minder door de staat!

Tenzij ik de dictaten maak met een spellingscontrole en zijn correcties zie, vraag ik me af hoe ik 6 heb betreden met deze verdomde accenten, herinneringen aan de oude Fransen !!

Het moet ook op school worden geleerd voor de lade, dat een kortsluiting in de batterij, met nulspanning buiten met maximale stroom, toch zijn spanning intern zeer reëel heeft, om de lichaamskist de ionen van zijn elektrolyt en geef deze huidige maximale uit !!!

Blijkbaar zijn we vergeten om het aan sommige jonge mensen op econologie te leren !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Napo dwerg
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 180
Inschrijving: 04/03/10, 10:43
Plaats: Somewhere over the rainbow




par Napo dwerg » 04/11/11, 22:49

het is duidelijk dat het niveau erbarmelijk is en dat de instructies om de bankbiljetten op te tillen een schande zijn
0 x
Van al diegenen die niets te zeggen hebben, de mooiste zijn degenen die zwijgen
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 04/11/11, 23:36

Een paar jaar geleden werd gezegd dat het Franse nationale onderwijs de op een na grootste werkgever was ... na het Rode Leger : Mrgreen: Moeilijk om de "Mammoet" te verplaatsen.

Ik ben er niet zo zeker van dat veel leraren deze petitie willen ondertekenen. Wat sommigen, goed van de seraglio, mij hebben uitgelegd, is dat ze in het begin allemaal opgewonden zijn, vol ideeën, van goede wil om dingen voor elkaar te krijgen, gemotiveerd voor het "welzijn" van de kinderen. Maar dan leert het systeem hen dat stilstaan ​​is la vuistregel en dat niets kan worden gedaan zonder hun status op de een of andere manier te verslechteren.

Na een paar jaar van demotivatie (georkestreerd?), Is het enige wat telt voor veel te veel van hen deze faraonische feestdagen en goed geplaatst en met het minimum aantal te produceren lessen per maand .... beter voor hen zijn, dat het tot pensionering blijft, zullen de kinderen voorbijgaan ....
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 05/11/11, 09:47

Flytox schreef:Een paar jaar geleden werd gezegd dat het Franse nationale onderwijs de op een na grootste werkgever was ... na het Rode Leger : Mrgreen: Moeilijk om de "Mammoet" te verplaatsen.


Dit is veranderd sinds het Amerikaanse leger momenteel meer dan 1 miljoen mensen in dienst heeft ....

+ 1 voor de rest ... :|
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 05/11/11, 10:32

Deze petitie zet de feiten uiteen, maar uiteindelijk is het gewoon een schot in de vakbonden en geeft het de regering een bal. Hij wacht daar gewoon op.
Trouwens? Zou hij deze stap niet hebben onderbouwd? :D

**
Ik heb vele decennia geleden gehoord hoe vaak ik kritiek leverde op de slechte hervormingen die werden opgelegd aan het basisonderwijs.

Voor spelling en lezen (tot het begin van de jaren zestig) bestudeerden we de woorden afzonderlijk op het bord en vervolgens maakten we zinnen.
Vervolgens werd de globale methode opgelegd: we lazen een tekst zonder iets te begrijpen, daarna moesten we automatisch de betekenis van de tekst, zinnen en woorden ontdekken en overigens hun spelling ...
Het werd slecht geaccepteerd door de leraren die erger zagen.
En toch was het verplicht, de straffen vielen voor de recalcitrant.
Na een paar jaar zijn we overgeschakeld naar de semi-mondiale methode om de geschillen te kalmeren. Dus het was minder slecht ...
(Ik specificeer dat voor de dictaten van de tijd, een fout van accent geteld -1 punt, het meervoud of de spelling van een woord -2, en een fout van werkwoord -4.
Dus met deze schalen zou het nu gemakkelijk zijn om een ​​notatie van -70 / 20 ... te krijgen

Om te leren tellen, is het hetzelfde.
De tafels van vermenigvuldiging uit het hoofd (aie!).
Bij CM2 leerden we de 4-bewerkingen, de regel van drie,.
De intervallen, de oppervlakken, de volumes werden berekend op praktische problemen, concreet:
aantal tegels of tegels op een oppervlak, aantal afrasteringspalen en, slechte herinneringen voor sommigen, de kraan die een badkuip vult die leeg raakt, als het niet de treinen zijn die elkaar kruisen of inhalen ...

Het verval kwam toen huiswerk verboden was ...
Ik weet dat we in CM2 dagelijks vier operaties moesten doen voor de volgende dag.
Het kostte niet veel tijd, maar de controle was er.

Deze methoden lijken misschien moeilijk, maar zoals bij elke serieuze leer.
Ik weet dat de "goede leraren", zoals verzetsstrijders, operaties bleven geven om te doen, zeggend dat het niet verplicht was ... (Jammer!)

Dus ik weet niet of de vakbonden het bevel voerden over de politici, maar wat ik wel weet is dat de sancties tegen deze "weerspannige" leraren afkomstig waren van de hiërarchie die de instructies van het ministerie toepaste.
Dernière édition par gegyx de 05 / 11 / 11, 10: 45, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6514
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1637




par Macro » 05/11/11, 10:36

Ik ging deze week naar een oriëntatievergadering voor de grote minimacrocrat ...

Het was een uitpakken van leugens van het verontruste onderwijsteam ...

Alles om te verbergen en moeders te ontmoedigen om te proberen gezochte en dure meisjes te proberen, probeer zoveel mogelijk moeders in de sector middelbare school (prullenbak zonder naam) te laten zwaaien om het te vullen ...
Probeer pro-impasse-bakken te vullen door ze te laten zoeken naar mogelijke toegang tot hoger onderwijs (terwijl de voormalige opslaglocaties pro in het hoger onderwijs slechts 5% van het personeelsbestand zijn) ...

Een sleutelwoord in wat ik kon zien: we verwijderen het zo snel mogelijk, op zijn minst duur, en we houden de goede plaatsen voor kinderen van de elite ... tijdens het invullen van onze afvalklassen om ons personeel te behouden (beurzen, aantallen posten ...)

Welkom in het echte leven mijn kleintje, degene die al het uiterlijk en de geur heeft van een grote stapel stront die je elke dag moet laten verdwijnen door elke ochtend een grote slakom te eten ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 05/11/11, 10:39

het enige dat telt is deze faraonische vakantie en goed geplaatst en met het minimum aantal uren natuurlijk om per maand te produceren ..... goed voor hen, het gaat door tot pensionering, de kinderen zullen voorbijgaan na.


Een beetje gemakkelijk en "populistisch" argument! Als dat eenmaal gezegd is, is de cirkel rond ... Het is de schuld van de leerkrachten ... punt.
We hoeven niet langer sprake van overbevolking (32 in de pc van mijn zoontje).
Belachelijke instructies van de pedagogen (?) Inspecteurs:
Ik zeg je dat de regel van drie niet moet worden geleerd (mijn kleine meisje in 5ème), maar we praten over proportionaliteit ...
Evenzo dictaten in de primaire, zeer slecht gezien..Etc.Etc ...

In feite,
het enige dat telt is deze faraonische vakanties
We zeggen "dit zijn de feestdagen" : Lol:
ook:
dat de leraar die schreef
"De leraar die schreef" : Mrgreen:

No hard feelings!

JC
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 05/11/11, 12:26

manet42 schreef:Een beetje gemakkelijk en "populistisch" argument! Als dat eenmaal gezegd is, is de cirkel rond ... Het is de schuld van de leerkrachten ... punt.
We hoeven niet langer sprake van overbevolking (32 in de pc van mijn zoontje).
Belachelijke instructies van de pedagogen (?) Inspecteurs:
Ik zeg je dat de regel van drie niet moet worden geleerd (mijn kleine meisje in 5ème), maar we praten over proportionaliteit ...
Evenzo dictaten in de primaire, zeer slecht gezien..Etc.Etc ...


Heb je de video bekeken? :schok:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 05/11/11, 12:40

manet42 schreef:
het enige dat telt is deze faraonische vakantie en goed geplaatst en met het minimum aantal uren natuurlijk om per maand te produceren ..... goed voor hen, het gaat door tot pensionering, de kinderen zullen voorbijgaan na.


Argument een beetje makkelijk en "populistisch" ! Zodra dit is gezegd, is de cirkel gesloten ... Het is de schuld van de leraren .... punt bar.
.


Het tegenargument is net zo ‘makkelijk’ en wordt niet beargumenteerd ... Nee, het is eerder de ‘fout’ (zeer slecht gekozen woord) van het systeem of degenen die het beheren, de leraren hebben niet meer de schuld dan de anderen. Deze administratie heeft de neiging om voor zichzelf te leven, voor haar eigen tevredenheid, eerder losgekoppeld van het aspect "openbare dienstverlening" en de "opbrengst" van zijn activiteit.

We hoeven niet langer sprake van overbevolking (32 in de pc van mijn zoontje).


Hoe ver kunnen we gaan in deze onzin ... ??? Zo veel over kinderopvang en niet meer school om te praten op sommige plaatsen. : Cry:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 344-gasten