Strategie voor het manipuleren van de bevolking en opinie in 10 regels

filosofische debatten en bedrijven.
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79002
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10934

Strategie voor het manipuleren van de bevolking en opinie in 10 regels




par Christophe » 06/10/10, 15:36

Of ...Art van hoe je mensen, individuen, bedrijven manipuleren ...

10 deze punten zijn interessant voor het begrijpen van onze samenleving (in het verleden en bovendien was het niet uitgevonden alles wat we hebben net een upgrade) ...

Challenge van de Dag: iemand vinden die het niet eens is of is een ervaring op ten minste 1 10 van deze punten niet herkennen! : Cheesy:

Dat leren we inENA je gelooft? : Lol:

Ground Handling Strategy

1 / De strategie van het oneigenlijk gebruik


belangrijk element van sociale controle, de strategie van het oneigenlijk gebruik is om de publieke aandacht af te leiden van belangrijke kwesties en veranderingen beslist door de politieke en economische elites, door middel van een voortdurende stroom van afleiding en triviale informatie.

De strategie van afleiding is ook essentieel om te voorkomen dat het publiek zich te richten op de essentiële kennis op het gebied van wetenschap, economie, psychologie, neurobiologie, en cybernetica.

"De aandacht van het publiek afleiden, weg van echte sociale kwesties, gefascineerd door zaken die niet echt belangrijk zijn. Het publiek bezig houden, druk, druk, zonder tijd om na te denken; terug naar de boerderij met de andere dieren." Uittreksel uit "Silent Weapons voor Quiet Wars"

2 / Maak problemen, dan bieden oplossingen

Deze methode wordt ook wel "zelf-reactie-oplossing". Er is een probleem, een "situatie" verschaft om bepaalde reacties van het publiek Eerst maakt, zodat deze laatste zelf maatregelen die hem wil accepteren aanvragen. Bijvoorbeeld: laat het ontwikkelen van stedelijk geweld, of laten bloedige aanslagen in het oog dat het publiek vraagt ​​wetten veiligheid ten koste van de vrijheid. Of: maak een economische crisis te accepteren als een noodzakelijk kwaad de achteruitgang van de sociale rechten en de ontmanteling van de openbare diensten.

3 / De gradiënt strategie

Tot een onaanvaardbare mate te accepteren, alleen voor het geleidelijk aan, "gedegradeerd" over een periode van 10 jaar. Dit is de manier waarop de sociaal-economische omstandigheden radicaal nieuw in de jaren 1980 1990 werden opgelegd. massale werkloosheid, onzekerheid, flexibiliteit, verhuizing, kunnen de lonen niet meer zorgen voor een fatsoenlijk inkomen, zoveel veranderingen die een revolutie zou hebben veroorzaakt als ze plotseling toegepast.

4 / The uitstel strategie

Een andere manier om een ​​impopulaire beslissing accepteren, is te presenteren als "pijnlijk maar noodzakelijk", goedkeuring van het publiek in deze voor toepassing in de toekomst. Het is altijd makkelijker om een ​​toekomstige offer dat onmiddellijk offer aanvaarden. Ten eerste, omdat de inspanning niet onmiddellijk leveren. Vervolgens omdat het publiek nog steeds de neiging om naïef hopen dat "alles zal morgen beter worden" en dat het offer vereist kunnen worden vermeden. Ten slotte is het mogelijk tijd voor het publiek om te wennen aan het idee van verandering en accepteren gelaten wanneer de tijd komt.

Een recent voorbeeld: de overgang naar de euro en het verlies van monetaire en economische soevereiniteit zijn goedgekeurd door de Europese landen in 1994-95 2001 voor een toepassing aanvaard. Een ander voorbeeld: de multilaterale overeenkomsten van de FTAA dat de VS opgelegd aan 2001 landen van het Amerikaanse continent, echter terughoudend, toe te geven een uitgestelde toepassing 2005.

5 / aanpakken van het publiek aan kinderen in lage-leeftijd

De meeste reclame voor het grote publiek gebruik speech, argumenten, karakters, en een bijzonder infantilizing toon, vaak dicht bij de slopende, alsof de kijker was een peuter-leeftijd of een verstandelijk gehandicapten. Typisch voorbeeld: de Franse tv-campagne voor de invoering van de euro ( "Euro dagen"). Hoe meer we proberen om de kijker te misleiden, hoe meer je een neerbuigende toon vast te stellen. Waarom?

Als het voor een persoon als ze was oud 12 jaar, dan, als gevolg van beïnvloedbaarheid, zal het hebben, met enkele kans, een respons of reactie als kritiekloos als persoon 12 jaar. Uittreksel uit "Silent Weapons voor Quiet Wars"

6 / Beroep bij de emotionele plaats van te denken

Een beroep doen op de emotionele is een klassieke techniek voor het omzeilen van rationele analyse, en daarmee de kritische zin van het individu. Daarnaast is het gebruik van emotionele register opent de poort naar het onbewuste om ideeën te implanteren, verlangens, angsten, impulsen, of het gedrag ...

7 / Houd het publiek in onwetendheid en domheid

Zorg ervoor dat het publiek niet in staat is het begrijpen van de technologieën en methoden gebruikt voor de controle en slavernij.

De kwaliteit van het onderwijs gegeven aan de lagere klassen moeten van de armste soort te zijn, zodat de kloof van onwetendheid isoleren van de inferieure rangen van de hogere klassen is en blijft onbegrijpelijk voor de lagere klassen. Uittreksel uit "Silent Weapons voor Quiet Wars"

8 / Moedig het publiek te wentelen in middelmatigheid

Moedigen het publiek te vinden "cool" dom, vulgair en ongeschoold ...

9 / Vervang de opstand van schuldgevoel

Om te geloven dat het individu is zelf verantwoordelijk voor zijn ongeluk, als gevolg van de ontoereikendheid van zijn intelligentie, capaciteiten, of hun inspanningen. Dus in plaats van rebellie tegen het economische systeem, het individu zelf en devalueert schuldig, als gevolg depressie waarvan één effect is de remming van de actie. En zonder actie, geen revolutie! ...

10 / Weten mensen beter dan ze zelf weten

In de afgelopen jaren 50, de snelle vooruitgang van de wetenschap gegraven een groeiende kloof tussen de publieke kennis en die eigendom van en worden gebruikt door de heersende elites. Met dank aan de biologie, neurobiologie en toegepaste psychologie, is het "systeem" een gevorderde kennis van het menselijk wezen bereikt, zowel fysiek als psychologisch. Het systeem is te weten komen het individu betekent dat hij zelf weet. Dit betekent dat in de meeste gevallen het systeem meer controle en meer macht over individuen die mensen zelf.


Bron: http://zorgonaute.wordpress.com/2009/12 ... -de-masse/
Dernière édition par Christophe de 23 / 03 / 12, 13: 06, 3 keer bewerkt.
1 x
verwarren
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 408
Inschrijving: 11/06/07, 13:04
x 59




par verwarren » 06/10/10, 16:42

Hi,

Men zou kunnen lachen, maar het is tragisch! Ik heb geen enkele twijfel over 10 items (keyboards zal schudden) : Mrgreen:

De echte uitdaging is om alle bor bewegen .. : Cry:

Surfen op het terrein Zorgonaute, stuitte ik op deze link; http://humanismepur.free.fr/societe/agi ... lanete.php
Als u een uur te branden, aangezien de heer is zeer relevant en kunnen gemakkelijk worden genomen zijn schrijven.
Het kan hier lid te zijn?

A ++
1 x
De wereld is perfect !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79002
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10934




par Christophe » 06/10/10, 16:50

Geweldige vondst, door nog steeds te lezen, maar als ik goed tel na "het manipuleren van de volkeren in 10 punten", zouden we "hebben geholpen om de planeet te redden in 8 punten" ... : Cheesy:

Idee en als we de 2 "methoden" hebben samengevoegd / gemengd? Het zou iets te geven: "Manipuleer de mensen om de planeet te helpen redden in 9 punten" : Mrgreen: : Mrgreen:

Klein probleempje: de planeet zal de man overleven zonder problemen, zelfs als de biodiversiteit waarschijnlijk ernstig worden aangetast ...

Als we zeggen 'red de planeet' proberen we vooral onze levensstijl te redden ...

ps: stel dat "alle" ecologen van het net hierop zijn forum (Het is niet dat ik niet zou willen :D), Is om hem een ​​beetje te geven te veel toch ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/10/10, 16:52

Dank u Christopher. Het is ook étonnat dat er niet meer mensen die deze discipline leren :D
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79002
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10934




par Christophe » 06/10/10, 18:03

elephant schreef:Dank u Christopher. Het is ook étonnat dat er niet meer mensen die deze discipline leren :D


Mijn lieve niets !!

Als dat zo is, maar we hebben niet het "niveau" om de cursussen te volgen, dat is alles * : Mrgreen:

Bijvoorbeeld in Frankrijk zijn er ENA (Ecola Nationale d'Administration in het Frans) https://www.econologie.com/forums/l-ecole-du ... t9972.html

Ik weet niet zeker of er in België zo'n "politieke" school bestaat, het lijkt me zelfs een uniek geval in de wereld ... om te verifiëren!

* gelukkig dit forum bestaat om ons te updaten : Cheesy:
0 x
QuoVadis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 28/08/09, 15:42




par QuoVadis » 06/10/10, 18:16

Waarom alleen de mensen? U kunt in het te zetten: geïsoleerde individuen in bedrijven of groepen, een aantal advocaten en zelfs rechters, politie, bedrijfsleven, psychiaters, artsen. Kijk eens naar die en passeert Francetelcon en in autodebile industrie in Frankrijk ...
Dank u voor het posten van dit, is het nuttig.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79002
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10934




par Christophe » 06/10/10, 19:04

Het is een opmerking heel relevant, maar de mensen die het is niet een som van individuen?

Ik heb "volkeren" in () in de titel gezet.
0 x
Peter
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 585
Inschrijving: 15/09/05, 02:20
x 312




par Peter » 06/10/10, 19:28

We kunnen ook toevoegen: Moedig schuld. Een schuldenlast individu zal zeer gevoelig zijn voor chantage om de werkgelegenheid en gemakkelijker accepteren de offers van angst om hun baan te verliezen en niet in staat zijn om zijn schulden te betalen.
0 x
QuoVadis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 28/08/09, 15:42




par QuoVadis » 06/10/10, 20:29

Christophe schreef:Het is een opmerking heel relevant, maar de mensen die het is niet een som van individuen?

Ik heb "volkeren" in () in de titel gezet.
: Oops: ja Ik begreep maar de tekst in opstand me, ik zal mijn bril te veranderen : Cheesy:
0 x
QuoVadis
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 28/08/09, 15:42




par QuoVadis » 06/10/10, 20:34

Hoe onbeschoft persoon.
perplex schreef:De echte uitdaging is om te bewegen Alle bor .. : Cry:
Volgens c'que las ik veel weg van een vastgelopen jongens! Je f'rai p'tète beter nu beginnen met uw grote verhuizing bor ... meme jezelf ... in plaats van de gegeven adviezen ... Môssieur prof
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Society and Philosophy"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 119-gasten