Zonne-generator

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
Mister_Ash
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 07/10/17, 13:46

Zonne-generator




par Mister_Ash » 04/10/20, 15:06

Hallo allemaal .
de tijd voor het laatste snoeien van de heg, het snoeien van het hout, het bewerken etc etc breekt aan aangezien het mij nooit lukt om een ​​thermische motor goed te onderhouden. Ik zou graag willen overstappen naar elektrisch.
Er zijn goede referenties zoals Stihl of beter Husqvarna, maar:
Als ik goede apparatuur heb, krachtig en efficiënt op de accu, stijgt de prijs snel.
2 hebben de batterijen een vrij korte levensduur en we hebben op dit gebied nog lang geen standaardproduct.

Dus dacht ik erover om een ​​zonnegenerator te maken (ja, we komen in de herfst, ik weet het) en het bij bekabelde apparatuur te houden.
Naast dat het nuttig is voor de tuin, zal het ook nuttig zijn voor andere dingen, zoals knutselen waar geen elektriciteit is.

Ik ben op zoek naar uw hulp om mij te helpen mijn project te vergroten.

De batterij zou bestaan ​​uit batterijen die ik al heb (1.5V/40Ah) om 36V te maken, deze zou worden opgeladen via een zonnepaneel als het weer het toelaat en per sector als de zon onvoldoende is.
Dus hoe kies je het zonnepaneel, de regelaar en de omvormer?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 505

Re: zonnegenerator




par phil59 » 04/10/20, 15:35

Mister_Ash schrijft:
Daarom dacht ik erover om een zonnegenerator(Ja, we arriveren in de herfst, dat weet ik) en blijf op bekabelde apparatuur.
Naast dat het nuttig is voor de tuin, zal het ook nuttig zijn voor andere dingen, zoals knutselen waar geen elektriciteit is.

De batterij zou bestaan ​​uit batterijen die ik al heb (1.5V/40Ah) om 36V te maken, deze zou worden opgeladen via een zonnepaneel als het weer het toelaat en per sector als de zon onvoldoende is.
Dus hoe kies je het zonnepaneel, de regelaar en de omvormer?


Zonnegroep, bedoel je, neem ik aan. Je wilt dus 36V omzetten naar 220V, maar dan met stroom.

Dus ook behoorlijk duur. Want zeg maar motor, zeg ik, ik denk 3 keer zoveel vermogen bij het starten, niet voor lang, maar toch....
0 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: zonnegenerator




par Gaston » 05/10/20, 15:16

Ik denk dat 36V niet de juiste keuze is (tenzij je apparaten die zijn ontworpen om op 36V-batterijen te werken rechtstreeks van stroom wilt voorzien... maar deze apparaten zijn veel duurder dan hun 220V-equivalenten), sterker nog, consumentenomvormers zijn vaak ontworpen om te worden gevoed door 12V of 24V.

We zouden iets meer moeten zeggen over batterijen en hun technologie om een ​​zonneregelaar aan te bevelen (ook gebruikelijk in 12 of 24V, maar zeldzaam in 36V).

Wat de omvormer betreft, zal het vermogen van de apparaten die van stroom moeten worden voorzien de keuze bepalen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten