zonne-energieverwarmingskas van 20m²

Thermische zonne-energie in al zijn vormen: zonne-energie, warm water, het kiezen van een zonnecollector, zonne-concentratie, ovens en zonne-fornuizen, zonne-energie-opslag door warmtebuffer, zonne-energie zwembad, airconditioning en zonne-koud ..
Hulp, begeleiding, programma's en voorbeelden van de prestaties ...
tribalwar
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 29/03/19, 20:58

zonne-energieverwarmingskas van 20m²




par tribalwar » 29/03/19, 21:12

hello,
Ik stel mezelf voor: Eric Ik woon in een vrij koud gebied in Duitsland. Gepassioneerd door tuinieren en nieuwe energie, maar weinig getalenteerd in elektronica, doe ik een beroep op u voor een klein advies.
Mijn project is om een ​​zonneboiler op de noordwand van mijn 20m²-kas te installeren. Het principe is hetzelfde als een zonneverwarmingsvloer maar verticaal.
Dus ik ben van plan om een ​​oude cumulus zoals warm water opslag te gebruiken, aangedreven door een zelfgemaakte zonnecollector.

Het principe wordt in dit diagram beschreven en zou daarom moeten werken. De enige zorg is de inschakeling van de weerstand van de ballon voor het geval het zonnewater niet voldoende is. Zoals te zien is, besturen de retourvoeler en de startsignaalvoeler elk de circulatiepomp. Dus PROBLEEM !! Wanneer het water in het PER-systeem te koud is, zal het de circulatiepomp activeren maar als het water in de tank te koud is, zal de weerstand correct inschakelen en de circulatiepomp afsluiten tot het water de ballon is heet genoeg maar tegelijkertijd zal de andere sonde dezelfde circulator activeren van waaruit een stabiele stop ... niet goed is. Ik hoop dat je me kunt helpen dit probleem op te lossen, want zoals gezegd, ik en relais ...
schema-chauffage.gif
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Zonnewarmte: zonnecollectoren CESI, verwarming, warm water, kachels en zonne-fornuizen"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 135-gasten