Zonnevriezer 12v of 220v op zonne-installatie.

Forum fotovoltaïsche zonne-energie PV en zonne-elektriciteitsopwekking uit directe straling zonne-energie.
foycam
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 10/09/21, 18:24

Zonnevriezer 12v of 220v op zonne-installatie.




par foycam » 10/09/21, 18:44

hello,
Ik ben in Madagaskar op een afgelegen plek en ik wil mezelf uitrusten met een vriezer.
eerste vraag: wat is het minste energieverbruik om een ​​12v of een 220v met transformator (zuivere sinus?) te gebruiken?
in beide gevallen, hoe groot moet de installatie zijn?
Ik kan de verbruiksinfo van de vriezer niet vinden, maar als ik op 186kwh / jaar ga (info gevonden op een foto, maar ik weet niet of 12v of 220v vriezer) denk ik dat het een 12v is.
volgens een vereenvoudigde berekening zitten we op 560wh per dag dus 560/12 = 50ah per dag; als ik op een gelbatterij van 150 ah 12v ga, kan dat genoeg zijn om het te laten werken (met verliezen en ontlading kan ik hopen 75ah te gebruiken?)
zonnekant zijn we niet slecht, dus we zouden een paneel nodig hebben dat het opladen van de batterij en de werking van de vriezer overdag afdekt, kan plotseling een 300 W-paneel voldoende zijn?
Nou, ik weet dat mijn berekeningen erg onnauwkeurig zijn, maar als iemand me feedback kan geven over de installatie-ervaring, zou het leuk zijn en me vooral vertellen of ik het mis heb of niet over mijn maatvoering.
dank u bij voorbaat
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame energie: zonne-elektriciteit"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 156-gasten